Sinä et voi tietää mitään oikeasta elämästä, koska...

tartsika
[QUOTE="vieras";26875382]Ai mutta hienoa! Minä sitten tiedän oikeasta elämästä, mikäli Kanariansaaret kelpaa Espanjaksi :D Kysykää ihmeessä jos jokin askarruttaa mieltänne, minä kun mitä ilmeisemmin tiedän.[/QUOTE]

Tänks, kiva tietää että on ammattiauttaja lähellä jos tulee huolia tai ongelmia tietämättömyyteni kanssa :LOL:
 
En kuulemma tiedä mitään vanhemmuudesta, koska omat lapseni ovat vasta neljä- ja yhdeksänvuotiaita. Mitään en kuulemma ole voinut oppia teinien elämästä, vaikka olen ollut kymmenen vuotta opettajana 6. - 9.-luokkalaisille. Ja kun tämän totuuden uskalsin kyseenalaistaa, niin en kuulemma hyväksynyt tätä toista ihmistä, jonka omien sanojen mukaan kaikki lapset alkavat kävellä vanhempiensa yli täytettyään kymmenen. Ja kun siis uskalsin olla eri mieltä, niin olin kykenemätön toimimaan opettajana, koska en hyväksy erilaisia vanhempia. Huoh. Ja kyseessä ei siis ollut oppilaan huoltaja (työasioista en toki täällä kirjoittele). Ja sitten olin vielä epäkunnioittava vanhempia ihmisiä kohtaan, kun totesin, että vaikka hän olisi minua kuinka paljon vanhempi tahansa, ei hän voi tietää mitään elämästäni tai minusta ihmisenä. :headwall:
 
rietas
Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26875237:
mutta mietin usein näitä tälläsiä kommentteja että miten se on muka enemmän oikeanlaista elämää jos on ollut alko-ongelma, huumeiden kanssa tekemisissä tai jossain rikollisessa toiminnassa.
Niinpä. Ihan kuin se olis jotenkin "parempi" ihminen, kun on kokenut kaikkea tuollaista? Itse melkein väittäisin, että usein se, joka ei ajaudu huume- ja rikollispiireihin, on vahvempi. Pitää oman päänsä eikä lähde kavereiden hölmöilyihin mukaan.
 
mummeliisalle
Kun muutimme Tönöön, tässä oli yhteensä viisikymmentä neliötä ilman sisäveskiä tai voimavirtaa. Silti en pysty asettumana sellaisen ihmisne asemaan, joka ajattelee, että vain hänen elämänsä on "oikeaa" tai vain hänen kokemuksensa "todellisia".

Hauskoja esimerkkejä muillakin tässä ketjussa.

:)
Jokaisen yksilön elämä on hänelle oikeaa, ja jokaisen yksilön kokemat kokemukset ovat hänelle todellisia. Jos vähänkään olisit asiaa ajatellut, olisit antanut kommentin olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26876328:
no eikös tämä mummeliisalle asian letkauttanut ihminen vähättele mummeliisan elämän kokemuksia?
Juuri näin.
Ja nimenomaan niin päin, ettei loukannut vaan huvitti eli oli helppo livessä tukea häntä ottamatta itseensä absurdista arviosta.

:)
 
"vieras"
Mnun vanhimmat sukulaiseni olivat sitä mieltä, että sotaan menevät vain "hullut ja houkat" (olivat itse olleet kumpiakin.)

Jopa lastenlasten armeijaanmeno oli kova paikka näille mitalein palkituille sankareille.

Kovin sanoin aikoinana suomivat inttipoikien vanhempia: "Teidän olisi pitänyt kasvattaa paremmin. Nykyään on niitä "siivareitakin" ja kieltäytyjiä, jotka menee armeijan sijaan ison firman pomoiksi."

:)
ja voin kuvitella mitä se on voinut olla! Evakkoon lähdettiin heti ja tavarat jätettiin.
Jotkut sota lapset lähetettiin ruotsiin ja eikä enää koskaan nähneet vanhempia.

Oma mummo oli nuori mutta asu rajan pinnassa siis tuli linjalla. Ei sitä osaa kuvitella kun ei ole elänyt sitä elämää mitä ahdistusta se on voinut olla. Siitä ei kerrottu etu käteen kun tuli lähtö!
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="vieras";26878776]ja voin kuvitella mitä se on voinut olla! Evakkoon lähdettiin heti ja tavarat jätettiin.
Jotkut sota lapset lähetettiin ruotsiin ja eikä enää koskaan nähneet vanhempia.

Oma mummo oli nuori mutta asu rajan pinnassa siis tuli linjalla. Ei sitä osaa kuvitella kun ei ole elänyt sitä elämää mitä ahdistusta se on voinut olla. Siitä ei kerrottu etu käteen kun tuli lähtö![/QUOTE]

Jos tuon kokenut sanoisi, etten tiedä Elämästä mitään, olisin periaatteessa samaa mieltä Superrankat jutut ylittävät normiarkea eläneen kokemus - ja ehkä ymmärryskin - horisontin.
Hatunnosto vahvoille evakkoäideille, jotka pääosin onnistuivat siirtämään lapsillen paitsi selviämisen mallin , myös naurun...

:kumarrus:
 

Yhteistyössä