säälittäviä noi 15vee "äidit"

  • Viestiketjun aloittaja hahahah
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 21:16 Vekara88 kirjoitti:
Itseni mielestä naurettavimpia ovat ne, jotka luulevat olevansa hyviä äitejä vain, koska ikänsä nähden on lapsen "aika".

Itse olen 16-vuotias ja odotan esikoista. Täytyy kyllä myöntää, että raskaus ei ole suunniteltu, mutta lapsi nyt oli tullakseen, niin minkäs sille voi.. :/
Elän kyllä onnellisessa parisuhteessa, jossa toinen osapuoli on 19-vuotias ja onnellinen raskaudestani. Olen kyllä itsekin ihmetellyt, että hän haluaa tosissaan olla mukana kaikessa, vaikka onkin vielä nuori ja tuntuu, että monia muita ns."isiä" kypsempi. Ikä ei tässäkään asiassa näytä sitä, että onko kypsä vanhemmaksi. Itse olen nähnyt(niin kuin varmasti moni muukin), että vaikka olisi 30, niin on tosi kypsymätön isäksi.

Olen todella onnellinen raskaudestani, ja tietenkin jokainen äiti hoitaa parhaansa mukaan omaa lastaan.

Välillä on kyllä ruvennut päähän ottaa semmonen, kun minua katsotaan jossain kieroon ja vain sen takia kun on nuori ja maha pystyssä. Kumpa tietäisikin miten onnellinen olen ja valmis ottamaan esikoiseni vastaan.. :headwall:

Kysyisin vielä kaikilta jotka ovat sitä mieltä,että teineistä ei ole äidiksi, että miten se ikä antaa kokemusta lapsen hoidosta ja kasvattamisesta, jos ensimmäistä odottaa?
Uskokaa nyt hyvät ihmiset että se ei ole iästä kiinni, vaan siitä mitä pään sisällä on.

Parempaa jatkoja ja voimia kaikille nuorille äideille ja isille!! :hug:

:heart: marika
Mun mielestä teini voi olla hyvä äiti, mutta sinun kysymykseesi vastaan, että ikä ei ehkä tuo kokemusta lapsen hoidosta tai kasvattamisesta. Ikä tuo mukanaan esim. monipuolisia näkemyksiä erilaisista asioista, järkevämpää ajattelutapaa sekä johdonmukaisuutta ja lisäksi lukuisia muita asioita. Ja se kaikki on kerääntynyt iän myöta ja on siis elämänkokemusta. Minäkin olin 10 vuotta sitten 15-vuotias ja olen kyllä nykyisin reilusti eri ihminen kuin tuolloin. Ajattelen asioista aivan eri tavalla kuin 15-vuotiaana. Kyllä te nuoret äidit sen itse sitten tajuatte, kun ikää tulee lisää, että kyllä sillä elämänkokemuksella jotain merkitystä on.
Aurinkoisia päiviä teille kaikille :) :)
 
leenu20
Mitä iloo ja nautintoo te jotkut saatte siitä että haukutte täällä porukkaa minkä kerkeette...tuskin maailmasta löytyy naista joka olis täydellinen! Ajatelkaa omalle kohdallenne että jos yrität tehdä kaikkes lapses eteen vaikka ikää oliskin vaan jotain 15--> niin sitten tulee "pelastajat" jotka vaan haukkuu! Miltä teistä ittestänne tuntuis kun joku haukkuu teidän "ädintaitoja"?!!
 
lauuura
olen itse nuori äiti, 16 vuotias. lapsi nyt 5kk ja ongelmitta on sujunut. itse tunnen monta alle 18 vuotiasta äitiä, eikä kenenkään lapsia ole huostaanotettu. nelikymppisten tiedän sitten useampia. :attn: en sano, ettäkö kaikki nuoret äidit olisivat hyviä äitejä. :attn: ottaa vaan päähän kun aina aletaan yleistämään! ennakkoluulonen saa tietysti olla, mutta ei tarvitse tuomita heti! miettikää jos joskus teidän tyttärenne (tai miksei poikanne) tulee sanomaan, että äiti hei, susta tulee mummo! aiotteko siinä tilanteessa hylätä lapsenne/uhkailla kaikella mahdollisella, että abortti tehdään???
 
lauuura
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2005 klo 09:37 Hmm kirjoitti:
Toivottavasti teillä alle 18v lapsen saaneilla ei menojalka ala vipattamaan.... Kyllä minusta kannattaisi nuoruus elää nuoruutena ja vasta sitten hankkia niitä lapsia. Ei sitten kaduta, kun ei ole ikinä saanut "mennä". Harvemmalla kuitenkaan 14-15v alkanut suhde kestää lopun ikää... Sitten on taas näitä 20v yksinhuoltajia, joilla lapset on joka viikonloppu hoidossa, kun äidin pitää päästä viihteelle.....

No ei kait kaikki ole, mutta turhan moni kuitenkin :/

Nimimerkillä kokemusta on, ei tosin omasta takaa vaan läheinen ystävä....
´

tunnen liian monta tapausta.. ja olen samaa mieltä, että monella nuorella äidillä se menojalka alkaakin vipattamaan. itse en vaan ole koskaan oikeen ollut "menijätyyppiä". ja nytkin kun on alkanu totuttamaan lasta olemaan sukulaisilla yökylässä, niin kyllä syräntä vähän kirpasee aina kun vilkuttaa ja sanoo heiheit... :heart:
 
äiti vm -74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2005 klo 01:38 hahahah kirjoitti:
hahahaha. yhdessä ketjussa joku 15vee selitti miten on hyvä äiti kun on itsekkin vielä nuori :LOL:
ja apua voi pyytää lapsen hoidossa. niin apua tulette teinit tarviin ja toivottavasti ne avun antajat lapsenne ottaakin ja hoitaa ja kasvattaa kun teillä ei siihen itsellä mahdollisuuksia..
Vahingossa tulin tänne, ja voi jestas..
Oletko sinä sitten mielestäsi tosi kypsä??!!!Väitätkö sinä minulle, että aikuinen kirjoittaa tuollaista tekstiä?Iältäsi voitkin olla aikuinen, mutta henkinen kehityksesi on kyllä pahasti lapsen tasolla. :/
Ja kyllä se lapsenhoitoapu kelpaa minullekin, vaikka olenkin yli 30!!Kamalaa, olen varmaan tosi luuseri...
Jokainen joka täällä arvostelee nuoria äitejä, voisi yrittää itse ensin kypsyä.
Ja kyllä, tunnen teiniäitejä.Ja ovat kyllä vallan loistavia äitejä.Ja sitten on tuttavapiirissä näitä niin fiksuja,vanhempia äitejä.Heistä pari on niin loistavia, että lapset on millon missäkin ja äidit juoksee pitkin baareja.Lapsia tehdään eri miesten kanssa, ettei vaan tarvitse töihin mennä.
Tsemppiä ja jaksamista äideille,ikään katsomatta.Ja te nuoret äidit, voimia teille kestämään ihmisten typeryys. :flower:
 
Tuplatar
Ei nuori äiti ole sama kuin huono äiti, vaikka itse olen tehnyt lapseni aikuisemmallla iällä. Ei se hyvä äitiys ikää katso, se on monesta asiasta kiinni. Esim. tuttavallani rupesi menojalka vipattaan (34v. äiti) ja nyt on lasten huostaanotto edessä.
Taitaa tämän avauksen kirjoittaja olla keskenkasvuinen henkisesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 00:29 merika kirjoitti:
kyllä 15v on hyvä siinä missä 28v, esikoinen on aina esikoinen. eikä kukaan varmaankaan suunnittele vauvaa teininä - mut jos pikkunen päättää tulla niin mielestäni jo se et äiti haluaa pitää vauvan tekee hänestä hyvän. Ja omat vanhemmat varmasti tukevat jos tällaiseen päätökseen on päädytty. Tsemppiä kaikille nuorille äideille. Toki itse 27v luulen pääseväni helpommalla kun olen elämää nähnyt ja olen täysiikäinen ja virallisesti ainakin kypsä äidiksi. Mut törkeetä tollanen pilkkaaminen ihan sama jos teinit mollais äitejä jotka on 40v ja esikoisensa just saaneita. Ollaan onnellisia et se haikara on nyytit meille tuonnut.

Itse olin 15 v vielä onnellisen tietämätön seksielämästä ja se ekakerta tuntui vielä kaukaiselta asialta.
Kyllä suunnitelee, itse oli 16 kun alettiin esikoista yrittämään.Vauvakuume oli ollu 14 vuotiaasta asti.Kerkesin kyllä täyttää 18, ennen ku saatiin tuo tyttö.
 
taitaa ketjun aloittaja nyt sääliä vain itseään..joko on itse saanu lapsen ja kaikki jättäny oman onnensa nojaan pärjäämään ja lapsi viety.tai sitten vain joku katkera jonka oma äiti on saanu tämän ketjun aloittaneen nuorena..
Hitto vie,kaikki on hyviä äitejä jos niin haluavat.Se on itsestä kiini,ei iästä!
 
Joopa joo, jälleen yksi "fiksu" opiskelija joka tiesi kertoa tilastotietoja.. Jospa siellä koulussa ensin opetettaisiin OIKEINKIRJOITUS: keski ikä kirjoitetaan keski-ikä, ja murto osa kirjoitetaan murto-osa.. Et silleen.
 
On se kumma miten vanhemmat ihmiset tulee tänne palstalle vain haukkumaan.En kyllä itsekkään tänne kuulu enää,mutta olen kuitenki 16v saanu ensimmäisen lapseni.Joten minua kiinostaa mitä mieltä varsinki anjuska on? olenko vastuuton,tyhmä,huonoa esimerkkiä antava ihminen? Teinkö väärin kun otin teostani vastuun,vaikka olikin vaihnko? Oisko pitänyt tehdä toisin ja kärsiä? Hoidin itse lapseni,maksoin kotona olemisesta,ostin ruokaa,vaatetin itseni ja vauvani.Ja kaiken lisäksi otin vastuun myös 2v siskostani.Äitiä kun kiinosti alkoholi enemmän.Minäkö olen epäkypsä? Olen käynyt psykiatrilla puhumassa kun masennuin.Minun ei olisi tarvinnu ottaa vastuuta esim siskostani,mutta en voinut jättää niin pientä lasta heitteile.Vastuu nousi sisältäni ja siitä että ollaan samaa lihaa ja verta ja jokainen ansaitsee hyvän elämän jollain tavalla.
Nyt mulla on ikää 25v ja viides lapsi tulossa,sano sinä anjuska minulle mikä minä olen ihmisenä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2005 klo 16:27 anjuska kirjoitti:
Joopa joo, jälleen yksi "fiksu" opiskelija joka tiesi kertoa tilastotietoja.. Jospa siellä koulussa ensin opetettaisiin OIKEINKIRJOITUS: keski ikä kirjoitetaan keski-ikä, ja murto osa kirjoitetaan murto-osa.. Et silleen.
on se niin viisasta ja kypsää huomauttelemaan yhdyssanojen väärinkirjoituksesta kun et enää muuta keksi.
 
heidi h
juuh, kyllä minäkin tiedän nuoria äitejä, joilla on alkanut menojalka vipattaan.. mutta tiedän kyllä aikuisiakin joilla on pieniä lapsia ja menojalka alkanut myös vipattaan.. =) että eipäs yleistetä mitään ikäryhmää! No täytyy kyllä myöntää ettei kaikki oo nuorina tarpeeksi kypsiä äideiks.. mut tuskin ne edes synnyttävät! En olis kyllä itsestänikään uskonut vuosi sitten että olisin näin pian valmis äidiksi, mutta kyllä olen nyt viimeisilläni raskaana ja erittäin onnellinen.. =)
monet kysyy että eikö kaduta kun nuoruus menee hukkaan? Mutta miks menis? Yhtä lailla oon nuori kun muutkin ikäseni, ainoa vaan että mua ei kiinnosta toi juominen hirveesti! mutta kyllä mä aion vauvan saatuani nähdä kavereitani ja sit kun täysikänen olen niin kyllä varmasti käyn silloin tällöin kamujen kans ravintoloissa iltaa istumassa.. kai äiditkin saa välillä käydä tuulettumassa! :)
Mutta tietysti,jos se alkaa oleen joka viikonloppuista niin sit.. mutta jokaisen on oma asia.. ;)
 
Ihmettelevä
Aiheesta ehkä vähän ohi, mutta itse olin 18v kun sain esikoiseni. Nyt pian 20. Lapseni on ollut kaksi kertaa hoidossa ja sillonkin on mummi tullut tänne meille hoitamaan. Että eipä kaikki "teiniäidit" juokse kapakoissa.. Eikä ole ollut tarvetta. Hoitajista ei ole ollut pulaa mutta itse en ole halunnut mennä!!! :saint: :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 10:33 Ihmettelevä kirjoitti:
Aiheesta ehkä vähän ohi, mutta itse olin 18v kun sain esikoiseni. Nyt pian 20. Lapseni on ollut kaksi kertaa hoidossa ja sillonkin on mummi tullut tänne meille hoitamaan. Että eipä kaikki "teiniäidit" juokse kapakoissa.. Eikä ole ollut tarvetta. Hoitajista ei ole ollut pulaa mutta itse en ole halunnut mennä!!! :saint: :saint:
Vielä enemmän aiheen ohi, mutten mä tälläisiakaan kommentteja ymmärrä. Siis tämäkö on se tavoiteltava ääripää? Että nuori äiti joko hoidattaa lapsensa muilla täysin, tai sitten vaihtoehtoisesti ainoastaan kerran vuodessa mutta senkin kerran (lieventävä asiainhaara) lapsen omassa kodissa? :eek:

Siis että eikö olisi olemassa jotain sellaista kultaista keskitietä tässäkin?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 11:05 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 10:33 Ihmettelevä kirjoitti:
Aiheesta ehkä vähän ohi, mutta itse olin 18v kun sain esikoiseni. Nyt pian 20. Lapseni on ollut kaksi kertaa hoidossa ja sillonkin on mummi tullut tänne meille hoitamaan. Että eipä kaikki "teiniäidit" juokse kapakoissa.. Eikä ole ollut tarvetta. Hoitajista ei ole ollut pulaa mutta itse en ole halunnut mennä!!! :saint: :saint:
Vielä enemmän aiheen ohi, mutten mä tälläisiakaan kommentteja ymmärrä. Siis tämäkö on se tavoiteltava ääripää? Että nuori äiti joko hoidattaa lapsensa muilla täysin, tai sitten vaihtoehtoisesti ainoastaan kerran vuodessa mutta senkin kerran (lieventävä asiainhaara) lapsen omassa kodissa? :eek:

Siis että eikö olisi olemassa jotain sellaista kultaista keskitietä tässäkin?
kirjoittajahan kertoikin omasta tilanteestaan. vai pitäisikö hänen elää sinun ihanteidesi mukaisesti?! jokainen tehköön kuten itse parhaaksi näkee. en usko että kirjoittaja mitenkään asialla kehui, kertoi vain oman perheensä tavan toimia. älä aina arvostele muiden näkemyksiä. sinä et ole aina oikeassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 11:26 minä vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 11:05 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 10:33 Ihmettelevä kirjoitti:
Aiheesta ehkä vähän ohi, mutta itse olin 18v kun sain esikoiseni. Nyt pian 20. Lapseni on ollut kaksi kertaa hoidossa ja sillonkin on mummi tullut tänne meille hoitamaan. Että eipä kaikki "teiniäidit" juokse kapakoissa.. Eikä ole ollut tarvetta. Hoitajista ei ole ollut pulaa mutta itse en ole halunnut mennä!!! :saint: :saint:
Vielä enemmän aiheen ohi, mutten mä tälläisiakaan kommentteja ymmärrä. Siis tämäkö on se tavoiteltava ääripää? Että nuori äiti joko hoidattaa lapsensa muilla täysin, tai sitten vaihtoehtoisesti ainoastaan kerran vuodessa mutta senkin kerran (lieventävä asiainhaara) lapsen omassa kodissa? :eek:

Siis että eikö olisi olemassa jotain sellaista kultaista keskitietä tässäkin?
kirjoittajahan kertoikin omasta tilanteestaan. vai pitäisikö hänen elää sinun ihanteidesi mukaisesti?! jokainen tehköön kuten itse parhaaksi näkee. en usko että kirjoittaja mitenkään asialla kehui, kertoi vain oman perheensä tavan toimia. älä aina arvostele muiden näkemyksiä. sinä et ole aina oikeassa.
Omapahan on ongelmasi, jos et ymmärrä mitä ajoin takaa. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 11:29 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 11:26 minä vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 11:05 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 10:33 Ihmettelevä kirjoitti:
Aiheesta ehkä vähän ohi, mutta itse olin 18v kun sain esikoiseni. Nyt pian 20. Lapseni on ollut kaksi kertaa hoidossa ja sillonkin on mummi tullut tänne meille hoitamaan. Että eipä kaikki "teiniäidit" juokse kapakoissa.. Eikä ole ollut tarvetta. Hoitajista ei ole ollut pulaa mutta itse en ole halunnut mennä!!! :saint: :saint:
Vielä enemmän aiheen ohi, mutten mä tälläisiakaan kommentteja ymmärrä. Siis tämäkö on se tavoiteltava ääripää? Että nuori äiti joko hoidattaa lapsensa muilla täysin, tai sitten vaihtoehtoisesti ainoastaan kerran vuodessa mutta senkin kerran (lieventävä asiainhaara) lapsen omassa kodissa? :eek:

Siis että eikö olisi olemassa jotain sellaista kultaista keskitietä tässäkin?
kirjoittajahan kertoikin omasta tilanteestaan. vai pitäisikö hänen elää sinun ihanteidesi mukaisesti?! jokainen tehköön kuten itse parhaaksi näkee. en usko että kirjoittaja mitenkään asialla kehui, kertoi vain oman perheensä tavan toimia. älä aina arvostele muiden näkemyksiä. sinä et ole aina oikeassa.
Omapahan on ongelmasi, jos et ymmärrä mitä ajoin takaa. :D
vastasin sulle ihan ystävällisesti, ja taas alotat tollasen. pystytkö ollenkaan ns. normaaliin mielipiteiden vaihtoon? vaikka on nuori ja järkkymätön omasta paremmuudestaan, täytyy muidenkin mielipiteet osata huomioida.
 
\vastasin sulle ihan ystävällisesti, ja taas alotat tollasen. pystytkö ollenkaan ns. normaaliin mielipiteiden vaihtoon? vaikka on nuori ja järkkymätön omasta paremmuudestaan, täytyy muidenkin mielipiteet osata huomioida.


[/quote]

Sä selvästikään et ymmärtänyt mitä ajoin takaa. Mutta joskus, jos ei tajua, olisi ehkä parempi pitää suunsa vaan yksinkertaisesti ummessa. Tai vaikka kysyä, käsitinkö oikein vai en. Mutta sulta se ei luonnistu ilmeisesti. Minkä tollasen mä alotan? Mä sanoin ainoastaan, että jollet sä ymmärrä pointtia, ei se ole mun ongelmani. Ja yksi mikä on ihan varmaa, yhdellekään harmaalle mä en ala tarkoitusperiäni enää selittelemään: aikana sitä harrastin ja lopputulos oli aina sama. Joten :wave:

 
heidi h
No minä ainakin ymmärsin NeitiNasun kommentin sillain, että miksi nuori äiti, tai äiti nyt yleenäkin käy aina joko liikaa viihteellä tai sitten tosi harvoin! Ja eikö muka oo sellasia jotka käy silloin tällöin.. ja hyvällä omalla tunnolla! ;)
sori,ei oo tapana puuttua muiden väittelyihin.. mut oli pakko kommentoida! =)
 
ihme touhua
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2005 klo 16:27 anjuska kirjoitti:
Joopa joo, jälleen yksi "fiksu" opiskelija joka tiesi kertoa tilastotietoja.. Jospa siellä koulussa ensin opetettaisiin OIKEINKIRJOITUS: keski ikä kirjoitetaan keski-ikä, ja murto osa kirjoitetaan murto-osa.. Et silleen.
no jälleen fiksu neiti täydellisyys etsii virheitä vaikka kirjoitusvirheistä kun pakko jostain päästä näpäyttämään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 11:41 NeitiNasu kirjoitti:
\vastasin sulle ihan ystävällisesti, ja taas alotat tollasen. pystytkö ollenkaan ns. normaaliin mielipiteiden vaihtoon? vaikka on nuori ja järkkymätön omasta paremmuudestaan, täytyy muidenkin mielipiteet osata huomioida.
Sä selvästikään et ymmärtänyt mitä ajoin takaa. Mutta joskus, jos ei tajua, olisi ehkä parempi pitää suunsa vaan yksinkertaisesti ummessa. Tai vaikka kysyä, käsitinkö oikein vai en. Mutta sulta se ei luonnistu ilmeisesti. Minkä tollasen mä alotan? Mä sanoin ainoastaan, että jollet sä ymmärrä pointtia, ei se ole mun ongelmani. Ja yksi mikä on ihan varmaa, yhdellekään harmaalle mä en ala tarkoitusperiäni enää selittelemään: aikana sitä harrastin ja lopputulos oli aina sama. Joten :wave:

[/quote]

minun käsittääkseni tuo "minä vain" tarkoitti sitä, että olet niin ilkeä monesti vastauksissasi. olen huomannut, että sanot asiat vähän turhan suorasukaisesti. suoraan sanottuna tuo sinun "olen aina oikeassa" asenteesi ärsyttää minuakin... mutta, meitä on moneksi :)
 
Ihmettelevä
Hahaa..Mä arvasin tämän. Niinkuin aikaisemmin jo kerroin niin miksi pitäisi käydä enemmän baareissa yms jos ei halua? Ja lapseni ei sentään kaksi vuotias ole vaan kohta vuoden ja kerran puolessa vuodessa noin olen käynyt viihteellä. Muuten olen käynyt kahvilla yms. kun lapsi isän kanssa...Mikä muuten on sopiva määrä viedä lasta hoitoon? Joku mainitsi että eikö ole sellaista kultaista keskitietä että lapsi olisi sopivasti hoidossa..ei vähän eikä paljon...
\|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2005 klo 17:41 Ihmettelevä kirjoitti:
Hahaa..Mä arvasin tämän. Niinkuin aikaisemmin jo kerroin niin miksi pitäisi käydä enemmän baareissa yms jos ei halua? Ja lapseni ei sentään kaksi vuotias ole vaan kohta vuoden ja kerran puolessa vuodessa noin olen käynyt viihteellä. Muuten olen käynyt kahvilla yms. kun lapsi isän kanssa...Mikä muuten on sopiva määrä viedä lasta hoitoon? Joku mainitsi että eikö ole sellaista kultaista keskitietä että lapsi olisi sopivasti hoidossa..ei vähän eikä paljon...
\|O
En mä tätä tarkottanut, kun kirjotin. Vaan sitä, että kun täällä on ketjua ketjun perään missä haukutaan nuoret äidit lyttyyn menojensa takia, niin sitten tulee joku ja ilmoittaa olevansa ainakin hyvä äiti, kun lapsi on ollut hoidossa vaan kahdesti. Joka on ok, se jollekin perheelle on hyvä niin. Mutta pitääkö se ääneen sanoa, ikäänkuin kiillottaakseen sädekehää oman päänsä päällä "ei mun lapsi ainakaan". Puolustelumeiningillä. Kun se nyt on nähty, että kun sitä alkaa täällä puolustamaan omia kantojaan, joku tulee, ja väittää sua vähintääkin patalogiseksi valehtelijaksi, ootkin yhtäkkiä pahin niistä kaikista, jopa pahempi kuin ne jotka mummoillaan hoidattaa lapsensa joka viikonloppu. Jos ymmärrät pointin. Ja kun kaikkien menot ja menemättä jättämiset on ihan jokaisen omia, niihin ei yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua ole ikinä. Niin että miksi sitä pitää puhua vain kahdesta ääripäästä, joko ei ollenkaan tai jatkuvasti, kun se ei taatusti koko totuutta kenestäkään kerro.
 

Yhteistyössä