Siis kuka maksaa Huvila ja huussi-ohjelman(tms) kulut?????????????

  • Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti
entinen mökin omistaja
Katsoin just pientä mökki remomttia ja siinähän asiakas antaa budjetin. nyt annettu budjetti oli 5000t euroa ja toteutunut oli 5600€. ja ne vaan lähinnä maalasi seiniä sisältä ja ulkoa ja siisti pihaa. ja kaikki tavarat oli lainattu sisustukseen. tuossa ne sentään sen kertoo. Ja asiakas joutui itse maalaamaan paljon niitä seiniä, kolme viikonloppua mennyt siihen työhön.

En itsekään tykännyt siitä meri-tuulista. ihan turhaa ottaa taas jokin kokkaus osio tuollaiseen ohjelmaan. eniten tykkäsin siitä Eva W:stä. Se osas tehdä muutokset kivasti jo olemassa olevaa hyödyntäen.
Nyt ne on H&H:ssa taas palannu oleellisee.

Silti noi budjetit on tosiaan pilvissä.
Haaveilin itse siihen osallistumisesta kun meillä vielä oli mökki. Paljonkohan ois maksanut, kun meidän mökki oli saaressa eikä sinne ois noin vain ajettu isolla rekalla tuomaan soraa. :D
 
vierailija
Katsoin just pientä mökki remomttia ja siinähän asiakas antaa budjetin. nyt annettu budjetti oli 5000t euroa ja toteutunut oli 5600€. ja ne vaan lähinnä maalasi seiniä sisältä ja ulkoa ja siisti pihaa. ja kaikki tavarat oli lainattu sisustukseen. tuossa ne sentään sen kertoo. Ja asiakas joutui itse maalaamaan paljon niitä seiniä, kolme viikonloppua mennyt siihen työhön.

En itsekään tykännyt siitä meri-tuulista. ihan turhaa ottaa taas jokin kokkaus osio tuollaiseen ohjelmaan. eniten tykkäsin siitä Eva W:stä. Se osas tehdä muutokset kivasti jo olemassa olevaa hyödyntäen.
Nyt ne on H&H:ssa taas palannu oleellisee.

Silti noi budjetit on tosiaan pilvissä.
Haaveilin itse siihen osallistumisesta kun meillä vielä oli mökki. Paljonkohan ois maksanut, kun meidän mökki oli saaressa eikä sinne ois noin vain ajettu isolla rekalla tuomaan soraa. :D
 
vierailija
Tunnen Huvila & Huussi -ohjelman tuotannon, tosin paremmin sen pihapuolen. Asiakas maksaa työstä ja materiaaleista, ei suunnittelusta. Assarit ja suunnittelijat hankkivat niska limassa sponsoreita, jotta materiaalikustannukset olisivat inhimillisiä.

Asiakas antaa tuotantotiimille budjetin. Ja tämä budjetti on sitten pitävä ja suunnitelmat tehdään sen mukaan. (ja kohteet valitaan monesti budjetin mukaan..) Monesti noissa pihakohteissa joudutaan rajaamaan toteutettava alue pienemmäksi kuin asiakas olisi toivonut, sillä kustannukset eivät saa kohota yli asiakkaan budjetin. Kameralla ei sitten näytetä kuin tietyt alueet.

Aika normi budjetti noissa pihakohteissa on ollut noin 10 000-20 000€. Suunnittelun kustannukset olisivat normaalisti noin 2000-4000€ mutta ne saa ohjelman kautta ilmaiseksi.

Ohjelmassa ei puhuta mitään kustannuksista, sillä Nelonen ei halua puhua rahasta. Suunnittelijat ja rakentajat ovat jo vuosia toivoneet, että kustannuksista puhuttaisiin ohjelmassa, jotta ihmisille selviäisi todellinen piharakentamisen hintataso. Mutta ei käy, rahasta puhuminen ei ole viihdyttävää. Ja Nelonen haluaa viihdyttää.

Onneksi se kaamea merituuliämmä ei enää ole sarjassa.. Todella kuvottava tyyppi. Tulevalla kaudella piharakentamisessa rakentaja (Niko) on suuremmassa osassa kuin aiemmin. Ja hyvä niin.
 
vierailija
maksaa suunilleen 80e/tunti, joten aika pitkää päivää saa tehdä, että on toista tonnia per päivä.
Niin siis tuohan menee kaivurin painon mukaan. Tolla tuntihinnalla saat jo sellaisen 20 tonnia painavan koneen jolla kaivaa jo talon perustuksetkin. Väittäisin että noihin piha tussutteluihin riittää sellainen 5-10 tonninen riippuen esim. siitä, miten isoja kiviä pitää heivata.
 
vierailija
En henkilökohtaisesti tätä Meri-Tuulia tunne. Olen vain nähnyt televisiossa ja kuullut muilta. Ja aika moni tuttuni, joka televisiota seuraa on nimennyt myös tämän tapauksen ällöttäväksi tyrkyksi. Mielestäni Huvila & Huussissa oli tän naisen osuus ihan turha ja päälle liimattu.

Tiedän paljon tuotannosta, sillä olin siinä yhtenä vuonna mukana (ja muutama kaveri edelleen). Mutta en mikään meri-tuulin kumppani ole ikinä ollut. Ja minkä mie sille voin, että Niko on mun mielestä komea ja ilo silmälle? Ja onhan se rakentamisen seuraaminen nyt sata kertaa mielenkiintoidempaa kuin joku merilevän myötähäpeää aiheuttava kokkailu ja päteminen...
Olettepa ystävällisiä täällä. Oikein päästään huoletta avokämmenellä ihmisiä sivaltamaan. Ikäänkuin ohimennen toteamaan ihminen arvottomaksi. Mitä kaikkea ihmisestä ilmoille pääseekään...
 
Rakennusmies Tomi
Huvila & Huussi.
Järkyttävää katsoa, miten lauantain 5.5.2018 jaksossa puretaan mökkiä, jossa hometta ja asbestia.
Näillä henkilöillä ei ole asianmukaisia suojavarusteita.
Ei ole hanskoja, paljain käsin repivät väkisin seinistä vanhoja sähköjohtoja jotka ovat päällystetty jollain metallilla ja joissa on teräviä nauloja / metallin reunoja.
Mutta ei. paljain käsin repivät. Hei HALOO...
Sanoivat että on hometta ja asbestia, niin ei ole edes hengityssuojaimia.
Voisikohan tähän joku rakennusvirasto tai joku laittaa stopin tälle ohjelmalle, ennen kuin jatkavat, täytyy työvarustuksen olla kunnossa.
Ihan kauheaa katsottavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Huvila & Huussi.
Järkyttävää katsoa, miten lauantain 5.5.2018 jaksossa puretaan mökkiä, jossa hometta ja asbestia.
Näillä henkilöillä ei ole asianmukaisia suojavarusteita.
Ei ole hanskoja, paljain käsin repivät väkisin seinistä vanhoja sähköjohtoja jotka ovat päällystetty jollain metallilla ja joissa on teräviä nauloja / metallin reunoja.
Mutta ei. paljain käsin repivät. Hei HALOO...
Sanoivat että on hometta ja asbestia, niin ei ole edes hengityssuojaimia.
Voisikohan tähän joku rakennusvirasto tai joku laittaa stopin tälle ohjelmalle, ennen kuin jatkavat, täytyy työvarustuksen olla kunnossa.
Ihan kauheaa katsottavaa.
En kyseistä jaksoa nähnyt. Ihan syystä, että mä en jaksa kattoa ton tyyppisiä ohjelmia. Joskus olen vahingossa pätkiä nähnyt ja idea näyttää olevan se, että tontilla huseerataan kymppitonnilla jotain, sit ihmetellään mitä tulikaan tehtyä ja esitellään sisustuskankaita, verhoja ja kukkapurkkeja.

Meikäläisen mökkirempat noin yleensä on perustunu tarpeeseen, joka yleensä ny on jokin muu kuin saada paikka näyttämään erilaiselta.
Niinku vaikka, et katto vetää viimeisiään joten se on pakko laittaa. Tai möksälle kaipaa parempaa keittiötä, enemmän nukkumapaikkoja, paremman laiturin, autosähköpistorasian tai saunaan uudet lauteet tai kiukaan.
Sit mietitään budjetti ja valitaan kamat ja tekijät ja lopussa katotaan tuliko sellaista kuin piti.

Mä en tommoista sakkia päästäis lähellekään mökkiäni.
 
vierailija
Huvila & Huussi -ohjelman kohteitten haku kesän 2015 aikana tehtäviin muutoksiin on päättynyt!

Ohjelmaan valituille ilmoitetaan valinnasta 11.5.2015 mennessä. Kohdemuutokset toteutetaan touko- syyskuun aikana.

Kohdehenkilön budjetista maksetaan työt ja tarvikkeet. Muutos suhteutetaan kohdehenkilön budjettiin. Hakemuksen budjetti voi olla suuntaa antava, lopullinen muutosbudjetti neuvotellaan yhdessä ohjelman tekijöiden kanssa.
 
vierailija
Ohjelmahan tarjoaa suunnittelun ja asiakas maksaa työn ja tarvikkeet, budjetti annetaan ja sen perusteella työ tehdään.
Just näin, varaa budjetti jonka haluat käyttää ja sillä tehdään remppa. Ammattitaitoinen suunnittelija suunnittelee ja osaavat tekijät tekee. Tietenkin kysytään omistajilta heidän mielikuviaan ja ja toiveita. Hyvä sisustaja osaa ottaa vinkeistä vaarin. Myöhemmin voi lisätä omia juttuja. Kättä taskuun ja valmiiseen unelmaan. Miksi toisille pitäisi kertoa omia raha-asioita? Ilmaisia lounaita ei ole olemassa.
 

Yhteistyössä