Siis ei voi olla totta!! (hääkutsusta)

Meille tuli hääkutsu lähisukulaiselta, mutta vain MEIDÄN VAUVA on kutsuttu myös. Meillä on siis kaksi lasta 2v ja 10kk ikäinen, mutta vain toinen on kutsuttu!!!! Tietävät varmasti, että meillä on kaksi lasta, koska ovat toisen kummit, mutta vain vauva on kutsuttu, vaikka 2v. on heidän kummilapsi.....siis voiko olla totta!!!???
 
ohos
No aivan äkkiseltään luulisi, että ei voi olla totta. Pakko olla virhe, oletko tarkistanut asian? Muuten on kyllä aivan älyttömän törkeää käytöstä, jota ei voi millään muotoa käsittää. Jättäisin menemättä kokonaan ja kertoisin takuulla kaikille kysyjille syyn..
 
oidipus
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
 
Vieras äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:17 oidipus kirjoitti:
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
Ja minä et taho ymmärtää et miksi nämä ihanat perhejuhlat pilataan sillä että jätetään kaikki lapset kutsumatta!!! Ja ihmettelen vieläkin et miks se on niin kamalaa jos siellä on ne muutamat lapset?? Eikä ne ryyppäjäiset voi sitten pitää illalla kun ne lapset on viety jo pois???
 
perhoinen84
josp he ovat ajatelleet että eivät halua leikki ikäisiä häihin.Koska hyvin sen arvaa ja tietää ettei 2v jaksa olla kirkossa paikoillaan tai hääjuhlassa.ei varmasti ole ilkeyttä tehty.vauvahan nukkuu ja on sylissä koko ajan.toiset näkee parhaaksi ettei halua lapsia häihin ja toiset taas haluavat.toki voihan se olla virhekkin.Mutta olen huomannut sen että meki lähetimme kutsuja niin hirveen moni on tuomassa aveceja vaikka kutsu on ollut vaih yhdelle henkilölle ettei ihmiset oikein osaa noita etikettejä!
Meillä on omiin häihin kutsutt niin aikuiset kuin lapsetkin =)
 
tai sitten sille kummilapselle on tulossa ihan omalla nimellä kutsu?
Posti jostain syystä jakaa sen myöhemmin.

Itse kutsuimme omiin häihimme kummilapset ihan omalla kutsulla. Muille perheenjäsenille meni yhteinen/toinen kutsu
 
oidipus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:21 Sikke1 kirjoitti:
Oliskohan vahingossa jäänyt toisen lapsen nimi pois. Itse menisin koko perheenä tai sitten ei mennä ollenkaan.
Ja jos menisit koko perheellä sitten, niin voiko törkeämmin enää tehdä hääparille? Opetelkaa etiketit! Tekisi mieleni sanoa pari muutakin valittua sanaa... :headwall: niin niin niin paljon ärsyttää nämä jotka ei tajua, että häihin menee VAIN ne joiden nimet lukee kutsussa. Ei muita. Ei edes lapsia.
 
no, me ei päästä sitten ollenkaan koko häihin, koska ei meillä ole ketään joka voisi poikaa hoitaa (kaikki menossa noihin samaisiin häihin) ja olin niin kovin innoissani ja odotinkin jo kutsua. Tietävät hyvin, että meillä ei ole hoitajaa, joten turha sitten loukkaantua jos ei päästä!!! Kyse MIEHENI VELJESTÄ!
 
perhoinen84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:24 oidipus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:21 Sikke1 kirjoitti:
Oliskohan vahingossa jäänyt toisen lapsen nimi pois. Itse menisin koko perheenä tai sitten ei mennä ollenkaan.
Ja jos menisit koko perheellä sitten, niin voiko törkeämmin enää tehdä hääparille? Opetelkaa etiketit! Tekisi mieleni sanoa pari muutakin valittua sanaa... :headwall: niin niin niin paljon ärsyttää nämä jotka ei tajua, että häihin menee VAIN ne joiden nimet lukee kutsussa. Ei muita. Ei edes lapsia.
ja kyse ei aina ole haluamisesta, voi olla että juhlapaikka on ei soveltuva lapsille,ruoka ei sovellu lapsille tai ohjelma häissä ei sovellu lapsille.
Minusta myös pitäisi kunnioittaa hääparia jos he ovat laittaneet kutsun vain tietyille henkilöille.siitä ei saa suuttua /eikä loukkaantua.toki ainahan voi kysyä ilmoittautumisessa että voiko tuoda mutta ilman kysymättä en lähtisi ei kutsuttaja viemään
 
Toisaalta ymmärrän hääparia, koska heidän ikimuistoisesta juhlastahan on kysymys. Jättäkää sitten menemättä, mutta antakaa parin pitää häänsä. Minua ärsyttää toisaalta osa (varmasti pieni osa) pikkulasten vanhemmista, jotka eivät pidä mitään kuria. Eilen asuntoesittelyssä oli juuri tälläinen ärsyttävä perhe. Kaksi kakaraa (n. 4-6 vuotiaita) ravasivat huoneesta toiseen, penkoivat, räpelsivät paikkoja/tavaroita. Vanhemmat eivät tehneet elettäkään kakaroidensa kurissapitämiseen. Jos olisin asiasta huomauttanut, niin olisin varmasti saanut molemmat vanhemmat kimppuuni kullannuppujensa asioihin puuttumisesta. Kaikki eivät pidä lapsista ja sitä mielestäni pitää kunnioittaa! Joidenkin näkökannasta vauva on "huomaamattomampi" kuin isompi esim. uhmaikäinen (josta on kauhujuttuja lapsettomien piireissä). Edelleen sanoisin, että kunnoittakaa hääparin toivetta (ellei kyseessä ole kirjoitusvirhe/vahinko).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:20 Vieras äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:17 oidipus kirjoitti:
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
Ja minä et taho ymmärtää et miksi nämä ihanat perhejuhlat pilataan sillä että jätetään kaikki lapset kutsumatta!!! Ja ihmettelen vieläkin et miks se on niin kamalaa jos siellä on ne muutamat lapset?? Eikä ne ryyppäjäiset voi sitten pitää illalla kun ne lapset on viety jo pois???
mä oon samaa mieltä kuin oidipus. Ne on hääparin juhlat ja hääpari saa päättää vieraistaan. Mites ne juhlat pilalla olis, jos siellä ei lapset huuda? Mua ainakin harmitti kun kirkossa ei kuullu papin sanomisia, kun lapset metelöi. Olis pitäny ittekin tajuta mainita kutsussa, että ei lapsia toivota kirkkoon. Hääjuhlapaikalla lasten meteli ei enää haitannu niin paljon, koska mikrofoni oli käytössä. Ei se niistä ryyppäjäisistä kiinni ole välttämättä. Esim. meillä ei viinaa tarjottu muuta kuin tervetuliaismaljat. Hääparin mukavuutta pitäis ajatella, eikä lapsivieraiden.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:17 oidipus kirjoitti:
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät koskaan tule puolustamaan tämäntapaista itsekkyyttä. :xmas: Tämä "minä haluan, minä tykkään, minä ajattelen, minä minä minä"-juttu on karannut käsistä jo aikapäiviä sitten...näin ajattelen.
 
mut on se ny härskiä jättää vain OSA lapsista kutsumatta... jättäis sit kaikki..

musta se on aikaki tylyä alkaa jakamaan et "sun lapsista saa vain martti ja martta kutsun, mutta pekka ja ilmari jää ilman."

se on joko tai...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:33 hiiruli kirjoitti:
Jos kerran on kyse niin läheisestä sukulaisesta niin pane mies kysymään että onko häihin vain sylivauvat tervetulleita ja että te että pääse paikalle jos näin on.
Toki laitankin ja voin kyllä kysyä ihan itsekin. Meillä todella läheiset välit, joten ihmetyttää suuresti!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:25 mutsi kirjoitti:
no, me ei päästä sitten ollenkaan koko häihin, koska ei meillä ole ketään joka voisi poikaa hoitaa (kaikki menossa noihin samaisiin häihin) ja olin niin kovin innoissani ja odotinkin jo kutsua. Tietävät hyvin, että meillä ei ole hoitajaa, joten turha sitten loukkaantua jos ei päästä!!! Kyse MIEHENI VELJESTÄ!
Kerta kyse on noin läheisestä sukulaisesta, niin kannattaa kysäistä ihan henk.koht syytä moiseen kutsuun ja todeta samalla jos lapsenvahtia ei ole saatavilla...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:36 chrissy kirjoitti:
mut on se ny härskiä jättää vain OSA lapsista kutsumatta... jättäis sit kaikki..

musta se on aikaki tylyä alkaa jakamaan et "sun lapsista saa vain martti ja martta kutsun, mutta pekka ja ilmari jää ilman."

se on joko tai...
näin munkin mielestä. et ei niitä lapsia nyt erottelemaan kuitenkaan pitäisi alkaa.
 
oidipus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:34 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:17 oidipus kirjoitti:
mikä hitto teitä vaivaa???? aikuisia ihmisiä!!! jos kutsussa lukee että äiti ja isä ja vauva niin mitä siitä purnaamaan????? se sillon tarkottaa sitä! jokaisen hääparin OMA asia haluaako lapsia häihin vai ei, vaikka olisi kummilapsiakin. Ovat varmaan ajatelleet kutsua vauvan sen takia että se on niin pieni, ettei voi jättää hoitoon. Joten hommaa hoitaja muille muksuillesi ja menkää kolmistaan.

En tajua miksi pitää aina purnata näistä kutsuttu -asioista. EIKÖ VOI TAJUTA ETTÄ JOKAISELLA KUTSUJALLAON OMAT SYYNSÄ VIERASLISTAN RAJOITTAMISESSA????? Ei sen tarvi aina olla mitään hlökohtasta.

t. 5kk sitten naimisiin mennyt
Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät koskaan tule puolustamaan tämäntapaista itsekkyyttä. :xmas: Tämä "minä haluan, minä tykkään, minä ajattelen, minä minä minä"-juttu on karannut käsistä jo aikapäiviä sitten...näin ajattelen.
Eiköhän hääparin hääpäivä kuitenkin saa olla sellainen, missä hääparin toivomuksia ja jopa pientä itsekkyyttäkin kunnioitettas ;) Ne on hääparin juhlat, ei sukulaisten lapsiperheiden, jollei pari niin halua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:33 hiiruli kirjoitti:
Jos kerran on kyse niin läheisestä sukulaisesta niin pane mies kysymään että onko häihin vain sylivauvat tervetulleita ja että te että pääse paikalle jos näin on.
Peesaan tätä. Rohkeasti vain kysymöön onko kyseessä erehdys vai mikä on järkevä selitys asialle. Mitä sitä miettimään ja raivoamaan ennekuin on faktat selvitetty.

Mielestäni muuten on ok jättää lapset kutsumatta (vauva tietenkin pakko monesti ottaa mukaan), mutta kummilapset kyllä kutsuisin.
 

Yhteistyössä