sikiön painoarvio rv29

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut!
  • Ensimmäinen viesti
just me
Alkuperäinen kirjoittaja utelija:
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
Alkuperäinen kirjoittaja utelija:
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
no mun 35 viikolla syntynyt keskonen painoi 4kg!!!et miettikää minkä kokonen se ois ollu täysaikasena
Saako kysyä onko sulla ykköstyypin diabetes tai raskausdiabetes vai oliko hedelmöitys tapahtunut kuukautta aiemmin ja la oli väärä? Anteeksi utelu, mutta ajattelin vaan kun lapsi oli aikast iso.
mulla oli raskausdiabetes ja edellinen lapsikin oli tosi iso 5130g.
Oliko insuliinit käytössä vai ihan ruokavaliolla hoidettiin? Anteeksi utelu. Itse olen vähän samassa tilanteessa ja siksi kyselen.
eli mulla oli polikäynti varattuna insuliinin alottamiseen ja aivan yllättäen synnytys käynnistyi samana päivänä ja ENNENAIKAINEN lapseni syntyi.vitsailtiin mieheni kanssa että vauva ei halunnut että joudun piikittää itseeni enempää.raskausajan seurasin verensokereita ja piti syödä terveellisesti yms..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
Alkuperäinen kirjoittaja utelija:
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
Alkuperäinen kirjoittaja utelija:
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
no mun 35 viikolla syntynyt keskonen painoi 4kg!!!et miettikää minkä kokonen se ois ollu täysaikasena
Saako kysyä onko sulla ykköstyypin diabetes tai raskausdiabetes vai oliko hedelmöitys tapahtunut kuukautta aiemmin ja la oli väärä? Anteeksi utelu, mutta ajattelin vaan kun lapsi oli aikast iso.
mulla oli raskausdiabetes ja edellinen lapsikin oli tosi iso 5130g.
Oliko insuliinit käytössä vai ihan ruokavaliolla hoidettiin? Anteeksi utelu. Itse olen vähän samassa tilanteessa ja siksi kyselen.
eli mulla oli polikäynti varattuna insuliinin alottamiseen ja aivan yllättäen synnytys käynnistyi samana päivänä ja ENNENAIKAINEN lapseni syntyi.vitsailtiin mieheni kanssa että vauva ei halunnut että joudun piikittää itseeni enempää.raskausajan seurasin verensokereita ja piti syödä terveellisesti yms..
Paljonko muuten nousi painosi raskauksissa? Itse olen myös vähän samassa tilanteessa. Minulla on ollut ensimmäinen paastoarvo 5,6-5,8 ja nyt sitten seurauksena diabetes hoitajan tapaaminen. Pelottelevat insuliinilla yms.

Nyt rv 29 menossa ja itselläni painoa on tullut koko raskauden aikan 3kg.
 
vieras
Mulla esikoisella sanottiin, että hirveä jättiläinen tulossa. Ei sovi syntymään. Yli 4kg. Kuopuksesta sanottiin, kasvuhäiriö. Liian pieni. syntyessään olivat 3600g ja 3450g:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla esikoisella sanottiin, että hirveä jättiläinen tulossa. Ei sovi syntymään. Yli 4kg. Kuopuksesta sanottiin, kasvuhäiriö. Liian pieni. syntyessään olivat 3600g ja 3450g:D
Voi hyvää päivää... Ihan tosi. Hoh-hoijaa ;) oi tätä elämää ja lääketiedettä.
 
just me
Paljonko muuten nousi painosi raskauksissa? Itse olen myös vähän samassa tilanteessa. Minulla on ollut ensimmäinen paastoarvo 5,6-5,8 ja nyt sitten seurauksena diabetes hoitajan tapaaminen. Pelottelevat insuliinilla yms.

Nyt rv 29 menossa ja itselläni painoa on tullut koko raskauden aikan 3kg.[/quote]

eli mulla on 4 poikaa.kahesta ekasta raskaudesta paino nousi 20kg kummastakin ja kahesta seuraavasta 25 kg kummastakin.mut mä oon sellanen herkuttelija eikä mulle oikein kunnon ruoka maistu.

 
höpöhöpö
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh? Miten sait painoarvion? Tehtiinkö ultra? Minulla oli tänään lääkäri, eikä se sanonut mitään painosta rv 29 kans menossa.
Mulla oli äippäpoliaika ja siellä ultrasivat.
Jos tosiaankin heittäisi 500g ylöspäin niin jee mikä jättiläinen olisi tulossa... :/
Kyllä ne nyt sen ois jo huomanneet,jso sikiö ois 2kg painava.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just me:
Paljonko muuten nousi painosi raskauksissa? Itse olen myös vähän samassa tilanteessa. Minulla on ollut ensimmäinen paastoarvo 5,6-5,8 ja nyt sitten seurauksena diabetes hoitajan tapaaminen. Pelottelevat insuliinilla yms.

Nyt rv 29 menossa ja itselläni painoa on tullut koko raskauden aikan 3kg.
eli mulla on 4 poikaa.kahesta ekasta raskaudesta paino nousi 20kg kummastakin ja kahesta seuraavasta 25 kg kummastakin.mut mä oon sellanen herkuttelija eikä mulle oikein kunnon ruoka maistu.

[/quote]

Ok. No ehkäpä se herkuttelu on hiukan kasvattanut vauvoja. Itse olen jotenkin tosi hysteerinen tuon sokerin kanssa, kun olivat niin tylyjä Jorvissa kun olin ultrassa rv 20 jotain... Tosiaan uhkailivat insuliinilla yms. vaikka vauva oli ihan oikean kokoinen viikkoihin nähden.

Siksi en uskalla oikein sokeria syödä, vaikka tekisi mieli syödä ihan mitä vaan ;)



 
x2
Tasan 28+/- painoarviot on olleet 1,2kg ja 1,3kg. Ei mitään ole kukaan noihin kommentoinut että olisi olleet liian isoja. 1,2kg oli syntyessään 3300g ja 1,3kg oli 3,5kg. Molemmat 39+1 syntyneitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja x2:
Tasan 28+/- painoarviot on olleet 1,2kg ja 1,3kg. Ei mitään ole kukaan noihin kommentoinut että olisi olleet liian isoja. 1,2kg oli syntyessään 3300g ja 1,3kg oli 3,5kg. Molemmat 39+1 syntyneitä.
niin eli se 200g viikolle,niin saa noin sen painon mitä vauva tulee painamaan laskettuna.
Juu ja ei päde tietty kaikkiin.Omani esim painoi vähemmän mitä piti kun istukantoiminta heikkeni.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh? Miten sait painoarvion? Tehtiinkö ultra? Minulla oli tänään lääkäri, eikä se sanonut mitään painosta rv 29 kans menossa.
Mulla oli äippäpoliaika ja siellä ultrasivat.
Jos tosiaankin heittäisi 500g ylöspäin niin jee mikä jättiläinen olisi tulossa... :/
Kyllä ne nyt sen ois jo huomanneet,jso sikiö ois 2kg painava.
Joku tuossa aiemmin kirjoitti, että painoarvio voi heittää +/- 500g eli jos alkuperäisellä arvio oli nyt 1500g niin sitä toi 500g heitto ylöspäin arvatenkin tarkoittaa.

 
En tarkkaan muista vaikka poika vasta 10vk.
painoarvio tais olla rv 28 jo 2kg.
Poika syntyi suunnitellulla sektiolla makrosomisuutensa vuoksi rv 36+6 mitoilla 5335g ja 54cm, pää 39cm.
Mulla oli tablettihoitoinen raskausdiabetes. Oma paino nousi vajaa 6kg.
Olokin oli huono ja tukala, vauva vei musta kaiken mehun.

Edellinen syntyi käynnistyksellä rv 38+1, 4,5kg.
Esikoinen luonnollisesti rv 41+0, 4,5kg.

Tämä kuopus meinattiin ensin käynnistää alatiesynnytyksenä rv 35+ mutta painoarvio läheni tuolloinkin jo viittä kiloa niin käynnistys peruttiin. Palasin kassini ja mahani kanssa kotiin kasvamaan lisää.
 

Yhteistyössä