Se on sitten huomena tiukan keskustelun paikka, perrr.....

  • Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti
alkoton
Onko ihme että parisuhteet kariutuvat kun ventovieraatkin saa tästä aiheesta riidan aikaiseksi? :D

Toki saa kaljasta nauttia rakennusurakan päälle, mutta miksei sitä voi tehdä järki päässä? Ei iltaisin vaan mölytä niin että oma perhe tai naapurit häiriintyy, johan se kuuluu käytöstapoihin antaa muille yörauha.

Nauraa ja jutella saa ihan vapaasti, huutaa ja huudattaa poppia ei mielellään kun toiset nukkuu. Ei olis tässäkään mitään ongelmaa olisi ollut jos sitä bissee olisi osattu ottaa ihmisiksi..
100 -prosenttinen peesi
 
"vieras"
[QUOTE="Nöpönen";26342397]Ei tainnut alottaja saada mieleisiä vastauksia mitä haki alotuksellaan :)[/QUOTE]

Tai sit jos tuo joka sanoi tsemppiä Heidi tunnusti kirjoittajan niin ap lopetti.
 
opetteluu
Aloittajan viesti on kirjoitettu 20.56.

Eiköhän siihen aikaan ole jo aika fiksua hiljentää musiikin volyymiä, vaikka se naapurin 3-vuotias leikkiskin vielä pihassa. Ei sitä omakotitalolähiössäkään nyt ihan miten vain voi olla ja elellä, vaikka nyt on sieltä kerrostalosta sinne omalle pikku tontille päässytkin.
 
ssss
Mä olen täysin ap puolella tässä. Jos koko päivä vedetään kaljaa niin illalla sitä voi jo rauhottua, jopa lähteä kotiin tai siirtyä ainakin pois lasten läheltä. Ja musta on itsestään selvää että musiikki laitetaan hiljemmalle selvästi tai jopa pois kun talossa mennään nukkumaan.

Mun miehelle ei olis tullut mieleenkään loukkaantua tuollaisesta. Mikä kummajainen se ap mies oikein on? Kun on lapsia lähellä niin silloin ei vain eletä miten sattuu. Jos tossa on jotain ymmärtämisen vaikeutta niin voi voi.
 
"Vieras"
Talkoista oli SOVITTU. Että mies saa sellaiset pitää. Olisi sitten ap voinut sanoa, että kyse on muumilimukesteistä. Miksei ap voinut olla yötä pois lapsen kanssa, siellä mummolassa vaikka, ja antaisi miehen ja hänen kavereiden rentoutua raskaiden talkoiden jälkeen.

Kamalia nipottajia jotkut naiset.
 
[QUOTE="Kolmen äiti";26342814]Jos akka istuttaa koko päivän puutarhaa ja kyykkii pihalla niin eikös sekin ole sitten muutaman kaljan ansainnut illalla. Yleensähän se venyy aika pitkälle tuo juhliminen niin sitten aamulla nukuttaa. Kun ukko on ensin laitellut ruoat ja keitellyt kahvit + hoitanut lasta koko päivän niin tottakai vielä herää lapsen kanssa aamulla kun akka haluaa nukkua. Eikö niin? [/QUOTE]

Just näin, ainakin meillä. Jos mä juon niin mies hoitaa lapsen seuraavana aamuna. (Meillä mies muutenkin siivoaa ja tekee ruoat joka päivä ja viettää aikaa lapsenkin kanssa aktiivisemmin kuin mä.) Jos mies juo, hoidan minä. Ei ole mielestäni rakettitiedettä. Kyllä joskus saa ottaa ihan reippaastikin rai-rai, vaikka ei lasten nähden keikuta ja rällätä.
 
"vieras"
Tuon takia mä ja lapset mennään muutaman viikon päästä mökille, kun mies kavereineen tekee meille terassia. Saavat sitten olla rauhassa miten tahtovat, tosin ovat jo aikuisia ihmisiä niin tuskin huutavat ja möykkäävät täällä koko yötä.
 
"abc"
Ihan koko ketjua en jaksanut lukea, mut mä oisin ensin katsonut jos lapsi vaikka sais siinä "melussa" nukuttua. Meillä joskus naapurin okt-talosta kuuluu popit sisälle, kun nuoriso on keskenään. Mut ne fiksusti lopettaa viimeistään klo 22.30 eikä ikinä viikolla. En ole mennyt valittamaan. Meillä lapset nukkuu "melusta" huolimatta.
Ehkä sua vaan otti päähän ja ylireagoit, kun et itse ollut bileissä mukana. Ja kyllä se lapsi nukkuu autossa, jos on väsynyt, meillä ainakin. Mieheltä kyllä huonoa käytöstä, mutta ehkä sullakin vähän. Molemmat ois voineet hoitaa tilanteen fiksummin, mut noin mäkin käyttäydyn kun mua ottaa ukko päähän. Kai se on joku naisten sisäänrakennettu juttu...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26341976]Heh heh :D Sairaus nimeltä muija? :saint: Tai sitten tietävät että ilman sairauttakaan miehelle ei saunakaljaa heruisi.[/QUOTE]

no hällä on kyllä ihan oikea sairaus ja ei halua henkeänsä menettää sen takia että ottaa kaljaa
 
"vieras"
Niin ja nyt kun koko ketjun lukaisin niin onko siis oikeesti ok että joidenkin perheessä voidaan päivän mittaan vetää kaljaa ja lopputulemana heilutaan jo iltapäivästä/alkuillasta humalassa? En miä kyllä lapsille sellasta talkoo mallia tahdo antaa... Mutta en siis tiedä missä kunnossa siellä on talkoiltu, ite veisin muksut pois jos talkoo porukka ei lähde ja ollaan siinä kunnsosa että askel jo vippasee ja muutenkin römytään.


Kyllä, tiukkapipo.
Näinpä. Mutta joidenki mielestä sitä kaljaa saa kitata mielin määrin ja talkoot on tylsiä jos sitä kaljaa ei saa. ihmeesti meillä on talkoomiehiä ollut vaikka ihan mehua ja leipää ovat saaneet ;) ja ovat saaneet mennä muualle sitä juomaan jos ovat tarpeelliseksi nähneet.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26343230]Näinpä. Mutta joidenki mielestä sitä kaljaa saa kitata mielin määrin ja talkoot on tylsiä jos sitä kaljaa ei saa. ihmeesti meillä on talkoomiehiä ollut vaikka ihan mehua ja leipää ovat saaneet ;) ja ovat saaneet mennä muualle sitä juomaan jos ovat tarpeelliseksi nähneet.[/QUOTE]

No kyllä minäkin haluan talkookaljat/muuttokaljat/remppakaljat, jos olen jonkun tykö mennyt tekemään ilmaiseksi töitä. Ja ihan nainen olen, teidän joidenkin mielestä ihan rappiojuoppo ilmeisesti :LOL:

Ja aloittajana olisin käväissyt pihalla ja laittanut stereoita hieman hiljemmalle, sanonut että lapset meni nukkuun ja menen itse perästä, kiitos kaikille talkoolaisille ja pitäkää hauskaa :)
 
"huhhuh"
Kuka mies loukkaantuu, jos vaimo tulee sanomaan ysiltä illalla (kun koko päivä ehditty jo kaljaa kitata rakentamisen ohella), että musa pitää laittaa pienemmälle. Kyllä on nipoja ukkoja joillakin.

Ihan normaalia, että musiikkia hiljennetään siihen aikaan. Ja kyllä, se on ihan normaalia ja hyvä syy, että perheen lapset ovat menneet nukkumaan. Se on kohteliasta myös naapureita ajatellen. Uskomatonta, että jotkut eivät sitä tajua.

Ja kun joku kommentoi, että ap:lle varmasti nauretaan selän takana, niin täytyy kyllä sanoa, että on sitten kyllä harvinaisen typerää ja lapsellista miessakkia, jos ap:lle nauravat sen takia, että ap halusi musiikin hiljenevän. :O Huh, onneksi mun ystäväpiirissä ymmärretään, että sitä musiikkia tosiaan hiljennetään illan edetessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"viera"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26341822:
:O Puuh, kyllä on tiukkapipoista sakkia! Onneksi on olemassa myös toisenlaisia naisia. :heart:

Ihan oikeasti, onko todellakin niin, että "tärkeintä on se, ettei tee elämässä lainkaan virheitä"? Jos on tosiaan käyttänyt koko lauantaipäivän jonkun saakelin terassin bygaamiseen, niin se on sitten liian suuri virhe nauttia talkookavereiden kanssa jokunen olut siihen päälle?
Niinpä niin, jokunen olut, hmm.... Kunpa se nauttiminen jäiskin muutamaan olueeseen:(
 
"vieras"
[QUOTE="viera";26346317]Niinpä niin, jokunen olut, hmm.... Kunpa se nauttiminen jäiskin muutamaan olueeseen:([/QUOTE]

No minä en ole taas ikinä ymmärtänyt, miksi te alatte sellaisten miesten kanssa edes seurustelemaan saatika lapsia tekemään, jotka ei osaa laittaa korkkia kiinni ajoissa. Vai saatteko jotain nautintoa siitä, että saatte motkottaa ja olla äitinä isolle miehelle? Mun mieheni ottaa alkoholia siihen pisteeseen, jonka tietää itselleen olevan sopiva. Eli on kyllä hiprakassa, mutta koskaan en ole nähnyt olevan kaatokännissä, saatika sitten sammuvan tai alkavan ärisemään päissään. En kyllä muunlaista miestä olisi edes valinnut :)
 
"vierailijatar"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26342918:
olis luullut osaavan sun ennakoida tilanteen. eli olisit jäänyt sinne mummulaan yöksi. varmaan arvasit, että kyllä ne ukot on muutakin juoneet kuin muumilimsaa ja sen että kyllä ukkos sanoo, kun menet komentamaan hiljaiseksi kesken juhlien.
Niin, sehän on ihan itsestäänselvää, että sinne mummulaan voi jäädä yöksi.... Ei meillä ainakaan.
Meillä oli aikanaan pihatalkoot ja porukka tiesi etukäteen, että mä ja lapset tullaan illalla kotiin yöksi ja hankkivat jo etukäteen paikan minne siirtyä kun me tullaan. Menivät yhden talkoolaisen kotiin joka oli poikamies ja siitä baariin. Sitten myöhemmin kesällä "korkkasivat pihan" meillä kun päästiin ystävän luoksi yökylään lasten kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailijatar";26346929]Niin, sehän on ihan itsestäänselvää, että sinne mummulaan voi jäädä yöksi.... Ei meillä ainakaan.
Meillä oli aikanaan pihatalkoot ja porukka tiesi etukäteen, että mä ja lapset tullaan illalla kotiin yöksi ja hankkivat jo etukäteen paikan minne siirtyä kun me tullaan. Menivät yhden talkoolaisen kotiin joka oli poikamies ja siitä baariin. Sitten myöhemmin kesällä "korkkasivat pihan" meillä kun päästiin ystävän luoksi yökylään lasten kanssa.[/QUOTE]

Kysymys teille naisille, jotka lähtee alta pois kun mies haluaa juhlia: miksi ihmeessä te ette laita niitä lapsia hoitoon ja jää miehen kanssa juhlimaan?! Mulla ei tulis mieleenkään paeta kotoa jos täällä järkätään bileet. Missaisin kaiken hauskan, miksi ihmeessä??
 
"mies"
[QUOTE="vieras";26341714]Minulla olis jo siinä vaiheessa kilahtanu kun olisin nähnyt sen ukkolaiman ympärikännissä :eek:
Meillä on paljon pidetty talkoita eikä ole kaljan kaljaa tarjottu ja aina on ollu väkeä tulossa uudestaankin. Ruokaa on ollu kyllä tarjolla niin paljon ku napa vetää mut kaljaa ei ole tarjottu.

Ja olisin kyllä itsekkin sanonu jos musikki olis sisälle asti kuulunu. Olisin jo siittäkin sanonu,että ne ukot oli vielä siellä ja lasten nukkumaan meno aika.

Onneksi minun ukko osaa käytöstavat eikä tuo kotiin ketään kittaamaan kaljaa. Ei itsekkään juo ni ei meillä juo kukaan muukaan.[/QUOTE]Ennemmin ampuisin itseäni haulikolla keskelle naamaa kuin suostuisin tuollaisen ämmän tossun alle. Hyi saatana että ajatuskin oksettaa.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";26347113]Ennemmin ampuisin itseäni haulikolla keskelle naamaa kuin suostuisin tuollaisen ämmän tossun alle. Hyi saatana että ajatuskin oksettaa.[/QUOTE]

Miesten ratkaisu vähän kaikkeen vastatuuleen: haulikko :LOL:

Jotkut miehet on vietävissä ja jotkut naiset haluaa viedä. Tässä tapauksessa taas aloittaja on valinnut itselleen vääränlaisen miehen, joka uskalsi pitää puolensa. Sitten itketään palstalla kun mies ei totellutkaan... Joo, onnekseni olen löytänyt sellaisen miehen, jonka kanssa biletyskäytännöt osuu kohdilleen. Lapset heivataan bileiden aikaan hoitoon ja biletetään yhdessä :)
 
kesämiehen vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26341652:
Hyvät on soittopelit pojilla! :) Tuollainen vaatinee useamman 10000kW vahvistintehoa, Tuskan PA lainassa?
No jopas tuli asiantuntijan suusta! :D

Meillä on olkkarissa 1000 wattinen subikka ja kyllä sillä saa taulut seinällä väpättämään. Aikamoinen paine siitä tuleepi.. Eihän 10 000 kilowattia (elikkä 10 megawattia jos sen paremmin silloin käsittää) tule kuin keskikokoisesta voimalaitoksestakaan! Tämä tiedoksi Isämiehelle.

Voi että täällä joidenkin tietämys pistää naurattamaan. No ei siinä, laatuaikaa ukon kans ku näitä luetaan. :D
 
yöks
[QUOTE="mies";26347113]Ennemmin ampuisin itseäni haulikolla keskelle naamaa kuin suostuisin tuollaisen ämmän tossun alle. Hyi saatana että ajatuskin oksettaa.[/QUOTE]

Itsekin vaikutat oikealta jättipotilta. Not.
 
"vieras"
[QUOTE="huhhuh";26346212]

Ja kun joku kommentoi, että ap:lle varmasti nauretaan selän takana, niin täytyy kyllä sanoa, että on sitten kyllä harvinaisen typerää ja lapsellista miessakkia, jos ap:lle nauravat sen takia, että ap halusi musiikin hiljenevän. :O Huh, onneksi mun ystäväpiirissä ymmärretään, että sitä musiikkia tosiaan hiljennetään illan edetessä.[/QUOTE]

Kyseessä ei kylläkään ollut ap jolle kommentoin vaan toinen vieras jonka terassilla KUKAAN ei saa juoda yhtään olutta. Ihan varmasti säälitään ja nauretaan ainakin salaa, itsekin sitä tekisin ja ihmettelisin miten kestää nipoa akkaa.
 

Yhteistyössä