Suostuisitko siihen että et saisi käyttää ehkäisyä?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippänä:
En taitaisi suostua.

Sitä mieltä olen, että aborttia en koskaan tekisi, jos vahinko kävisi. Siinä tapauksessa otan vastaan kaikki lapset, mitäå on tullakseen. Mutta kyllä nyt sentään jollakin tapaa tahdon hieman säännöstellä...
jep.mulle riitää nämä kaksi ja en ikinä olisi ilman ehkäisyä.

mutta jos vahinko kävisi niin tottakai hänkin meen perheeseen kuuluis
 
Finttu
No juu. On ihan oma valinta (siis mun oma), kun meillä ei lapsia ilman icsi:ä tule. Mutta jos niin iso ihme tapahtuisi, niin en vastaan panisi. Nyt siis olen raskaana (vihdoin), mutta ei tämän jälkeen oteta ehkäisyä käyttöön, ei ollut yli neljään vuoteen ennen tätäkään.
 
vieras
Mä olen myös entinen vanhoillislestadiolainen ja lapsena/nuorena tuota asiaa ei tullut pahemmin mietittyä, mutta nyt minua kammottaa ajatus 15 lapsesta, sillä minusta siihen ei olisi. Tiedän ihmisiä jotka ovat aivan tyytyväisiä lapsilaumaansa tai sitten he vaan sanovat olevansa, mutta minusta henk koht siihen ei olisi. Nuo 5 riittävät.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Ei se olis mulle mikään ongelma.

Sinä olet oikein hyvä esimerkki siitä että sellaisia ihmisiä todella löytyy jotka haluavat ja voivat ottaa vastaan normia enemmän lapsia. Kukaan ei koskaan usko että vanhoillislestadiolaiset ovat sellaisia sillä he ovat kasvaneet siihen lapsesta asti. Aina vaan voivotellaan heidän taakkaansa. Ihan kun se olisi jonkun tuntemattoman asia miten jonkun kroppa kestää. Se on puhtaasti halua arvostella itselleen vierasta elämäntapaa.
 
vieras
En käytä ehkäisyä ja mulla on kaksi lasta. Molemmat tullut "ekalla yrittämällä". Ollaan luotettu varmoihin päiviin ja keskeytettyyn yhdyntään, silloin kun ei olla lasta sillä hetkellä toivottu. Riski tietty aina on, mutta mikään ehkäisy ei sovi ja tottakai ne vahinkolapsetkin onnellisia vahinkoja olisivat eli tietoinen riski on aina otettu :)
 

Yhteistyössä