Salou

Olisi mukava kuulla kokemuksia Espanjan Salousta! Varsinkin lapsiperheen näkökulmasta.

Käyntikohteita ym. vinkkejä, ja etenkin saisi suositella mukavaa lomahuoneistoa/huoneistohotellia isommalle porukalle (5aikuista+4 4-7v lasta)

=)
 
joka kylä Saloun vieressä.Saloukin kiva,mutta siellä liikaa turisteja.Meillä kaksi lasta,6-ja 2v.
Saloussa on hienot rannat,mutta ei kannata jäädä itse kaupunkiin vaan kierrellä.Omia suosikkipaikkojamme on Tarragonan ja Reus:n kaupungit,lähdemme joka aamu jonnekkin suuntaan koska bussit kulkevat erittäin hyvin ja ovat halpoja,niitä menee jatkuvasti pitkin rantakatua.Tarragonassa tekee tosi edullisia ostoksia,ja kannattaa myös hyödyntää kiertävät markkinat,niissä edullisimmat hinnat!En muista nyt päiviä,mutta Saloussakin on markkinat.HInnoista sen verran että tosiaan Saloussa on kalliimmat hinnat kuin isommissa Tarragonassa ja Reussissa.
Cambrils on pikkukylä Saloun vieressä,siellä ei oikein ole mitään kuin kalanhaju..
Itse matkaamme Pinedaan omatoimisesti ja Barcelonasta paikallisjunalla pitkin rannikkoa,joten sekin on kaiken väärti sillä rantarata menee niin kauniissa maisemissa että henki salpautuu välillä :) Sitgesissäkin olisi joskus kiva pysähtyä,siellä emme ole käyneet.
Syksyllä taas matkaan!
Port Aventurassa on vesipuisto,lapsille kiva paikka,se on La Pinedan puolella myös.
 
Kiitos vastauksesta!

Onko tuo La Pineda kuinka kaukana Barcelonasta? Olisiko siellä suositella jotain majoitusta, jossa mielellään 3-4 makuuhuonetta? =) Minkälainen paikka se on muuten, onko minkä verran esim. ruokakauppoja, ravintoloita, tms.?

Salouta olen lisää tutkiskellut ja hieman se taitaa olla sellainen bailu-paikka?!!? Haluaisimme kohteen olevan hyvä kohde lasten kanssa, eli ranta hieno eikä kauheaa meteliä yömyöhään.. Pelkkää rantaa emme kuitenkaan kauaa jaksa, vaan pitää olla myös tekemistä, käyntikohteita ja ehdottomasti shoppailtavaa, mutta voimme myös shoppailun perässä matkustaa toiseen kylään (jos hyvät yhteydet). =D Anna vinkkejä, jos viitsit!
 
ja 5km ennen Salouta katsottuna Barcelonan suunnasta.En osaa sanoa majoituksista,itse asumme aina Palas Pineda hotellissa,löytyy googlettamalla.Siellä vko puolihoidolla 4 hlöltä yht.n.400e,halvimmalla varaa suoraan hotellista,ei agenttitoimistojen kautta.
Kyllä Salou varmaan onkin bailupaikka,mutta siellä on myös erittäin paljon eläkeläisiä sekä pyörätuolilla liikkuvia ihmisiä,koska on esteetön liikkuminen eikä mäkistä maastoa.
La Pineda on rauhallisempi kylä,ruokakauppoja kyllä löytyy ja tavalliset turistipuljut sielläkin.Mekään emme tykkää olla rannalla aamusta iltaan,joka päivä päästävä johonkin ja lähistöllä on paljon käyntikohteita kyllä.
Ranta jatkuu koko matkan Salousta La Pinedaan,välssä on cap Salou josta mielettömät näkymät.
Ostokset tosiaan kannattaa hoidella Tarragonassa tai Reussissa ja kiertää niitä markkinoita!Tarragonassa etenkin on pieniä "kiinalaisliikkeitä" joista saa kaikkea kivaa edullisesti.Itse ostan esim.paljon hiuskoruja,huiveja,nahkaläpsykkäitä,käsilaukkuja jne..noista liikkeistä.Markkinoilta sitten vaatteita itselle ja lapsille ja ihan hyvin ovat kestäneetkin.Oikein odotan että pääsen taas ostoksille.
Tarragonassa on ainakin Bocatta niminen paikka jossa lapset tykkäävät syödä täytettyjä patonkeja.
Mutta tosiaan bussilla pääsee helposti ja edulllisesti kulkemaan,ne menevät yhtenään ja ovat ilmastoituja.
Itse lähdemme varmaan syyskuun loppupuolella taas kun vielä mahassa oleva kuopus on n.3kk vanha =) Kysy vaan jos tulee jotain mieleen.
 
Me oltiin Saloussa kun esikoinen oli noin 4 vuotias. Olihan se aika bailupaikka, aika paljon englantilaisia "hoilottajia" :kieh: . Port Aventura huvipuisto oli todella hieno ja iso paikka. Vetää vertoja melkein Disneylandille. Paljon nähtävää Saloussa ei ollut, piti juuri käydä retkellä esim.Barcelonassa. Kivaa meillä oli kavereiden ja lasten kanssa silti. Hieno rantabulevardi ja ranta sekä paljon ravintoloita. Aika vilkas paikka kesäisin.
 

Yhteistyössä