Sinä perusterve, kuinka usein ja miksi käytät käsikauppasärkylääkkeitä?

hmm
Mä en kans oo ymmärtäny särkylääkkeitten syömistä kuumeeseen tai flunssaan? ite otan flunssa lääkettä ja niis samassa on särkylääkettäkin... En myöskään ymmärrä miks aikuisen pitää heti ku vähä kuume nousee ni ottaa särkylääkettä et laskis... Ite otan kans särkylääkkeen vast sit ku oikeesti ei pysty olemaan tai mitä tekemään.. Oon huomannu lähi piirissä et monet napsii särkylääkettä ihan tavan vuoksi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Tuntuu vaan kamalasti ihmiset käyttävän särkylääkkeitä.
Mua ihmetyttää, että mihin kunitse en ole vuosiin tarvinnut lääkkeen lääkettä.
Olenko normaalia terveempi vai normaalia lääkevastaisempi kun ilmankin pärjään?
Ehkä ne jotka käyttää paljon ei ole perusterveitä. Onhan olemasaa ties mitä sairauksia joihin pakko nappeja vetää. Ei kai perusterveet niitä kuluta kun sillon kun on kuumetta tai päätä särkee, selkäkipu, hammassärky yms...
No mutta oikeestiko joku napsii särkylääkkeitä flunssaan tai lihaskipuun, jos samaan hommaan auttaisi lepo (flunssa) tai liikkuminen (lihaskivut)?
No muista en voi sanoa, mutta itse otan flunssaan sillon särkylääkkeen kun kuume alkaa lähentelemään 39 ja on kauhia horkka päällä. En mäkään niitä popsi jos kuumetta vain alle tai vähän yli 38, mutta ihmiset on erilaisia ja jos haluavat lievitystä tukalaan oloon niin kai he oloansa helpottaa saavat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä en kans oo ymmärtäny särkylääkkeitten syömistä kuumeeseen tai flunssaan? ite otan flunssa lääkettä ja niis samassa on särkylääkettäkin... En myöskään ymmärrä miks aikuisen pitää heti ku vähä kuume nousee ni ottaa särkylääkettä et laskis... Ite otan kans särkylääkkeen vast sit ku oikeesti ei pysty olemaan tai mitä tekemään.. Oon huomannu lähi piirissä et monet napsii särkylääkettä ihan tavan vuoksi..
Mulla kuume nousee aina vähintään 39 asteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä en kans oo ymmärtäny särkylääkkeitten syömistä kuumeeseen tai flunssaan? ite otan flunssa lääkettä ja niis samassa on särkylääkettäkin... En myöskään ymmärrä miks aikuisen pitää heti ku vähä kuume nousee ni ottaa särkylääkettä et laskis... Ite otan kans särkylääkkeen vast sit ku oikeesti ei pysty olemaan tai mitä tekemään.. Oon huomannu lähi piirissä et monet napsii särkylääkettä ihan tavan vuoksi..
Mulla kuume nousee aina vähintään 39 asteeseen.
Mulla on ollut viimeeksi yli 38C kuumetta varmaan viisi vuotta sitten...
...koputan puuta että jatkossa sujuisi yhtä hyvin...


 
Helmi S
Mä en tajuu, että miks olis jotenkin tyhmää ottaa lääke särkyyn. Tyhmää on olla ottamatta se lääke, jos joku paikka on häiritsevän kipeä. Miksi pitää periaatteesta vastustaa jotain panadolia? Mä ite syön särkylääkkeitä pari kertaa kuukaudessa päänsärkyyn, lapsille annan heti, jos huomaan olotilan häiritsevän nukkumista tai muuten oloa.
 

Yhteistyössä