Siis mua niin ärsyttää ja ihmetyttää tää kaverin touhu!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Millä perusteella just NUORET VANHEMMAT vois olla kyseessä?? alkaa jo oikeesti suoraan sanottuna v****aa ku aina jos joku kohtelee lastansa tuolleen nii on heti nuori äiti tai isä kyseessä.. ihan hyvin voi olla vaikka joku 40vuotiaat vanhemmat mitkä kohtelee noin. Ite oon just täyttäny 18v elokuussa ja sain lapsen syyskuun alussa. ENKÄ PÄIVÄÄKÄÄN OO KOHDELLU LASTANI HUONOSTI EIKÄ OLE ISÄNSÄKKÄÄN!!! ei tarviis aina olla yleistämässä nuoria vanhempia huonoiks vanhemmiks!
Juu, olin tulossa sanomaan saman asian, mutta ilman huutomerkkejä ja capsia ;)
 
ap.
Ovat päälle 3-kymppisiä. Pitkään kärsivät lapsettomuudesta ja päättivät sitten keskittyä muuhun ja unohtaa lapsihaaveet kun nainen tulikin raskaaksi. Urakeskeisiä ovat molemmat.
 
"vieras"
Juu, ei mee läpi. Lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat eivät ole ensimmäisenä heivaamassa saatua lasta kyllä hoitoon. Että hyvä provoyritys :) Ja viimeistään siinä vaiheessa kun ikä paljastui (yli 30-vuotiaat), niin tiesi, että provohan tuo. Yli kolmekymppiset ei kyllä varmasti vie lapsiaan joka vkl hoitoon mennäkseen viihteelle, varsinkaan jos ovat urakeskeisiä :)
 
ap.
[QUOTE="vieras";27626746]Juu, ei mee läpi. Lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat eivät ole ensimmäisenä heivaamassa saatua lasta kyllä hoitoon. Että hyvä provoyritys :) Ja viimeistään siinä vaiheessa kun ikä paljastui (yli 30-vuotiaat), niin tiesi, että provohan tuo. Yli kolmekymppiset ei kyllä varmasti vie lapsiaan joka vkl hoitoon mennäkseen viihteelle, varsinkaan jos ovat urakeskeisiä :)[/QUOTE]

No kyllä tasan muuten vievät. Ja matkustelevat ja muutenkin käyttäyvät kuin lapsi ei olisikaan heidän.
 
"vieras"
[QUOTE="surku";27625423]Ovatko vanhemmat tosi nuoria? Kuulostaa tosi epäkypsältä touhulta. Ainakaan kovin vahvaa kiintymystä ei ole päässyt lapseen syntymään, kun raskivat tehdä noin. Minunkin lapseni on hoidossa, mutta aina on niin kova ikävä häntä, että pidetään päivät mahdollisimman lyhyinä ja vapaapäivät ollaan lapsen kanssa kotona, ei viedä hoitoon pph:lle eikä edes sukulaisille.[/QUOTE]

Itse veikkaan,että ovat yli komekymppisiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27626895]Itse veikkaan,että ovat yli komekymppisiä.[/QUOTE]

Juu, koska yleensähän ne juuri yli kolmikymppiset hoitaa lapsensa paljon huonommin kuin teinivanhemmat.... :LOL:
 
"Vieras"
Meillä lapset päiväkotiin 7 aikaan, pääsen hakemaan neljän ja viiden välillä. Sit ruoka (onneks aina vaan lämmitystä vailla) hetki leikkiä tms ja iltapuuhiin, seiskalta oltava sängyssä et jaksaa aamulla herätä. Että ihan todellisuutta on ja itsellä varttitunnin työmatka, miehellä 45 minuuttia.
 
"jep"
Tuohon lapsettomuusasiaan muuten, ei ole mitenkään kiveen kirjoitettu, että lapsettomuudesta kärsineet sitten pitäisivät kauan kaivattua lastaan kuin kukkaa kämmenellä, hoitaisivat pitkään kotona ja välttäisivät muutenkin erossaoloa jne. Pitkä lapsettomuus SAATTAA olla siinä määrin traumaattinen kokemus, että kun sen lapsen vihdoin saa, häneen onkin vaikea kiintyä, ja vanhemmuuteen on ladattu niin suuria odotuksia, että sekä arjen että omien tunteiden raadollisuus saakin väistämään tiivistä yhteyttä lapsen kanssa.

Tuntemani lapsettomuudesta kärsineet ovat kyllä olleet pitkään kotona jne., mutta mikään itsestäänselvyys se ei ole. Riippuu ihmisestä ja hänen taustoistaan, miten käsittelee tuollaisen, mutta yksi ihan tunnustettu ja tunnistettu vaihtoehto on, että lapseen onkin vaikea kiintyä. Toisaalta taas vahingossa alkunsa saanutta lasta saatetaan hoivata hyvinkin hellästi ja läheisesti, jos sen hämmennyksen saa käsiteltyä jo odotusaikana.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27625352]Täähän on selvä provo. Ei kai nyt kukaan hanki lapsia ja sitten kohtele heitä tuollein.[/QUOTE]

Minä tiedän parikin tälläistä perhettä. Sitä en tiedä, monelta aamulla menevät töihin, mutta kotiin tulevat 17-18 välillä ja lapset nukkumaan jo klo 19. Ja toisessa perheessä on 4 lasta. Kyllä minua ihmetyttää, että miksi lapsia pitää oikein tehdä ja noin monta, jos ei niiden kanssa jaksa/halua viettää aikaa..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27628891]Minä tiedän parikin tälläistä perhettä. Sitä en tiedä, monelta aamulla menevät töihin, mutta kotiin tulevat 17-18 välillä ja lapset nukkumaan jo klo 19. Ja toisessa perheessä on 4 lasta. Kyllä minua ihmetyttää, että miksi lapsia pitää oikein tehdä ja noin monta, jos ei niiden kanssa jaksa/halua viettää aikaa..[/QUOTE]

No onhan siinä viikonloput ja lomatkin vuodessa! Voi helvetti teitä, eli jos haluaa saada lapsia, pitäis lopettaa sitten työt? :LOL:

Mun mielestä taas, jos haluaa saada lapsia, pitää hommata ensin työpaikka että pystyy ne elättämään.
 
[QUOTE="surku";27625423]Ovatko vanhemmat tosi nuoria? Kuulostaa tosi epäkypsältä touhulta. Ainakaan kovin vahvaa kiintymystä ei ole päässyt lapseen syntymään, kun raskivat tehdä noin. Minunkin lapseni on hoidossa, mutta aina on niin kova ikävä häntä, että pidetään päivät mahdollisimman lyhyinä ja vapaapäivät ollaan lapsen kanssa kotona, ei viedä hoitoon pph:lle eikä edes sukulaisille.[/QUOTE]

Miksi aina pitää ottaa tämä "minkä ikäinen äiti on paras äiti" kysymys esille? Kaikissa ikäluokissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta sillä ole mitään tekemistä sen kanssa oletko hyvä vai huono äiti.

Ja tuohon, että mainostat olevasi ihana äiti, jonka lapsia ei koskaan viedä sukulaisille hoitoon vaan vapaapäivät vietetään perheen kesken ei ole musta mikään merkki erityisen hyvästä äidistä. Hyvä äiti varmasti olet, mutta vaikka veisi lapsen välillä omana vapaapäivänään hoitoon, ei ole yhtään huonompi äiti. Jokaviikonloppu on kyllä liikaa ja näyttää vähän siltä ettei ap:n kuvailema lapsi ole rakastettu.
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";27626746]Juu, ei mee läpi. Lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat eivät ole ensimmäisenä heivaamassa saatua lasta kyllä hoitoon. Että hyvä provoyritys :) Ja viimeistään siinä vaiheessa kun ikä paljastui (yli 30-vuotiaat), niin tiesi, että provohan tuo. Yli kolmekymppiset ei kyllä varmasti vie lapsiaan joka vkl hoitoon mennäkseen viihteelle, varsinkaan jos ovat urakeskeisiä :)[/QUOTE]

Tiedän itsekin tällaisen pariskunnan ja he ovat reilusti yli kolmekymppisiä. Ekan kerran laittoivat vauvan hoittaa parin kk ikäisenä ja lähtivät baariin. Eivät tosin kärsineet lapsettomuudesta.
 
"hmmm"
Olkoon ap vaikka provo, mutta eräs "ystäväni" vei lapsensa joka päivä hoitoon 8-17 ja joka viikonloppu mummolassa, jotta vanhemmat pääsivät viihteelle. Kyse oli kolmivuotiaasta, mutta sitten ihmettelivät lapsen levotonta käytöstä ja päiväkodistakin tuli negatiivista palautetta. Säälitti, kun lapsi kerran minun kuullen sanoi äidilleen, että eikö voisi olla välillä kotona viikonloppuna =(
 
Täällä yksi nuorena äidiksi tullut, 17 vuotiaana aloin odottamaan ja täysi-ikäiseksi ehdin ennen syntymää ja ihan suunnitellusti vieläpä vanhemmiksi tulimme. Kävin koulun loppuun tässä lasten väleissä ja lapsi oli niin vähän hoidossa kuin pystyi eli 2-3 päivää viikolla miehen vuorotyön ansiosta. Koskaan ei olla viihteellä käyty lasten saannin jälkeen, ei koeta tarvetta sellaiselle, muutenkin lapset hoidossa vain pakon edessä jos on pakollinen aikuisten meno, esim, kun synnyttämään mentiin ja pankista lainaa haettiin :) Ei se ikä tee äidistä huonoa automaattisesti, kuten tässäkin on tullut ilmi, että ei se 30 vuotiaskaan aina kaikkein vastuuntuntoisin äiti ole ollut vaikka niin voisi luulla.
Koskaan emme ole katuneet valintaamme perustaa perhe nuorena, tämä on ollut paras tie meille elää :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: helsuu
Tämä ei ilmeisesti päde jos on pätevä syy tai on vuorohoidossa.. Jos vanhempi on yövuorossa niin silloinhan lapsi viedään kahdeksen maissa hoitoon, että kerkeää ajoissa nukkumaan, vanhemman työaika loppuu esim. klo 8 aamulla ja siitä on sitten nukkumisaika 8h, niin silloinhan lapsen hoitoaika on 20h...
Se vuorohoito on oma maailmansa ja ajat elävät aivan erilailla kun päivähoidossa. vuorohoidossa tulee viikkovapaita lapsille jne. Mut näitä valitettavasti on jotka käyttävät sumeilematta kaiken hoitoajan minkä irti saa ja ajoittain pomot joutuvat siihen puuttumaan lapsen hyväksi. Siihen vielä vkonloppu hoidot päälle. Toisille se lapsi vaan on olemassa ja lykätään pois jaloista aina kun mahdollista.
 
minulla on ystävä joka pitää lastaanniin paljon päiväkodissa kun voi, jopa niin että hakee lääkäriltä saikkulapun lapsen sairaudesta, vie kuitenkin tarhaan ja on sitten itse kotona.. ja vapaapäivät lapset on kavereilla ja tutuilla todella usein hoidossa.
Kyllä hän lapsiaan rakastaa, ei kai vaan osaa ymmärtää että lapset kaipaisivat enemmän aikaa ääidin kanssa (ja isän).
ikää yli 35 ja isällä >40
 
"vieras"
Mä luulen, että juuri tällaisten vanhempien takia nuorten ja lasten pahoinvointi on kasvamassa. Ei tiedetä enää miten lasta kasvatetaan. Jos viettää viikossa vain muutaman tunnin oman kersansa kanssa, ei ole ihmekään ettei sitten osata laittaa rajoja, kun lapsi yhtäkkiä uhmailee, oireilee jne. Lapsi hakee huomiota negatiivisella tavalla, ja aikuisen reaktio on laittaa hänet "pois näkyvistä", eli hoitoon tai mummolaan, niin ei tarvitse sietää hankalaa käytöstä, tai miettiä mitä on mennyt pieleen. Surullistahan tämä on, mutta tätä on nykyään paljon. Enemmän tätä on kuin kunnon perheitä. Näin uskallan väittää.
Ja aikuisille merkitsee vain ura, oma aika, jne. Ei jakseta panostaa lapseen sitten yhtään.
 
"vieras"
No, tutkimusten mukaan kuitenkin vanhempien työssäkäynti ei ole se syy, miksi nykyaikana lapset voivat pahoin. Päinvastoin, ksuurin osa pahoinvoivista lapsista tulee sieltä kotonaolevien joukosta.

Ja oli vanhempien ikä mikä tahansa, ei kuulosta kypsältä touhulta jos vie lapsensa JOKA vkl hoitoon (mitä tosin en usko vieläkään, että aikuiset ihmiset harrastaa).
 
"Ulla-maria"
No mulla on kanssa yksi tuttu, joka vie lapsen hoitoon joka päivä 7.30, vaikka menisi itse töihin klo 13 (ja tulee siis kotiin vasta kun lapsi on yöunillaan). Ja lapsi aloitti tarhassa ollessaan 10 kk vanha ja tämä sama juttu on ollut ihan alusta asti... Oikeesti, kyllä kylmää pienen vauvan puolesta kun äiti vie 7.30 hoitoon saadakseen omaa aikaa. Voishan sitä nyt edes yhdeksään asti aamulla olla oman lapsensa kanssa, ja siltikin sitä omaa aikaa jäisi monta tuntia. :(
 
[QUOTE="hmm";27630390]Tiedän itsekin tällaisen pariskunnan ja he ovat reilusti yli kolmekymppisiä. Ekan kerran laittoivat vauvan hoittaa parin kk ikäisenä ja lähtivät baariin. Eivät tosin kärsineet lapsettomuudesta.[/QUOTE]

Minä tiedän lapsettomuudesta kärsineen pariskunnan joka laittoi sitten lapsens hoitoon kuukauden ikäisenä, että saivat parisuhdeaikaa. Lapsi meni myös hoitoon alle vuoden ikäisenä ja on muutenkin hoidossa paljon. Että onhan noitakin. Ovat muuten yli kolmekymppisiä.

Sitten on toinen pariskunta, jossa lapsenhoidon vastuu on lähinnä isällä. Isä vie hoitoon ennen kasia ja tulee viiden aikoihin lapsen kanssa. Äiti on tämän välin kotona, en tiedä miksi tai että mitä tekee. Sitten isä on ulkona lapsen kanssa, usein samaan aikaan kun mekin olemme. On myös isän kertoman mukaan paljon mummoloissaan viikonloppuja. Äitiä ei juuri missään näy :/
 
"vieras"
Minä tiedän parikin pariskuntaa, joka tekas lapsensa samantien kuin täytti 18 ja halusivat alkaa leikkiä kotia. Nyt nämä vanhemmat kuskaa lapsen isovanhemmille viikonloppuisin. Eikä siinä mitään, mutta jos isovanhemmat ei kykene ottamaan, niin bilistä on päästävä silti ajelemaan ja siellä sitten ajetaan kymmenen aikaan iltaisin ympäri kaupunkia lapset kyydissä. Että näin. Tervepäistä sakkia, ei voi muuta sanoa..
 
(Tarkoitettu tuolle yhdelle vierailijalle joka alkoi avautumaan siitä miten pitkään olen äitinä ollu!)
Kannattasko sisäistää tuo miun teksti ennen ku alat mitään sanomaan??? Tuossa nimenomaan tarkotin tuota että ei se ikä tee huonoo vanhempaa ja mitä sitten vaikka en ookkaan ollu pitkään äiti? Samalla tavalla mie lastani rakastan vaikka oisin ollu 50 vuotta äitinä tai tän 3kk.. ei se muuta sitä tilannetta mikskään että AINA varsinki tämmösillä palstoilla tuntuu olevan niin väärin jos joku on nuori äiti, miten myö muka poiketaan teistä 25-40 vuotiaista äideistä, muun ku iän perusteella? Osataan myökin hoitaa lasta kunnolla jos halutaan.. samalla tavalla jotkut 30vuotiaat saattaa jättää lapsensa jopa yksin kotiin tai jonnekkin hoitoon moneks päiväks!! LOPETTAKAA NUORTEN ÄITIEN YLEISTÄMINEN HUONOIKSI ÄIDEIKSI!!!!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä