Siis oikeasti!! Munankeitin?!?

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Jokunen viikko sitten näytti samaisen firman mainoksessa olleen riisinkeitin!!! |O

Siis meinaavatko ne tosissaan että ihmiset eivät osaa ottaa kattilaa kauniiseen käteen ja laskea sinne vettä ja laittaa sitten hellalle munineen tai riisineen?
Riisinkeittimessä tehdyllä riisillä ja kattilassa & vedessä keitetyllä riisillä on muuten eroa, aika paljonkin...

niin on. ja aivan jumalattoman iso ero ;) =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
voi kamalaa , paholaisen keksintöjä kaikki tommoset .
ajatelkaas että joku saattaa laitteita tarvita oikeesti , ei kaikki osaa edes kananmunia keittää :attn:
Yhdellä kokki palstalla oli kerran kysymys: Olen nyt keittänyt näitä munia jo puolituntia ja ne eivät vieläkään pehmene, missä vika?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Juu-u. Ja mun silmissä samaan turhuus-kastiin menee myös limpparikone, leipäkone, jäätelökone ja se pizzanpaistolaite sekä popcornkone :D
emmä nyt leipäkonetta laskis ihan tohon samaan kastiin... meillä ainakin käytössä viikottain leipäkone!!

muita ei kyllä löydy.... mutta popparikone vois olla ihan hauska!! :)
En mä tiedä tartteeko sitä poppari konetta, mutta mulla on pienoskoossa sellainen samanlainen kun mitä leffateattereissa on. Muksut tykkää ja lastenkutsullakin on kuin yksi ohjelma numero :)
Mä ostin se vaan siksi kun se on niin hieno
Pakko linkittää kuva kun semmosen kerran löysin :)
http://www.familyrecroom.com/images/popcorn.JPG
Voi ei...mää tahron tommosen!!!!!!!!!!! :D :D :D

mistä oot hankkinu??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja sitte se riisikeitin. jestas, semmosen mie oikeesti haluan!!!! sillä tulee niiiiiiiin paljon parempi riisi ku normaalitavalla keittämällä! B) :p
Riisistä tulee hyvää, kun sen laittaa kanankoipien kanssa uuniin, kananrasva antaa hyvän maun. Myös mausteilla saa ihmeitä aikaan... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
voi kamalaa , paholaisen keksintöjä kaikki tommoset .
ajatelkaas että joku saattaa laitteita tarvita oikeesti , ei kaikki osaa edes kananmunia keittää :attn:

no ei kaikki osaa keittää ees vettä ;) :whistle:
Ja riisiä osaa muuten keittää tosi harva.
En ole saanut oikeastaan missään muualla hyvää riisiä, kuin anoppilassa, veljen entisen tyttöystävän luona (jolla on riisinkeitin) ja meillä kotona (kiitos anopin, joka opetti miten riisiä kuuluu keittää ). Muut on mautonta Risellaa :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja sitte se riisikeitin. jestas, semmosen mie oikeesti haluan!!!! sillä tulee niiiiiiiin paljon parempi riisi ku normaalitavalla keittämällä! B) :p
Riisistä tulee hyvää, kun sen laittaa kanankoipien kanssa uuniin, kananrasva antaa hyvän maun. Myös mausteilla saa ihmeitä aikaan... :whistle:
Entäs jos ei tee kanankoipia riisin kanssa? :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
voi kamalaa , paholaisen keksintöjä kaikki tommoset .
ajatelkaas että joku saattaa laitteita tarvita oikeesti , ei kaikki osaa edes kananmunia keittää :attn:

no ei kaikki osaa keittää ees vettä ;) :whistle:
Ja riisiä osaa muuten keittää tosi harva.
En ole saanut oikeastaan missään muualla hyvää riisiä, kuin anoppilassa, veljen entisen tyttöystävän luona (jolla on riisinkeitin) ja meillä kotona (kiitos anopin, joka opetti miten riisiä kuuluu keittää ). Muut on mautonta Risellaa :x
missähän mie oisin syöny oikein tosi hyvää riisiä... no tuo pääskyvuoren kioskien kebab-paikka on yks, sitte on yks kiinalainen hesassa ja yks intialainen edinburghissa :D

ai niin, ja se yasukon keittiö tuossa yliopistonkadulla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja sitte se riisikeitin. jestas, semmosen mie oikeesti haluan!!!! sillä tulee niiiiiiiin paljon parempi riisi ku normaalitavalla keittämällä! B) :p
Riisistä tulee hyvää, kun sen laittaa kanankoipien kanssa uuniin, kananrasva antaa hyvän maun. Myös mausteilla saa ihmeitä aikaan... :whistle:
mie teen yleensä juuri näin jos meillä on kanankoipia. viimeksi viimeviikolla ja sie se minnuu muistutit ku johonki ketjuun näin kirjotit :D

 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Juu-u. Ja mun silmissä samaan turhuus-kastiin menee myös limpparikone, leipäkone, jäätelökone ja se pizzanpaistolaite sekä popcornkone :D
emmä nyt leipäkonetta laskis ihan tohon samaan kastiin... meillä ainakin käytössä viikottain leipäkone!!

muita ei kyllä löydy.... mutta popparikone vois olla ihan hauska!! :)
Leipäkone on tosi hyödyllinen esim. meille keliaakikoille :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
voi kamalaa , paholaisen keksintöjä kaikki tommoset .
ajatelkaas että joku saattaa laitteita tarvita oikeesti , ei kaikki osaa edes kananmunia keittää :attn:

no ei kaikki osaa keittää ees vettä ;) :whistle:
Onhan se vedenkeitinkin... Ehkäpä munankeitin on myös siksi hyvä, että vie vähemmän energiaa, kuin se, että keittäisi munat kattilassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meiltä löytyy munankeitin :wave: :D turhakehan sen varmaan on joo, mutta mä tykkään kun ei tarvi vahtia munia ja niistä tulee just sellasia mistä mä tykkään.
Juu mä oon harkinnut tota munankeitintä, saa juur sellaiset kun haluaa ja vie varmaan vähemmän energiaa kuin liesi.
Riisinkeittimen haluan myös koska pidän riisistä ja siinä on sekin hyvä puoli ettei tarvitse vahtia ja saa kunnon riisiä.
Kaurapuuron valmistan mikrossa joka sekin on taloudellisesti fiksumpaa kuin liedellä plus se ällö kattilatiskaaminen jää pois.

Sen sijaan meille ei tule poppari- eikä leipäkonetta.
 
Viblsp
Kyllä mulle kelpais se munankeitin. :) Varmaan jotenki ajastettu. Mie oon niin tohelo, että monta kertaa jääny kattila liedelle ja menny pilalle ruoat sun muut. Ei pahemmin ole aikaa kytätä kattilaa siis ku muksut riehuu.

Meillä on kaks popcornkonetta. :snotty:
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meiltä löytyy munankeitin :wave: :D turhakehan sen varmaan on joo, mutta mä tykkään kun ei tarvi vahtia munia ja niistä tulee just sellasia mistä mä tykkään.
Juu mä oon harkinnut tota munankeitintä, saa juur sellaiset kun haluaa ja vie varmaan vähemmän energiaa kuin liesi.
Riisinkeittimen haluan myös koska pidän riisistä ja siinä on sekin hyvä puoli ettei tarvitse vahtia ja saa kunnon riisiä.
Kaurapuuron valmistan mikrossa joka sekin on taloudellisesti fiksumpaa kuin liedellä plus se ällö kattilatiskaaminen jää pois.

Sen sijaan meille ei tule poppari- eikä leipäkonetta.
Riisikeitin on kätevä, meillä on. :) Tosi kiva kun ei tarvi vahtia ja siihen saa vielä vaikkapa wokkivihanneksetkin laitettua kun on sellainen ritiläjuttu mukana.

Anoppi osti sen meille kun maksoi 10?. :eek:
 
mä olen aikonani äidiltäni saanut hänen munakeittimensä ja hyvin tuolla keittää, tosin keitän myös kattilassakin. mut en kyl ostaisi itelleni munankeitintä, mut en roskiinkaan laita tuota keitintä, sillä tulee vaivattomasti munat kypsäksi ;)

ja hyvähän tuommoinen on vanhuksille jotka hieman kärsii muistinpuutteesta, eivätpähän ainakaan munat pala kattilaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja sitte se riisikeitin. jestas, semmosen mie oikeesti haluan!!!! sillä tulee niiiiiiiin paljon parempi riisi ku normaalitavalla keittämällä! B) :p
Riisistä tulee hyvää, kun sen laittaa kanankoipien kanssa uuniin, kananrasva antaa hyvän maun. Myös mausteilla saa ihmeitä aikaan... :whistle:
mie teen yleensä juuri näin jos meillä on kanankoipia. viimeksi viimeviikolla ja sie se minnuu muistutit ku johonki ketjuun näin kirjotit :D
:D B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meiltä löytyy munankeitin :wave: :D turhakehan sen varmaan on joo, mutta mä tykkään kun ei tarvi vahtia munia ja niistä tulee just sellasia mistä mä tykkään.
Juu mä oon harkinnut tota munankeitintä, saa juur sellaiset kun haluaa ja vie varmaan vähemmän energiaa kuin liesi.
Riisinkeittimen haluan myös koska pidän riisistä ja siinä on sekin hyvä puoli ettei tarvitse vahtia ja saa kunnon riisiä.
Kaurapuuron valmistan mikrossa joka sekin on taloudellisesti fiksumpaa kuin liedellä plus se ällö kattilatiskaaminen jää pois.

Sen sijaan meille ei tule poppari- eikä leipäkonetta.
Riisikeitin on kätevä, meillä on. :) Tosi kiva kun ei tarvi vahtia ja siihen saa vielä vaikkapa wokkivihanneksetkin laitettua kun on sellainen ritiläjuttu mukana.

Anoppi osti sen meille kun maksoi 10?. :eek:

voi vitsit mä oon kade :D

ja mie ymmärrän että siulle sillä munankeittimellä on tosi tarve koska siulla on kädet täynnä ihan muutenki =) meille se on turhake ku ei keitetä niin paljon munia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Riisinkeitin/höyrystin mulla oli ja viime muutossa jätin sen entiseen asuntoon. Helvetti soikoon riisin keittoaika 45-50min!!
:eek: :LOL: :LOL:

no onhan se sama täysjyvä- ja tummassa riisissä muutenki :eek: :D
Mut tavallisessa ei mene kun sen 10min.. kerran kokeilin tuota laitetta ja 55min keiton jälkeen ei ollut läheskään kypsiä,annoin suosiolla vielä ½h olla niin sitten oli :ashamed:
Kaikki muu ruoka oli jo suunnilleen jäähtynyt siihen mennessä kun joutui odottamaan.
En todellakaan sano että on huono laite, itse en vaan tuohon tarkoitukseen käyttänyt enää koskaan, kasviksia höyrytin kylläkin koska en omista höyrytyskattilaa :wave:
 

Yhteistyössä