Sunnuntain aamupala

  • Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
p@ula
Maustamatonta kefiiriä, chia-siemeniä, itsetehtyä kirsikkahlloa ja härkäpapugranolaa. Niijuu ja kahvia toki.
Miten teet härkäpapugranulan? Olen kasvattanut monena vuonna härkäpapuja, ihan vaan kokeeksi, kun evirasta oli yhdelle tuttavalle kerrottu, ettei kotimaista proteiinia muka ole luomuna tarjolla. No ehkä ei olekaan valmiiksi säkitettynä muuta kuin sitä ruotsalaista, millä pihakanoja moni ruokkii, mut söiskö kanat niitä härkäpapuja, tiedätkö? Itse en ole syönyt, kun aina kylvän maahan seuraavana keväänä ne pavut. Kaikki ovat kasvaneet ja vieläpä todella hyvin, ei myrkkyjä ole kaivattu eikä ole edes lannoitettu mitenkään. Mut täytyyhän kaikki pavut liottaa ensin ja sit keittää jne. Mitä niistä tekis kanoille, jos joskus kaupasta loppuvat, täytyy hankkia omat kanat. Niin, aamiaiseksi aina munakasta. Tuolla lisää härkäpavuista:
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/luomukanaa.htm
 
Miten teet härkäpapugranulan? Olen kasvattanut monena vuonna härkäpapuja, ihan vaan kokeeksi, kun evirasta oli yhdelle tuttavalle kerrottu, ettei kotimaista proteiinia muka ole luomuna tarjolla. No ehkä ei olekaan valmiiksi säkitettynä muuta kuin sitä ruotsalaista, millä pihakanoja moni ruokkii, mut söiskö kanat niitä härkäpapuja, tiedätkö? Itse en ole syönyt, kun aina kylvän maahan seuraavana keväänä ne pavut. Kaikki ovat kasvaneet ja vieläpä todella hyvin, ei myrkkyjä ole kaivattu eikä ole edes lannoitettu mitenkään. Mut täytyyhän kaikki pavut liottaa ensin ja sit keittää jne. Mitä niistä tekis kanoille, jos joskus kaupasta loppuvat, täytyy hankkia omat kanat. Niin, aamiaiseksi aina munakasta. Tuolla lisää härkäpavuista:
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/luomukanaa.htm
Mä ostin ihan valmiina moista. Verson härkäpapugranola.

Tossa on ilmeisesti liotettu ja keitetty ne, jauhettu ja tehty pieniä palluroita jotka sit paahdettu. Siltä se ainakin tuntuu ja näyttää.
 
Ohraleipää margariinillä,rosvopaistilla ja kermajuustolla, mustikkapiirakkan makuinen skyr ja kahvi soijamaidolla
 
Rahkajugurttia jossa oli vähän kahvin ja kaakaon makuista ateriankorviketta ja espresso vaahdotetulla kauramaidolla ja ruokosokerilla
 
vierailija
Harvoin syön aamupalaa, vaan syön heti lounaan. Perinteiset aamupalat ovat huonoja pitämään nälkää. Etenkin jos on aamuvuoro, tykkään syödä lounaan ennen töihinmenoa, koska töissä on hankala syödä kunnon ateriaa. Nyt tein perunamuusia ja kasvispullia sienikastikkeessa.
 

Yhteistyössä