Seksiongelma (pitkä vuodatus)

  • Viestiketjun aloittaja Apua kaivataan!
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pöh";23135073]Miehesi on kohtuuton. 1-3krt/vko kun itseä ei huvita on TOSI monta kertaa, se on normaalioloissakin jo monta kertaa![/QUOTE]

Samaa mieltä. Sanoit että olette puhuneet paljon asiasta... Millaisessa hengessä pystytte tästä asiasta puhumaan? Meneekö riitelyksi vai onnistuuko puhuminen ilman tunnekuohuja?
 
"voi elämä"
Anoppi tulee hoitamaan heräileviä lapsia? Eikös se ole teidän homma? Onneksi ei ole koskaan tarvinnut lähteä hoitamaan lasten yöheräilyä.
Itse nukun aina vain 3-5 tuntia yössä, vaikkei heräileviä lapsia olekaan.
 
Ainamieli
Jännä, miten jotkut näkee suurinpana syyllisenä lasten yöheräilyt! Miehen pitää ymmärtää, että nyt on tällainen elämäntilanne. Minä en näe lasten heräilyä tässä ongelman perimmäisenä syynä, vaan miehen itsekkyyden.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="nenna";23135051]siis heräilevät yöllä monta kertaa?Olisiko jostain unikoulusta apua?Kun kyllä tuon ikäisten pitäisi nukkua jo yönsä heräilemättä.Saako nuorin vielä yöllä maitoa herätessään?[/QUOTE]

Nuorempi ei oo saanu maitoa yli puoleen vuoteen öisin. Herää siis tuttia huutamaan. Tutista ollaan koitettu luopua, mutta se on tuolle pikkuiselle hurjan tärkeä vielä ja huuto oli niin kamalaa, että tuli sellainen olo ettei lapsi ole itse vielä valmis.

Vanhempi herättää yöllä sillä, että häntä pitäis mennä paijaamaan tai sitten huutelee päivän tapahtumia puoliunessa tai haluaa tulla viereen nukkumaan. Joskus otankin viereen, mutta lapsi pyörii ja potkii unissaan niin paljon, etten itse saa nukuttua silloin kunnolla ja monesti alkaa vaan höpöttelemään yöllä omia juttujaan jos otan viereen, eikä nukkumisesta tule mitään.

Oon miettiny ihan sairaalan unikoulua. Ja siis vanhempi nukkui aiemmin n. 6kk eteenpäin yönsä tosi hyvin, mutta nyt on about vuoden verran enemmän tai vähemmän säännöllisesti heräilly yöllä. Ja nuorempi saattaa satunnaisesti nukkua yönsä heräämättä ehkä kerran kolmessa viikossa, mutta pääsääntöisesti heräillään 3-5 kertaa yössä.
 
"hanna"
Jännä, miten jotkut näkee suurinpana syyllisenä lasten yöheräilyt! Miehen pitää ymmärtää, että nyt on tällainen elämäntilanne. Minä en näe lasten heräilyä tässä ongelman perimmäisenä syynä, vaan miehen itsekkyyden.
olisiko ap väsynyt jos lapset ei valvottaisi?Väsymys vaikuttaa kokonaisvaltaisesti ihmiseen...miten oli ennen lapsia,kuina usein harrastitte silloin seksiä ap?
 
"Aloittaja"
[QUOTE="voi elämä";23135153]Anoppi tulee hoitamaan heräileviä lapsia? Eikös se ole teidän homma? Onneksi ei ole koskaan tarvinnut lähteä hoitamaan lasten yöheräilyä.
Itse nukun aina vain 3-5 tuntia yössä, vaikkei heräileviä lapsia olekaan.[/QUOTE]

Niin on meidän homma, mutta ilmeisesti on ihan kamala asia jos anoppi käy kerran kahdessa kuukaudessa yhden yön auttamassa, että itse saa edes joskus nukuttua. Voi elämä vaan itsellesi!
 
"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";23132224]Minulla on ehköisykapseli ollut nyt pari kuukautta, sitä ennen puolisen vuotta minipillerit. Mutta haluuttomuutta on ollut jo kauan ennen hormonaalista ehkäisyä, että en nyt oikeasti osaa sanoa mistä haluttomuus johtuu vai onko niin monen asian ja yhteensattuman summa.[/QUOTE]

Hormonit voivat aiheuttaa haluttomuuden lisäksi masennusta ja se tulee niin salakavalasti, että sitä ei huomaa... Voisi olla harkitsemisen arvoinen asia lopettaa hormonaalinen ehkäisy ennen kuin kokeilet (uusia) lääkkeitä.
 
unikoulun käynyt
[QUOTE="Aloittaja";23135162]Nuorempi ei oo saanu maitoa yli puoleen vuoteen öisin. Herää siis tuttia huutamaan. Tutista ollaan koitettu luopua, mutta se on tuolle pikkuiselle hurjan tärkeä vielä ja huuto oli niin kamalaa, että tuli sellainen olo ettei lapsi ole itse vielä valmis.

Vanhempi herättää yöllä sillä, että häntä pitäis mennä paijaamaan tai sitten huutelee päivän tapahtumia puoliunessa tai haluaa tulla viereen nukkumaan. Joskus otankin viereen, mutta lapsi pyörii ja potkii unissaan niin paljon, etten itse saa nukuttua silloin kunnolla ja monesti alkaa vaan höpöttelemään yöllä omia juttujaan jos otan viereen, eikä nukkumisesta tule mitään.

Oon miettiny ihan sairaalan unikoulua. Ja siis vanhempi nukkui aiemmin n. 6kk eteenpäin yönsä tosi hyvin, mutta nyt on about vuoden verran enemmän tai vähemmän säännöllisesti heräilly yöllä. Ja nuorempi saattaa satunnaisesti nukkua yönsä heräämättä ehkä kerran kolmessa viikossa, mutta pääsääntöisesti heräillään 3-5 kertaa yössä.[/QUOTE]



Ihan selkeästi teillä on kyllä uniongelmaa,eikä tuo ole normaalia tuon ikäisellä lapsella.Tutista lapsen suositus olisi luopua 6kk iässä,varmaan koskaan lapsi ei ole valmis itse siitä luopumaan..Kannattaisi nyt hoitaa pois tämä lasten nukkumisongelma ja sitten miettiä tätä seksiongelmaa...
 
"Aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö;23135137:
Samaa mieltä. Sanoit että olette puhuneet paljon asiasta... Millaisessa hengessä pystytte tästä asiasta puhumaan? Meneekö riitelyksi vai onnistuuko puhuminen ilman tunnekuohuja?
Välillä voidaan puhua ihan hyvässä hengessä, tähän asiaan on vain vuosien myötä latautunut niin paljon kaikenlaista, että alkaa olla molemmille jo niin herkkä aihe että yleensä minä alan itkemään ja mies turhautuu kun mitään ratkaisua ei tilanteeseen löydy.
 
"pöö"
[QUOTE="hanna";23135180]olisiko ap väsynyt jos lapset ei valvottaisi?Väsymys vaikuttaa kokonaisvaltaisesti ihmiseen...miten oli ennen lapsia,kuina usein harrastitte silloin seksiä ap?[/QUOTE]

Luin aloituksen uudelleen ja mä ainakin luulen, ettei pelkkä väsymys ole haluttomuuden ainoa syy. Taustalla on muutakin ja AP hakee apua mm. masennukseen. Eikö tällainen tilanne ehkä ratkeaisi paremmin, jos ei olisi kiimaisena hönkäilevää miestä iholla kiinni?
 
"hanna"
[QUOTE="pöö";23135237]Luin aloituksen uudelleen ja mä ainakin luulen, ettei pelkkä väsymys ole haluttomuuden ainoa syy. Taustalla on muutakin ja AP hakee apua mm. masennukseen. Eikö tällainen tilanne ehkä ratkeaisi paremmin, jos ei olisi kiimaisena hönkäilevää miestä iholla kiinni?[/QUOTE]

no miten sinä sitten ratkaisisit tämän ongelman?
 
"Aloittaja"
[QUOTE="hanna";23135180]olisiko ap väsynyt jos lapset ei valvottaisi?Väsymys vaikuttaa kokonaisvaltaisesti ihmiseen...miten oli ennen lapsia,kuina usein harrastitte silloin seksiä ap?[/QUOTE]

En varmasti olisi niin väsynyt jos lapset nukkuisivat yönsä paremmin. Toki tuo masennus vaikuttaa siihen ja toisaalta myös liian lyhyet unet ja väsymys ruokkii masennusta. Mutta siis vaikka olisin miten levännyt ja hyvin nukkunut, en kyllä halua seksiä yhtään sen enempää, silloin ei vain ärsytä niin paljon antaa miehen mieliksi edes sitä lahnaseksiä.

Kyllä me ennen lapsia harrastettiin seksiä lähes päivittäin, viikonloppuisin pari kertaa päivässä. Tosin osittain voi varmaan pistää alkuhuuman piikkiin kun aika nopeasti lasten tekoon ryhdyttiin.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="pöö";23135237]Luin aloituksen uudelleen ja mä ainakin luulen, ettei pelkkä väsymys ole haluttomuuden ainoa syy. Taustalla on muutakin ja AP hakee apua mm. masennukseen. Eikö tällainen tilanne ehkä ratkeaisi paremmin, jos ei olisi kiimaisena hönkäilevää miestä iholla kiinni?[/QUOTE]

Niin todellakin on muutakin kuin väsymystä taustalla tässä haluttomuudessa. Eikä se yhtään paranna tilannetta että mies vinkuu seksin puutteessa. Ollaan kokeiltu olla pari kuukautta ilman seksiä, mutta ei se silloin ainakaan vaikuttanut mun haluihin millään tavalla, ehkä juuri masiksen vuoksi? Ja mies ei silloin halua tulla kunnolla edes lähelle jos tietää ettei voi saada seksiä, kun sitä alkaa niin pienestä ärsykkeestä jo panettamaan.

Onhan se ihanaa, että mies edelleen haluaa minua läskeistäni ja raskausarvistani huolimatta, mutta itse en kyllä tunne itseäni yhtään seksikkääksi
nykyään :/
 
"Aloittaja"
[QUOTE="hanna";23135517]kukaan ei osaa neuvoa tuon seksiongelman suhteen kuitenkaan..[/QUOTE]

Ei näköjään... :( mutta kiitos muista vinkeistä ja mielipiteistä kuitenkin.
 
"vieras"
No ensinnäkin sanot sille 3-vuotiaalle, että nyt nukutaan, etkä enää suostu sen hyppyyttämiseen. Siis käyt yhden kerran sanomassa, että nyt on yö ja nyt nukutaan ja sit et enää mene sinne. Ja 1,5-vuotias on kypsä unikouluun.

Mulla on 2v muksu ja aivan käsittämätön ajatus, että pomppisin 3-5 kertaa yössä sen luona.

Ja kun sanot, että mies nukkuu heti päikkärit, jos on ollut lasten kanssa, niin mikset itse nuku ainakin viikonloppuisin päikkäreitä ja viikollahan voit mennä samaan aikaan lasten kanssa nukkumaan.
 
toinen vieras
Kuulostaa osittain tutulta. Meillä oli myös suhteessa useita vuosia kestänyt "kuiva kausi", jota selittelin milloin väsymyksellä, milloin raskaudella, milloin muulla ajan puutteella. Mies kyllä oli kärsivällinen, mutta kyllähän se seksittömyys suhdetta söi. Masennusta ei tosin ole koskaan ollut, ja lapsikin alkoi nukkua kohtalaisen hyvin jo nuorena... mutta se seksi... kävin jonkin aikaa jopa terapiassa aiheesta puhumassa, mutta en kokenut saavani sieltä mitään konkreettista apua.

Silti... halusin vain rohkaista siihen, että joskus asiat muuttuvat parempaankin suuntaan. Mekin löysimme ratkaisun omaan ongelmaamme, ja nykyisin molemmat ovat ihan tyytyväisiä seksielämään. Paljon keskustelua se vaati, hieman "valaistumista" ja rohkeutta vaatia omaa nautintoa, ja välillä alkoi usko loppua, mutta meillä onnistuttiin kuitenkin, toivottavasti teilläkin asiat menevät parempaan suuntaan.
 
tä?
Mites käynti vaikka seksuaaliterapeutin luona? Olisi varmaan hyvä saada apua joltain kolmannelta osapuolelta, joka kuulisi molempien tarinan. Suostuisiko miehesi tähän?

Tai sitten tulosta tämä keskustelu hänelle. Aloituksesi on hyvä kirje miehellesi! :D
 
tälleen
Lapset yöksi miehen hoidettaviksi, koska sinun on masennuksesi ja uupumuksesi vuoksi saatava nukkua ja levätä. Ei se tietenkään seksittömyyttäsi paranna, mutta kunhan olet saanut radikaalin kotitöiden uudelleenjaon tekdyksi ja mies lopulta kotityötaakaltaan jaksaa seksiä vonkua, hanki liukkaria, lämmittävää sellaista ja anna ukon käydä pukille. Sulje silmäsi ja ajattele maailman seksikkäimpiä miehiä, niitä, joista pidät ihan himmeesti.
 
"vieras"
Mä NIIIIIN ymmärrän sua! Mulla ei ole mitään mas. diagnoosia (tunnen kyllä ajoittain oloni alakuloiseksi, mutta olen pitänyt sitä normaalina) ja lapsia on vain yksi, joka nukkuu yöt läpeensä, mutta muuten tilanne on sama. Mies haluaa, koska ei saa, minä olen haluton ja vähätkin halut mies tappaa jatkuvalla vonkaamisella. ''Sääliseksiä'' annan sen 1-3 krt viikossa. Mua on jo alkanut ahdistaa tilanteet, jotka ovat sopivia seksille, koska jos annan niin tunnen oloni pahaksi ja jos en, mies suuttuu.
 
Hoitaahan.
[QUOTE="vieras";23135774]Mä NIIIIIN ymmärrän sua! Mulla ei ole mitään mas. diagnoosia (tunnen kyllä ajoittain oloni alakuloiseksi, mutta olen pitänyt sitä normaalina) ja lapsia on vain yksi, joka nukkuu yöt läpeensä, mutta muuten tilanne on sama. Mies haluaa, koska ei saa, minä olen haluton ja vähätkin halut mies tappaa jatkuvalla vonkaamisella. ''Sääliseksiä'' annan sen 1-3 krt viikossa. Mua on jo alkanut ahdistaa tilanteet, jotka ovat sopivia seksille, koska jos annan niin tunnen oloni pahaksi ja jos en, mies suuttuu.[/QUOTE]

Hoitaahan miehesi lastanne kaikki illat, yöt, viikonloput ja lomat?
 
Tarkka tavarastaan
Pihtaa vaan oikein kunnolla!! Jonkun ajan päästä kun miehesi jää kiinni vieraissa käynnistä, voit olla oikein marttyyri ja haukkua miehesi siaksi kaikille tutuillenne!! Ajattele miten miestäsi hävettää!! Sitten voit jatkaa pihtaamista pettämiseen vedoten!! Olet sen palkinnon ansainnut!! Kaikki miehet on sikoja ja sairaita seksihulluja!!!
 
"mies"
Siis aloittaja nukku 4-6 tuntia yössä, mikä ei todellakaan ole vähän. Tämän lisäksi hän voi nukku päivisin lasten kanssa samaan aikaan.

Mies toisaalta tekee töissä pitkää päivää ja auttelee aloittajan mukaan ihan hyvin kotihommissakin. Millä logiikalla laittaisitte yöheräilyt vielä miehen kontolle tässä tilanteessa.

Turha tulla selittämään kotiäitiyden rankkuudesta, itse olen vuoden verran ollut koti-isänä kolmelle pienelle lapselle. Oli kyllä lasten leikkiä verrattunä tämän päivän stressaavaan työelämään.

Itse seksiähän parilla näyttäisi olevan ihan riittävästi. Ei tosin tee mihen itsetunnolle pidemmän päälle hyvää jos seksiä täytyy vongata joka kerta, ja silloin kun sitä saa se tuntuu aina siltä kun joku olisi naisen veitsi kurkulla siihen pakottanut. Saatat löytää itsesi nopeammin kuin arvaatkan eronneiden yh-äitien miestenvihaaja piiristä. :D
 

Yhteistyössä