Suurperheelliset Odottajat

Mä en tiedä mitä tehdä ton ehkäisyn suhteen,kun en siis saakkaan heti synnytyksen jälkeen klipsejä vaan niitä joutuu oottamaan 6kk:O
Hormoonit ei oo koskaan sopinut mulle ja pelottaa ottaa hormoni kierukkaa tai kapseleita käsivarteen,jos ne heti joudutaan poistamaan,ja oon niin herkäksi tullut kaikelle tälle ylimääräiselle räpeltämiselle aroissa paikoissa...Yäh!
Ja jos nyt jo kerran kävi näin että vauva tulossa vaikka ehkäistiin,niin miten sitä uskaltaa enää ikinä aviollisiin hommiin:DEnkä mä kyllä rehellisesti halua enää tämän jälkeen olla raskaana,synnyttää kyllä voisin ja vauvaa hoitaa,jos joku oottaa mun puolesta sen 9kk;)Oon kolmatta kertaa tämän raskauden aikana kipeänä,ihan kamala flunssa(ellei jopa influenssa)päällä ja eilinen päivä oli niin huonossa hapessa että oksat poia,eikä olla edes kotona vaan kaukana lapsissa......
 
Moi!

lily-rose, sun eilinen viesti on ihan kuin mun aatokset! Hormoniehkäisystä tulen hulluksi, en jaksa enää yhtään raskautta ja ehkäisyllä tehty lapsia, mitähän tekis... Mietin koittaa minipilleriä tämän paksuuden jälkeen, siinä on ainakin eri hormonia... Saapa nähdä kuinka käy.

MLM paljon onnea ihan mielettömän suloisesta tonttupojasta :heart:.

(.) Joulu meni hyvin ja sain levättyäkin ilman suurempia syyllisyyksiä, mummojen sapuskoille meno oli tänä vuonna erittäin hyvä idea. Meillä vaan kaikki lapset sekä minä edelleen sairaana, kamala yskä ja räkisä päällä jo ties monettako viikkoa, varmaan vaihtunut jo eri tautiinkin lennossa, kun aina välillä alkaa ikäänkuin uudelleen kurkkukivulla... Ihan kamalaa yskiätämän mahan kanssa, napa tuntuu repeävän ja vatsalihakset kipeinä (vaikka ne sijaitseekin nykyään tuolla kyljissä :p.

Mulla on huomenna taas kontrolliultra, siellä pitäisi saada sektioaikakin. Kahden viikon päästä pojat viimeistään otetaan ulos, hihii :). Jos joku saisi vielä koottua pinnasängyn, laitettua vaatteet kaappiin, pakattua mulle sairaalakassin ja hankittua pesulaput sun muut, niin valmista olisi :D. Tuntuu, että mun päivät on pelkkää apujoukkojen metsästystä ja stressaamista, en jaksa enää oikein mitään ja tarha on kiinni ja kipeät lapset kotona, ei oikein hyvä yhdistelmä. Onneksi olen saanut pyydettyä apua aika hyvin, uusi vuosi vielä mietityttää kun mies on koko viikonlopun töissä..

Voi että, pitäisiköhän minunkin sinne Fb ryhmään sittenkin liittyä, saatiin nimittäin nyt uusi kone, joka jaksaa pyörittääkin. Kenellekäs pitikään yvtä laittaa jos sinne hinkusi?

-pavunvarsi 37+0
 
Kiitos kaikille onnitteluista. :)

lily-rose Miulla on vähän samat pähkäilyt menossa kuin siulla tuon ehkäisyn suhteen. Näillä näkymin olen kallistumassa kuparikierukkaan taas, kun nuo hormoonit nyt ei vaan miulle satu. Taistellaan sitten noiden megamenkkojen kanssa jotenkin.

maximillianaTervetuloa. :flower:

(.) Piti tulla jo aikaisemmin kirjoittelemaan, mutta hieman hektistä ollut tämä elo kotiintulon jälkeen. Lapset on ottaneet pikkuveikan hyvin vastaan, tosin nuorimmaiselle on ollut vähän raskasta imetyshetket kun silloin juuri pitäisi äitin syliin päästä.
Maitoakin tulee mukavasti, pakkaseen olen nyt pumppaillut pari desiä päivä. Tissit on ihan kauheat kun ovat niin täynnä, ei edes pysty nukkumaan. Onneksi parin viikon päästä ehkä tasaantuu tämä tulo. Poitsu syö parin tunnin välein päivällä ja yöllä sitten nukkuu pitemmän pätkän, yleensä n. 5-6 h. Tosin viime yönä ei sitten enää herättyään nukahtanutkaan uudestaan niin valvottiin sitten 03-05.30 tuijotellen toisiamme.
Ja hirmuinen kakkakone tuo poitsu on, joka vaipassa on tavaraa.

Joulu sujui melko hektisesti, tultiin silloin aattona kotiin ja luulin että pääsen valmiiseen joulupöytään niin vielä mitä, hurja urakointi oli että ehdittiin ajoissa syödä ennenkuin pukki tuli. No se sitten kostautuikin seuraavana yönä, kun en enää meinannut päästä sänkyyn vessareissun jälkeen kun iski niin kauhea horkka. Mies toi miulle kolme peittoa ja palelsi silti niin että ihan kouristi, mutta kuumetta ei kuitenkaan nostanut. Olo oli aamulla kuin joku olisi halolla käynyt hutkimassa.

Sitten jos tähän yrittäisin rustata vähän synnytystarinaakin jos jotain kiinnostaa.

Keskiviikkona olo oli vähän samanlainen kuin tiistainakin, käytiin kävelemässä ja pahin paine jo siinä hävisikin. Olo oli kuitenkin jotenkin outo ja vessassa sai ravata alvariinsa. Illalla telkkaria katsoessa sitten alkoi tuntua tukalalta ja ensimmäiset supistukset tulivat tuossa yhdentoista maissa illalla. Mentiin miehen kanssa nukkumaan, otin Panadolin ja sitten vaan yritin saada unenpäästä kiinni.

Puolen yön maissa sanoin miehelle että taitaa olla lähtö tulossa ja että yrittää nukkua niin itse kellottelen vähän noita supistuksia. Silloin väli oli 12 minuuttia ja kesto n. minuutin, mutta tuolla selässä kuitenkin tuntuivat ihan napakoina. No siinä kellotellessa väli sitten piteni 20 minuuttiin ja joskus kahden aikaan nukahdin.

Reilun tunnin ehdin nukkua, kun piti nousta vessaan ja silloin kuului joku napsahdus. Vedet eivät menneet mutta saman tien alkoikin supistella 5 minuutin välein ja teki niin kipeää että joutui ihan puhaltelemaan. Herätin sitten miehen ja sanoin että nyt on tosi kyseessä ja alkaa olla jo kiirus. Kävin suikussa ja keräsin tavarat kasaan. Sairaalaan lähdimme ajamaan 4.05.

Autossa istuminen oli ihan kamalaa kun supistus tuli. Onneksi matkaa ei ollut kuin se 15 minuuttia. Synnärillä sanoin heti että tarvin kyllä kohta jotain kivunlievitystä, annoin pissa näytteen ja sitten kätilö teki sisätutkimuksen, 4 cm auki olin tuolloin. Seuraavaksi piti vielä ottaa 10 minuuttia käyrää ja sen jälkeen kätilö sanoi että voidaan siirtyä saliin. Taas oli ihan kamalaa kun piti maata paikallaan, mies hieroi selkää supistusten tullessa mutta kyllä oli silti aika kivulias olo. Ajattelin että kohta sitten saan spinaalin ja olo helpottaa, että kyllä tämän vielä kestää.

Saliin siirryttiin 4.55 ja suppareiden väli oli tihentynyt n. 3 minuuttiin. Kätilö alkoi laittamaan tippaa ja pyysi että kun supistus lakkaa niin laittaisin käden sairaalakaavun hihaan että saisi tipan paikalleen. No sepä ei sitten lakannutkaan. Kätilö vaan ihmetteli että onpas pitkä supistus ja tarjosi ilokaasua jota sitten vedin henkeni hädässä. Sen verran kaasu helpotti että sain käden hihaan ja housut pois, sitten alkoikin jo ponnistuttaa. Siinä jäikin sitten tipat laittamatta ja eikun pötkölleen sängylle, itse vedin ilokaasua kun yrittävät viritellä niitä sydänäänipiuhoja miun ympärille. Sisätutkimus tehtiin ja 6 cm auki olin silloin, huusin että nyt sitä kivunlievitystä ja sassiin.

Lääkäri kun tuli saliin laittamaan kohdunkaula puudutusta niin huusinkin että nyt se lapsi tulee ja olinkin sitten 10 cm auki. Pari ponnistusta ja poitsu oli maailmassa. Kaikki tuo siis tapahtui alle tunnissa joten rytinää riitti. Synnytyksen kesto oli 2h 12 min, ponnistus 2 min ja jälkeiset 8 min.

Vaikka mitään muuta kun ilokaasua en ehtinytkään saada niin ihan hyvä mieli jäi koko hommasta. Kaikki kipu katosi kun vauva oli ulkona ja tuollaisen ihanuuden takia sitä kipua kyllä kestää. Taisi kätilö olla järkyttyneempi synnytyksen kulusta kuin mie ite ja kaikki spinaalin tarvittavat jututkin oli pöydällä valmiina, mutta eipä niitä ehtinyt sitten laittaa. No lähempänä tällä kertaa kuin koskaan aikaisemmin...

Itsekin olen toipunut tosi hyvin, yksi tikki laitettiin nirhaumaan kun vuosi jonkun verran, mutta muuten selvittiin vammoitta, vaikka nopeaa toimintaa olikin.

Nyt tuolla huudellaan tissiä joten tässä tämä tällä kertaa. Voikaahan hyvin, kohta se vauvabuumi täälläkin alkaa.

MLM ja pikkutyyppi 5 pvä
 
Hei!

Ja voi kun näitä odotusjuttuja on niin ihana lukea :heart: Mielelläni liittyisin minäkin seuraanne jos vain huolitte :) En ole vielä raskaana, mutta haave kuudennesta on noussut voimakkaana pintaan. Olen 35 vuotias, mies vuoden vanhempi. Meillä on kaksospojat -98 ja tyttäret -00, -06 ja -08. Lapsiluvun piti olla täysi jo kolmannen jälkeen, sitten neljännen ja viimeistään viidennen jälkeen, mutta tässä sitä taas ollaan :whistle: Eikä teidän ihanien masukuvien ja odotusjuttujen jälkeen helpota yhtään ;)

Toivon kaikille ihanaa odotusta ja haaveilijoille plussatuulia :heart:

ps: Lopettelen just yövuoroani ja tämä vuoro on mennyt vauvasivuja lukien, äitiysvaatteita katsellen, vauvalehtiä selaillen ja masukuvia ihaillen... Eli KUUMEILLEN =)

Hyvää alkanutta vuotta!!
 
Tervetuloa ÄitiViidelle:flower:Nää vauvalehden tms sivut ei kyllä poista vauvakuumetta:LOL:Enneminkin antaa kunnon nostetta....

Itsellä tänään nla nro 3 ja puntarille nousu ahdistaa jo nyt:headwall:

Lily ja mini rv 22+
 
:flower: Hyvää Uutta Vuotta!

Tervetuloa ÄitiViidelle ja plussaonnea :) Meilläkin oli lapsiluku täynnä kakkosen ja sitten kolmosen jälkeen :p No kolmosen ja nelosen välillä onkin kuuden vuoden väli että siinä nostettiin kuume kunnolla. Mutta kyllä tämä kuutonen on nyt se vihonviimeinen vaikka tulis mikä kuume tahansa (ja tuleekin...) :snotty:

Mulla oli tänään neuvola. Kovasti yritti th mun painonnousua selittää jouluruuilla ja turvotuksella :D Sanoin että suolaa kuluu aina, ei ole poikkeuksellista turvotusta havaittavissa. Paino noussut taas lähes 800g viikossa. Tähän ylipainoiseen vartaloon siis AIVAN liiaksi! Eikä sokerirasituksessakaan ollut mitään huolestuttavaa. :heart:äänet kuului hyvin mut terkka ei osannu sanoo mitenpäin se vauveli siellä oikein köllii. Ei ainakaan pää edellä vielä ole tulossa....

Kuudes ihme 25+6
 
Ellamae
Varovaisesti täältä huhuilee 6. odottava mamma. Vko:ja hurjat 5+5 mutta on nyt kuitenkin:D

Ei pitänyt meillekään enää tulla mutta ympäristöön rupesi tulvimaan vauvoja oikein kunnolla ja eräänä iltana iltavuorossa tein Kelan sivuilla tarkat laskelmat äippärahoista yms. ja lätkäisin ne isännän kouraan :D Ja se lähti tähän hulluun ideaan mukaan:LOL:

Isommat ovat iälttän 14, 13, 8, 3 ja 2 ja keväällä pitäisi valmistua oppisopimuksella lähihoitajaksi.
Just tuossa laskeskelin vko sitten, että pahin öklötys on meneillään juuri osaamisalan näytön aikana. Siinä sitten keskitytään vain katetrointiin ym. mukavaan hyvin tarkasti, kun mahassa kiertää:$
Mutta ajoitushan on aina kaiken A ja O:LOL:

Ellamae ja Onni 5+5:heart:
 
Tervetuloa taas uudet!!!

Koitetaan nyt pitää pino pystyssä jooko?

HotMilk,ootko jo ollut r-ultrassa ja mitä muutenkin kuuluu???

Mua turvottaa ja nestettä kertyy järkyttävästi.Pohdin ostavani ananaskapseleita,ovat pelkkää ananasta,ei kai niistä haittaa voi olla?

Lily rv 24
 
Uhkaavalta näyttää tämän pinon kuivuminen kasaan, kaikki ovat kadonneet jonnekin : / :attn: kaikki paikalle, kuulumisia kertomaan :attn:

Lily, r-ultra on 20.1 eli enää reilu viikko, odottavan aika on pitkä =) Olo mitä mainioin, mitään erikoisempaa ei tunnu. Neuvolassa vain ihmeteltiin sf-mitan suuruutta, ei käyrät riittänyt. Millaisia sf-mittoja teillä on ollut rv 20 tietämillä?
Kotona on tenavat sairastaneet jouluviikolta alkaen, välillä muutama sairastamaton päivä ja uusi kierros on alkanut - alkaa jo tympimään. Jospa pakkaset veisivät jotain pöpöjä pois.

Ananashan on ihan hyvä nesteenpoistaja, varmaan tuoreenakin. Niin, tervetuloa uusille :flower:

Nyt nukuttaa, hyvää yötä! toivotavasti huomenna voi lukea kuulumisia =)

HotMilk ja Nuppu rv 20+1
 
Huomenta :) Tervetuloa Ellamae:) Kyllä ne viikot siitä pian kasvaa ;) On sulla kyllä mahtava ajoitus. Tsemppiä sinne koulun loppurutistukseen!!

Täällä ollaan edelleen! Eilen oli eka lääkärikäynti rv 27+1. Eipä siinä kauan nokka tuhissut kun hommat oli hoidossa. Ja paikatkin edelleen kiinni (pehmeenä kyllä?) vaikka pelkäsin että jotain olisi tapahtunut, sen verran joutuu tuon 2,5veen kanssa ponnistelemaan ja hänhän ei ole mikään pikkupoika.
Mulla se sf-mitta huitelee yli yläkäyröjen. Lääkäri sen verran varotteli että voi olla iso vauva tulossa ja loppuraskaudessa sitten seurataan enempi jos ei kasvu taitu. Eka mittaus oli rv 22+3 ja th sai silloin 22.5cm. Nyt oli jo 28cm...Edelleinen lapsi oli 4600g että en mä isoja vauvoja pelkää :D

Kuudes ihme :) 27+2
 
Käyn kyllä täällä satunnaisesti lueskelemassa teidän muiden kuulumisia mutta harvoin tulee mitään kommentoitua. Tuntuu hullulta yleensä käydä täällä kun en enää odota :O meidän vauva on jo lähes 4kk..:heart:
Tuolla facebookin puolella on mielestäni mukavampi jutustella kun ryhmän jutut ei näy ulkopuolisille, sinne onkin jo muodostunut melko tiivis ryhmä. (toki uudet jäsenet on tervetulleita! ;) )
Ellamaekin sieltä löytyy! :LOL:
 
^en usko että mitään!
Näillä viikoilla uudelleen synnyttäjän kohtu kasvaa reippaammin kuin esikoisen odottajan.Mut ehkä sitten loppuraskaudesta voi jotain päätellä sf-mitan perusteella:DMulla on tuossa vaiheessa mennyt reippaasti yli tai ali tai keskikäyrällä ja kaikki lapset kuitenkin suht saman kokoisia.
Mut ainahan sitä on kiva arvuutella....;)
 
Mä ihmettelen miten joku voi saada noin pieniä vauvoja:DVaikka itse oon pienikokoinen ja oltu molemmat,minä ja mies pienikokoisia syntyessä,on mun lapset olleet likemmäs 4kg ja ylikin:p
Mun veljen tyttöystäväkin synnytti täysaikaisena 2,7kg tytön.Ja että se oli pieni:heart:

Mut mullahan vauvat on aina arvioitu paljon isommiksi kuin mitä sitten olleet,on ollut näitä 4,5kg hälyytyksiä:DPaitsi sen kerran kun tuli se yli 4kg:n vauva,paripäivää ennen ultrattiin siro pieni tyttö,3300g=)Ja itse asiassa sillo mun sf kulki koko raskauden kauniisti keskikärällä...
 
Heipsis!

Päivittelen vielä uudet tuohon etusivulle, mutta sitten luovutan vetovastuun jollekin muulle. :) Toivottavasti kuitenkin jatkatte juttuja täällä.
Itsellä kun on tuo tammikuun odotus- ja vauvapino päivitettävänä niin ei aika riitä kaikkeen. :(

HotMilkMiulla meni tässä raskaudessa tuo sf-mitta ihan viimesiin viikkoihin saakka yläkäyrällä, mutta vauva ei ollut edes suurin näistä mein lapsista. Ja muista on tosiaan ollut keski- tai alakäyrän tietämissä.

Lily-rose Kiitos kuvakommenteista tuonne toiseen pinoon. :) Pikkuinen on vaan niin suloinen, että kamera laulaa päivittäin kun on pakko pientä kuvata. :D

Meillä on ensimmäiset 3 viikkoa sujunut oikein mallikkaasti. :) Ei suurempia masupurujakaan ole vielä ainakaan rantautunut, ehkä vähän enemmän ähkimistä kuin ensimmäisinä viikkoina, mutta ei onneksi mitään kauheita iltahuutojakaan ole koettu. Suurimmaksi osaksi poitsu vaan kattelee ja ihmettelee maailmanmenoa hereillä ollessaan.
Tissi maistuu hyvin, välillä tuntuu että vähän liiankin hyvin. :p Yöt menee yhdellä tai kahdella syötöllä ja muutenkin ihan yleisesti tyytyväiseltä kaverilta vaikuttaa tämä tapaus.

Tsemppiä teille odotukseen. :)

MLM ja Töyhtis 3 vko
 
Ellamae
lily-rose mullakin 3. lapsi ultrattiin vko:lla 36 ja todettiin, että "vain 3,5-kiloinen tulossa. Onneksi meninkin sitten synnyttämään sillä ajatuksella, että nopsaanhan tämäkin tulee, kunnes ponnistusvaiheessa tajusin ettei tulekaan...eikä ole tosiaankin mikään 3-kiloinen:O
4 kg oli syntymäpaino mutta nämä 2 viimeisintä oavt onneksi olleet normikokoisia=)

Väsymys iski kuin nuijalla päähän eilen ja tänään otin vapaapäivälle keikan kiireiselle osastolle Lohjan tk:hon...ei puuttunut vauhtia eikä sykettä ja söinkin kunnolla vasta kotona...ja SÖIN KUNNOLLA!!
Huomenna ois taas keikka-aamu ja iltavuoro omassa opiskelupaikassa perään:whistle:

Anoppi paukkas kylään, joten palaillaan asiaan:wave:

Ellamae ja Onni 6+2
 
Tervetuloa kaikille uusille =) Mulla kahdessa viimeisessä raskaudessa SF mitta on mitattu ensimmäisen kerran viikoilla 22-23 ja se on ollut silloin 18cm ja syntyessään ovat olleet 2700g ja 2540g. Mun SF on kyllä aina kulkenut melkein alimmalla käyrällä...
 
Hei pitkästä aikaa :wave: Ja Tervetuloa minunkin puolesta uusille :kiss:

Täällä mennään jo viikoilla 29+3... aivan käsittämättömän joutuisasti kuljetaan. Pesänrakennusvietti on nyt antoisimmillaan :D Eli minä haluan tuon kaukalon (se on lupa hankkia kun vanha meni kiertoon) ja nui rattaat ja "iiih!!! Tuon sängyn ja jos nyt hankkisis sen babybjörnin sitterinkin" :LOL:
Kaikki kuitenkin tarpeellinen on, pöhköt hormoonit. Vauhti on nyt hieman hidastunut entisestään, joten netissä on kiva kuikuilla. Lääkärikin oli tällä viikolla ja kohdunsuu oli selkeästi lyhentynyt ja pehmeä. Onneksi vielä kiinni.

Minkäslainen tilanne teillä on ollut kohdunsuulla keskiraskauden lääkärissä?
Kuudes Ihmehän se jo laittelikin statustaan

Tuosta sf-mitasta. Minun pallerolla se oli rv 23+1 23 ja nyt mitattiin rv 28+1 26 Hyvin tasoittuu.

Ja Hotmilkin ultra-kuulumia odotellen :heart:

...hm... Pitäisikö tulla sinne toiseenkin pinoon teitä kuikuileen?? Kenelle siitä huudellaan =)

Oliivitar
 

Yhteistyössä