Sairaan huonoa palvelua S-Marketissa! *Mitä sinä olisit tehnyt asiakaspalvelijana?*

  • Viestiketjun aloittaja Raskaana oleva PissaLiisa
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Tilanne on hankala myyjälle, hän ei välttämättä voi poistua töpisteeltä ja on saanut ohjeet ettei saa päästää wc;hen ketään. Sillä jos päästää yhden silloin myös jonkun toisen...
Mutta siis itse olisin varmasti kysynyt joltakin pomolta jos näkyy, että toinen on niin hädissään. Lapset aina olen päästänyt wc,hen silloin muinoin kun olin myyjänä.
 
vieras
Ymmärrän hyvin, että asiakkaita ei saa päästää työntekijöiden tiloihin mahdollisten väärinkäytösten vuoksi. Sensijaan en ymmärrä, että asiakaspalveluammatissa oleva töksäyttää ap:lle tai kelle tahansa muulle asian noin , eikä edes yritä selittää miksei onnistu.
 
ei
ole asiaa henkilökunnan tiloihin. Meilläkin lopetetiin tuo vessaan päästäminen kun aina oli mummujen jälkeen kuset ja paskat ympäri ämpäri pitkin vessaa....siinähän se työaika sit menikin...siivotessa!!!
 
Sädetär
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sensijaan en ymmärrä, että asiakaspalveluammatissa oleva töksäyttää ap:lle tai kelle tahansa muulle asian noin , eikä edes yritä selittää miksei onnistu.
Ja mistäs tiedät ettei myyjä pahoitellut(vaikka vain ilmeellään)? Onko se myyjäkin täällä käynyt kertomassa oman versionsa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja hupsukerttuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mun mies oli tänään meidän 2v:n kans käymässä halpahallissa.. 2v oli menny hukkaan ja mies oli sitä aikansa ettiny. Oli sit kysyny 1:ltä myyjältä onko näkyny 2v:tä tyttöä, vastaus "ei ole näkyny", oli kysyny toiselta myyjältä joka oli täyttäny hyllyjä ,ei ollu edes vilkaissu miheeni päin ja vastaus "enpä ole nähny".. oli kysyny kolmannelta myyjältä ja se oli sit sanonu, et "sitähän pitää lähteä ettimään".. oli tyttö ollu rämppäämässä jotain ulko-ovea.. ihmettelen vain et myyjiä ei kiinnosta jos isossa kaupassa pikku lapsi hukassa ja isä jo jonku aikaa ettiny
Itse kaupanalalla työskentelevänä voin vain ihmetellä, miten tuo 2-vuotias "katoaa" kesken kauppamatkan. Ei tulisi mieleenkään jättää noin pientä hetkeksikään silmistäni. Istumaan ostoskärryihin, pienille tarkoitetulle paikalle, niin pysyy tallessa.
Yllättävän yleistä tuo lasten "katoileminen". Usein kuulee kaupassa vanhempien sanovan lapsille, et "äiti/isi käy hakeen nyt ruoat, leikkikää kiltisti tässä leluosastolla" USKOMATONTA!!!
Ja se leluosastohan onkin tarkoitettu leikkimistä varten...
Minua itseä hävettää kun omat lapset meinaa jumittua leluosastolle, niitä äänileluja on nii kiva painella...muttei minulla käy kyllä mielessänikään että sinne leikkimään he jättäisin.
Ja tuohon Kaisan viestiin sen verran, että mitä ihmettä se miehes on päästäny kuleksimaan siellä kaupassa sen teidän 2v? Ostosärryihin kyytiin niin niissä on helppo vahtia vilkkaampaakin lasta. Eikä tuossa tapauksessa myyjien ole tarkoitus lähteä etsimään lapsia, mitä heidän olisi pitäny sanoa jos kerta vastaukset ei oo kelvanneet?
 
Valitettavasti S-Marketin työntekijöiden (tai muidenkaan markettejen, joilla ei ole yleisövessaa) ei ole oikeutta päästää edes raskaana olevia naisia henkilökunnan tiloihin pissalle. Hokilla tarkat säännöt, miten saa toimia, miten ei. En itsekään ottaisi riskiä päästämällä asiakasta henkilökunnan tiloihin. Töykeästi myyjä asian ilmaisi, mutta muuten toimi oikein.
 
2v
meillä tuli 2 vuotiaalla kauhee pissahätä s-marketissa... kysyin vessaa, myyjän vastaus oli et on meillä mutta ei saa asiakkaita sinne päästää :/
sinne jäi ostoskärry tavaroineen kaupan käytävälle ja lähdettiin juoksujalkaa naapurikauppaan (vaatekauppaan) vessaan.... oltiin keskustassa jossa ei mitään puskia ole mihin ois lapsen voinu viedä.
 
Eiiiih
Jep, itse myyjänä kans joskus pienen lapsen olen vessaan saattanut, kun kova pissahätä on ollut, mutta ei olisi todellakaan ollut lupaa aikuista ihmistä takahuoneeseen marssittaa. Oli sitten raskaana oleva tai vanhus. Jos joku joskus vessaa tiedusteli, niin totesin että "olen pahoillani, mutta meillä ei ole yleisö wc:tä myymälässä". Onneks kukaan ei siihen alkanut mitään ikinä urputtaan.
 
Meillä on nykyisessä s-marketissa asiakas wc, entisessä ei ollut, mutta sinne pääsin kyllä useasti lasten kanssa. En viitsinyt vaivata isompien lasten kanssa, mutta pienillä, jotka ovat just vaipoistaan eroon päässeet, pidätyskyky on olematon ja silloin on pakko mennä.

Joskus aikoinaan päästiin Halpahallissakin peräti vessaan, vaikka myyjä olikin vähän vastahakoinen ja taisi käydä kysymässä pomoltaan luvan. 2v ehti tuolloin pissata housuihin ja piti vaihtaa sille vaatteet ja pihalla talvi tietenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 2v:
meillä tuli 2 vuotiaalla kauhee pissahätä s-marketissa... kysyin vessaa, myyjän vastaus oli et on meillä mutta ei saa asiakkaita sinne päästää :/
sinne jäi ostoskärry tavaroineen kaupan käytävälle ja lähdettiin juoksujalkaa naapurikauppaan (vaatekauppaan) vessaan.... oltiin keskustassa jossa ei mitään puskia ole mihin ois lapsen voinu viedä.
Mutta vessoja taatusti vaikka kuinka.
 
tää on just tätä.. kaupoilla ja varsinkin isoilla ketjuilla on sääntöjä joita tulee noudattaa. Meillä on esim. niin että asiakkaita ei niin missään muodossa saa päästää henkilökunnan tiloihin. Huoltomiehiltäkin kysymme asianmukaiset henkilöpaperit.

tarvittaessa ohjaamme ostoskeskuksen tai tien toiselle puolelle citymarketin asiakasvessoihin.

mutta joo törkeää asiakaspalveluahan se on jos toimimme sääntöjen mukaan. tässä meillä ei edes ole harkinnanvaraa.
 
vieras
Meidän tytollä tuli kerran pissahätä k-raudassa (missä ei ollut asiakasvessaa), menin kysymään henkilökunnalta pääsisikö tyttö käymään vessassa. Myyjä sanoi ei ja lähdimme siitä sitten samantien ulos, mutta matkan varrella tämä 3-vuotias pysähtyi ja lirautti pisut tyynen rauhallisesti lattialle. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tytollä tuli kerran pissahätä k-raudassa (missä ei ollut asiakasvessaa), menin kysymään henkilökunnalta pääsisikö tyttö käymään vessassa. Myyjä sanoi ei ja lähdimme siitä sitten samantien ulos, mutta matkan varrella tämä 3-vuotias pysähtyi ja lirautti pisut tyynen rauhallisesti lattialle. :D
jäikkö edes siivoomaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tytollä tuli kerran pissahätä k-raudassa (missä ei ollut asiakasvessaa), menin kysymään henkilökunnalta pääsisikö tyttö käymään vessassa. Myyjä sanoi ei ja lähdimme siitä sitten samantien ulos, mutta matkan varrella tämä 3-vuotias pysähtyi ja lirautti pisut tyynen rauhallisesti lattialle. :D
jäikkö edes siivoomaan...
En, koska kassa oli vieressä ja se soitti siistijän paikalle
 
TäysTylsä
Ja sitten tuo, miten kaupan myyjä on asian ilmaissut. Välillähän se on niinkin, että vaikka omasta mielestä asian ilmaiset asiallisesti ja kohteliaasti, niin asiakas ottaa sen v-ttuiluna, kun ei saa tahtoaan periksi... Sanot "valitettavasti" ja "olen pahoillani", niin silti oot idiootti ja tyhmä kun kysyt henkkareita tai ei oo just sitä oikeeta makkaraa myynnissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TäysTylsä:
Ja sitten tuo, miten kaupan myyjä on asian ilmaissut. Välillähän se on niinkin, että vaikka omasta mielestä asian ilmaiset asiallisesti ja kohteliaasti, niin asiakas ottaa sen v-ttuiluna, kun ei saa tahtoaan periksi... Sanot "valitettavasti" ja "olen pahoillani", niin silti oot idiootti ja tyhmä kun kysyt henkkareita tai ei oo just sitä oikeeta makkaraa myynnissä...
so true!!

kun sanon et " valitettavasti meillä ei varastossa ole mitään tuotteita jemmassa"

heti menee herneitä kun ei siellä ole siitä paidasta sitä M-kokoa.

ja joo me ei säilytetä mitään varastossa. Jos muilla on meillä EI!!
 
hehehe
tais nyt kakkafetissi saada kunnolla tyydytystä. kertokaas nyt lisää kakkaus pissaus juttuja. ap:n kaltaiset joutuu yleensä maksamaan hunajaa kun näitä juttuja seksilinjojen kautta joutuvat hankkimaan
 
Meidän ässässä pääsee vessaan. Tosin kun ekan kerran asiaa kysyin laspen kanssa niin myyjä viittas: vessat on tuolla.
Juu ok, oon teidän vakiasiakas, mutta jos ihan vähän tarkemmin kerrot :saint:

Ja kyllä, meillä on käynyt mummoja ja muita marjanpoimijoita vessassa, yks koitti jopa tyrkyttää siitä hyvästä rahaa. ennemmin käyttäkööt huussia tässä ku tekeevät tarpeensa tuonne missä lapset kumminki leikkii
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
En olisi päästänyt. Päästäisitkö sinä jos virtsatietulehduksesta kärsivä mummo tulisi esim. kotiisi että pitäisi päästä vessaan kun ei voi pidättää pissaansa? Se on henkilökunnan oma vessa ja ymmärrän oikein hyvin ettei sinne päästetä asiakkaita.
No kyllä päästäisin mummon meille pissalle. Missä ihmeessä teidän ihmisten inhimillisyys on???
No päästäisitkö sitten pissahätäisen narkkarin tai puliukon? Mutta mä taidankin olla aika epäinhimillinen tällaisten asioiden suhteen....
 
Aika moni ehdotti puskapissaa. No en mä ainakaan tasan tarkkaan menis puskapissalle tuon sokkarin lähellä mikä tällä paikkakunnalla on. Johan olis paljon katselijoita eikä asuta ees isossa kaupungissa. Toki sitten jos sattuu asumaan kauempana, mutta meidänkään kotimatkan varrella ei ole ainuttakaan paikkaa jonne puskapissan voisi suoritettua niin ettei tartte olla häveliäs.
 
Juu
Miettikääpä nyt ajatuksen kanssa kuinka monta raskaana olevaa naista, vanhaa mummoa, pienirakkoista pikkulasta jne käy yhden päivän aikana keskivertomarketissa. Kaikkiako pitää lähtä saattamaan henkilökunnan tiloihin?

Henkilökunnan sosiaalitiloissa voi olla esim. henkilökunnan omia tavaroita ym., ei sinne saa päästää ulkopuolisia. Eikä myyjällä varmasti ole lupa lähteä työpisteeltään viideksi minuutiksi hengailemaan takahuoneeseen jokaisen pyytävän asiakkaan kanssa. Varsinkin jos kassalta kysyit niin sitä suuremmalla syyllä.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Aika moni ehdotti puskapissaa. No en mä ainakaan tasan tarkkaan menis puskapissalle tuon sokkarin lähellä mikä tällä paikkakunnalla on. Johan olis paljon katselijoita eikä asuta ees isossa kaupungissa. Toki sitten jos sattuu asumaan kauempana, mutta meidänkään kotimatkan varrella ei ole ainuttakaan paikkaa jonne puskapissan voisi suoritettua niin ettei tartte olla häveliäs.
No tämän kirjoitettuasi, lähtisitkö pyöräretkelle jonka varrella ei ole paikkaa jossa käydä, vai olettaisitko että joku vaan järjestää sulle sen tilaisuuden?
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tää on just tätä.. kaupoilla ja varsinkin isoilla ketjuilla on sääntöjä joita tulee noudattaa. Meillä on esim. niin että asiakkaita ei niin missään muodossa saa päästää henkilökunnan tiloihin. Huoltomiehiltäkin kysymme asianmukaiset henkilöpaperit.

tarvittaessa ohjaamme ostoskeskuksen tai tien toiselle puolelle citymarketin asiakasvessoihin.

mutta joo törkeää asiakaspalveluahan se on jos toimimme sääntöjen mukaan. tässä meillä ei edes ole harkinnanvaraa.
Tähän on olemassa ihan järkevät syyt. Muun muassa ei ois kovin fiksua päästää kauppakeikkaa suunnittelevaa kriminaalia takahuoneeseen tutustumaan ja pakoreittiä suunnittelemaan. Ei edes silloin kun sillä on rekvisiittana mukana tenava "jonka tarvis päästä pissalle".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Aika moni ehdotti puskapissaa. No en mä ainakaan tasan tarkkaan menis puskapissalle tuon sokkarin lähellä mikä tällä paikkakunnalla on. Johan olis paljon katselijoita eikä asuta ees isossa kaupungissa. Toki sitten jos sattuu asumaan kauempana, mutta meidänkään kotimatkan varrella ei ole ainuttakaan paikkaa jonne puskapissan voisi suoritettua niin ettei tartte olla häveliäs.
No tämän kirjoitettuasi, lähtisitkö pyöräretkelle jonka varrella ei ole paikkaa jossa käydä, vai olettaisitko että joku vaan järjestää sulle sen tilaisuuden?
Niin, no lähtisin? Koska en mä nyt ajatellu sen takia taloakaan vaihtaa. Tiedän kyllä mitä ap tarkottaa, joskus se vessahätä yllättää paikassa jossa ei ole mahdollista päästä vessaan ja on erittäin veemäistä jos ei sinne pääse.
 

Yhteistyössä