Sähkötupakan passiivinen tupakoitsija

  • Viestiketjun aloittaja KÖH
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Tuskimpa niillä määrillä mitä sähkötupakasta ilmaan tulee =)
Yrittäkää ymmärtää ja googlettaa,että sähkötupakkaa on tutkittu paljon,mutta kun vaaraa siitä ei ole löydetty niin ollaan hiljaa ja isot tupakka yhtiöt ajavat asiaansa että saataisiin ihmiset siirtymään takaisin rahaa tuottavaan syopä kääryleeseen.
Ja saahan sitä polttaa joissain ravintoloissa, lentokoneissa jne...
Ainoa syy, minkä takia sitä ei saa polttaa kaikissa paikoissa, on sen aiheuttama hämmennys. Kaikki kun eivät tiedä, että mikä ihme pötkylä se on ja onko se savua vai mitä sieltä tulee.
 
sähköttäjä
Mua kiellettiin käyttämästä sähköröökiä eräässä kylmässä hallissa, jossa on ovet kokoajan auki suoraan ulkoilmaan, koska "se tekee huonoa meidän imagolle". Ja minä kun olin siellä vapaaehtoisena töissä. Noh luojankiitos sain mennä ulos tauolle usein. Vihaan sähköröökin vihaajia. Ja vihaan sitä kun puhutaan sen polttamisesta, kun ei siinä pala mikään. Noh nyt on toivottavasti vika satsi nesteitä tilattu ja nikotiinipitoisuus menee sen myötä nollaan. Oikeesti, tuntuu että KAIKKI vihaa sähköröökiä nykyään. Ainakin tuntuu, että kaikki valittaa siitä jatkuvasti. Yks tyyppi kiels mua käyttämästä sitä ees parvekkeellaan koska "sitä savua voi kulkeutua sisään ja mulla on täällä pieni lapsi". Joo tosi kiva kun kannustatte mua mun tupakoinnin lopettamisessa. Ja edelleen se ei ole savua, se on höyryä ja se uloshengityksen höyry ei sisällä nikotiinia kuin todella todella pienen määrän. Ja miksi niistä muovisista sähköttömistä nikotiinin imppauskojeista ei nosteta samanlaista meteliä? No koska sitä uloshengitysilmaa ei näe, niin sitten se ei ilmeisesti haittaa ketään. Varmaan ulkona pakkasessakin mun höyryävä hengitys on näistä valittajista ällöä ja pilaa heidän terveytensä. Mulle on valitettu myös, että "ei mun koira voi olla samassa tilassa sun kanssa kun se höyry haisee niin voimakkaalle." Jaa, noh näiden koirien omistajat ei varmaan sitten koskaan käytä esim. dödöä, se kun haisee paljon voimakkaammalle. Että mä vihaan sähköröökistä valittajia... Koittaisitte ymmärtää, että vaikka sen nimi viittaa röökiin, niin ainut asia, mikä yhdistää sitä ja röökiä on nikotiini. Sama kun vertaisi tervan keittämistä nuotiolla sähköiseen vedenkeittimeen. Juu aivan sama asia ovat... Ugh, olen purkautunut edes vähäsen.
 
taas tätä
Ensinnäkin kenenkään on turha marista siitä ettei kannusteta tupakoinnin lopettamisessa. Jokainen täysjärkinen joka on tupakoinnin aloittanut on tiedostanut riskit. Vähän myöhäistä leikkiä marttyyriä. Toiseksi, tuskin sähkötupakka passiivisesti aiheuttaa niin suurta terveysriskiä kuin tupakka, mutta enemmän olisi niin tupakan kuin sähkötupakan suhteen huolissani siitä, millaista esimerkkiä näyttää lapsille.
 
joopa joo
Samaa mieltä, jokainen käryttelee ulkotiloissa tai sille takoitetuss "karsinoissa."
Oksettava ajatus koko sähkösavuke ja lemuaa aiva hirveälle. Itseä ottaa kurkkuun jos vieressä joku sitä imeskelee.
Jos ei voi lopettaa normi polttelua niin polttaa sitte loppuun asti. Järkeä korvata pahe toisella, koska se on halvempaa ja vähemmän myrkyllistä.
15 vuotta polttelin ennenku tajusin lopettaa eikä siihen tarvittu sähköhöyryjä. Lujaa tahtoa vaan.
Reilu vuosi takana eikä tee yhtää mieli, enää...
 
"vierailija"
Mun mieskin meinas siirtyä sähkötupakkaan ja puheli, et voisi polttaa sisällä. Mä sanoin, että ei sovi sisällä "polttaminen". Mun mielestä tupakointi niin lasten nähden olisi vastenmielistä, enkä halua heidän näkevän sellaista mallia.
 
[QUOTE="vierailija";29495749]Mun mieskin meinas siirtyä sähkötupakkaan ja puheli, et voisi polttaa sisällä. Mä sanoin, että ei sovi sisällä "polttaminen". Mun mielestä tupakointi niin lasten nähden olisi vastenmielistä, enkä halua heidän näkevän sellaista mallia.[/QUOTE]

Samoin kuin lapsi ei tiedä mitä alkoholilla tehdään jos kotona ollaan raittiita.
 
vierasssd
e-savukkeissa on synteettiset tuoksut ja osassa mm. ftalaatteja, joilla tosi pahoja terveysvaikutuksia. isi puhaltelee hormoneja sotkevat myrkyt suoraan soffalta vauvan keuhkoihin.
 
hlö,ä.äö
http://healthland.time.com/2013/12/13/smoke-from-e-cigs-still-poses-some-second-hand-risk/
http://www.gmanetwork.com/news/story/314896/lifestyle/healthandwellness/fda-second-hand-smoke-from-e-cigarettes-may-be-harmful-to-your-health
 
vierailija
Sähkötupakassa tupakkaa on vain sen kutsumanimi. Itseäni kyllä ärsyttää kun töissä passitetaan ulos ”tupakoimaan”. Tuossa ehkä tiivistyy se jumalaton viha tupakkaa kohtaan. Jos joku näyttää tupakoinnilta, niin se halutaan kieltää. Ihmiset ei edes tajua sitä, ettei se nikotiini ole tupakassakaan se paha juttu. Ei se aiheuta syöpää. Höyryssä on nikotiinin lisäksi elintarvikemakuainetta. Että ihan niinkin vaarallista se on.
 
vierailija
Propyleeniglykolin on todettu olevan haitallista keuhkoille eli ei todellakaan pidä käyttää sähkötupakkaa toisten läsnäollessa. Kaikkia vaikutuksia ei edes tiedetä vielä, mutta ei ole todellakaan haitatonta, koska muitakin kemikaaleja siitä syntyy. Moni on kaiken lisäksi vielä allerginen propyleeniglygolille. En ymmärrä miksi annat miehen käyttää sitä sisällä. Revi kädestä, jos et muuta keksi.
allerginen sille?
Jos se on yks tekijä koronaan kuolleiden joukossa?
 
vierailija
Propyleeniglykolin on todettu olevan haitallista keuhkoille eli ei todellakaan pidä käyttää sähkötupakkaa toisten läsnäollessa. Kaikkia vaikutuksia ei edes tiedetä vielä, mutta ei ole todellakaan haitatonta, koska muitakin kemikaaleja siitä syntyy. Moni on kaiken lisäksi vielä allerginen propyleeniglygolille. En ymmärrä miksi annat miehen käyttää sitä sisällä. Revi kädestä, jos et muuta keksi.
Onko sairaalassa yt nuo käyttäjät?
 
vierailija
Propyleeniglykolin on todettu olevan haitallista keuhkoille eli ei todellakaan pidä käyttää sähkötupakkaa toisten läsnäollessa. Kaikkia vaikutuksia ei edes tiedetä vielä, mutta ei ole todellakaan haitatonta, koska muitakin kemikaaleja siitä syntyy. Moni on kaiken lisäksi vielä allerginen propyleeniglygolille. En ymmärrä miksi annat miehen käyttää sitä sisällä. Revi kädestä, jos et muuta keksi.
yhdessä rokotteessa oli tuota mut missä?
 

Yhteistyössä