Suurperheelliset Odottajat

Hih, Oliivitar onkin jo ihan hyvässä vauhdissa kasvamassa... =)Hotmilk, mulla oli kanssa tässä raskaudessa ihan mieletön turvotus jo heti 4+jotain eli siis aivan alussa! Otin silloin kuvankin todisteeksi kun en meinannut uskoa että maha voi olla niin iso heti alkuun :LOL: Eipä tuo ole sittemmin pienentynyt vaan kasvu on ollut aika tasaista ja nyt oon jo kyl ihan selvästi raskaana kun on menossa viikko 17.
 
Laiskamato ilmottautuu. :wave:

Jotenkin tämä oma olo on taas ollut niin vetämätön, että ei edes jaksa koneella istua. Se on kyllä vakava merkki jo. :D

HotMilk Ihan mielettömästi onnea plussasta ja paljon tarrasukkia pikkuiselle mukaan. Heart:

minimuu Voi mikä ihana pieni pallero! Paljon onnea! :heart: Tässä jo kärsimättömyys taitaa isekä kun noita kuvia katselee pienistä, miekin haluan oman jo näytille. :D

oliivitar Ihana massukka siulla jo. :) Miullakin oli jo tosi aikaseen ihan vauvamaha, ehkä se johtuu siitä että ei kauheesti noita vatsalihaksia ole vastustamassa tuota turvotusta. :D

NanaJ Tervetuloa! :)

Listan yritän päivitellä vaikka huomenna tjs. Nyt neulomaan ja odottelemaan nukkumattia.

MLM ja Kukkis 27+0
 
Aurinkoista huomenta täältä etelästä.

oliivitar ja Hotmilk jaksamisia päänsärkyjen kanssa. Meillähän tolla toiseksi nuorimalla pojalla on migreeni, eikä ole mukavaa katsottavaa kun kohtaus iskee. Nyt lääkitys alkaa olemaan aika hyvin kohdallaan, koska kohtaukset iskevät harvemmin ja lievempinä. Oliivitar masusi on jo aika iso.=)

Itsellä on aivan loistava olo. Närästys on kadonnut tykkänään, eikä väsymys kolkuttele kuin harvoin päivisin. Pieni päivänsäteemme on alkanut jumppaamaan äidin iloksi, luulisin että istukka on takaseinässä, kun liikket jo tuntuvat, mutta ihanaltahan se tuntuu.=)

Liljan äippä ja päivänsäde 15+3 (15+7)
 
Nostellaas vähän pinoa!

Oli niin kiva ilma viikonloppuna, että oli melkein pakko tehdä noita pihahommia. :) Jos vaikka kohta sataisi lunta, niin ei sitten kaikki jää ihan rempalleen.

Tällä viikolla tulee jo 28 viikkoa täyteen, vaikka vastahan tässä plussattiin. Jotenkin tuntuu ihan epätodelliselta että meille tulee kohta vauva. :D Tosin viidennen kohdallakin se taisi vasta viime metreillä konkretisoitua, että kohtahan meitä onkin seitsemän.

Helpotusta elämään tuli viime viikolla kun tuo nelonen päätti ihan omineen että ei tarvitse enää tuttia ja vaippaa yöllä. :) Täyttää siis nyt ensi torstaina 3 vuotta. Ei sitten ole hetken kuin yksi vaippapöksy talossa.

Masuun ei kuulu oikeastaan kummempia. Välillä myllätään ihan kunnolla ja välillä joutuu pohtimaan että onkohan noita liikkeitä edes tuntunut. Neuvola olisi 19. päivä vasta, sitä ennen sitten lääkäri, joka toivottavasti kirjoittaisi vielä viimeiset 2,5 viikkoa tuota sairaslomaa. 7.11. alkaisikin sitten äippöloma.

MLM ja Kukkis 27+5
 
Tervehdys taas! Täälläkin kärsitään päänsärystä lähes päivittäin. Mä olen tulkinnut että se johtuis tosta meidän takasta kun se haisee jatkuvasti, eli meillä on nyt tässä ilmanvaihdossa vissiin jotai häikkää. Asiaa kyllä selvitellään. Mutta täällä on monella muullakin pääkipuja, niin voihan olla että kyseessä on myös joku raskausvaiva.

Hauskaa muuten että meitä on täällä useampi aika samoilla viikoilla. Ainakin Oliivitas ja Liljan äippä taidatte olla mun kanssa aika samoissa?

Mulla on nyt alkanut huolettaa aikalailla, kun mulla on nyt siis viikot 17+1 ja mä en tunne vieläkään liikkeitä! Edellisistä on tuntunut joskus 14-15viikoilla, ja tässäkin tuntui silloin jonkunverran, mutta nyt ei ole tuntunut moneen viikkoon mitään! Mulla on ollut kerran keskeytynyt keskenmeno, ja sitä olen nyt alkanut pyöritellä päässäni... No, perjantaina on onneksi neuvola, (muuten vasta toinen tässä raskaudessa!) niin ehkäpä siellä saa jotein selvyyttä asiaan, ainakin sydänäänten muodossa. Mä niin toivon että ne kuuluis. Voihan se olla että istukka on jotenkin niin tossa edessä että se vaikuttaa, mutta toisaalta luulis että siltikin tuntuis jo ees jotain.

Nuorimmainen täytti viikonloppuna 2v ja me siirrettiin poika sen kunniaksi isojen sänkyyn pinniksestä. Ja oli muuten tosi huono idea. Poika meni jotenkin ihan tolaltaan, ekana iltana sai ihan hirveen hepulin ja lopulta nukahti miehen kanssa sohvalle vasta puoli kaksitoista yöllä :headwall: Toisena iltana alkoi näyttää uhkaavasti siltä että edelleenkään poika ei jää edes koko huoneeseen, niin me luovutettiin ja puoli yhdentoista aikaan ruuvattiin pinnis takaisin kasaan... Ehkä joskus myöhemmin? Onneksi meillä on kaksi pinnistä niin ei ole tulokkaan takia mitään kiirettä =)

Jakselkaahan!
 
Pai-30

Onnea Pikku Prinsessasta

Lyytinen :hug: Minullakaan ei vielä tunnu liikkeitä. Malttamattomana niitä myös odottelen :heart: Muutaman kerran olen tuolla todella alhaalla tuntenut pysäyttävää sarjakuplintaa, mutta sellaista, joka ei vielä toistu...
Oletan itse, että istukka olisi minulla edessä :confused: Minulla on ollut kaverina Doppleri, jolla sain sydämen tumpsutuksen kuulumaan jo rv10 ihan edestä ja navan ja häpykummun väliltä. Harvakseltaan tuolla kuuntelen, koska aina ei äänet löydy ja en halua hermostua suotta... Nyt pari kertaa en ole saanut masukummulta kuin oman sykkeen kuulumaan. Vauvan syke löytyy tosi alhaalta vasemmalta ja viistoon täytyy anturia pitää. Ensin ajattelin, että Pikkuinen Nappi lymyilee piilossa, mutta luulenkin, että istukka saattaa olla tuossa edessä, siksi liikkeitä en vielä kunnolla tunne ja sykekin kuuluu, muttei lukemia saa näytölle. Jemmassa on ison masun saloissa =)
Uskon, että pikkuisesi piileskelee ja toivottavasti kun potkaisee, potkaisee tosi lujaa, että äidille tulee ihana ja levollinen mieli :kiss:


Meillä ehti Viitonen 2,5 vuotiaaksi ennenkuin "huomasin" että tutti oli vielä nukkumisrituaaleissa mukana. Vieroitettiin ja poika nyt 4v haluaa vieläkin nukahtaa mamman viereen tai ainakin minun kanssa :heart: Mies naureskelee, että taitaapi tuo nukkua vielä teininä meän välissä. Pariin otteeseen on Vitonen ollut vierailulla isojen kanssa vintillä, mutta tyynyn ja peiton kera ollaan tultu takaisin viereen :D Siitä viisastuneena olen aloittanut jo tutista astettaisen vieroittamisen pikku-mieheltä, joka on 1v3kk

Oliivitar ja Nappi 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Pai-30 onnea prinsessasta!:heart:

Lyytinen ja Oliivitar eiköhän ne liikkeet pian tunnu. Tosiaan, jos isatukka on etuseinässä, saa jumpsutuksia odotella kauemmin. Mulla on neljässä raskaudessa ollut etuistukka ja liikkeet ovat tuntuneet vasta viikolla 18 jopa rv.20. Nyt mulla viuhtoo semmoinen duracell pupu, että liikkettä löytyy ja tuntuu. Luulisin että istukka on takaseinässä. marraskuun 4. päivä on rakenneultra, siinähän se lopullisesti selviää!:D

Tutti on meillä ollut kahdella lapsella, muut eivät huolineet. Toiseksi nuorin poika söi melkein neljä vuotiaaksi, niinkuin oliivittarenkin poika. Antoi suosiolla sen jälkeen pois, totesi että on jo iso poika, onneksi, niin rakas se oli.:whistle[/B]

Pinnis on tytöllä vieläkin käytössä, vaikka täytti kesäkuussa jo kolme. Ajateltiin hankkia pukilta jouluksi uusi.

Kerhoon pitäsi alkaa valmistautua. Täällä on kolme kertaa viikossa 5- vuotiaitten kerho ja Samuel on viihtynyt tosi hyvin. Tulee kuntoiltua samalla, kun menen junalla 5 kilometriä ja reippailen tytön kanssa kävellen takaisin. Tekee oikein hyvää mielialalle. :D

Liljan äippä ja päivänsäde 15+7 (16+4)
 
Viimeksi muokattu:
Pai-30 Oikein paljon onnea pikkuisesta prinsessasta. :heart: Siullahan oli vauhdikas tuo synnytys, kävin tuolta syyskuun pinosta lukasemassa. Itsellä onneksi ei ihan noin tiukille ole mennyt, mutta samalla tavalla täälläkin vedet eivät ole koskaan menneet kuin ihan viime metreillä sitten. Kalvot kun on puhkaistu niin 10 minuutin sisällä vauveli onkin ollut jo maailmassa. :)

(.) Mie hätähousuna jo laittelin vauvalle petiä valmiiksi, tuli aikas kiva miusta.



Taisi jossain välissä olla puhettakin, mutta mitenkäs teillä muilla on nuo lapset jaettu huoneisiin? Meillä siis se tilanne että makkareita on neljä ja lapsia kohta kuusi. :D Isommilla on tällä hetkellä omat huoneet, mutta alkaa tuosta yhdestä huoneesta tila jo loppua joten jotain pitäisi keksiä noille.

MLM ja Kukkis 27+6

Muoks. Lisätään vielä masukin tältä päivältä eli rv 28+0

 
Viimeksi muokattu:
Heissan :wave:

MLM Ihastuttava sänky!!! :heart: Etkä ole yhtään aikaisessa ;) Minulla alkaa pesänrakennusvietti aina rakenneultran jälkeen...Ajatukset ovat miltein valmiina jo plussauksen jälkeen :D

Meillä alkaa olla tunkua lastenhuoneissa, ennenkuin remontti valmistuu. Tällä hetkellä meillä on kaksi aina samassa huoneessa, ja varsinkin 10- ja 12-vuotiaat eivät tunnu mahtuvan samaan tilaan :( Olemme jakaneet huoneen verholla kahtia, joten tilanne tällä hetkellä on suht hyvä. Paitsi meidän makuuhuoneessa :LOL: Se on myös pienten leikkihuone ja kaksi pienintä nukkuu siellä myös. Eikä näytä vielä innostusta tuo 4-vuotias vintille muuttamaan, vaikka kerrossänkykin sinne ollaan häntä varten laitettu. Olen vähän suunnitellutkin katosta ripustettavaa kehtoa kaikkein meidän lisäksi makkariin. Tuosta äitiyspakkauksen laatikosta tulikin mieleen tällainen sivusto (kakspluslehden vinkki)
UINUA -ensikehto - [url]www.uinua.com/store - ensisänky äitiyspakkauslaatikosta[/url]

MLM Ihana masu ja pyöreä :heart: Siinä liukuu kädet mukavasti silitellessä. Ja onneksi olkooon!!! Yksi tärkeä etappi on saavutettuna :heart: (raskausviikkoja 28)

Oliivitar ja Nappi 15+2
 
Viimeksi muokattu:
MLM iso ja muhkea vatsa sulla, mitenköhän loppumetreillä.=) Mulla oli esikoisen aikaan ihan viimesillään tuollainen masu, veikkasivat korkeintaan 3,5 kg, mutta poika syntyi seuraavana päivänä ja oli 4100g.:D Ihanat reunukset vauvansopissa!

Meillä on neljällä vanhimmalla oma huone ja kaksi nuorinta samassa. Hyvin ovat sopeutuneet. Meidän makkari on niin iso että vauva menee siinä ainakin pari ekaa vuotta.

Sokerirasituksen tulokset eivät saanneet jorvista kummoista vastakaikua, pitivät kai yhden arvon lievää heittoa, niin vähäisenä, että sain yhden ajan diabeteslääkärille ja ravitsemusterapeutille 28.12. Synnytykseen on aikaa sen jälkeen 2,5 kuukautta, heh..

Liljan äippä ja päivänsäde 16 (16+4)

Nyt koiruleita ulkoiluttamaan kauniiseen syyssäähän.
 
:wave: täällä ollaan hengissä ja kamalan laiskana :ashamed:, kiitos kysymästä Elysee

Pai:lle Suuret onnittelut pikkuisesta tyttösestä :flower::heart:

Liikkeistä oli puhetta, voin sanoa että yhdestäkään lapsesta en ole varmalla voinut sanoa tuntevani liikeitä ennen rv 19. Se suolen kuplimisen ja vauvan hipaisujen ero on kuitenkin niin häviävän pieni. Pian varmasti Lyytinen sinullakin tuntuu jalkapohja kylkiluissa :heart:

MLM:n masu on I-HA-NA :)

Pinnis on meilläkin reilu 2 vuotiaalla, mutta isojen tyttöjen malliksi viriteltynä - eli toiselta puolelta on poistettu muutama pinna jotta pääsee sänkyyn ja pois akrobatiaa harrastamatta, mutta ei öisin tipahda lattialle. Ollaan kierrätetty kaikilla lapsilla ja hyväksi todettu.

Omanapaisuutta... Täällä elelen täysin oireettomana - pitäisinkö sitä hyvänä vai huolestuttavana asiana, en tiedä? Ainoastaan vatsa paisuu, alkaa olla todella vaikea peitellä, en tiedä mistä moinen turvotus tulee. Ultran varasin ja se on 20.10, siellä sitten selviää ollaanko raskaana oikeesti vai valeesti ?

Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Huomenta :flower:

Hotmilk Mehän lähdemme sitä, että olet oikeesti raskaana eikös juu? Onnen pipanoita matkalle ultraan :heart:

Toi olikin hyvä idea poistaa muutama pinna sängystä!!! Heti juorusin miehelle :D Meillä on useampi pinnasänky, ja tämä mikä on nyt käytössä on isoin ja sehän antaisi vaan lisäaikaa pikkumiehen unille. Saas nähdä onnistuukohan ilman sahausta kun Pikkumiestä varten korjasimme ja liimasimme sängyn kasaan tyylillä "tämä ei mene enää varastoon" :LOL: Sekin kierrätetty kaikilla lapsilla. Ensimmäisenä sänkynä meillä on ollut mieheni vanha pinnis, joka on todella pientä kokoa verrattuna nykyisiin sänkyihin. Itse asiassa aika söpö. Päiväsängyksi olen perinyt sisaruksilta rottinkikehdon renkailla. Sitteri tai sohva ovat olleet hieman arveluuttavia paikkoja, kun lapsia vilistää milloin missäkin ;)

Oliivitar ja Nappi 16+0
Tänään toinen neuvola, jos saisi jo äitiyskortin oleelliset tiedot, kuten LA:n täytettyä :LOL:
 
Hotmilk Mehän lähdemme sitä, että olet oikeesti raskaana eikös juu? Onnen pipanoita matkalle ultraan :heart:
Justiinsa näin HotMilk,raskaana sitä jollei toisin todisteta ja niinhän ei todisteta:hug:Mihinkäs muuten sun la sijoittuu,touko vai kesäkuulle?

Oliivittarelle mukavaa neuvola käyntiä !Jännä äitiyskortti jos la tiedot puuttuu:)

Meillä vanha lasten neuvolan täti(nyt muutettu ja en oo nähnyt vielä uutta)oli kanssa hauska kun ei syntyneen lapsen nimeä koskaan nla korttiin kirjoittanut vaikka sanottiin että tämä ON se nimi,ollut jo ennen syntymää ja sinä pysyy.Mutta vasta kun 3 kk tuli täyteen,kirjoitti sen korttiin=)
 
Taas oltiin tiputtu kakkossivulle.

Tänne ei muuten mitään erikoista, paitsi että liikkeet ovat vihdoinkin alkaneet tuntua :heart: Ne on vieläkin tosi vaimeita ja tuntuu vaan paikallaan jos oikein kuulostelee, mutta kumminkin! Oli kyllä jo aikakin, koskaan ei ole näin pitkään mennyt että tuntuisi...

Aika kuluu nopsaan, mulla on lauantaina jo puoliväli :) Ja ensi viikolla rakenneultra, sitäkin tuntuu että on odotettu tosi kauan, ja nyt se onkin jo ihan lähellä. Ihanaa. Kohtahan se on kai maaliskuukin, ja vauva täällä, jos näin nopeaan alkaa aika kulkemaan!

Kuulumisiin =)

Lyytinen 19+4
 
Laiskamato kirjoittelija ilmottautuu taasen. :)

En tiiä mikä saamattomuus on iskenyt, mutta koneen käynnistäminenkin on tuntunut niiin ylivoimaiselta viimeaikoina, saati sitten että jotain pitäisi vielä kirjoittaakin. : /

No mutta nyt sitten jotain.

Lyytinen Onnittelut puolivälietapista, aika se vaan kuluu. Tulehan sitten kertoilemaan rakenneultrakuulumisia. :)

Mites muilla sujuu, taitaa olla melko rauhallista tuo keskiraskausaika, että eipä siitä suurempia juttuja saa aikaiseksikaan? Tänään oli ainakin HotMilkilla ultra, tulehan kertoilemaan kuulumisia. :attn:

(.) Täällä poksui eilen 30+0. Tässä oikeesti alkaa jo aika loppumaan, jotenkin ei edes osaa ajatella että kohta meillä on vauva. Hyvässä lykyssä enää kahdeksan viikkoa. :O

Neuvolassakin käväsin eilen

paino 91,1 kg (+500g/vko)
turvotus -
RR 125/80
pissa puhdas
hb 112
sf-mitta 30 cm
sykkeet + 140
liikkeet ++

eli kaikki ihan hyvin. Tarjonnasta ei tullut selvyyttä vielä, painoa on nyt tullut sitten koko raskauden aikana se 1,9 kiloa. Vähän tuo harmitti kun haaveilin että olisi vielä selvinnyt ilman nousua. Hb oli taas tippunut joten rautaa pitää syödä.

Tuli samalla juteltua synnytyksestä ja siitä että normaalia enemmän on nyt pyörinyt mielessä tuo, kun edellinen kerta oli niin kamala. Sainkin sitten lähetteen pelkopolille juttelemaan tuosta ja samalla sitten tulisi käytyä läpi muutkin synnytykset. Jotenkin vaan ihan pöhköltä tuntuu että sitten kuudennen kohdalla alkaakin pelkäämään synnyttämistä. :D Mutta ihan mielellään kuitenkin tuonne menen jos vaikka sitten saisi näitä mietteitä purettua siellä.

Onkos teillä kenelläkään kokemusta tuosta TENS-kivunlievityksestä, kun heräteostoksena tarttui sellainen laite mukaan?

Kotona on ollut aikas hulinaa, viime viikonloppuna oli nelosen synttärit. Täytti 3 vuotta 6.10 ja sunnuntaina sitten juhlittiin. Nyt viikonloppuna pitäisi lähteä vähän reissaamaan Keski-Suomeen ja sitten parin viikon päästä uudestaan, kun miehen mummi kuoli tuossa toissapäivänä.

Nyt siivouksen kimppuun jos vaikka ennen lauantaita saisi valmista. :D



Masukuva vielä eiliseltä.

MLM ja Kukkis 30+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elysee
Hei.

Täällä yksi neljän lapsen äiti ja viides olisi tulossa maaliskuussa. Olenkin aina välillä täällä kaksplussassa etsiskelly jotain keskustelua suurperheellisistä, muttei ole löytynyt.

Tämä viimeinen raskaus oli ns yllätysraskaus, jos sellaista nyt voi olla kun ilman ehkäisyä peuhailee.
Autona meillä on Chrysler Grand Voyager, joten ensi vuonna on kaikki paikat täynnä. =)
 
HotMilk ihanaa että pikkuinen löytyi, siitä se masun kasvattelu alkaa.:)

MLM
synnytyspelko oli mullakin viidennen pojan syntyessä. Sain työntää pojan niin korkealta alas, että voimat meinas huveta ja kipu oli valtava. Samuel syntyi viikolla 38 ja musta tuntui, että ei ollut valmis tulemaan ja ponnistin seisomaasennossa pojan alas, mutta toiseksi hirvein synnytys ekan jälkeen. Muut synnytykset ovat olleet ihan mukavia kokemuksia. Kivunlievitystä en ole saannut, kuin viimeisellä kerralla tytön syntyessä. Supistukset laantuivat sairaalassa ja piti oksitosiinilla vaudittaa, antoivat epidruaalin, jännityksen laukaisimeksi ja nopeasti tyttö sitten syntyi, kun rentouduin.:D

Äipyli yllätyksiä sattuu, tervetuloa jutustelemaan. Mulla oli kierukka, mutta yllätys, yllätys raskauduin kuitenkin. :kieh:

Onko muilla nivuskipuja? Eilen vaivasi koko päivän, aiemmissa raskauksissa olen välttynyt niiltä täysin. Selkäkin alkoi jomottaa pitkän kävelylenkin jälkeen, vaikka luulis olevan toisinpäin, auttavan asiaan. Pystyikös sitä ibuprofeenia ottamaan tässä keskiraskaudessa, ei noi parasetamolit auta mitään!:ashamed:

Ensi viikolla neuvola ja seuravaalla rakenneultra, jepulis!

Liljan äippä ja päivänsäde 18+4 (19+1)
 

Yhteistyössä