Suuri vauva ja suunniteltu sektio

Minulla on ennestään kaksi lasta, esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla rv 38+6 raskausmyrkytyksen vuoksi, toinen lapseni syntyi suunnitellulla sektiolla suuren kokonsa ja lyhyehkön ikäeron takia rv 41+6. Jälkimmäisessä raskaudessa minulla oli raskausdiabetes ja tässäkin raskaudessa se on riesanani.. Aiemmissa raskauksissa paino on noussut yli 10kg, tällä kertaa 3kg tähän mennessä (rv 31+5). Esikoinen oli syntyessään 3,6kg ja 50cm, toinen lapseni oli hurjat 5,2kg ja 55cm. Pelottaa, että tästäkin pikkuisesta kasvaa tuollainen pikku jättiläinen. Kaikki tahot ovat ihmetelleet miksi edellinen raskauteni annettiin mennä niin pitkälle ottaen huomioon vauvan suuren koon, enkä itse osannut silloin ihmetellä asiaa sen kummemmin, sairaalalta kun tuli muutenkin niin eriäviä mielipiteitä lääkäreiltä. Ylilääkäri sanoi, että missään nimessä en saa synnyttää alateitse, koska vauva oli niin suuri ja itse en ole kauhean iso sekä sektioarpeni ei olisi todennäköisesti kestänyt supistuksia. Silti toinen lääkäri yritti pari päivää ennen sektiota ronkkia kovakouraisemmin jos vauva olisi lähtenyt itse tulemaan, vastoin ylilääkärin sanomisia.. Pelottaa, että tässäkin raskaudessa siis vauvan annetaan kasvaa masussa kauhean pitkään ja ne yrittää alatiesynnytystä..

Millä viikoilla olette siis vauvan suuren koon takia saaneet sektion? Ja onko kukaan synnyttänyt alateitse kahden sektion jälkeen?
 
Hei, en osaa kommentoida tuohon vauvan kokoasiaan, mutta mulla suunniteltu sektio tulossa vauvan perätila vuoksi. Kysyit alatiesynnytyksestä kahden sektion jälkeen :minulle lääkäri sanoi, että kaksi sektiota ei estä alatiesynnytystä, mutta kaksi PERÄTTÄISTÄ sektiota tarkoittaa että kolmaskin on sektiolla.
 

Yhteistyössä