Se rokote mikä annetaan synnytyssairaalassa

  • Viestiketjun aloittaja puulla päähän lyöty
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/haku/

Rokurukset kansanterveyslaitos
Rokote voidaan antaa ennestään rokottamattomalle lapselle siihen saakka, kun lapsi täyttää 7 vuotta. Rokotettaessa 6 kuukauden ikäistä tai sitä vanhempaa lasta, lapsen tuberkuliininegatiivisuudesta tulee varmistua ennen rokotusta.
Seitsemän vuotta täyttäneiden rokottamista tulee harkita vain erityistapauksissa, sillä rokotteen tehosta Suomessa tämänikäisillä ei ole riittävästi näyttöä.

 
mm
Minä annan joka tapauksessa.
Me ollaan käyty kuopuksen ollessa alle 3kk Virossa..
Ja tämän syntyvän kanssa lähdemme varmasti viroon keväällä/kesällä..

Ja vaikka ei kotoolta poistuttaisikaan ikinä niin kumminkin annan luvan antaa sen rokotteen tulelavalle vauvalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja en jaksa kirjautua.:
on tuberkuloosia vastaan. suosittelen ottamaan koska antamista vähennetään vain sen vuoksi kun sairautta ei ole ilmentynyt nyt. meillä vanha terveyden hoitaja sanoi että kun nyt kaikilta lopetetaan automaattinen antaminen niin tauti palaa takaisin. olen itse antanut antaa
rokote poistettiin rokoteohjelmasta koska rokotetta vaihdettiin muutama vuosi sitten eri merkkiin ja sen jälkeen haittavaikutuksia alkoi ilmetä enemmän kuin edellisestä.
Calmette ei myöskään anna suojaa läheskään kaikkia tubityyppejä vastaan.
Ihmettelen suuresti eikö vanhemmat yhtään osaa kyseenalaistaa tai hankkia tietoa rokotteista vaan sokeasti otetaan kaikki mitä on tarjolla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rokote poistettiin rokoteohjelmasta koska rokotetta vaihdettiin muutama vuosi sitten eri merkkiin ja sen jälkeen haittavaikutuksia alkoi ilmetä enemmän kuin edellisestä.
Calmette ei myöskään anna suojaa läheskään kaikkia tubityyppejä vastaan.
Ihmettelen suuresti eikö vanhemmat yhtään osaa kyseenalaistaa tai hankkia tietoa rokotteista vaan sokeasti otetaan kaikki mitä on tarjolla?
Mun mielestä tuokyseenalaistamisen tarve koskisi muutakin kuin rokotuksia. Neuvolan ja yleisen terveydenhuollon toimia ei osata kysenalaistaa vaan kaikki niellään jumalan sanana ja ollaan kuula hukassa kun toinen neuvolantäti käskee antaa perunaa 3-kuiselle ja toinen suosittele 6kk täysimetystä ja kummallekaan ei uskalleta sanoa vastaan :headwall:
Kyllähän calmetointiin on aina sairaalassa lupa kysytty! Samoin kun neuvolassa kaikkiin rokotuksiin, ei niitä saa ilman vanhempien lupaa antaa, muttakun ne on kuulunu yleiseen rokotusohjelmaan ihmiset ei ole edes tajunnu, että se ja nyt olisi sitten rokotteen aika" toteamus on oikeastaan luvan kysymistä.

 
ei todellakaan kannata ottaa sitä. haittavaikutukset vaan voivat olla tosi tympeät, vaaralliset. se rokote ei edes suojaa sitä pahinta tubia, joka venäjällä jyllää. kannattaa lukea tietoa vähän enemmän ja punnita riskit ja hyödyt. =)
 

Yhteistyössä