Se on sitten huomena tiukan keskustelun paikka, perrr.....

  • Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti
joop
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26341584:
Olisit vaikka pyytänyt sitä miestäsi käymään sisällä ja siellä sitten - kiitettyäsi ensin siitä terassista! - selittänyt ihan asiallisesti, että illanistujaiset voivat hyvin jatkua kun ulkona yhä tarkenee, mutta että sitä musiikkia pitäisi nyt kyllä laittaa hiukan hiljaisemmalle. Lopputuloksena kaikilla olisi ollut edelleen hyvä mieli. :)
Peukutan tämänkaltaista toimintatapaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26341822:
:O Puuh, kyllä on tiukkapipoista sakkia! Onneksi on olemassa myös toisenlaisia naisia. :heart:

Ihan oikeasti, onko todellakin niin, että "tärkeintä on se, ettei tee elämässä lainkaan virheitä"? Jos on tosiaan käyttänyt koko lauantaipäivän jonkun saakelin terassin bygaamiseen, niin se on sitten liian suuri virhe nauttia talkookavereiden kanssa jokunen olut siihen päälle?
Nimenomaan! Jessus sentään, että kielletään AIKUISTEN miesten kaljanjuonti koska itselle alkoholi on niin tabu että pitää olla absolutisti. Jos miehen mielestä tuollainen nipottava akka on hyvä vaimo niin suoraan sanottuna käy kyllä sääliksi...ei tiedä mies hyvän päältä mitään :(
Ja kiittämättmyys, voi miten noloa! Ammattimiehet ottaisi varmaan ainakin 40 euroa tunnilta terassin teosta, tälle tehdään ilmaiseksi valmiiksi ja kehtaa valittaa kaljan juonnista. Oikeasti, kyllä tuolle muijalle nauretaan miehen kaveripiirissä :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26341920]Nimenomaan! Jessus sentään, että kielletään AIKUISTEN miesten kaljanjuonti koska itselle alkoholi on niin tabu että pitää olla absolutisti. Jos miehen mielestä tuollainen nipottava akka on hyvä vaimo niin suoraan sanottuna käy kyllä sääliksi...ei tiedä mies hyvän päältä mitään :(
Ja kiittämättmyys, voi miten noloa! Ammattimiehet ottaisi varmaan ainakin 40 euroa tunnilta terassin teosta, tälle tehdään ilmaiseksi valmiiksi ja kehtaa valittaa kaljan juonnista. Oikeasti, kyllä tuolle muijalle nauretaan miehen kaveripiirissä :D[/QUOTE]

Naurakoot :D ei minua haittaa. Onhan nuo vielä kylässä käyneet. Ja tietävät ettei minun mies juo eikä voi ottaa alkoa (sairautensa takia)
 
"noh"
[QUOTE="vieras";26341808]Meillä on lapsilla nukkumarauha.
Ja istutaan iltaa monestikki kavereiden kanssa. Mutta siihen ei kuulu älytöntä möykettä.[/QUOTE]

No en tarkoittanutkaan että "älytön möyke" olisi ok. lähinnä kommenttini oli tarkoitettu kirjoittajalle, joka kertoi etteivät hänen lapsensa rauhoitu lainkaan jos tietävät pihalla olevan vielä ihmisiä. Ja lisäsinkin etten kommentoi ap:n tapausta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26341939] Ja tietävät ettei minun mies juo eikä voi ottaa alkoa (sairautensa takia)[/QUOTE]

Heh heh :D Sairaus nimeltä muija? :saint: Tai sitten tietävät että ilman sairauttakaan miehelle ei saunakaljaa heruisi.
 
"..."
ihme porukkaa.. :O kyl mä ainakin ymmärrän ap:ta.. kyl muakin ja mun lapsia haittais, jos mies olis kaveriporukkansa kans ryyppäämässä tossa meidän pihalla, ja kuuntelis lujalla musiikkia ja örveltäis jotain humalassa. (täällä kuuluu pienempikin musiikki sisälle tosta pihasta) ja vielä kun olis aamulla aikanen herätys. kyllä äijät nyt varmasti sen tajuaa, että tarvii hiljentyä, että muksut pääsee nukkumaan ja jaksaa herätä aamulla. ja ketä aikuinen ihminen vetää herneet nenään jos käydään pyytämässä että musiikkia hiljennetään? omituista.
 
"..."
[QUOTE="...";26342377]ihme porukkaa.. :O kyl mä ainakin ymmärrän ap:ta.. kyl muakin ja mun lapsia haittais, jos mies olis kaveriporukkansa kans ryyppäämässä tossa meidän pihalla, ja kuuntelis lujalla musiikkia ja örveltäis jotain humalassa. (täällä kuuluu pienempikin musiikki sisälle tosta pihasta) ja vielä kun olis aamulla aikanen herätys. kyllä äijät nyt varmasti sen tajuaa, että tarvii hiljentyä, että muksut pääsee nukkumaan ja jaksaa herätä aamulla. ja ketä aikuinen ihminen vetää herneet nenään jos käydään pyytämässä että musiikkia hiljennetään? omituista.[/QUOTE]

korjaan: siis ketä aikuinen ihminen vetää herneet nenään jos käydään muiden läsnäollessa pyytämässä että musiikkia hiljennetään?
 
"hohhoh"
[QUOTE="vieras";26341601]No vaikea kuvitella että seinät tärisee, vaatii jo aika hyvät vehkeet. Ja luulen että ap liiottelee koska sitä vituttaa koko mies ja juominen. Meillä jytisee ratikat ja muu liikenne ikkunan alla, konsertteja jne kesäisin usein, ihmiset elää täällä myös yöaikaan ja kun ikkunat on auki niin kaikki kuuluu, ja hyvin nukutaan. Ehkä sitten maalla eriasia kun ei ole tottunut ääniin?[/QUOTE]

Ja mä luulen että joitakuita miehen käytöstä puolustelevia vituttaa kun he eivät lähiöslummikerrostalokämppiinsä saa koskaan terassia ;)

Jokainen tietää että basson jytke kuuluu läpi seinien ja kulkee lattioita pitkin oikein mukavasti jo pienelläkin volyymilla. Näille tyypillisille teetöitäsryypäten-miehille tuskin ihan pikku volyymi riitti. Luotan ap:n harkintakykyyn että tiesi lapsen äitinä, onko melutaso liian kova.
En ymmärrä tuollaisia hienovaraisia ämmiä, joiden mielestä normaalit asiat pitäisi käydä hoitamassa nurkan takana. Ei siinä ole mitään outoa että pyytää musaa hiljemmalle kun lapsi menee nukkumaan. Outoa on että ukkeli ei tajua sen vertaa että lapsen on saatava nukkua, aamulla aikainen herätys ja niin pois päin.

By the way, millainen perheenisä se sellainen on joka valvottaa perhettään ryyppäämällä, metelöimällä ja alkaa vielä kavereidensa kuullen arvostelemaan kun siitä joutuu sanomaan, kun herra ei itse älyä???

Millainen mies se sellainen on edes joka ei pysty terassia rakentamaan selvinpäin vaan pitää sekin asia hoitaa alkoholin voimin???

Ap, urpo mies sulla. Sano sille että alkoholi ei taida sopia, kun aivot jää samantien narikkaan.
 
missä omat käytöstapasi
[QUOTE="hohhoh";26342424]Ja mä luulen että joitakuita miehen käytöstä puolustelevia vituttaa kun he eivät lähiöslummikerrostalokämppiinsä saa koskaan terassia ;).[/QUOTE]

Olipa kaukaa haettu argumentti :LOL:
Ap hyvä, voisit nyt kyllä vähän rauhoittua, vaikkei täältä solidaarisuutta tässä asiassa herunutkaan.
Mä ainakin menisin vähän itseeni, jos näkisin tarvetta "tiukalle keskustelulle" tällaisessa jutussa.
Löysää vähän vannetta ja nauti siitä terassista :D
 
"hohhoh"
Alkuperäinen kirjoittaja missä omat käytöstapasi;26342441:
Olipa kaukaa haettu argumentti :LOL:
Ap hyvä, voisit nyt kyllä vähän rauhoittua, vaikkei täältä solidaarisuutta tässä asiassa herunutkaan.
Mä ainakin menisin vähän itseeni, jos näkisin tarvetta "tiukalle keskustelulle" tällaisessa jutussa.
Löysää vähän vannetta ja nauti siitä terassista :D
En ole ap. Tiedetään teidät kyllä millaisia olette. Mun lähipiiriin tuollaiset juopporentturakentajat ei kuulu. Enkä tiedä ketään perheenisää joka huudattaa musiikkia kännisten kavereidensa kanssa eikä ota huomioon lapsen nukkumaanmenoaikaa. Saati että olisi niin nipo että vetäisi sanomisesta herneen nenäänsä. Taitaa olla niitä miehiä, joilla on iso Ego, mutta kaikki muut pientä. Varsinkin aivot.
 
"älyhoi"
Meillä ei todellakaan vedetä mitään kännejä jos on lapset kotona. Muutaman saunaoluen tms voi ottaa, mut se kans jää siihen muutamaan. En mä ainakaan haluu, et mun lapset joutuu kuuntelee/kattoo sellasta känniörvellystä ja että niitä pelottaa. Muista omasta lapsuudesta ku mun iskä oli just tollanen ja aina sai pelätä et kuka alkaa riehuu. Ja vaikka siellä joukossa saatto olla joku hiljanen nynnerö ni monesti just se hiljanen nynnerö alko riehuu. En todellakaan hyväksy mitään hervotonta kaljankittaamista, ihan yks hailee mulle jos ei olla lasten kanssa kotona. Vaikka ei tuo mun mies edes juo kun muutaman hassun kaljan kerran parissa kuussa? Ennen ku tavattiin ni oli kyllä kovaki ottamaan ja nyrkit heilu sitä mukaa myös. Ja ihan molemmat ollaan sitä mieltä että ryypiskely lasten läsnäollessa on kiellettyä. En oo mikään niuho tiukkapipo, meillä vaan toimii paremmin niin et selvinpäin ollaan lasten läsnäollessa. Ja toi talkookaljatouhu on kans mitä mä en ymmärrä. Voisin vielä ymmärtää sen että muutaman juo, mut sit ku sitä aletaan ihan roppakaupalla kittaamaan. Huhhuh, en ihmettele miks Suomi on niin alkoholisoitunu jos pitää työnsä palkita kaljalla..
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
Khimaira
Hiukan nyt jäi häiritsemään se että kerran mies ei edes nauttinut alkoa, niin missä kohtaa hän sitten kuvitteli että teidän pihassa on ok. huudattaa musiikkia myöhään?

Vai oliko teillä poikkeuksellinen ilta sen aamuheräämisen vuoksi ja mies luuli lapsen vielä valvovan?
Onko teillä ollut aiemmin erimielisyyttä vastaavien asioiden kanssa?
 
"vieras"
[QUOTE="hohhoh";26342424]Ja mä luulen että joitakuita miehen käytöstä puolustelevia vituttaa kun he eivät lähiöslummikerrostalokämppiinsä saa koskaan terassia ;)
[/QUOTE]

Mitä vittua oikeasti? :LOL:
 
ööm
[QUOTE="vieras";26341731]Minulle olis yksistään se riittäny että musiikki kuuluu sisälle tärisi seinät tai ei. Meillä ei lapset kyllä rauhotu jos tietävät että piha on täynnä jengiä. Ja jos ukko tiesi että lapsen pitää herätä jo ennen kuutta ni aika ajattelematonta jäähä partsille ryyppään.[/QUOTE]

Pitäisikö siis vanhempien aina vain olla keskenään illat, jos lapsi ei osaa rauhoittua, kun piha on täynnä jengiä? Olisiko ap:n miehen siis pitänyt olla sisällä perheensä kanssa siksi, kun lapsella on kuudelta herätys?

Mä olen vähän sitä mieltä, että lapset opetetaan siihen, että itse on mentävä nukkumaan ja toisinaan vanhemmat saattavat jatkaa iltaa aikuisten seurassa.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja ööm;26342635:
Mä olen vähän sitä mieltä, että lapset opetetaan siihen, että itse on mentävä nukkumaan ja toisinaan vanhemmat saattavat jatkaa iltaa aikuisten seurassa.
Meillä on joka ilta niin. Lapset petiin 21.00 ja sen jälkeen aikuiset saavat tehdä mitä lystäävät, lasten on turha huudella enää minkään asioiden takia. Toki jos on oikeaa asiaa, niin se kuunnellaan, mutta enememmänkin se on sellaista "mulla on jano tuo vettä"- tyylistä.

Miksi ihmeessä aikuisten pitäisi mennä nukkumaan lasten kanssa samaan aikaan- ellei sitten halua itse.
 
Onko ihme että parisuhteet kariutuvat kun ventovieraatkin saa tästä aiheesta riidan aikaiseksi? :D

Toki saa kaljasta nauttia rakennusurakan päälle, mutta miksei sitä voi tehdä järki päässä? Ei iltaisin vaan mölytä niin että oma perhe tai naapurit häiriintyy, johan se kuuluu käytöstapoihin antaa muille yörauha.

Nauraa ja jutella saa ihan vapaasti, huutaa ja huudattaa poppia ei mielellään kun toiset nukkuu. Ei olis tässäkään mitään ongelmaa olisi ollut jos sitä bissee olisi osattu ottaa ihmisiksi..
 
mä näkisin asian niin, että jos kyse yksittäistilanteesta, siis ettei jätkä relluta joka viikonloppu kavereidensa kanssa pihamaalla, niin olis ollut sopivaa pitää rouvan turpansa kiinni tai ilmaista asia toisella tapaa, eli kahden kesken, kesä aluillaan, terassi bygattu, mies kotona kännissä eikä huitelemassa kaupungilla, mikäs sen turvallisempaa ja jatkossa kiva terassi koko perheen ja myös rouvan kavereiden illanistujaisten käytössä... jos se lapsi on jo 7v ja jo unten mailla eli nukahti musiikista huolimatta niin vähän löysyyttä siihen vanteeseen!
 
"vieras"
"tiukka keskustelu" on kyllä minusta vähän liioittelua tässä kohtaa. Ennemminkin sanoisin, että sori kun nipotin illalla, johon fiksu varmaan vastaisi, että joo, sori kun ärjäisin. Ja sillä siisti. Asiasta kuin asiasta saa ison, kun sinä kiukuissaan paisuttaa, se on inhimillistä, muttei sitä kannata seuraavana päivänä enää jatkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"shihtzu"
Mun mielestä tää ketju on oikeastaan aika surullista luettavaa. Nainen on heti nipottaja ja nolaa miehen, jos se kehtaa mennä ilmoittamaan miehen kavereiden kuullen, että musiikkia olisi syytä laittaa hiljaisemmalle. Eihän ap ilmoittanut, että musiikki loppuu tähän, vaan että musiikkia voisi laittaa hiljaisemmalle. Jos talossa toisten pitäisi saada nukkua, niin silloin he otetaan huomioon, kyllä sitä voi iltaa jatkaa, mutta hieman hiljaisemmalla volyymilla, tarviiko sitä musiikkia täysillä huudattaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
Niin ja nyt kun koko ketjun lukaisin niin onko siis oikeesti ok että joidenkin perheessä voidaan päivän mittaan vetää kaljaa ja lopputulemana heilutaan jo iltapäivästä/alkuillasta humalassa? En miä kyllä lapsille sellasta talkoo mallia tahdo antaa... Mutta en siis tiedä missä kunnossa siellä on talkoiltu, ite veisin muksut pois jos talkoo porukka ei lähde ja ollaan siinä kunnsosa että askel jo vippasee ja muutenkin römytään.


Kyllä, tiukkapipo.
 
"Kolmen äiti"
Jos akka istuttaa koko päivän puutarhaa ja kyykkii pihalla niin eikös sekin ole sitten muutaman kaljan ansainnut illalla. Yleensähän se venyy aika pitkälle tuo juhliminen niin sitten aamulla nukuttaa. Kun ukko on ensin laitellut ruoat ja keitellyt kahvit + hoitanut lasta koko päivän (tätähän ei voi laskea työksi, naiset tekee sen vain mielellään) niin tottakai vielä herää lapsen kanssa aamulla kun akka haluaa nukkua. Eikö niin?

Jos vastaus on ei niin miksi ei?
 

Yhteistyössä