Siis oikeastiko joidenkin teidän äiti pyytää lapsenlapsiaan kylään tai jopa hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
Usein pyytävät (ts.ilmoittavat että lapset muuten tulee meille yökylään ) ja muksut soittavat itekki joskus mummuilleen saako tulla yökylään. Yleensä ottavat elleivät ole muuta menoa jo sovittu. Ja molempien vanhemmat siis ottavat mielellään.
 
Joo
Meilläkin mummo loukkaantui kun PUHUIN, että lapsi menee sitten hoitoon kun on isompi. Miksei hänelle...? Hoiti lasta 2 vuotta täyspäiväisesti, eikä ottanut rahaa siitä vaikka tyrkytin. Nyt olen menossa takas töihin, ja sama tohina, hän hoitaa eikä saa viedä muualle. Jos en vie sinne kerran viikossa ainakin niin soittaa ja narisee.
 
täh
no kyllä pyytää. Oltiin just koko perhe kolme päivää kaupunkilomalla ja äitini oli ihan pettynyt, että otettiin taaperokin mukaan, kun hän olis sen niin halunnut hoitoon. Viikottain pyytää kyllä kylään. Ihana äiti mulla:)
 
Mun 2 vee poika oli juuri viikonlopun eli kaks yötä mummilassa. Mummi hakee sen pyytämättä melkein joka viikko yhdeks tai kahdeks yöks. Saas nähä kun ens vuonna mummikin on eläkkeellä että omiikohan poitsun kokonaan... :D
 
Minun äiti pyytää lapsia aika usein kylään/ hoitoon, miehen äiti ei koskaan. En edes muista milloin olisin viimeeksi joutunut kysymään äidiltäni että voisiko ottaa lapset.. Yleensä jos kukaan lapsista ei ole ollut 2-3 viikkoon mummolassa niin äitini soittaa ja kysyy että voisiko hän saada lapsia yökylään. =)
 
Äitini ei tosiaankaan pyydä lapsia hoitoon, pyydettäessä hoitaa jos on joku oikeasti pakollinen juttu (vaikka sairaalakäynti).
Anoppi pyytää, ja hoitaa myös pyydettäessä vaikkei mitään erityistä tarvetta olisikaan. Miehen isovanhemmat (hyväkuntoisia) pyytävät ja hoitavat mielellään.
 
Esikoista mummu ja pappa pyytävät ja ottavat usein luokseen milloin päiväksi, milloin yökylään ja kuopusta hoitavat mielellään pyydettäessä. Toinen mummola on sen verran kaukana, ettei lapset sinne vielä itsekseen pääse.
 
Te kaikki jotka omaatte noin ihanat vanhemmat/anopit/apet olkaa iloisia niistä oikeesti ja osoittakaa se joskus vaikka vaan muutamalla sanalla. Mun anoppi on kuollut liian alkoholin käytön takia, appi ottaa kans. Ja mun äidillä paha alkoholiongelma, sekä isä asuu kaukana.. no ottaahan sekin. Enkä mä nyt surkuttele kun ei ole hoitopaikkaa vaan ihan aidosti sitä mummolaa jota ei ole.. Omasta lapsuudesta rakkaimmat muistot liittyy mummolaan. :heart:

Voihan se olla et äiti tulee tokaa lapsen lastaan kattomaan sairaalaan kun ke syntyy, mutta mä joudun kai käännyttää hänet pois.
 
näin meillä
Ei koskaan :( miehen äidille ei tuollainen varmaa tule edes mieleen hoitelee miehen siskon lapsia niin tiheästi että täällä ei edes käy. Tänä vuonna on lapset nähneet mummon kerran :/ Mummo myös reissuaa ulkomailla no tai myös kotimaassa niin paljon ettei aikaa tai kiinnostusta riitä pojanlapsille.
Mun äiti ei halua sitäkään vähää. Nähdää kyllä useammin, mut ei halua lapsia nähdä ilman minua. ´Tai puhuu se lapsille kun käydään siellä et mummo sitte hakee sut vaikka askartelemaan tänne ihan yksinää, mut näkis vaan ja kuulis kolinaa :headwall:

No tosin mun äiti tulee kyllä apuun jos on ihan hengenhätä, esim. keväällä yksi joutu sairaalaan ja oli siellä pitkään huonossa kunnossa niin mummo otti loppu katraan niille siksi aikaa, kun sattu lomalla vielä olee just. Tuo on jo iso jeesi kun tietää että se auttaa jos tosi paikka on. Mutta mitään huvi kyläilyä on turha kuvitella :( tai jos vielä lupaaki niin se saa aina jonku taudin just samana päivänä kun lasten pitäis sinne mennä, et en kyllä kysele edes muutaman pettymyksen jälkeen menneinä vuosina.
Juu ja lisäksi olen yh eikä lasten isä pidä yhteyttä :(

Olkaa kiitollisia sellaset joilla on omasta halustaan osallistuvat isovanhemmat, kaikilla ei ole.
 
Äitini tekee 3-vuorotyötä, joten työaikoina/harvinaisina vapaapäivänä ei kyllä pyydä. Paitsi esikoista..
Mutta nyt kun on lomalla, niin soitti, että tulevat huomenna hakemaan tyttöjä mummolaan yökylään. =)
 
Ikinä ei ole kukaan pyytänyt lapsia hoitoon.. :/
Ja ite kun pyydät niin on kamalaa huokailua ja "samantien sitten haet kun vaan pystyt" ja on niin rankkaa hetkikin että apua.. ei sitten viitsi usein pyydellä vaikka tarpeen olikin apu kahen lapsen yh:lle. Mutta minkäs teet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
Ihan oikeesti, pyytää :heart:
Anoppia ei lapsenlapset vois vähempää kiinnostaa, nähnyt tämän meidänkin tytön ihan muutaman kerran vaikkei asu kovin kaukana. Saisin varmaan sydärin, jos se ees soittais ja kysyis kuulumisia. Ei ees lapsen ristiäisinä, synttäreinä tai Jouluna "muista" |O :headwall:
Mun vanhemmilla käydään lähes päivittäin, tai miten työvuorot antaa periks. Ja tyttö osaa kaivatakin sinne, jos ei pariin päivään päästä käymään...
 
Just sanoin äidille kun kysy et "millos ne tänne tulee taas" et ku ne ei ehi kotona olee ollenkaa... äiti totes siihen et "kohta se koulu alkaa ni ehtivät olla kotona taas"...

Ovat olleet koko kesän joko mökillä tai isällään. Viikon olivat vielä leirillä.Kotona ei oo ehtiny olla ku muutaman päivän aina välissä
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Te kaikki jotka omaatte noin ihanat vanhemmat/anopit/apet olkaa iloisia niistä oikeesti ja osoittakaa se joskus vaikka vaan muutamalla sanalla.
Äitini muuttikin meille asumaan. Että kyllä tässä vastavuoroisia yritetään olla.
 

Yhteistyössä