Suurperheelliset Odottajat

Pino niille jotka tuntevat itsensä suurperheen äideiksi.





Kuumeilijat

Elysee
puolitusinaa
iines84
ÄitiViidelle






Odottajat

Pai-30
duracel
felicia
Hemuliina
Lyytinen
Pavunvarsi, la 17.1.2012
Liljan äippä
Oliivitar
Marzipaani
ruttunen
HotMilk
Kuudes Ihme :), la 10.4.2012
lily-rose
MaMa1977, la 26.4.2012
mamma84, la 9.7.2012
möhköpantti
Nanaliini
taaperox5
maximilliana
Ellamae






Vauvautuneet

Pieni Tähtönen
Marja76
Minimuu
Dreamer75
MommysLittleMonster




 
Viimeksi muokattu:
Kivaa että löytyy muitakin. Itse siis odottelen kuudetta ja la on joulu-tammikuun vaihteessa.

Meillä on kaksi poikaa, -99 ja -00 syntyneet (A-sarja) ja sitten kolme tyttöä -07, -08 ja -10 syntyneet.

Pai-30 Sie ootkin sitten jo ihan loppusuoralla. :) Itsellä vasta puoliväli ohitettiin.

Hemuliina Minkä ikäisiä teillä on muut lapsukaiset, jos saa udella? Onko siun raskaus miten sujunut? I

MLM ja Kukkis 23+5
 
Täällä myös yksi viidettä odottava.:wave: Vauva syntynee käynnistyksellä parin viikon päästä joten viimeisiä viedään. Kiva olisi kuitenkin jatkossakin turista muiden suurperheellisten kanssa :)

minimuu ja poikanen 35+6
 
Hei!!

Saisikos liittyä tänne? vaikka en ole raskaana vaan juuri synnyttänyt viidennen :)
Neitokainen syntyi 18.8 ja synnytys oli tosi ihana ja helppo.

Olisi tosi mukava jakaa kuulumisia isojen perheiden kanssa.
Meillä on 3 koululaista ja 2 kotona.

Pieni Tähtönen ja Neiti 18vrk :heart:
 
Hei! Jeee meitä on siis muitakin:D!!
MLM: Meillä lapset on syntyneet tyttö-00 ,tyttö-02 ,poika-04 ,tyttö-06 ja tyttö-09.Ikää mulla on 27v loppuvuodesta täytän 28v.Hyvin on mennyt raskaus:)

Pieni tähtönen: Oikein paljon onnea pikkuisesta!

Talo hiljeni,suihkussa käyty ja nyt mä vetäydyn sohvalle:wave:

hemuliina ja tänään on 21+5:heart:
 
Tälläistä ketjua kaipaillut jo pidempään, mutta on vaan jäänyt tekemättä aloitus.. Meillä tyttö '95, poika '97, tyttö '03 ja tyttö '05. Nyt on viidennen la 21.10. Tää menee sitten vissiin jo kolmanteen sarjaan vaikka taitaakin jäädä viimeiseksi.

Dreamer75, rv33+4
 
Mulla kaikki mahdolliset ongelmat tämän iltatähden kanssa...ensin niskaturvotukset, istukkabiopsiat, ennenaikaiset supistukset, diabetes jne...terveen tytön kromosomit oli meillä vastaus, mutta jännityksessä vielä hetken aikaan...rakenteissa ei näkynyt poikkeavuuksia, mutta sen tietää varmasti kun neiti saa ulos...Meillä noi vanhimmaiset on alkuvuodesta syntyneitä, joten vanhin täyttää kohta 18v ja tosiaan ainoa poika...Akkavalta siis täällä ja pari koiraakin pyörii jaloissa:) Monen vuoden miettimisen jälkeen ja kauhean lapsien painostuksen jälkeen, sitten iltatähti tehtiin...tai ei tehty, vaan se tuli heti, kun 2kk tauko ehkäisyssä....Ensimmäiset kolme on mulla edellisliitosta ja nämä 3 jälkimmäistä tästä nykyisestä!
 
Täällä olisi juuri 40- rajapyykin saavuttanut suurperheellinen!=)

Lapset ovat -93 poika -95 poika -99 poika -02 poika -05 enkelityttö -06 poika -08 tyttö ja nyt olen viikolla 11+6 (ultran mukaan 12+3) mutta neljän päivän heittoa ei np-ultrassa muutettu. Kävin viime torstaina ultrassa ja kaksi kertaa narhtaneena sain kerrankin puhtaat paperit, turvotusta ei juuri lainkaan ja vauva oli hyvin vilkas ja kaikki tarvittava löytyi. Huokaisin helpotuksesta!:heart:

Meillehän ei pitänyt lapsia enään tulla, mutta luonto päätti toisin. Alkujärkytykseltä olen toipunut ja nyt olo alkaa olla hieman parempi ja mieli myös.

Onnea muillekkin odotukseen!;)

Liljan äippä ja pieni ihme 11+6 (!2+3)
 
Marja76 olisin sinuna ihan hyvillä mielin, koska sait terveen tytön kromosomit! Muut kehityshäiriöt ovat kuitenkin niin harvinaisia! Mulla on takana yksi keskeytetty raskaus, tuloksena downin syndrooma. Vauvalla oli hydrokefalia ja sydän laajentui jatkuvasti kerätätessään nestettä. Vauva ei olisi kyennyt, kuin makaamiseen, jos ei olisi keskeytynyt itsestään. Verta valui jatkuivasti hieman. Keskeytys tehtiin rv.17 Toisessa tyttöraskaudessa nt 4,1 mutta tuloksena normaalit tytön kromosomit. Nyt tyttö on 3 v. ja aivan normaalilta vaikuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, kiva että täällä on tosiaan muitakin "outoja" =) Liljan äippä ainakin sanoit ettei pitänyt lapsia enää tulla, tuliko sulle sellainen olo että nyt nää riittää? Siis kun monet pienempienkin perheiden äidit osaa sanoa, että meille ei tule enää, ja minä vaan odottelen sitä tunnetta. :LOL: Tavallaan sitä melkein toivoisi että tulisi sellainen varmuus asiasta, tyyliin että tää on nyt viimeinen raskaus tms, mutta ei mulla tosiaan sellaista ole tullu. Vaikka toisaalta kyllä hirvittäis edes ajatella enää tän jälkeen lisää, on kuitenkin aika pieniä sitten nää kolme nuorimmaista, eli kaikki alle 4v...

Saas nähä, voihan se olla että meillekin tulee vielä sellainen iltatähti/tähdistö =) Ikää mulla on kuitenkin "vasta" 33v, eli kyllähän sitä vielä ehtis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liljan äippä;24568839:
Marja76 olisin sinuna ihan hyvillä mielin, koska sait terveen tytön kromosomit! Muut kehityshäiriöt ovat kuitenkin niin harvinaisia! Mulla on takana yksi keskeytetty raskaus, tuloksena downin syndrooma. Vauvalla oli hydrokefalia ja sydän laajentui jatkuvasti kerätätessään nestettä. Vauva ei olisi kyennyt, kuin makaamiseen, jos ei olisi keskeytynyt itsestään. Verta valui jatkuivasti hieman. Keskeytys tehtiin rv.17 Toisessa tyttöraskaudessa nt 4,1 mutta tuloksena normaalit tytön kromosomit. Nyt tyttö on 3 v. ja aivan normaalilta vaikuttaa.
Olen ihan hyvin mielin ja meillä niskaturvotus oli 4,8mm...Siskoni sai down tytön vuosi sitten ja hänen kohdalla kaikki niskaturvotukset ja muut oli ok...vasta 32 rv huomattiin, että vauvalla on ainakin suolitukos ja käskettiin varautumaan downin mahdollisuuteen...no 3 viikkoa myöhemmin neiti pinkaisi maailmaan, ilman pyllyreikää ja paksusuoli kietoutuneena haiman ympärille. Ihana pieni tytteli, jolla sydämmessa ei ole mitään vikaa ja leikkauksilla on saatu hoidettua maha/suolisto ongelmat!
Mulle ennustaja sanoi vajaa 4 vuotta sitten, että tulen saamaan vielä yhden tytön, mutta menee ainakin 2 vuotta tai vielä pidempi aika ja nyt sit ollaan tässä tilanteessa..
 
lyytinen mullahan on ns. krooninen vauvakuume, mutta mielestäni ikää oli jo liikaa ja pelkäsin myös noita kromosomi riskejä. Mulla on kierukka(hormoniton), tai oli mutta se petti ja olen myös sterilisaatiojonossa. Saan sen kuulemma synnytyksen yhteydessä, tai seuraavana päivänä. Järkytys oli aikamoinen kun kuvotus ja paha olo yltyi. luulin tosiaan että mulla alkaa jo vaihdevuodet ja tein rt. vasta kuukauden kuluttua kuukautisten poisjäännistä. Testi oli kirkuvan punainen, eikä jossiteltavaa jäännyt. Sulla on ikää vasta vähän, ja ehdit hankkia vielä monta lasta, jos podet jatkuvaa vauvakuumetta=).

Marja76 onneksi siskosi lapsi on suhteellisen terve. Soimasin pitkään keskeytyksen jälkeen itseäni ja vuodatin krokotiilinkyyneleitä, mutta luotin lääkäreihin ja ruumiinavaus puhui samaa kieltä. Meille ei sitä hymyilevää, kävelevää down lasta olisi suotu. Ajattelin myös muita lapsiani, etten olisi pystynyt sitoutumaan sängyssä makaavaan lapseen, joka ei ota kontaktia tai jolta ei sitä saa. Vaikeita päätöksiä!:'(

Onnea loppumetreille Marja76 kohta saat vauvelin jo syliisi.
 
Meillä oli se tilanne, että asia käytiin läpi, sekä lasten,että miehen kanssa, että jos lapsi ei olisi terve, niin emme sitä olisi pitäneet...kauhea ajatella niin, muuta siinä kohti ajattelimme, että peli puhalletaan poikki, koska me olemme saaneet 5 tervettä lasta, mutta riskit myös tiedostimme, että synnytyksessä voi tulla vastaan mitä vaan...

Mä kolmannen kohdalla sanoin synnärillä, että en tule tänne enään koskaan ja kätilö sano, että ne jotka noin sanovat ovat täällä yleensä vuoden sisällä uudelleen...meni vähän enemmän aikaa, mutta enään en ole sanonut kertaakaan niin...
 
Vauvakuumetta on täälläkin koko ajan :whistle: mutta nyt vaan on päätetty, että perhe on kasassa ja keskitytään tähän kööriin.
Meillä imetys sujuu hyvin ja maitoa on yhtäkkiä noussut niin paljon, että pikkuinen on täys jo yhdestä tissistä eikä sitäkään jaksa kokonaan. Pakko siis välillä lypsää pakkaseen maitoa ja helpottaa myösomaa pingotuksen tunnetta :)

Jonkinlaista tila-autoa ollaan katsottu. Nytkin löytyy seitsemän paikkanen auto mutta tilaa siinäkin on liian vähän.
Minkäslaisia autoja täällä muilla on?

Pieni Tähtönen ja Neiti 19vrk :heart:
 
Saako mukaan tulla myös jo synnyttänyt(vuosi sitten kylläkin jo)suurperheellinen ja toki ikuinen vauvakuumeinen?

Itse oon pian 36v ja lapsia on 8,vanhin tulee loppuvuodesta 15 ja nuorin täytti vuoden.5 tyttöä,3 poikaa:heart:
Ja mistäs sitä koskaan tietää,tuleeko vai ei,lisää lapsia:whistle:
 
Meillä 9 paikkainen pikkubussi ja yksi paikka siis jo nyt liian vähän.Tavaratilaa kyllä kiitettävästi.Tuon isompaahan ei saa edes ajaa henkilöautokortilla vaan isompaan tarvitaan sitten jo autokoulun penkille paluuta:mad:
 
Meillä on ollut Peugeotin 807 eli 7 paikkainen tila-auto, tykkäsin kovasti. Kakkosautona on peugeot 307 sw eli farkku johon saa lisäpaikat kolmanteen riviin. Meillä lisäpenkkejä tosin vaan yksi, eli tuo on ollut kuusipaikkainen ja riittänyt tähän asti. Harvemmin tietty tolla kakkosautolla kaikki ollaan liikenteessäkään, eli luultavasti ei siihen aleta seitsemättä penkkiä hankkimaan.

Isompi, eli se ykkösauto on menossa just vaihtoon, eli tuo vietiin viime viikonloppuna liikkeeseen, ja sitten ikuisuudelta tuntuvan tilausajan jälkeen joskus talvella tulee tilalle ihan uusi Volkkarin Sharan. Se on autona aika samankokoinen kuin tuo vanha, eli kun kaikki paikat tulee olemaan käytössä, pitää luultavasti hommata myös suksiboksi :)

Jos näitä vielä siunaantuu, niin sittenhän meilläkin on edessä tuo bussiosasto :LOL:
 
Meillä seisoo nyt pihassa 10 heng. auto joka laitettiin talvella seisontaan ja sit on 7 heng. auto niin ja tietysti isännän oma pakettiauto, missä 3 paikkaa, joten sen ei tartte kauheesti kuskailla porukkaa...no harvoin kuljetaan koko kööri yhdessä tai sit minä kuljen 4 nuorimman kanssa, joten toi 7 heng. auto riittää tällä hetkellä vaikka vauvakin on...laitettiin 10 heng. auto seisontaan samoihin aikoihin kun sain tietää raskaudesta ja kerettiin ostaa tuo 7 paikkanen...no saapahan isomman otettua ajoon jos siltä tuntuu...ainoa jos tarttee johonkin reissuun lähtee, niin kamojen kans voi olla ongelmia..
 

Yhteistyössä