SOKERIKLUBI II

miten mie coin olla niin :xmas: että meen kaapille aina ko mies hipsii näkyvistä ja vetäsen extra siivut juustoo leivälle..ja korvaan kokopäivän syömiset sil leivällä ja jälkkäriks saan ottaa viel ruisleivän kannikkapalat ja kupin kahvii.. :xmas: :headwall: :ashamed: ..siis se 'eturuoka' leipäki on ruista...

no huomisen ravintosuunnittelijan tapaamisen jälkeen miun on pakko olla oppinu sen mikä tuolla alotus sivullakin on..siis pitää oppia syömään tasaisin välein ja vähän..

isäntä vaan kerto että profeetta muhamedkin on sanonut että *syömme koska olemme nälkäisiä, mutta emme niin että tulemme täyteen* tai jolleenki noin se suommennos meni.. joka taas tarkoittaa sitä että PITÄISI SYÖDÄ VAAN jos ON OIKEA NÄLKÄ ja lopettaa kun ei VIELÄ ole ähky..

mie oolen klo etuvetonen auto mutakuopassa tän ruotuun palaamisen kans.. hiivatti, ko se öklötys loppu niin miun mahasta ei oo pohjaa sen jälkeen löytyny..
 
Vaan on hyvä muistaa, ettei Muhamedilla ollut ongelmia verensokerin kanssa. Meidän tavallisten ihmisten on hyvä oikeesti syödä ennen kuin on nälkä. Siis justiin nuo mainitsemasi lyhyet ateriavälit. :D Ja se kylläisyyden tunne on ihan hyvä oikeesti meidän sokerivammaisten saavuttaa. Syö vaan sitä ruista, mutta yritä vaihtaa se juusto vaikka johonkin vähärasvaiseen "vastaavaan".

Täällä oli kauhea mässäys ja parin illan siiderin kiskominen syystä, että vanha kaveri oli kyläilemässä. Niin. Että vaakaan en edes nouse ihan heti, kun on ihan saletti painonnousu. Ostin kaalinkin, mutta ei yhtään kiinnostaisi alkaa sitä keitellä. :x

No, taistelkaa siskot! Uuteen uljaaseen nousuu! Ja muuta ylevää kovaan ääneen! :hug:
 
Ei ole täällä näkynyt :ashamed:
Painoa tuli synttäreillä 3 kiloa |O
Oikeesti, yhden illan (-okei okei- seuraavan aamun kanssa) mässäilyn jälkeen. Siis ne ruuat ja juomat ei edes painanut yhteensä 3 kiloa, miten niiden paino voi lisääntyä syötynä?

Paitsi jos siinä onkin käynyt niin että tanssin niin hirvittävän paljon illalla että kaikki läski muuttuikin lihaksiksi ja koska lihas painaa enemmän kuin läski niin painoa tuli lisää *tähän se toiveikas,kulmat koholla-katsoo kysyvästi, hymiö* Uskoiko kukaan?

No nyt siitä 3 kilosa on lähtenyt melkeen 2 eli ei hätää, alas ollaan menossa :D Kunhan ei pohjalle, siellä on jo käyty :whistle:

No niin nyt loppuu tämä sairas oma huumori. Pitäiskö meidän tehdä sellanen 07.00-22.00 ruoka ohjelma minkä jokainen voi muokata sopivaksi itselleen mutta jota pitäis sitten noudattaa tarkasti?

Tyyliin vaikka:
aamupala 07.00=kahvi + maito, tumma leipä+ pääliset
välipala 09.00=hedelmä
lounas 11.00 = keitto tai ruokaisa salaatti (ei majoneesia)
välipala 14.00 = hedelmä
päivällinen 16.00= lautasmallin mukaan terveellistä ruokaa (1 annos)
välipala 18.00 =hedelmä
iltapala 20.00 = vaikka kasviksia tikkuina tms.

Niitä on siinä liikaa mutta jos tuo välipala on aina joku hedelmä (banaanista vaan puolikas ja nektariineja vaan max 2 päivässä) niin ei olis paha, sais syödä vielä illallakin jotain telkkaria katsoessa, ja koska kaikki olis teveellistä ei tulis huonoa omaatuntoa mikä taas johtaa syömiseen koska "kaikki on jo kuitenkin menetetty".

Jos tuossa on ihan liikaa välipaloja niin muokatkaa vapaasti ja lisätkää omia ehdotuksia. Tai sitten niitä vois vähentää hiljalleen kun ruokarytmi ja sokerit alkaa olla muuten kohdallaan...

Taitaa muuten olla tämä vaan toistoa tosta etusivun ohjeesta :ashamed: No sellasta se on kun on pitkät piuhat, en kuitenkaan ala muokata tätä, jos vaikka joku muukin kaipaa muistutusta etusivusta...
 
.... :whistle: :headwall: täällä minä ihmeissäni aamulla vaa`alle hyppelin kolme kertaa kun en millään voinit sen lukemia uskoa. :headwall: :headwall: :headwall: Meinaan kun se näytti sellasta lukemaa jonka olen tainnut "tavata" edellisen kerran vuosi sitten. Elikkä viikossa on kiloja häiåynyt jonnekin 1,2kg. |O :p Niin et nyt kieli pitkällään odotan jo ens viikon lukemia, kun antoi tuo "uusi" lukema (87kg) uutta intoa. Joo ja kyllähän minä tosiaankin tilasin pV:n kirjekurssin, mut on kyl tunnustetava et setä en noudattanut. :ashamed: vaik kilot karisseet ovatkin.
Mut väliiks sillä jos suunta vaan on alaspäin niin hyvähän se on->siis painon ei mielen suunta. :attn:

Tervehdys viel kaikille tämä mamma siirtyy muihin puuhiin. :wave: :wave: :wave:
 
voi kun miunki paino menis alas eikä vaan mieli..miten lienenkin taas niin mutrullaan :| ..vaikka kivaahan on miullakin kun esikko tulee kotiin ens viikon tiistaina :D :heart: ..siihen tuntuu olevan ikuisuus..

mie oon muuten ainaki ens viikolla menossa labraan jos en aiemmin ko ukko käski.. ihan vaan ko oon alkanu nukkumaan mahallaan.. ;) :LOL: ..siis apua.. mie nukun mahallaan VAAN jos oon pieniinpäin.. :LOL: :xmas:

mie oon ihan seko..se hyvä tästä ukon kommentista seuras että mie yökkään taas ko jännittää.. sisöl ei pysy ko kylmä sokeriton tee ja jäävuorisalaatti..

helpotushan se tavallaan on jos en oottaskaan, Zakke on vasta 4kk!!!
Mut eipä toista poiskaan antas.. siis kuudetta :LOL: :heart: ..jos sellanen meille suotas..

voi hirvee..tuli vaan mieleen että sillon ko ois 'ehkä' tärpänny esikoinen intti taas koiraa itelleen..ja kaikki muutkin on saanut alkunsa saman inttämisen aikoihin.. :ashamed: :whistle: ;) :xmas:

soittelempa esikolle kun ei vielä nukuta..kerrompa sitten teille miten asioiden laita täällä on.. :wave:
 
Täällähän on jännää menoa... Onnea Touhu! Ja Kipsu, kyllä mie ainakin uskon, jotta lihasta se on ollut kaikki tyyni. Vaan oikeesti, pienikin bailaus (lue ööh, siideri tms) nostaa painoa. Tietäähän se jo aamulla, kun pää painaa ja jäsenet painaa pitkin päivää. B) Kaaheeta se on.

Mie pääsin ruotuun. Vedin yhden päivän ruualla lisukkeena kypsennettyä varhaiskaalia ja se tekee jo jotain nesteille ainakin. Ja jäätelönhimo, se on kaaheeta sekin.

Kipsu, ilman muuta ja muut ilman, illalla voi syödä. Mie ainakin olen aina ollut sillä linjalla. Taas vedän niitä samoja Ingmanin kevytviilejä, ruislesenäkkärii ja mehukeittoja. Ja porkkanoita. Ne on helppoja rouskuttaa.

Darelle jaksamista jännätessä.

 
tarvii jännätä muuta ku esikon kotimatkaa..onneks..mut siinäpä sitä onkin ihan tarpeeks..kun siel on ollu joku hurrikaanin tapanen mikä roiskautti jonkun kuppilan vuoren rinteeseen.. ja esikon 'kortteeristaki irtos remontissa ollu katto, vaikka eivät olleet ihan myrskykeskuksessa..

toivottavasti sunnuntaina ja maanantaina on atlantin yllä tyyntä...ja tiistaina sitten länsi ja pohjoisen kolkalla..ette esikon lennot joudu suen suuhu..

hitsi ko ois kamera yhteys teille.. :D ..oisitte just nähny ihanan hampaattoman hurmuri hymyn.. :D :heart:
 
mitä ruokaan tulee niin jäävuorisalaattia,mansikkajugurttia ja ruisleipää ja rasvatonta maitoo ja vettä...syön sitte jos kerkeen ko esikko o kotona.. :whistle: ..just soitti ukkeli ja sano että iltaseks on sitten seitiä kasvispedillä sovittelu ruuaks autonkorjaus riidasta jos lasagne ei kelpaa..kumpaahan huolisin.. :xmas:
 
tunti vielä niin miun ..siis meijän esikko on kotona.. :D :heart: ...
soitti hesasta ja sano..'vähänkö säikähin ko joku mummeli kysy osaanko puhua suomee...koko viis viikkoo kun oon puhunu englantii niin unohin että osaan suomee.. :LOL: '...

so my boy is coming home.. :heart: ..ja mie oin reipas.. äitini pienellä avustuksella päivä on ollu yhtä hyötyliikuntaa..siivottiin ja laiteltiin puhtaat petivaatteet ja verhot.. samalla jaloissa pyöriskeli neljä marakattia.. :whistle: :headwall: :D :xmas: :heart: :heart: :heart:

enkä mie sortunut herkkuihin!!!!! :D
 
hellou, hyvä Dare! olet ollut hienosti.
mie olin reissussa neljä päivää ja herkkuja tuli syötyä ja juotua. ja viikonloppuna tulee vieraita, joten sama meno jatkunee.
vaan kohtapuoliin alkaa duuni ja tulee uus rutiini. se oli runo.
voikaa hyvin ja eläkäätte maltillisesti ja tai ilman malttia, pääasia, että on valttia. |O :headwall: runot ol jou...
 
tossuliini
Moikkis! Munkin on pakko saada pudotettua painoa kun viime syksynä oli paastoverensokeriarvot yli 7 mmol ja päivälläkin yli 9 mmol, sitten sainkin pudotettua 5 kg mutta se tuli heti alkuvuodesta takasin melkein kaksin verroin mutta silti oli verensokeri suhtkoht hyvällä mallilla. Sitten mun terveydenhoitajani sanoi että jotakin pitäisi tehdä.
Juhannuksen jälkeen kun iski ensin mahapöpö ja siitäkin toivuin niin ahmin itteeni kauheen määrän toffeekarkkeja niin että lopulta elimistö ei enää ottanut vastaan niitä eikä muutakaan karkkia. Sitten päätin että nyt saa karkit ja jätskit jäädä ja tämä nainen rupeaa tosissaan pudottaa painoaan.
Jo pelkästään noilla jutuilla paino putosi 3-4 kg ja nyt ollaan oltu 1,5 kuukautta piakkoin karkki- ja jätskilakossa ja tyytyväinen olen kun siihen ryhdyin, paino putoaa tasaisesti alaspäin koko ajan. Verensokeria en ole mitannut kun mittarista on patteri loppu enkä ole tajunnut että pitäisi mennä kysymään tk:sta siihen patteria. Mutta mulla on tässä kuussa th:n käynti ja ennen sitä lääkäriin meno niin eiköhän siellä tule noi verensokeriasiat taas kertaalleen käytyä läpi.
Lenkillä yritän käydä 2 kertaa viikossa, riippuu ilmoista. Piakkoin aukeaa uimahalli niin pääsee sitten uimaan taas ja syyskuussa aloitan kuntosaliharjottelun kun alkaa aamuisin olemaan uimahalli auki kun silloin aamulla ei ole siellä kuntosalilla niin paljon porukkaa kuin iltaisin niin kehtaan sinne mennä vaikka yksinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Moikkis! Munkin on pakko saada pudotettua painoa kun viime syksynä oli paastoverensokeriarvot yli 7 mmol ja päivälläkin yli 9 mmol, sitten sainkin pudotettua 5 kg mutta se tuli heti alkuvuodesta takasin melkein kaksin verroin mutta silti oli verensokeri suhtkoht hyvällä mallilla. Sitten mun terveydenhoitajani sanoi että jotakin pitäisi tehdä.
Juhannuksen jälkeen kun iski ensin mahapöpö ja siitäkin toivuin niin ahmin itteeni kauheen määrän toffeekarkkeja niin että lopulta elimistö ei enää ottanut vastaan niitä eikä muutakaan karkkia. Sitten päätin että nyt saa karkit ja jätskit jäädä ja tämä nainen rupeaa tosissaan pudottaa painoaan.
Jo pelkästään noilla jutuilla paino putosi 3-4 kg ja nyt ollaan oltu 1,5 kuukautta piakkoin karkki- ja jätskilakossa ja tyytyväinen olen kun siihen ryhdyin, paino putoaa tasaisesti alaspäin koko ajan. Verensokeria en ole mitannut kun mittarista on patteri loppu enkä ole tajunnut että pitäisi mennä kysymään tk:sta siihen patteria. Mutta mulla on tässä kuussa th:n käynti ja ennen sitä lääkäriin meno niin eiköhän siellä tule noi verensokeriasiat taas kertaalleen käytyä läpi.
Lenkillä yritän käydä 2 kertaa viikossa, riippuu ilmoista. Piakkoin aukeaa uimahalli niin pääsee sitten uimaan taas ja syyskuussa aloitan kuntosaliharjottelun kun alkaa aamuisin olemaan uimahalli auki kun silloin aamulla ei ole siellä kuntosalilla niin paljon porukkaa kuin iltaisin niin kehtaan sinne mennä vaikka yksinkin.
Jahas, annappa tänne osa tosta puhdista.
Meillä oli eilen illalla vieraita ja siinä triviaalin lomassa sitten naposteltiin KAIKKEA kiellettyä. Nyt on koko kroppa niin turvoksissa että pahaa tekee.
Ei auta ei pakko vaan tehdä jotain. Miten se ruotuun pääsy onkin niin vaikeeta?!?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Darelbeida:
tunti vielä niin miun ..siis meijän esikko on kotona.. :D :heart: ...
soitti hesasta ja sano..'vähänkö säikähin ko joku mummeli kysy osaanko puhua suomee...koko viis viikkoo kun oon puhunu englantii niin unohin että osaan suomee.. :LOL: '...

so my boy is coming home.. :heart: ..ja mie oin reipas.. äitini pienellä avustuksella päivä on ollu yhtä hyötyliikuntaa..siivottiin ja laiteltiin puhtaat petivaatteet ja verhot.. samalla jaloissa pyöriskeli neljä marakattia.. :whistle: :headwall: :D :xmas: :heart: :heart: :heart:

enkä mie sortunut herkkuihin!!!!! :D
-vähäks olen kade.
 
täytti eilen 13v :heart: ..ei ees kakkuu halunnu...oli vaan lidlin kääretortu ja mummonsa paistamia korvapuusteja...hyvin meni..
ei tarvii kuulema kavereillekkaan olla kakkua.. :D .. hyvä..eipähän miun tee sitten mieli mussuttaa kaikkea ylimäärästä..

kuitenki tehnny erittäin heikkoo kun tupakan polttamisen lopettaneella ukolla on kaikkee naposteltavaa laidasta laitaan tuolla kaapissa..tähän asti mie vaan oon aukassu kaapin oven katsonut hetken ja jättäny pähkinät ja namit rauhaan...

sortumis vaara varmaan on aika samaa luokkaa kun amerikan autosilloilla.. :LOL: :ashamed: ..

nyt lähden keittelemään ukon veljen lähettämää 'laihdutus' teetä...ukon veljellä on toiminu liikunnan lisäämisen ja ruokavalion muutoksen tukena..saa nähdä toimiiko miulla...hyvälle se tee ainakin tuoksuu... =)
 
..........haluu kans tuota daren ukon veljen lähettämää teetä. :p Meinaan kun paino senkuin vain jojoilee kolmen kilon marginaalilla, eikä humahda alas vaik kuin yritän. :( Ylös kyl ponkaisee pikajuoksulla jos vähänkin herkkua suuhuni upotan. :kieh:
Ja turvottaa, turvottaa niin et oli pakko käydä hakeen Kilo-stoppia, jotta sais edes turvotuksen laskemaan ja nuo muut kuonat liikkumaan edes hiukan vauhdikkaammin. :$

Mut joo minä mamma se sitten ryhdyn istuksimaan parinviikon päästä koulun penkillä ilta-aikaan ja aammupaivät olen itselleni järjestänyt lukemiselle. Elikkä kuopus päiväkotiin puoleksipäivää ja isommat kouluihin + ukkokin on poissa kun kurssilla on ja taitaapa saada joskus töitäkin. :p Jotenka saas nähdä kuin sitten käy painotarkkailun kun ei kukaan ole vahtimassa mitä lukemisen paineen myötä suuhuni pistelen. :x :snotty: Täytyy varmaan painua tuonne kirjastolle lukemaan niin siellä ei sitten kehtaa kovin ainakaan namuja rapistella pussista. :LOL: Mut harmi vaan kun meijän kirjasto taitaa avautua vast klo 11,00. :headwall:

OH, viel viikko koululaisil lomaa ja sitten se alkaa säännöllinen arki omine rutiineineen. :whistle: :p Vaan täälläpäs on jo aloitettu totutteleut ainakin kahden nuorimman osalta unirytmeihin. elikkä tuossa n. klo 20,00 heidät sänkyihinsä passitin ja sitä enne muut rutiinit hammaspesuineen suoritetiin. Mienaan vaan kun tiedän jotta hankaluuksia tulee etteen aamuisin jos liian myöhälle annan valvoa. :headwall: :(

:wave: Mut nyt moi kaikille taidan itsekin siirtyä kurkistamaan unisaarille. :wave:
 
mie en muistanu juua koko teetä eilen.. vettä meni kyllä kokoajan..ja mie joka ei koskaan ui harrastin 'vesijuoksuu' :LOL: rannalla... :LOL: esikko sanoi että oon ko merileijonanaaras.. :LOL:

ja mitä tuohon teehen tulee niin voisin kokeilla pelittääkö ja sitten aloittaa *kotikaupan*.. :saint: ..olipa ajatus..no

nyt kuitenkin kuopuksen kaveriks ryömimis harjotuksiin.. kohta pitää olla lähössä ryömijän kans 4kk neuvola lääkäriin...kyllä aika rientää.. :heart:
 
Heippa.

Tervetuloa Tossulle ja muille moit. Eritoten tietysti maanmainiolle, my old pal (vai bal)-tyypille. :hug: Touhulle opiskeluintoa, varmaan tosi siistiä oikeastaan päästä irti vähän lapsosista vaikka he somia olemaan. Dare taistele sitä pahuuden kaappia vastaan! Voima :hug: siulle!

Täällä vielä/enää viikko lomaa jäljellä. Duunin luonne onneksi muuttui vähän vakituisemman luontoiseksi ja saan lisäksi enemmän oman alan juttua. Siinä mielessä mukavaa palata, mutta onhan aina aluksi jännää viedä tenavat hoitoon. Varsinkin kuopuksen kasvaessa kesänaikana jo melkein kaksiveeksi, joka varmaan hihvaa sen eron paremmin kuin viime keväällä. Vaan eiköhän se siitä lutviinnu kunhan arki ottaa kantaakseen.


Että anteeksi omanapa, mutta tuli akuutti tilanne täällä. Voikaa hyvin ja pitäkää laiva pinnalla.
 
tossuliini
Täällä ollaan taas! Melkein viikko on mennyt siitä kun viimeksi kirjottelin. Ja paino menee alas koko ajan, nyt olen vapaalla eli en liiku kun toi polvi reistailee, huomenna vois yrittää jo tehdä pienen lenkin, vaikka puoli tuntia jos vaan polvi antaa myöten. Pikkusen yli 2 kg niin olen alle 100 kilossa eli hyvin on mennyt. Kyllä mä pullaakin syön mutta en niin kauhiasti, ehkä kerralla siivun. Olen kyllä syönyt mustikkapiirakkaakin, eilen viimeksi mutta silti vaan paino putoaa. Vettä en ole juonut moneen päivään mutta muuten kyllä juon nesteitä mahdollisimman paljon. Karkki- ja jätskilakko on pitänyt tosi hyvin, ei ole ikävä niitä herkkuja ainakaan kauhiasti.
Kohta on ruoanlaiton aika, meinasin tänään paistaa noi kypsät potut tuolta sekä nakkeja siihen lisäksi ja kananmunaa ettei noi potut mee huonoksi tuolla jääkaapissa. Mutta en aio siltikään syödä itseäni läkähdyksiin vaan otan sellasen sopivan annoksen. Palaillaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Täällä ollaan taas! Melkein viikko on mennyt siitä kun viimeksi kirjottelin. Ja paino menee alas koko ajan, nyt olen vapaalla eli en liiku kun toi polvi reistailee, huomenna vois yrittää jo tehdä pienen lenkin, vaikka puoli tuntia jos vaan polvi antaa myöten. Pikkusen yli 2 kg niin olen alle 100 kilossa eli hyvin on mennyt. Kyllä mä pullaakin syön mutta en niin kauhiasti, ehkä kerralla siivun. Olen kyllä syönyt mustikkapiirakkaakin, eilen viimeksi mutta silti vaan paino putoaa. Vettä en ole juonut moneen päivään mutta muuten kyllä juon nesteitä mahdollisimman paljon. Karkki- ja jätskilakko on pitänyt tosi hyvin, ei ole ikävä niitä herkkuja ainakaan kauhiasti.
Kohta on ruoanlaiton aika, meinasin tänään paistaa noi kypsät potut tuolta sekä nakkeja siihen lisäksi ja kananmunaa ettei noi potut mee huonoksi tuolla jääkaapissa. Mutta en aio siltikään syödä itseäni läkähdyksiin vaan otan sellasen sopivan annoksen. Palaillaan. :)
varmaan ne nesteet ovat vähäkalorisia? vesi olisi kyllä tehojuoma vallan, jos haluaa painoa pois. aamulla heti jo muutama glaassi tekee hyvää aineenvaihdunnalle. samoin kasvikset.

mutta jo oikea annoskoko on tokkiinsa kotiapäin. :D

 
tossuliini
Molskis! Enpä ole karkkiin enkä jäätelöön sortunut 1,5 kuukauteen. En olisi itsestäni uskonut että pystyn siihen mutta näköjään pystyn jos on kova halu saada noita läskejä karistettua pois ja tiiän itteni että jos yhdenkin karkin syön niin se menee koko homma aivan läskiksi eli taas palattaisiin alkutaipaleelle niin sanon mieluummin niille ei.
Kävin aamulla vaa'alla niin oli mennyt nyt vajaa 9 kg 1,5 kuukaudessa. Olen mä muutenkin muistanut vahtia syömisiäni ja katsoa kuinka paljon mutustan mitäkin. Huomenna meinasin tehä meille, siis mulle ja tytölle letut viimeisen lomapäivän kunniaksi. Ja huomenna on myös pakko imuroida kun tänään jäi se tekemättä, kävin puolilta päivin sauvakävelylenkillä, tein tunnissa sellasen 1,5 kilsaa.
 
tossuliini
Moikkis!

Täällä olen taas kertomassa välituloksia eli aamun paino oli alle 101 kg:n, multa puuttuu enää 900 g sitten on 10 kg mennyt, oon happy =) . On ollut jotain hyötyä tuosta karkki- ja jätskilakosta, ilman sitä en olisi tässä koska tiedän itseni että jos en jostakin luovu niin toi paino ei kunnolla putoa, tietysti vaikuttaahan siihen toikin että syön vähemmän kuin ennen eli en hamstraa ruokaa kitusiini eli pärjään vähemmällä ja sitten kun liikun, tosin tää viikko on menny persiilleen liikunnan suhteen kun tuo perskaleen nilkka on ollu sellases kunnos ettei oo paljo pystyny lenkille lähtemään, mä elättelen toiveita huomisesta lenkkeilystä, saa sitten nähdä miten käy kun käyn tuolla lääkärini luona, sais vaan pyydettyä häneltä jonkun tukisiteen tohon nilkkaan niin vois kävelykin onnistua jotenkuten. Mutta tällast nyt, huomen on päivä uus.
 
mie oon niin kipee ko kipee voi olla.. mut ei mittään kyl tähän tottuu ennen ko ens kesä koittaa..

mie oon alkanu spurttailemaan kolme kilsaa päivässä ainakin niin kauan kunnes 'lumiryöpyt' on liian suurii miun pienimmille poikasille..eli selkokielellä..aamulla nuorimman kans eskarilainen hommiinsa ja puoliltapäivin 2v mukaan kuvioihin..ja nyt ko pikaseen laskin niin matkaa tulee 4,5km per pöäivä..ko 2v haluu ajella linkillä koululle..eli pientä fuskua..mutta sallittakoon pikkuisten jalkojen ollessa kyseessä..(en puhunu siis omistani :whistle: ;) )

ja saakutti senkin suhteen kuinka mie oon turvoksissa..päästä varpaisiin asti..mie meen kyllä uudelleen tohtorille turvotusten kans jos nää ei ala sulamaan..

ja pakko liikuntaa tulee senkin takia kun mein 'amerikanlaiva' on ihan out..muuten jo kasassa mut käsijarruun pitää löytää yks osa että pelittää..paha vaan että isompia ostos reissuja on nyt hamkalampi tehä.. mut tavallaan tästäkin tulee parisuhteen hoitamista kun mennään kahelleen (neljästään ko kaks nuorinta mukana) kauppaan linkillä niinko ennen vanhaan...

sitten kysynkin kamut teiltä.. saisinko syödä palan kakkua 23.8.07 kun tulee 14v naimisissa olemista täyteen?..ettisin varmaan jonku kevytversion ohjeen.. :saint:

nyt meen lukemaan iltasatuja..moikka :wave:
 
Tikkuja vaan :( Ei tipu alla 80... nyt aloitin lenkkeilyn, jos helppais.
Moi kaikille vaan.
Ihana lukea kun joillain menee hyvin.
Koitan siitä sitten ammentaa voimia omaankin yritykseen.
Muistetaan sitten taas että me pystytään ihan mihin vaan kun tarpeeksi yritetään, eiks juu?
:hug: kaikille
 

Yhteistyössä