Sinä et voi tietää mitään oikeasta elämästä, koska...

"plop"
...olit aina kotona lukemassa kirjoja, minä sentään kävin viikonloppuisin ryyppäämässä.

Rakkaan siskoni mukaan tämän vuoksi, minulla ei ole tarvittavaa elämänkokemusta, jotta voisin neuvoa häntä yhtään missään millään tavoin :)
 
[QUOTE="plop";26873546]...olit aina kotona lukemassa kirjoja, minä sentään kävin viikonloppuisin ryyppäämässä.

Rakkaan siskoni mukaan tämän vuoksi, minulla ei ole tarvittavaa elämänkokemusta, jotta voisin neuvoa häntä yhtään missään millään tavoin :)[/QUOTE]

Minun paras ystäväni välillä myss arvioi elämänkokemukseni huonoksi, koska en ole koskaan ollut alkoholismin vuoksi "Pohjalla" ...

Ööh?

Se epäilemättä tietynlainen elämänkokemus.
Mutta tuskin mitenkään muita kokemuksia mitätöivä?

:)
 
[QUOTE="...";26873555]...koska et ole ollut sodassa, mutta minä olen ja minun sanaani ei kyseenalaisteta. Appiukkoni sanoin. Mitä tohon vois sanoa...[/QUOTE]

Mnun vanhimmat sukulaiseni olivat sitä mieltä, että sotaan menevät vain "hullut ja houkat" (olivat itse olleet kumpiakin.)

Jopa lastenlasten armeijaanmeno oli kova paikka näille mitalein palkituille sankareille.

Kovin sanoin aikoinana suomivat inttipoikien vanhempia: "Teidän olisi pitänyt kasvattaa paremmin. Nykyään on niitä "siivareitakin" ja kieltäytyjiä, jotka menee armeijan sijaan ison firman pomoiksi."

:)
 
123333
kun vitsillä ehdotin että voin pitää kaverilleni ja hänen poikakaverilleen parisuhdeterapiasessioita kun heillä oli pientä riitaa niin hän nauroi ja sanoi että ihan kun sä nyt mistään mitään tietäisit kun et ole koskaan seurustellut.. hmm.. ihan kun parisuhde eroaisi yleisesti ihmissuhteista kuin yö ja päivä etten mitään ymmärrä.. olen kumminkin hyvä kuuntelemaan jne hyvä ihmistuntemus yms niin jotenkin tuntui vaan kamalalta vaikka tuskin sen kummempaa tarkoitti :D

ylipäätään on naurettavaa että jos et ole jotain henkilökohtaisesti kokenut, et voi siitä mitään ymmärtää.. toki niitäkin asioita on mutta itse olen huomannut että monet tavalliset asiat elämässä ovat juuri sellaisi kuin kuvittelisinkin, tunteet kun ovat samanlaisia esim suru erotessa on aikasamanlaista kuin muukin suru joten eroa surevaa ihmistä voi ymmärtää jos on itsekin ollut tosi surullinen vaikkei ihan samaa ole kokenutkaan eli on sentään lohdutuskelpoinen :D. tunteita voi kyllä ymmärtää ja auttaa muutenkin vaikkei koko prosessia aina ymmärtäisi. eri asia sellainen henkilökohtainen suru tai vaikka synnytyskivut jne mutta tavallisessa elämässä voi pärjätä myös aiempia kokemuksia hyödyntämällä ja maalaisjärjelläkin =) tämä nyt on vaan taas minun mielipiteeni.
 
feikis
Sinä et voi tietää mitään oikeasta elämästä, koska...

... sinulla ei ole lapsia.
... olet vielä niin nuori.
... et ole ollut masentunut.
... kaikki asiasi ovat aina olleet niin hyvin.
... sinulle on kaikki ollut niin helppoa.

Varmaan sitten. Jatkan tätä feikkielämää.
 
Et sinä voi tietää miten rankkaa on olla pienen lapsen yh-äiti, kun sulla on ollu vanhempas siinä tukena.

Joo'o, koska hössöttävä mummi korvaa totaalisesti parisuhteen... Ilmeisesti voi sanoa olleensa yksin lapsenkanssa vain jos eristäytyy totaalisesti ensimmäiseksi vuodeksi :)
 
"Susu"
...Et voi mitään tietää asiasta elämästä koska...

-Olet pärjännyt hyvin
-Sulla on oma asunto
-Ollut hyvä ja "normaali lapsuus
-Et ole ollut työttömänä tai masentunut
-Et ole lapseton
-Oot hoikka (laiha kuulema)

......... Kyllähän noita on....
 
"vieras"
Yks kaveri, kun hänellä oli jo lapsia ja minulla ei "et voi tietää, kun sulla ei ole lapsia". Esikoisen saatuani "et voi tietää, kun sinulla on vain yksi lapsi". Toisen saatuani "et voi ikinä tietää, kun sun lapset ovat niin nuoria". Koskahan nuo lapset alkaa olemaan tarpeeksi vanhoja ja mikähän syy sitten löytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Yksi tuttu meinaa, ettei ne joilla on terveet lapset tiedä elämästä mitään. Vain jos on erityislapset niin sitten ja heille on oikeus valittaa, terveiden lasten vanhemilla ei.
 
Khimaira
Kaverini töksäytti mulle etten tiedä mistään mitään kun mulla on ollut koko ajan mies rinnalla, enkä ole joutunut selviämään lasten kanssa yksin.

Työpaikan (olin keikkalaisena) kahvipäydässä sanoin meneillään olevaan keskusteluun jotain sellaista että lapseltakin voi kysyä mielipidettä, että ei aikuinen mun mielestä voi kaikkea lapsen puolesta päättää. Pari rouvaa siitä sitten katsahti muhun sanoen että voin kommentoida aiheeseen sen jälkeen kun mulla on omia lapsia.

Siitä se haukkominen alkoi kun sanoin odottavani kolmatta lasta :whistle:
"minä en olisi ollut valmis tai kypsä äidiksi noin nuorena, tein omani aikuisena"
 
  • Tykkää
Reactions: Adii
Kepsis
Kaverini töksäytti mulle etten tiedä mistään mitään kun mulla on ollut koko ajan mies rinnalla, enkä ole joutunut selviämään lasten kanssa yksin.

Työpaikan (olin keikkalaisena) kahvipäydässä sanoin meneillään olevaan keskusteluun jotain sellaista että lapseltakin voi kysyä mielipidettä, että ei aikuinen mun mielestä voi kaikkea lapsen puolesta päättää. Pari rouvaa siitä sitten katsahti muhun sanoen että voin kommentoida aiheeseen sen jälkeen kun mulla on omia lapsia.

Siitä se haukkominen alkoi kun sanoin odottavani kolmatta lasta :whistle:
"minä en olisi ollut valmis tai kypsä äidiksi noin nuorena, tein omani aikuisena"
tossahan oli maukas kohta viskata jotain tyyliin "niin, jotkut on kamalan kehittymättömiä minun iässäni, ei se ole ollenkaan epätavallista, ei kannata tuntea huonoa oloa siitä".
 
....kun olet niin kiltin pikku tytön näköinen, että et ole varmasti uskaltanut elää.
....et osaa kasvattaa lapsia kun olet niin nuori ja yhden lapsen äiti (sanoi parin lapsen äiti minulle tässä jokin aika sitten kun tuo nuorimmainen leikki ja juoksenteli leikkipaikassa). Taisi nainen olla itse minua paljon nuorempi.
 

Yhteistyössä