Sikalentsusta!!!! auttakee, pliis!

En oikein netistä löytänyt just tästä aiheesta tietoo, joten kysyn kokemuksia...

Siis lapset olivat samassa talossa ja hoitivat koiraa yhtä aikaa, pojan kanssa jolla oli sikainfluenssa.. sitä ei silloin tiedetty.
Mikähän mahtaa olla mahdollisuus, että meidän lapset sairastuu siihen nyt viikonloppuna? Siis eikö itämisaika ollut viikko.

Ja se mihin en saanu tietoa on, että tartuttaako lapset mahdollisesti sitä nyt ennen kuin heillä on mitään oireita?????? siis tietämättään...
 
vieras
Kyllä sikainfluenssa tarttuu jo ennen kuin oireet ilmenevät. Voimakkaimmin tauti tarttuu päivää ennen kuin oireet alkavat.

Toivotaan parasta! Pitäkää lapsianne nyt hieman eristyksissä, sillä jos he ovat influenssan saaneet, he levittävät sitä jo, vaikka eivät olisi vielä edes sairastuneet.
 
vieras
En oikeesti käsitä. En hysterisoi mitenkään itse tuolla taudilla, mutta jos epäilisin lasteni saaneen sen niin soittaisin terveyskeskukseen ja kysyisin noita asioita mitkä ap:ta askarruttaa.
 
Nyt soitin. siis oireeet pitäisi tulla 1-7 vuorokauden sisällä. Netin tietoihin ei kannata uskoa! Nyt meni meidän tämä tilanne erikoislääkärillemme, koka vielä soittaa mulle, miten toimitaan.

Nyt on se että oireettomat jatkavat elämää normaalisti, eikä heitä testata, eikä tarvitse elämää varoa! siis jos oireet tullee sit vasta asioille jotain tehdään. mitään ei siis tarvitse vielä vältellä.
Paikkakunnallamme on tällä hetkellä ollut 3 positiivista tapausta.

ite oltiin eteläsuomessa silloin reisussa ku tää mahd. tarunta olisi voinu tapahtua..siis nyt vain ootan sen lääkärin puhelua ja elän normi elämää, lapset saavat mennä kavereille! :) Tämä oli se mitä annettiin tk:sta ohjeeksi!
 
vieras
Eikö nyt olisi järkevää sulkea Hoplopit ym. paikat, joissa on paljon lapsia. Lapset kun niin helposti saavat kaikenmaailman tauteja muutenkin esimerkiksi nuolemalla ostoskärryjä.
 
minävaan
kertoisit ainakin reiluuden vuoksi tilanteen kavereiden vanhemmille ja antaisit heidän päättää haluavatko ottaa riskin ja lapsesi sinne kylään! näin mä toivoisin!
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö nyt olisi järkevää sulkea Hoplopit ym. paikat, joissa on paljon lapsia. Lapset kun niin helposti saavat kaikenmaailman tauteja muutenkin esimerkiksi nuolemalla ostoskärryjä.
No just! Ja samallahan voi sulkea kaikki kaupat, kirjastot yms paikat missä ihmisiä paljon liikkuu...
 
vieraana
Mun mielestä on tyhmää elää normaalisti nyt kun sikaflunssaa liikkeellä, siis just käydä jossain kenties tartuttamassa jne. KOSKA, totuus on se että silloin se ainakin leviää kulovalkean tavoin ja tulee enemmän kuolleita.
 
miksi?
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttää:
Lopettakaa jo toi sikaflunssavauhkoominen
Jos se toisia pelottaa, niin eikö ihan hyvä, että puhuu ja saa tietoa. Näitä sikainfluenssaketjuja voi olla avaamatta. Aika hyvin on otsikoissa mainittu mistä on kyse.
 
no huh
Alkuperäinen kirjoittaja Minustako postimerkki:
Nyt soitin. siis oireeet pitäisi tulla 1-7 vuorokauden sisällä. Netin tietoihin ei kannata uskoa! Nyt meni meidän tämä tilanne erikoislääkärillemme, koka vielä soittaa mulle, miten toimitaan.

Nyt on se että oireettomat jatkavat elämää normaalisti, eikä heitä testata, eikä tarvitse elämää varoa! siis jos oireet tullee sit vasta asioille jotain tehdään. mitään ei siis tarvitse vielä vältellä.
Paikkakunnallamme on tällä hetkellä ollut 3 positiivista tapausta.

ite oltiin eteläsuomessa silloin reisussa ku tää mahd. tarunta olisi voinu tapahtua..siis nyt vain ootan sen lääkärin puhelua ja elän normi elämää, lapset saavat mennä kavereille! :) Tämä oli se mitä annettiin tk:sta ohjeeksi!

Kuulehan. Lääkärit kertovat tietenkin, että koska kyseessä on normaali influenssa, ei tarvitse varoa - se tarttuu jos tarttuu.

Mutta voisit olla kiva lapsen kavereille ja vähän vältellä jos kerran tiedät, että lapsesi voi antaa taudin. Ethän laittaisi lasta kavereille jos vaikka olisi epäily että voivat tartuttaa vaikka vatsataudin tai vesirokon kai..?
 
Meinas sairaanhoitajakin, että ei sitä tarvitse huudella etukäteen... ku lietsoo vaan turhaa paniikkia. vain kun oireita on niin asialle, tehdään jotain. sanoi, että lapset saavat leikkiä kavereilla.

Lääkäri soitti: eli ei mitään toimenpiteitä vielä.. eikä eristyksiä! tarvitaan räkäinen, flunssainen lapsi, että tarttuu!!! Lapsemme ovat täysin terveitä vielä!! ei aivastele, eikä yski! =)
 
vieras
Kyllä mä ainakin kysyisin kavereiden vanhemmilta et mitä ne on mieltä, näin toivosin ainakin jos mun lapsen kaverit ois altistunut. Siis vaikka ei vauhkois, ni ei ehkä nyt järkevää ottaa riskejä jos tietää et vois välttääkin tuon.
 
vieras

Niin siis, ei kai kukaan viitsi tahallaan antaa lapsensa tartuttaa kaveria, oli kyse sitten influenssasta tai vaikka vatsataudista?!

Ainahan lapsiperheissä otetaan huomioon mahdolliset taudit, kun ollaan tekemisissä. Ei tarvitse tästä asiasta yhtään vauhkota tai olla paniikissa, mutta täysin normaalia muiden huomioimista voisi harjoittaa.

Kuten 'meille ei kannata tulla nyt kun oli just vatsatauti' tai 'ei tulla nyt just katsomaan vauvaa kun olen flunssassa'. Miksi ei siis tämänkin influenssan kanssa voi toimia muita ajatellen?
 

Yhteistyössä