Siis kuka maksaa Huvila ja huussi-ohjelman(tms) kulut?????????????

  • Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Usein noissa menee niin, että kanava maksaa työt, osallistujat materiaalit. Ja kun on vielä sponsoreita, niistäkin saa alennuksia. Eli kun nuo pihajutut ovat lähinnä työtä, niin ne tulevat aika halvoiksi, kun työtä on paljon.
 
"vieras"
asiakas maksaa, ja aika usein esimerkiksi osa kalusteista/koristeista on vain kuvausrekvisiittaa joka lähtee takaisin kuvausten jälkeen. Mun kaveri oli mukana siinä Edenissä, ja sen piha laitettiin uuteen uskoon. Osa telkkarissa nähdyistä ruukuista ja pihakalusteista oli lainattu jostain kalustelainaamosta eikä siis saanut pitää niitä.
 
"vieras"
Mä en ymmärrä minkä takia ihmiset lähtee sellaisiin ohjelmiin jossa eivät itse osallistu siihen sisustukseen kun itse joudut kuitenkin maksaa ja ei tiedä yhtään tuleeko sellainen mistä tykkää.
 
"oona"
[QUOTE="vieras";26556169]asiakas maksaa, ja aika usein esimerkiksi osa kalusteista/koristeista on vain kuvausrekvisiittaa joka lähtee takaisin kuvausten jälkeen. Mun kaveri oli mukana siinä Edenissä, ja sen piha laitettiin uuteen uskoon. Osa telkkarissa nähdyistä ruukuista ja pihakalusteista oli lainattu jostain kalustelainaamosta eikä siis saanut pitää niitä.[/QUOTE]

Aikamoista. :O Etsisivät sellaiset osallistujat, joilla on varaa pistää se kymppitonni pihansa kunnostamiseen, niin ehkä oisi varaa hankkia myös kalusteet ja ruukut siitä rahasta. :D
 
"vieras"
[QUOTE="oona";26556211]Aikamoista. :O Etsisivät sellaiset osallistujat, joilla on varaa pistää se kymppitonni pihansa kunnostamiseen, niin ehkä oisi varaa hankkia myös kalusteet ja ruukut siitä rahasta. :D[/QUOTE]

Niimpä. Ne vuokratut kalusteet olivat vielä jotain ihan törkeän kalliita merkkikalusteita, ja voin kertoa että nyt kun ne vietiin pois ja kaveri laittoi tilalle omat kalusteensa, niin aika erinköinen se piha on kuin mitä telkkarissa...
 
"oona"
[QUOTE="vieras";26556241]Niimpä. Ne vuokratut kalusteet olivat vielä jotain ihan törkeän kalliita merkkikalusteita, ja voin kertoa että nyt kun ne vietiin pois ja kaveri laittoi tilalle omat kalusteensa, niin aika erinköinen se piha on kuin mitä telkkarissa...[/QUOTE]

Joo ja kai ne nyt varottaa sitä asiakasta siitä, ettei se saa pitää niitä kamoja?? Siis ennen kun esittelevät pihan asiakkaalle? Vai onko ne vaan sillee et "TADAA! Tässä upea pihasi!" ja asiakas ihastuu ikihyviksi. Kamerat kun sammuu ni kuvausryhmä on vaan et "Me nyt viedään nää kamat pois tästä. Heippa!" :D
 
"vieras"
[QUOTE="oona";26556281]Joo ja kai ne nyt varottaa sitä asiakasta siitä, ettei se saa pitää niitä kamoja?? Siis ennen kun esittelevät pihan asiakkaalle? Vai onko ne vaan sillee et "TADAA! Tässä upea pihasi!" ja asiakas ihastuu ikihyviksi. Kamerat kun sammuu ni kuvausryhmä on vaan et "Me nyt viedään nää kamat pois tästä. Heippa!" :D[/QUOTE]

Joo siis tämä mun kaveri oli oikeasti ihan mukana tekemässä sitä pihaa. Kaatoi jotain puita ja kaivoi kuoppia ainakin. Sitten sen vaan piti näytellä yllättynyttä. oli kuulemma tosi vaikeaa yrittää esittää ettei olisi pihaa jo aiemmin nähnyt...
 
"heh"
[QUOTE="vieras";26556296]Joo siis tämä mun kaveri oli oikeasti ihan mukana tekemässä sitä pihaa. Kaatoi jotain puita ja kaivoi kuoppia ainakin. Sitten sen vaan piti näytellä yllättynyttä. oli kuulemma tosi vaikeaa yrittää esittää ettei olisi pihaa jo aiemmin nähnyt...[/QUOTE]

Siksi siis ne vaivaantuneet "oooh!! ihana!!"-ilmeet :D
 
"vieras"
Mä haluaisin todella tietää millaisella budjetilla noita tehdään?!! Eilisen Huvialn ja huussin muutos oli todella iso ja mm. kalliin näköinen uusi keittiö tehtiin. Harmitttaa kun ei saa mitään mielikuvaa paljonko ko. remontti maksaa edes materiaalien osalta.
 
"oona"
[QUOTE="vieras";26556678]Mä haluaisin todella tietää millaisella budjetilla noita tehdään?!! Eilisen Huvialn ja huussin muutos oli todella iso ja mm. kalliin näköinen uusi keittiö tehtiin. Harmitttaa kun ei saa mitään mielikuvaa paljonko ko. remontti maksaa edes materiaalien osalta.[/QUOTE]

Niinpä, miksihän noissa ohjelmissa ei kerrota budjettia tai hintoja koskaan? Vai johtuuko siitä, että kaikki ne tavarat on lainatavaroita ja toi eilisen huvilan ja huussin keittiökin kannettiin pihalle, kun loppui kuvaaminen? :D
 
Kuikkis
Vähänkö on vanha ketju mutta kun jostain syystä tähän eksyin niin vastaan :D Eli laitoin Eden ohjelmasta aikoinaan palautetta, että miksei lopussa näytetä kustannuksia, sillä se antaisi hieman realismia katsojille. Vastauksena tuli, että osallistuvat perheet maksavat lystin ja nämä osallistujat eivät halua kustannuksia muiden tietoisuuteen...
 
"vieras"
Vähänkö on vanha ketju mutta kun jostain syystä tähän eksyin niin vastaan :D Eli laitoin Eden ohjelmasta aikoinaan palautetta, että miksei lopussa näytetä kustannuksia, sillä se antaisi hieman realismia katsojille. Vastauksena tuli, että osallistuvat perheet maksavat lystin ja nämä osallistujat eivät halua kustannuksia muiden tietoisuuteen...
No just joo! mitä ne sit semmosia osallistujia ottaa.. luulis nyt et olis tunkua sellaisista joilla ei ole mitään kummosia haluja salailla kuluja... :O
 
"vieras"
Siksi mä en noita seuraakaan kun ovat niin kaukana todellisuudesta.
Ei niistä oikein saa tavallinen pihanlaittaja edes inspiraatiota kun kaikki on tehty rahalla eikä ideoilla ja suunnittelulla.

Ei ihmekään että aina kaikki terassit on 20 metriä kertaa 20 metriä, ja pihasohvat n. 22 henkilön istuttavia. :D
 
"vieras"
Kulut olisivat minusta ohjelmassa mielenkiintoista antia, esim. jos ohjelmassa olisi mielenkiintoinen ratkaisu jota voisi ajatella myös itse soveltavan, niin kulujen mukaan voisi arvioida millaisiin ratkaisuihin itsellä olisi varaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28269279]Kulut olisivat minusta ohjelmassa mielenkiintoista antia, esim. jos ohjelmassa olisi mielenkiintoinen ratkaisu jota voisi ajatella myös itse soveltavan, niin kulujen mukaan voisi arvioida millaisiin ratkaisuihin itsellä olisi varaa.[/QUOTE]

Hyvä pointti.
 
Kuikkis
[QUOTE="vieras";28269298]Hyvä pointti.[/QUOTE]

Tuo oli juur se pointti, mitä varten Edeniin silloin kirjoitin. Jokainen tietää, että rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta nimenomaan kohtuuhintaisista ideoista olisi katsojille enemmän iloa. Nytkin varmasti on kohtuuhintaisia muutoksia, mutta kun on sellainen olo, että tottakai kaikki maksaa maltaita... :D
 
kfdlkg
Mihen tuttava on ollut jossakin tuollaisessa reality ohjelmassa rakentajana, ja sille ainakin maksettiin tosi huonosti (rahat meni siis tv yhtiölle ja minnelie), joten lopetti ohjelmissa rakentamisen/remontinnin. Kai ne ihmiset joiden taloa rempataan maksaa viulut?
 
reality bites
[QUOTE="oona";26556211]Aikamoista. :O Etsisivät sellaiset osallistujat, joilla on varaa pistää se kymppitonni pihansa kunnostamiseen, niin ehkä oisi varaa hankkia myös kalusteet ja ruukut siitä rahasta. :D[/QUOTE]

Haha, vai kymppitonnin piharemontti. :D Et taida olla ihan kartalla todellisista kustannuksista. Ihan vinkkinä, että pelkkä kaivuri kuljettajineen maksaa jo sen toista tonnia per päivä...
 

Yhteistyössä