Sain 5min sitten käynnistys tabletin.. Nyt pelotta

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
,,,
pidätköhän sä sitten venakko taukoa täältä palstalta kun sulla on pieni vauva? se valvottaa öisin ja toivottavasti tajuat nukkua sen kans päivisin. siis ihan oikeesti, pieni tauko sinusta, sun raskaudesta, synnytyksestä, vuodoista, omaisuudesta ja ongelmista tekis tälle palstalle ihan hyvää.
ja ehkä vauvanhoidon kannalta myös sun vauvalle tekee hyvää jos keskityt siihen. kaikkea hyvää sulle.

ja ei, en oo aukassut sun alotuksia paitsi nyt. muta kun niitä on niin tuutin täydeltä, niin olis ihan kiva vaikka antaa jollekkin muullekkin "palstajulkkikselle" tilaa ja suunvuoroa välillä.
 
hmm. mun bmi on ollut alle 20 jokakerta kun olen tullut raskaaksi.
ihan kohtuuhelpolla päässyt synnytyksistä, sattuneet vaan selkään supparit.
eka oli aika kamala (asentovirhe), toinen oli ihmeen nopea :D ja kolmes oli käynnistettynä kivuliain..
mullakin eka ihan kauhea, en enää ikinä synnytä siinä perinteisessä "selällään asennossa!", en saa siinä yhtään voimia kerättyä. Kyljellään kakkonen suorastaan sujahti kuin hauki rantaan... :D
 
iiks
Sori mielessäni ajattelin enemmän mitä kirjoitin :D Siis se laite mittaa sitä supistuksen kovuutta paremmin laihoilla mitä tukevammilla :D Mutta ihan ohi aiheen, mun äidille sanottiin että pienilantioiset on parhaita synnyttäjiä, että leveäperäsillä on tuskallisempi synnytys :D En tiedä onko tuo oikeasti "totta" :p
Luulis että kapealantioinen joutuun avautumaan liitoksistaan :)D) enemmän niin sattuiskin enemmän... hmm. No ottaapa näistä nyt selvän :p
 
"poikia3"
ei se supistuksiin vaikuta vaan tocon tuloksiin. Ei siitä ulkoisesta mittauksesta voi päätellä mitään muuta kuin että supistus on tai ei ole. Supistuksen voimakkuuden tuntee äiti tai sitten sisäinen mittari.
Ei ihan edes noin, mulla ei supparit näkyneet lainkaan tocossa, mutta kyllä niitä oli. Kätilö jopa otti piuhat turhautuneena pois, kun ei näissä näy yhtään mitään.
 
cc
[QUOTE="poikia3";25908966]Ei ihan edes noin, mulla ei supparit näkyneet lainkaan tocossa, mutta kyllä niitä oli. Kätilö jopa otti piuhat turhautuneena pois, kun ei näissä näy yhtään mitään.[/QUOTE]

joo totta, aina ei näy! On tietty voinu olla se anturi huonosti? huonolla paikalla tai liian löysästi.. tai sitten sen verran ihonalaiskudosta että pehmentää liikaa?
 
"jaaha"
mulla meni käyrä yli satasen muistaakseni ja olisin voinut palstailla ihan hyvin. käskin miehen hakemaan itselle kahviosta paniinin ja jäin itse hyräilemään lauluja synnytyshuoneeseen. sitten sain toispuoleisesti mulle vaikuttaneen paikallispuudutteen kohdunsuulle ja tunsin supistukset vain toisella puolella vatsaa. mies tuli paniinilta ja toi 7 päivää lehden jota lueskelin kevyen rupattelun lomassa. jos sinne olisi saanut ottaa läppärin niin olisin todellakin ottanut ja mennyt vaikka facebookiin juttelemaan ihmisille, mut harmi kun ei saanu :/
sit mä vaan aloinki ponnistamaan ja yhtäkkiä lapsi olikin ulkona. ehkä siinä ei ois muuten ehtinykkään facebookata...hmm...
 
  • Tykkää
Reactions: iipunen
gswg
pidätköhän sä sitten venakko taukoa täältä palstalta kun sulla on pieni vauva? se valvottaa öisin ja toivottavasti tajuat nukkua sen kans päivisin. siis ihan oikeesti, pieni tauko sinusta, sun raskaudesta, synnytyksestä, vuodoista, omaisuudesta ja ongelmista tekis tälle palstalle ihan hyvää.
ja ehkä vauvanhoidon kannalta myös sun vauvalle tekee hyvää jos keskityt siihen. kaikkea hyvää sulle.

ja ei, en oo aukassut sun alotuksia paitsi nyt. muta kun niitä on niin tuutin täydeltä, niin olis ihan kiva vaikka antaa jollekkin muullekkin "palstajulkkikselle" tilaa ja suunvuoroa välillä.
Kaikkien pienet vauvat eivät onneksi valvota öisin ja vaikka valvottaisivatkin, niin toiset eivät välttämättä tarvitse niitä päikkyjä.

Ja etpä ies oo aukassu aiemmin noita ketjuja :DD
 
Mä tiedän varmaan 4leveä lantioista, joilla on ollut todella pitkävetinen synnytys. Tuntemillani kapealantioisilla on ollut nopea, varsinkin ponnistusvaihe. Mutta kun järjellä ajattelee, niin luulis tosiaan, että helpommin mahtuu tulee ulos kun on sitä "tilaa" :D

Joku kätilö varmaan nauraa salaa täällä meidän jutuille :D
 
"vieras"
pidätköhän sä sitten venakko taukoa täältä palstalta kun sulla on pieni vauva? se valvottaa öisin ja toivottavasti tajuat nukkua sen kans päivisin. siis ihan oikeesti, pieni tauko sinusta, sun raskaudesta, synnytyksestä, vuodoista, omaisuudesta ja ongelmista tekis tälle palstalle ihan hyvää.
ja ehkä vauvanhoidon kannalta myös sun vauvalle tekee hyvää jos keskityt siihen. kaikkea hyvää sulle.

ja ei, en oo aukassut sun alotuksia paitsi nyt. muta kun niitä on niin tuutin täydeltä, niin olis ihan kiva vaikka antaa jollekkin muullekkin "palstajulkkikselle" tilaa ja suunvuoroa välillä.
Huomaa kyllä, ettet ole Milannan ketjuja viime aikoina lukenut :D
(En ymmärrä, minusta se, että Milannalla on omat aloitukset, helpottaa juttujensa välttelyä tai toisaalta seuraamista)
 
,,,
Kaikkien pienet vauvat eivät onneksi valvota öisin ja vaikka valvottaisivatkin, niin toiset eivät välttämättä tarvitse niitä päikkyjä.

Ja etpä ies oo aukassu aiemmin noita ketjuja :DD
ai eivät syökään ollenkaan nämä vastasyntyneet öisin? lasken sen valvottamiseksi jos 3h väleinkin heräilevät syömään. ja mikäs siinä jos ei ota päiväunia vaan palstailee mieluummin, siinävaiheessa onkin elämänarvot kohdillaan :D

ja ei, en ole. olen nähnyt niitä tässä etusivulla. nyt tuli vihreää vuotoa ja nyt menen akupunktioon ja haluan sen ja senlaisen auton. eikös siinä ollut ainakin muutama venakon alottama otsikko? osaan lukea pelkän otsikon ja tajuta sisällön, mun ei tartte enää klikata auki sitä keskustelua, toisinkuin ehkä sinun, ymmärtääksesi keskustelun sisältöä? :)
 
eihän se lantion ulkoinen olemus kerro, onko siellä sisällä tilaa vai ei. tosin isoilla naisilla voi silti on lla niin ahdas lantio, että 3kg vauva on pakko sektioida kun ei vaan mahdu.
ja taas itse oon aina pieni, niin 3.7 ja 4.4kg vauva on syntyneet TOSI pyöreäpäisinä eli hyvin on tilaa tulla.
ja minä roikuin irkissä läppärillä sairaalassa kun vauva ekan vuorokauden nukkui ja isä oli isompien kanssa kotona ;)
 
  • Tykkää
Reactions: iipunen
"öööö"
kuinka pitkä oot? :)
mä oon 180cm ja mun supparit oli jotain satasta sillä käyrällä. tuntuivat kyllä mut ei olleet mahdottomia tai sitten vaan kestin ne aika hyvin. kätilökin mainitsi et taidan olla aika viilipytty. ja mitäs tosta ponnistamisesta piti sit kommentoida? kesti 25min ja tuli kasvot edellä että ei niinkun se päälaki edellä. eli toi teki ulos ponnistamisesta hieman hankalampaa mut ei mun mielestä tuntunu juuri missään. epparin toki leikkasivat etten repee.
 
"vieras"
ai eivät syökään ollenkaan nämä vastasyntyneet öisin? lasken sen valvottamiseksi jos 3h väleinkin heräilevät syömään. ja mikäs siinä jos ei ota päiväunia vaan palstailee mieluummin, siinävaiheessa onkin elämänarvot kohdillaan :D

ja ei, en ole. olen nähnyt niitä tässä etusivulla. nyt tuli vihreää vuotoa ja nyt menen akupunktioon ja haluan sen ja senlaisen auton. eikös siinä ollut ainakin muutama venakon alottama otsikko? osaan lukea pelkän otsikon ja tajuta sisällön, mun ei tartte enää klikata auki sitä keskustelua, toisinkuin ehkä sinun, ymmärtääksesi keskustelun sisältöä? :)
No ainakin sulla on jäänyt jotain tärkeää huomaamatta, jos oletat, että Milannan vauva-arki olis perussettiä.Yksi sana tähän: Meksiko.
 
  • Tykkää
Reactions: Salla07
,,,
[QUOTE="vieras";25909071]No ainakin sulla on jäänyt jotain tärkeää huomaamatta, jos oletat, että Milannan vauva-arki olis perussettiä.Yksi sana tähän: Meksiko.[/QUOTE]

valitettavasit en ole lukenut mitään meksikojuttuja, johtuiskohan siitä et EN ole AVANNUT NIITÄ KESKUSTELUJA? :)
 
ihhhih
ai eivät syökään ollenkaan nämä vastasyntyneet öisin? lasken sen valvottamiseksi jos 3h väleinkin heräilevät syömään. ja mikäs siinä jos ei ota päiväunia vaan palstailee mieluummin, siinävaiheessa onkin elämänarvot kohdillaan :D

ja ei, en ole. olen nähnyt niitä tässä etusivulla. nyt tuli vihreää vuotoa ja nyt menen akupunktioon ja haluan sen ja senlaisen auton. eikös siinä ollut ainakin muutama venakon alottama otsikko? osaan lukea pelkän otsikon ja tajuta sisällön, mun ei tartte enää klikata auki sitä keskustelua, toisinkuin ehkä sinun, ymmärtääksesi keskustelun sisältöä? :)
No kyllä minä mieluummin olen päivät hereillä, kuin nukun parisen tuntia :D Ja meillä vastasyntynyt söi ehkä kahdesti yössä, ei aina niinkään usein. Piti ihan ite herätellä.. Herään itse monesti yössä muutenkin, enkä tarvitse päikkäreitä. Ihmiset ovat JÄLLEEN yksilöitä tässä asiassa =)

Ymmärrän kyllä, mutta ketjussa tulee paljon muutakin ilmi.. Tuon otsikon lukemisen perusteella,moniakaan ketjuja ei tartteisi aukaista. Minua nyt sattuu vaan kiinnostamaan Milannan jutut. Haittakse? Ilmeisesti, koska ne eivät sinua (muka) kiinnosta. Tosin jäithän tuota nytkin tätä ketjua seuraamaan :)
 
"poikia3"
joo totta, aina ei näy! On tietty voinu olla se anturi huonosti? huonolla paikalla tai liian löysästi.. tai sitten sen verran ihonalaiskudosta että pehmentää liikaa?
Mä oon ollut about Milannan mitoissa synnyttäessäni ensimmäistä, ei näkynyt, ei näkynyt viimeisestäkään, jolloin olin tukevammassa kunnossa.

Ja supparit pikemminkin yhtenäistä aaltoa, eli ei hirmu selviä taukoja välissä, näin molemmilla kerroilla. Ekalla kerralla menin kivusta lukkoon, liikkuminen kielletty lapsen romahtaneiden sydänäänien vuoksi (napanuora oli 3 krt kaulan ympäri).

Vikalla kerralla myös liikkuminen kielletty, tuolloin napanuora solmussa.

Ei mee ihan putkeen mun synnytykseni!
 

Yhteistyössä