super-pro mammat oli leikkipuistossa

  • Viestiketjun aloittaja pois kääntynyt
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Kummallista, mutta mua on alkanut pikkuisen hävettämään, kun lapsella on vaatteena Reimaa, Legoa ja Tickettiä. Pelkään, että mun luullaan "koreilevani" lapsen vaatteilla, vaikka haluan vain ostaa laatua, että kestää pienemmällekin. Eikä mun mielestä (muiden) lasten vaatteilla ole muuta väliä kunhan ovat säänmukaiset, ehjät ja puhtaat. Vaikka muuten mulla kyllä onkin omasta mielestä hyvä itsetunto...
 
Suzyanne
Minusta tuntuu että suurin ongelma tässä on ap:n itsetunnossa. Ja onkohan ne nokat oikeasti pystyssä? Rinta rottingille vaan ja hymyssä suin puistoilemaan, ei kannata miettiä liikaa toisten varusteiden ja vaatteiden hintaa, ei tuolaisilla asioilla ole mitään väliä, pääasia että lapset ei ilkosillaan siellä juoksentele. ;)
 
Olen kyllä kanssa heihinkin törmännyt, siis näihin ylisosiaalisiin. Eipä taida olla itsetunnon puutetta heillä. :) On tosiaan hiukka rasittavaa, ja kuuluu hyvään käytökseen huomata milloin toinen/ toiset haluaa olla omissa oloissaan.
Tuollaisten välttämiseen mulla oli monta keinoa. Mä meinaan oikeasti iltatähteni kanssa en varsinaisesti halunnut keskittyä muihin äiteihin..ellei keskustelut ollut tosi kiinnostavia tai sitten kyseessä joku tuttava. Halusin niin satasella nauttia niistä päivistä, jolloin ei edes tarvi olla kauhean sosiaalinen. No niin, nyt tulee vinkkejä. 1: menin leikkimään oman lapsen kanssa tai vaikka järkkäsin muutamalle jotain kivaa puuhaa (tosi mukavaa oli )
2: otin kännykän (luojan kiitos tuosta vekottimesta) ja pirautin miehelleni tai jollekulle muulle...siinä sitä vaivihkaa siirtyi vähän sivummalle :D
Liekö yleistä se että tällainen "epäsosiaalisuus" lisääntyy kun nlapsia on useampia... :D Itse muistan kuinka esikoisen ja vielä kakkosenkin aikaan sitä kaipasi niitä aikuiskontakteja ja oli huomattavasti kiinnostuneempi toisten lapsista jne. leikkipuistossa toivoi aina löytävänsä juttukaverin jne.

Nyt kolmosen kohdalla nautin rauhallisista päivistä vauvan knassa ja kun isompien kanssa mennään leikkipuistoon niin yhä useammin mielelläni siellä lasten vahtimiseltani keskittyisin rauhassa lueskelemaan tai ihan vaan olla omassa rauhassani.
 
Sehän on selvä, että monet äidit ovat vähän herkillä tuossa elemänvaiheessa, ja jopa yksinäisiä. Vaikka muuten sosiaalisia ja kavereita omaavia olisikin. Eli jos sinne puistoon menee vaikka niiden tärskyjen kera, täytyy mun mielestä olla kohtelias muille. Ainakin tervehtiä ja vastata yms. Sillä tavallahan opettaa omille lapsillensakin miten käyttäydytään.
Joskus kun oli jonkun ystäväni kanssa todella sellainen tunne, että halutaan tosi rauhassa jutella ja olla keskenämme, lähdimme vaikka retkelle yhdessä. Tosi hauskaa oli lapsillekin vaihtelu, esim. joku pikku puisto tai ranta tms.
Niin, sinne puistoon mekin haluttaisiin mennä, ja jutella rauhassa :D

Mutta. Kyllä mä voin katsoa silmiin ja nyökätä, tai sitten sanoa hei tai moi, jos joku mua henkilökohtaisesti tulee tervehtimään, ja vastata lyhyesti kysymykseen, jos joku jotain kysyy, mutta en ylläpidä keskustelua, jos en ole sillä tuulella. Ensimmäisen lapsen aikana olin sen luontoisessa työssä, että ylläpidin tekohymyä ja juttelin joutavia sen kahdeksan tuntia tuntemattomien kanssa, joten olisi ollut raskasta jatkaa sitä väkinäistä seurustelua vielä työpäivän jälkeenkin satunnaisten ohikulkijoiden kanssa. Omat kaverit erikseen, niiden kanssa voi olla vapautuneesti ja jutella mistä vaan.
 
Suzyanne
[QUOTE="Vieras";23715433]Kummallista, mutta mua on alkanut pikkuisen hävettämään, kun lapsella on vaatteena Reimaa, Legoa ja Tickettiä. Pelkään, että mun luullaan "koreilevani" lapsen vaatteilla, vaikka haluan vain ostaa laatua, että kestää pienemmällekin. Eikä mun mielestä (muiden) lasten vaatteilla ole muuta väliä kunhan ovat säänmukaiset, ehjät ja puhtaat. Vaikka muuten mulla kyllä onkin omasta mielestä hyvä itsetunto...[/QUOTE]

Minua kyllä ihmetyttää tosi paljon nämä täältä lukemani jutut, että lapsen vaatteiden merkillä on mitään väliä. Minä en ole koskaan edes ajatellut että joku tekisi niiden perusteella meistä jotain johtopäätöksiä. :O

Viime syksynä ostin pojalle -50% alesta Reimatecin vk-haalarin, ihan siksi ettei käytettynä löytynyt mieleistä huutiksesta. Ja siksi tecci ettei tarvitsisi alkaa kuristen kanssa pelailla.

Ensi syksyksi ostin ihan Tarjoustalosta tarjouksessa (39,90) olleen Skilan vettähylkivän haalarin, siksi että kuulemma päiväkodissa usein laitetaan ne kurikset jokatapauksessa.

Lisäksi huusin huutiksesta pojalle kurahousut ja sadetakin, ihan merkittömät. Ja lisäksi merkittömän kaksiosaisen vk-asun, takkia voi käyttää farkkujen kanssa nyt juuri, ja kesälläkin viileämmillä säillä.

Jos joku tekee päätelmiä ihmisistä näiden lasten vaatemerkkien perusteella ja puhuu kakkaa sen perusteella, kovin käy sääliksi, enkä ainakaan minä korviani lotkauttaisi. Saisivat hankkia ihan ikioman elämän sellaiset ihmiset.
 
[QUOTE="mie";23715336]Muakin kiinnostaa. Onkohan mulla tietämättäni super-pro-vaunut... Tai voiko sellaiset olla super-pro-vaunut, jotka on ostettu kirpparilta, mutta on super-pro-merkkiset? Onko niissä joku ikäraja? Mitkä on muuten super-pro mamman tuntomerkkejä? Onko sillä tukka hyvin? Tai onko sillä aina tietyn merkkisiä vaatteita? Tai missä kulmassa sen nenän täytyy olla ylöspäin, että voi olla super-pro mamma? Olisi hyvä saada vähän tarkennusta. Ihan vain sen takia, että jos satun törmäämään niihin omassa puistossani, niin tiedän luikkia karkuun, ennen kuin huomaavat mut. Tai vielä tärkeämpää, jos satunkin itse olla super-pro mamma tietämättäni, niin ymmärrän halveksia kaikkia muita hippimammoja kirpparikärryissään. (Paitsi tietysti jos ne on super-pro-vaunut)(kirpparilta ostetut)(jos ne lasketaan vielä super-pro-vaunuiksi)[/QUOTE]

Näin oma näkemykseni. Eli nämä on super-pro-vaunut:


ja nämä ei:


Tosin en ole vielä huomannut vaunujen vaikuttavan siihen miten kanssaihmisiin suhtautuu...
 
mä teen ennakko-oletuksia kyllä helposti kans ihmisistä joita en tunne.myös siellä leikkipuistossa :ashamed:
eräs äiti viime kesänä oli pukeutunut niin ylihienosti ja hänen lapsensa oli ylisöpöissä "Hienosteluvaatteissa" ja rattaat oli ylihienot jne ja aattelin, että "Hmhh mikähän nirppanokka tuokin on..".ehkä pieni kateus tai joku aiheutti tuollaisen tympeän ajatusmaailman.
kunnes sitten tutustuin tuohon ihmiseen kerhossa ja voikohan ollakaan mukavampaa ja sydämellisempää naista :heart:
annetaan toisillemme mahdollisuus siis ,usein se kuitenkin kannattaa :)
 
Tuntuu vähän oudolta koko keskustelu, siis se että vaatetuksen perusteella kategorioidaan ihmisiä (=äitejä) sosiaalisiin/epäsosiaalisiin, rentoihin tai nirppanokkiin jne... Tympeän käytöksen perusteella ehkä voi jotain johtopäätöksiä vetää, mut vaatteet on vaan vaatteet! Oma 3-vuotiaani omistaa vaatteita laidasta laitaan: kirppislöydöt, H&M ym. ketjut, marketit, Me&i, Ticket, ReimaTec, Lassie... Mihinkä kategoriaan kuulun? :) Mä rakastan kauniita ja käytännöllisiä lastenvaatteita ja Suomen sääolosuhteissa on ulkovaatetukseen pakko kiinnittää huomiota. Tykkään myös jutella vaikka just Meandin uutuuksista, mut ei se todellakaan ole mun elämän sisältö! Jos joku ohimennen kuulee mun juttelevan puistossa lasten vaatteista ja vetää siitä pinnallinen nirppanokka -päätelmän, niin metsään menee ja pahasti! Ja vaikka oma lapseni käytännöllisyyden nimissä remuaa puistossa esim. Ticketin ulkovaatteissa, niin en mä silti välitä tippaakaan mitä muilla on päällä tai mitä muut omasta lapsestani ajattelisivat. Eiköhän me kaikki sinne puistoon mahduta vaatteisiin katsomatta! Jos joku katsoo toista pitkin nenän vartta vaatteiden takia, niin omapahan on häpeänsä. Olipa ne vaatteet sitten mistä tahansa/mitä merkkiä tahansa.
 
"kääk"
aikaa, palataan vuoteen 1999, menin leikkipuistoon aina tyylikkäässä mustassa pitkässä villakangastakissani ja maihareissa musta tukka hulmuten.Keinuttiin kakaran kanssa kilpaa keinuissa. Reimatekkiäidit paheksui syvästi. Ja paheksui meidän eväitäkin, kun oli kolmioleipii majoneesillä eikä tuppervaarapurkissa valmiiksi kuorittuja porkkanoita. Ai saatana sain siitä nii paljon iloa. Ne ei koskaan puhunu mulle mitään. Kattelin vaan aurinkolasien takaa ja ryystin vissyä siideripullosta. En kyl pystyny harrastamaan tätä ku hetken ku oli mentävä töihin.
 
"huhhuh"
mua taas ärsytti lähipuistossa eräs äiti, joka puhui aivan liikaa :D ihan mukavan oloinen mamma, mutta aivan liian puhelias ja utelias ja kaikkien asioista tiesi aivan liikaa, kuka missäkin päikyssä/koulussa, missä asui mista muuttanut, minkäverran lapsia yms. itse olen asunut näillä kulmilla 10v. enkä todellakaan ole tehnyt lähiseudfun ihmisistä tuollaisia havaintoja. alue on omakoti/rivari voittoista, joten siitä syystä ihmettelen kovasti miten tuo äiti tietää niin tarkkaan kaikkien perhesuhteet ja menemiset. kamala ajatella, että mitä hän meidän perheestä "juoruilee" muille äideille, mä en niin innokas ole kertomaan omista asioistani, mutta kyllähän tuo mamma on nähnyt mut lapset hakmeasta päikystä ja viemässä kouluun yms.
 
juuh
[QUOTE="kääk";23716870]aikaa, palataan vuoteen 1999, menin leikkipuistoon aina tyylikkäässä mustassa pitkässä villakangastakissani ja maihareissa musta tukka hulmuten.Keinuttiin kakaran kanssa kilpaa keinuissa. Reimatekkiäidit paheksui syvästi. Ja paheksui meidän eväitäkin, kun oli kolmioleipii majoneesillä eikä tuppervaarapurkissa valmiiksi kuorittuja porkkanoita. Ai saatana sain siitä nii paljon iloa. Ne ei koskaan puhunu mulle mitään. Kattelin vaan aurinkolasien takaa ja ryystin vissyä siideripullosta. En kyl pystyny harrastamaan tätä ku hetken ku oli mentävä töihin.[/QUOTE]

nää on hassuja kommentteja missä sitten lytätään se reimatekkiäiti, ihan kun niiden äidit ei leikkisi lastensa kanssa tai antaisi välillä syödä epäterveellisesti.

ja ei kolahtanut, koska mun lapsellani ei ole ollut koskaan reimatekkiä, eikä kyllä mullakaan (en ole raaskinut ostaa) harvoin mulla on ollut puistossa mitään ulkoilupuka päällä, aikalailla mennyt kans missä vaatteissa sattuu, joskus korkkarit ja farkut, joskus verkkarit ja tennarit.
 
Keittiönoita
Onneksi omat lapseni ovat jo aikuisia, en varmaan selviäisi nykypäivän äitiyden kiemuroista. 1980-luvulla ja vielä 1990-luvun alussa kun leikkipuistoon mentiin vain ja ainoastaan sen vuoksi, että lapsi saa leikkiä.
 
"Äiti minäkin"
Vaikuttaa pikemminkin siltä, ettei ap kelpuuta super pro-mammoja leikkipuistoseurakseen, kun oikein piti pois kääntyä.

Kummallista "rasismia" ulkoisten seikkojen perusteella: noilla on liian hienot vaunut ja vaatteet, en mä voi olla niiden kanssa samassa puistossa.
Näin juuri! Voihan se nokka olla pystyssä muutenkin kuin "hienojen vaatteiden" vuoksi.
 
"Äiti minäkin"
[QUOTE="vieras";23716881]Muista ap. Ne on on rumat ketkä vaatteilla komeilee ;)[/QUOTE]

Just, niin suomalaista mentaliteettia taas, ei saa pukeutua liian kauniisti.. Vai mitä tarkoitit?
 
"vieras"
[QUOTE="kääk";23716870]aikaa, palataan vuoteen 1999, menin leikkipuistoon aina tyylikkäässä mustassa pitkässä villakangastakissani ja maihareissa musta tukka hulmuten.Keinuttiin kakaran kanssa kilpaa keinuissa. Reimatekkiäidit paheksui syvästi. Ja paheksui meidän eväitäkin, kun oli kolmioleipii majoneesillä eikä tuppervaarapurkissa valmiiksi kuorittuja porkkanoita. Ai saatana sain siitä nii paljon iloa. Ne ei koskaan puhunu mulle mitään. Kattelin vaan aurinkolasien takaa ja ryystin vissyä siideripullosta. En kyl pystyny harrastamaan tätä ku hetken ku oli mentävä töihin.[/QUOTE]

Voi tota sun nuoruuden uhmaa: "Ryystin vissyä siideripullosta..." :LOL:
 
"vieras"
mä tätä kokonaan jaksa lukea, mutta olen kyllä kertaalleen kääntynyt itsekin ympäri, kun näin että kersa oli puettu kokonaan burberryyn.

Mitä ihmettä mä olisin sanonut ihmiselle, jonka lapsen päällä on kerralla kalliimmat vaatteet kun mun koko kauden rievut?
Ja muuten tämän kylän leikkipuistossa ei todellakaan puhuta tämmöselle "junantuomalle"...
 
tavismies, aiemmin sinkkukin
Alkuperäinen kirjoittaja pois kääntynyt;23714499:
Käännyttiin sitten taas kerran pois leikkipuistosta. Siellä oli pari super-pro-luxus mammaa taas... kaikki kuteet kalleinta priimaa ja nokka pystyssä. Ihme ettei supervaunuissa ollut lipputankoa kaikkien varustelujen lisäksi. Me käännyttiin äkkiä pois kirpparikärryissä ja kirpparivaatteissamme... Joskus erehdyin tekemään tuttavuutta, mutta eihän mun alaluokkaisen seura kelvannut.
Nyt aloittaja tiedät sitten, miltä tuntuu tavis sinkkumiehestä, kun naiset katsovat nenänvartta pitkin ja pyörittelevät silmiään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23716917:
Onneksi omat lapseni ovat jo aikuisia, en varmaan selviäisi nykypäivän äitiyden kiemuroista. 1980-luvulla ja vielä 1990-luvun alussa kun leikkipuistoon mentiin vain ja ainoastaan sen vuoksi, että lapsi saa leikkiä.
Onneksi tällä asenteella löytyy äitejä edelleen! Katson itse kuuluvani heihin :) Oli lapsella sitten vitosen haalari kirpparilta tai uutuuttaan hohtava 150€:n haalari, niin eikös tärkeintä ole se, että lapsi saa leikkiä ja olla lapsi! Tuskin hän itse niin välittää, mitä on päällä kunhan on sään mukainen ihan terveydellisistä syistä :)
 
"Äiti minäkin"
Alkuperäinen kirjoittaja pois kääntynyt;23714588:
Pitää vielä lisätä, että heidän KÄYTÖS se on se mikä saa kääntymään pois. Ei pelkästään ne varustelut ja vaatteet.
Ymmärrän hyvin, mutta antaa niiden vaan sitten jatkaa omia juttujaan ja te teette omianne, eikö vaan? Eihän nää "supermutsist" sitä puistoa omista!
 

Yhteistyössä