Seksuaalirikollisten nimiä netissä julkaisseen maksettavaksi kovat korvaukset

Juu. Mä en vähättele seksuaalirikoksia tai puolusta seksuaalirikollisia, mutta en myöskään ymmärrä sitä, että seksuaalirikollisia saisi lyödä kuin vierasta sikaa, vaikka ovat rangaistuksensa kärsineet tai parhaillaan kärsimässä. Ideana siis se, että rikollinen kuin rikollinen leimattaisiin netissä loppuelämäkseen rikolliseksi.
Mutta loppumaton tuntuu olevan ajatusrikollisenkin rangaistus sakkojen maksamisesta huolimatta, jos ei julkisesti suostu katumaan sanomisiaan. Kysy presidentti Niinistöltä.
 
vierailija
Parantainen tekee hyvää työtä, ja toivottavasti muutkin rohkaistuvat seuraamaan hänen esimerkkiään tuomioilla pelottelusta huolimatta. Jos tuomiot seksuaalirikoksista ja lasten hyväksikäytöistä olisivat sillä tasolla millä kuuluukin, ei tällaiselle toiminnalle olisi niin tarvetta. Nykyisten ehdollisten pilipalituomioiden aikana on aivan oikein,että tekijät saavat lisäksi häpeärangaistuksen ja muilla yhteiskunnan jäsenillä on oikeus tietää keskuudessaan pyörivistä mahdollisesti vaarallisista henkilöistä. Rikollisilla ei pitäisi edes olla mitään oikeutta haastaa Parantaista oikeuteen kunnianloukkauksesta, siinähän kantavat tekojensa seuraukset lopun ikäänsä, niinkuin uhrikin joutuu heidän tekojensa arpia kantamaan.
Rikokseen yllyttäminen on rikos...
 
vierailija
Juu. Mä en vähättele seksuaalirikoksia tai puolusta seksuaalirikollisia, mutta en myöskään ymmärrä sitä, että seksuaalirikollisia saisi lyödä kuin vierasta sikaa, vaikka ovat rangaistuksensa kärsineet tai parhaillaan kärsimässä. Ideana siis se, että rikollinen kuin rikollinen leimattaisiin netissä loppuelämäkseen rikolliseksi.
Kärsinyt rangaistuksen? Saanut pikkasen ehdollista ja määrätty vahingonkorvauksiin, joita ei maksa. En sanoisi rangaistukseksi. Onko aihe kuinka omakohtainen sinulle?
 
vierailija
Ei ole harrastus. Kuten jo aiemmin sanoin, mä hyväksyn asiat sellaisina kuin ne ovat, vaikka ne eivät olisi niiinkuin toivoisin niiden olevan. Eli puolustan lainmukaista toimintaa kaikessa. En kaikista lainpykälistä tykkää, mutta silti hyväksyn ne, koska ne laissa ovat. Mä en todellakaan hyväksy esimerkiksi poliisien morkkaamista julkisesti netissä. Jos poliisit yksittäisessä tapauksessa toimivat väärin, siihen on omat kanavansa palautteen antamiseksi. Mä puolustan laillista yhteiskuntaa, lakien noudattamista ja esivallankunnioitusta viimeiseen hengen vetooni asti.
Mitä mieltä olet Kilon poliisiaseman putkan rauhoitussängystä?
 

Yhteistyössä