Suurperheelliset Odottajat

Heips!

Voinko liittyä joukkoonne minäkin? Olen usein käynyt lukemassa ketjua,mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. Viidettä odotellaan joulukuussa syntyväksi. Neljä poika ja vanhin jo seitsemän vuotta.

Täällä on paljon isoja suurperheitä. Viisi tuntuu niin pieneltä moniin muihin verrattuna ;)

Synnytyspelot: Kaikki synnytykset ovat sujuneet ihan hyvin ja ilman sen kummempia ongelmia, mutta nyt on alkanut jännittää tän viidennennen synnytys. Muistuu niin elävästi mieleen se ponnistusvaiheen kamala kipu, jota ei haluaisi kokea enää uudelleen. Oon nähnyt useamman kerran unta, että olen just ponnistanut vauvan ulos ja herään helpottuneena ja tajuan, että koko rumba on vielä edessä: /

Nyt ruokaa laittamaan lapsille.

duracel
 
Mommymslittlemonster Ei vielä, kovasti kyllä asiaa pohditaan:)

Miten teillä muilla ovat sukulaiset ja ystävät suhtautuneet, kun olette kertoneet olevanne jälleen raskaana? Itse olen alkanut pohtia, että uskallanko enää raskautua, koska osa mun ystävistä ja sukulaisista ovat lähes jokaisen lapset jälkeen sanoneet, että onhan TÄMÄ nyt ainakin sitten viimeinen, ei kiva :( Nyt sitten en jotenkin uskalla edes ajatella, että mitä ne sanoisivat, jos tulisin vielä raskaaksi.... :'(



Tervetuloa kaikki uudet:)
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Mä ehdin liittyä jo tuonne facen ryhmään! Mukavia äitejä lapsineen vaikken ole vielä kovin ehtinyt siellä ollakaan.

Meillä siis 4 poikaa, vanhin 14 ja nuorin 6. Ja kuume olisi ;) Vähän vanhoilla päivillä muttei vielä liian. Koitetaan tärppääkö.
Minullakin sama homma kuin puolitusinalla..olen myös kuullut aiheesta ja piruillaan että pitääkö se tyttö vängellä yrittää tehdä :| Minulla oli yksi keskenmeno kakkosen ja kolmosen välillä niin tätini tuumasi että olikohan se se tyttö, voi luoja että teki mieli kuristaa hänet. Kun neljättä aloin odottaa, tuumasi veljeni että nyt pitää jo "lestabussi" hankkia autoksi.. että kaikenlaista kuulee.

Mutta..minuakin jännittää ja pelottaa jos nyt raskautuisin. Kaverit jotka tietää haaveesta ovat onnellisia puolestamme mutta sukulaisille en edes kerro. Jo iänkin puolesta tuntuu ihan hullulta vaikka en ole ainoa.. Mietin myös sukulaisten reaktioita mutta meidänhän nämä lapset ovat. Eivät ole kenellekään rasitteena ja ne itse hoidetaan. Itse olen 3 lapsisesta rikkinäisestä kodista ja jo lapsena halusin paljon lapsia ;)

Tämmöstä, eli jos tuntuu että vauva on tervetullut, antaa tulla. Meillä on tämä yksi elämä ja turha sitten viiskymppisenä huokailla kun ei tullut sitäkään tehtyä.
Minäkin olen vuosia aatellut etten enää lapsia tee mutta kun se vauvakuumepeikko tulee niin se tulee eikä siihen ole kuin yksi lääke. Ja kun se on perheessä kummallakin vanhemmalla, on aika vaikeaa sanoa ei :p
 
felicia
Moi kaikille!

Sopiiko liittyä seuraan? Olen kanssa lukenut ketjua, mutta en ole saanut aikaiseksi liittyä.
Meidän akkawalta lisääntyy muutaman kuukauden kuluttua pienellä tytöllä eli tammikuun
eka on laskettuaika.
Wanhin lapseni täyttää kohta 15 ja nuorin on 2, poikia on kolme ja tyttöjä tuplamäärä.
Raskaus on sujunut ihan hywin, nyt wiikkoja kasassa 31+2.
 
Felicia moi!Oletkin tuttu muinaisesta kuumepinosta,kun kuumeilit kahdeksatta ja mä seiskaa:DTosin itse olin siis toisella niccillä
Vau,että kymmenettä sielä jo odottelet:flower:Hatun nostoni!
Vieläkö meinaat tämän jälkeen?;)

Mä tuun näemmä sen yhden muksun taas sun perässä,mutta meidän muksut jää tähän ja klipsit tulee tilalle sitten synnytyksen jälkeen(vaikka ihaniahan nämä olisi ja mun sisäinen vauvakuumeeni antaa erineviä mielipiteitä asiaan,vaan joskus se on peli poikkikin puhallettava)
 
felicia
Lily-Rose Siitä onkin sitten paljon aikaa kun ollaan siinä pinossa oltu. En aluksi edes
muistanut et semmonenkin on joskus ollut :D Wanhuus ei tule yksin...
Joo, number ten on tulossa. Jep, niinhän se on...jossain waiheessa on pakko lopettaa. Aion
laittaa tän jälkeen hormonikierukan ja en suunnittele raskautuwani enää.

Mua on alkanut tulewaa synnytys jännittämään ja pelottamaan jostain kumman syystä. Kuopus
oli isokokoinen ja maximi myöhässä. Käynnisteltiin monta päiwää ja synnytys ei ollut helpoimmasta
päästä kuin sairaalan papereissa, jossa kuulemma lukee kesto 3h :D neuwolalekuri laittoi synny-
tystapa-arwioon, mutta tuli bumerangina takaisin äippäpolilta..koska ei kuulemma ole tarwetta.
Sitä edellinen lapsi tuli kiireellisellä sektiolla ulos...neuwolalääkäri oli sitä mieltä, että leikkaus hankaloitti
seuraawaa synnytystä. Katsotaan miten käy sitten tammikuussa :)
 
Jos vaan saa mukaan liittyä niin täälläkin yksi suurperheellineen :)
Täältä löytyy tyttö 10v, pojat 7v,5v ja 1v5kk sekä laskettuaika kesäkuussa.
Ikää löytyy 29v =)

äidilleni kerroin jo tästä raskaudesta eikä toden totta ottanut asiaa hyvin vaan pisti välit poikki :( mein suvuissa kun ei oo suurperheellisiä normi lapsi luku on se 1-3.. muille ei viä olla uskallettu kertoo mutta ihan varmasti sanomista tulee.
 
Möhköpantti,onpa kurja suhtautuminen:hug:Ei kai monta lasta nyt välien poikkilaittamiseen tarvitse johtaa.Ylpeä sun äitisi pitäisi olla,että pystyvä ja reipas tytär joka hoitaa lapsensa kunnialla:hug:
Tosin itsekin saanut negatiivisia kommentteja lapsiluvusta yllinkyllin...
Isoisovanhemmat pisti viimeksi meidät tiukkaan syyniin"miten muka meinaamme pärjätä tässä järjettömyydessä",mutta leppyivät kyllä:D
Mun isäni ensireagtiot aina jännittävät,mutta sekin aikaa myöten aina leppynyt ja lopulta ylpeänä esitellyt lapsenlapsiaan:heart:
Ei olla asiaa vielä"julkaistu"ja odotankin jännityksellä koska kanssaihmiset asian huomaa.

Mä olen varmaan yksi niitä harvoja,jotka ei kuulu fb:iin.Älkää nyt kaikki sinne sitten kadotko!

Ja Felicialle voimia loppuraskauteen:flower:
 
Tervetuloa Nanaliini, duracel, felicia ja möhköpantti ! Tuo suurperheellisyyden käsite kyllä muuttuu mulla ainakin sitä mukaa kun lapsia tulee lisää :D En edelleenkään oikein käsitä että oisin jotenkin suurperheellinen. Jo silloin kun meillä oli vastakolme lasta saatettiin kauhistella suurta lapsilukua :O Neljäs oli jo huimaa. Odotan kovasti että pääsen kuittailemaan niille jotka kehtaa tulla arvostelemaan meidän valintaa tehdä nääääääääääääääin paaaaaaaaaaaaljon lapsia :kieh:

Lilliputti72 Peukut vauvahaaveen toteutumiselle :)

möhköpantti voi miten kurja suhtautuminen äitilläsi teidän raskausuutiseen :( :hug: Mikä ihme saa aikuisen ihmisen käyttäytymään noin?

Kuudes ihme :) 17+1
 
Onpas tänne putkahtanut paljon uusia, tervetuloa kaikille :flower: Hirmu isoja perheitä teillä, yhdeksättä ja kymmenettä odottavia... Vau! Tässähän tuntee itsensä ihan aloittelijaksi :LOL:

Mä en ole vieläkään kertonut kaikille ystävillekään, tai siis tietysti kun olen jotakuta nähnyt, niin viimeistään silloin on paljastunut, mutta kun aika vähän näen ketään... Mulla kanssa sellainen kokemus, että jo viimeksi neljännen kohdalla alkoi kommentointi olla sitä luokkaa ettei paljon kiinnosta enää kertoa. Ja mitäs se kenellekkään kuuluu, montako lasta meillä on. Jos vaivautuvat joskus vaikka kylään, niin voivat sitten itse laskea lapset :LOL:

Miten se suurperheryhmän löytää fb:stä? Millä nimellä se on? Vai pitikö laittaa jollekin viestiä, sori mä oon nyt vähän pihalla.

Lyytinen 21+4
 
Huomenta!

Meitä masunkasvattajiahan on paljon tänne tullut! Hienoa!!! =)

Tervetuloa Lily-Rose, Pavunvarsi, Nanaliini, Duracel, Lilliputti72, Felicia ja Möhköpantti :wave:

Möhköpantille halit :hug: Meillä neljännen kohdalla saimme kuulla kommentteja "eikö jo riitä" myöskin bussiaiheisia kommentteja ja Anoppikin totesi, ettei hänellä ole aikaa :O :LOL: Hän ei edes hoida lapsiamme.... Nyt kun seitsemäs on tulossa, tuntui kuin muut olisivat jo viestiä odottanut milloin on LA. Ehkä totesivat, että tänne on turha huudella. Tämä on vain niin luonnollista meidän perheelleemme :heart:

Lilliputti Plussapuuhkutukset sinulle Itse olen 40 ja loistavasti mennyt, mitä nyt raskaana loistavasti voi mennä :D Harkiten mekin mieheni kanssa tähän lähdimme kun perheemme muoto ja kuume valtasi meidät. Pikaista plussaa!!!! Mekin saamme kuulla tytöstä kommentteja tyyliin; olisi tytön vuoro, nyt voisi ympyrä sulkeutua... Kummasti puhelemme tulevaa vauvaa Villeksi :heart: Ei kai sitä osaa muuta odottaa... Tyttö tosin olisi YLLÄTYS (meillä 1 tyttö ja viisi poikaa)

Pavunvarsi Wau Toiset kaksoset... Huikeeta

Liljan Äippä :LOL: juuh, saas nähdä näkyykö piakkoin kaksi sekaisin mennyttä mammaa pyörimässä ja hipelöimässä vaaleanpunaisia nuttuja :heart: Vaikkakin tuntuu, että sekaisinhan sitä tässä jo ollaan....

Painonnoususta: Eniten painoa raskaudesta on tullut 20kg, se oli esikoisesta ja vähiten 9kg. Tosin lähtöpaino ollutkin esikoisesta pienin :saint: Nyt tullut jo 5-6 kg :ashamed: Laitan nuo tukirakennekilot herkkujen piikkiin. Pahoinvoivana on lupa hemmotella :heart: Kun äiti voi hyvin vauva voi hyvin.

Oliivitar ja Nappi 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :wave:

Mä olen 5 lapsisesta perheestä joten mun suvulle ei varmaan ollut mikään yllätys kun kerroin itse odottavani viidettä. Mies on 3 lapsisesta perheestä ja hänen vanhemmille onkin ollut varmaan suurempi shokki tämä meidän lapsimäärä ;) Itse jo anopille tuossa taannoin lähes vakuuttelin että neljään meidän lapsiluku tulee ihan varmasti jäämään (olin itsekin tuolloin 99,9% varma asiasta) kun rupesin odottamaan viidettä niin ajattelin että appivanhemmat saa slaagin kun kuulee asiasta. He ottivat asian kuitenkin tyynen viileästi, ei tullut mitään negatiivista kommenttia. Ovat varmaan luovuttaneet jo suhteemme :LOL:
Tämä meidän kuopus jota pidän iltatähtenämme on kyllä koko suvun lellikki, jopa jäyhä appiukko lepertelee pojalle :O

Ikävää kun joillekin tuntuu olevan ongelma tämä monilapsisuus, ei kenelläkään pitäisi olla siihen mitään sanomista kuinka monta lasta joku haluaa saada.
Mä olen yrittänyt olla välittämättä muiden mielipiteistä ja jos joku joskus kommentoi meidän lapsimäärää niin otan sen huumorilla. Mä ainakin olen suunnattoman ylpeä katraastani! :heart::heart:

Lyytinen laita mulle yksäriä niin kerron miten pääset mukaan fb-ryhmään. Ryhmä on salainen joten sitä ei löydä facebookista etsimällä.
 
Kivasti tullut uusia kirjoittelijoita. :) Tervetuloa vaan kaikille. :flower:

lily-rose Mie ainakin täällä kirjoittelen, facebookki onkin sitten vaan sellaisille jotka tunnen livenä. :)

möhköpantti Tosi kurjaa että on tuollainen suhtautuminen. Vähän nihkeästi on omatkin sukulaiset suhtautuneet, mutta olen kuitannut että niin pitkään kun pysyy itse laskuissa mukana niin on ihan sopivasti lapsia. ;)

minimuu Meilläkin piti nelosen olla viimeinen, mutta kuinkas kävikään. :whistle: Nytkin pohdin että josko sitä laittaisi piuhat poikki ja pitkään olin ihan varma asiasta, mutta jotenkin se ajatuksena tuntuu niin lopulliselta, että eipäs ne nyt sitten menekkään poikki. :LOL: Kuitenkin suht nuoria vielä ollaan miehen kanssa (minä 31, mies 34) että mieli voi vielä muutaman vuoden päästä muuttua...

Sitten omaa napaa kopsailen tuolta toisesta pinosta.

Neuvolassa siis käytiin tänään ja tässä sieltä tiedot.

rv 32+0

paino 93,4 (+750g/vko) eli se niistä pienistä nousuista sitten. :p
RR 127/72
pissa puhdas
hb 110
sf-mitta 30, eli sama kun viimeeksi
sykkeet + 150
liikkeet ++
tarjonta pt

Tuota tarjontaa ei edes merkattu korttiin, mutta koneelta näin että sinne oli laitettu pt. Tosin eipä tuo terkka osannut kyllä sanoa että miten päin masussa sitten ollaan. :D Meillä vaihtui terveydenhoitajakin nyt, kun oma terkka jää kanssa ensi viikollä äippälomalle. Vähän kyllä harmittaa että näin loppusuoralla sit tuleekin uusi tyyppi taas. :I

Eilen oli kauhiat masujumpat täällä, jotain voltteja Kukkis mahassa heitteli kun tuntui että sisukset kääntyy ympäri. :D Muutenkin ihanasti potkii tuonne alas, virtsarakkoon ja kohdunsuulle, vihloo melkoisen paljon nimittäin nuo potkut.

Masukuvaa pukkaisi myös uutta, toissa päivänä tuli räpsittyä.





Eipä tässä sitten muuta tällä kertaa, voikaahan hyvin masuinenne. :heart:

MLM ja Kukkis 32+0 *pokspoks* (iiks, enää 8 viikkoa laskettuun...)
 
Kiitokset plussapuhureista :)
Kyllä se olisi aivan ihanaa ja ehkä kamalaakin olla raskaana ja saada siitä palkintokin vielä ;)

Muiden puheita en jaksa välittää enkä noteerata vaikka kyllähän se joskus pahalta tuntuu :( Mutta kyllä silloin typerä on se puhuja kuin itse me.
Toivottavasti tulen vielä tiineeksi, niinku ukko asian ilmaisee :) Mulle on sukupuolelle ihan sama kumpi kunhan selkeästi on jompikumpi ja suht terve. Kuitenkin sukulaisissa on useita pikkutyttöjä joiden kiljumista kyllä saa kuunnella :LOL:

Muksaa loppuviikkoa!
 
Meidän pikkumies syntyi 12.10, mitat 4312g ja 51,5cm.



Harvoin tulee enää tänne 2+:n puolelle edes kurkattua, kun tuolla fb:ssä roikkuu enemmänkin :ashamed: Minimuu voisi minut varmaan lisätä suurperheellisten fb-ryhmään?

En muista olenko täällä kirjoittanut siitä miten nihkeästi oma äitini on suhtautunut meidän lapsilukuun. Nelosen ja vitosen välissä minulla oli kohdunulkoinen sekä kolme keskenmenoa. Pisimmälle pääsin 2,5v sitten, rv 12. Jouduin sairaalaan lääkkeelliseen tyhjennykseen ja äitini soitti minulle, että "jos sä joudut kaavintaan, niin eikö ne saisi samalla laitettua putkia poikki?". Meidän välit oli tuon kommentin jälkeen aika pitkään tulehtuneet.. Keväällä, kun kerrottiin tästä odotuksesta, tuli vähän kommenttia, kuten myös loppuraskaudessa että pojan syntymän jälkeen, että eikö tämä nyt sitten ole viimeinen.. Mutta yhtälailla poika on rakas äidilleni kuten muutkin lapset. Enemmänkin tuo lapsiluvusta puhuminen on huolehtimista mun jaksamisesta, mitä olen tässä asiaa nyt pohdiskellut. Äidillä vaan on tapa puhua liian suoraan ja kaunistelematta ja hormonihuuruiselle ei saisi puhua niin :LOL:

Dreamer75 ja teräsmies 3vkoa
 
Kurkkaus ja moikkaus ja

Paljon onnea Dreamer75 pikku-ukosta :heart:

(.) Vauvat on pari päivää hakeneet asentoa ja hikat tuntuu joka kerta eri paikassa :). Maha vaan on ihan hullun kipeä kun punkaavat väkisin, niin kipeitä kohtia mahassa kuin olis mustelmia, vaikkei mitään näy AAU! Mulla viimeksi toinen kaksosista kääntyi vielä 38+ viikollakin, että ei tässä vielä mitään, mutta luulin jotenkin että nyt olisin jo hyvin venynyt. Mutta ei, sattuu. Viime raskaudessa tyttö oli koko ajan pää alaspäin tuolla alhaalla, mutta tämä poju ei halua selvästikään päätään asetella lähtökuoppaan. Mietin, että voiko kaksi sektiota muuttaa kohdun alaosan muotoakin jotenkin, että sinne ei pää niin helposti sujahda? Hyvä puoli siinä on se, että supistukset ei sitten tee painetta kohdunsuulle, kohdunkaula on pidentynyt joka tsekkauksessa, vaikka suppareita tulee jo varmaan puolen tunnin välein :whistle:.

Mutta kuinka sitä osaisi mennä ajoissa nukkumaan?? Monelta te menette illalla nukkumaan, mitä teette kun lapset käy unille? Siinä asiassa en selvästikään ollenkaan ole henkisesti suurperheellinen, en vaan osaa en halua, joku sisäinen jääräpäinen sinni estää, haluan omaa aikaa mutta ei se kovin laadukasta ole kun on ihan rättiväsy. Nyt tosin ukkeli hieroo joko selkää tai jalkoja joka ilta kun alan olla jo niin romuna raskaudesta, mutta yleensä muuten käytän ajan ihan tyhmästi (töllöä tölläten tai netissä haahuillen sadatta kertaa samoja sivuja selaillen) sen sijaan että sitten tekisi kunnolla jotain, jota kaipaa niinkuin vaikka käsitöitä, piirtämistä tai kirjan lukemista. Mutkun sit on jo niin väsy, kun on kierteessä... Luulin siis että se asia muuttuisi jotenkin luonnostaan kun lapsia on enemmän kuin yksi. Ennen lapsia valvoinkin jopa neljään, rakastin tehdä töitä öisin kun maailma ympärillä on hiljainen. Nykyään kuppaan enää puoleen yöhön tai yhteen, mutta kyllä siinä jää unet ihan liian vähille kun muksut herää kuuden jälkeen ja pissalla on rampattava yöllä ja herään lasten unipulinoihin ja kun kömpivät viereen. Ja pinna sitten tiukkana, ja itteään saa taas kiittää :ashamed:.

-pavunvarsi 29+2
 
Ihana poika Dreamer =)

Olitkohan se nyt sinä Liljan äippä kenen kaveriksi aloin fb:ssä? Eli liitätkö minut siihen ryhmään, vai laitanko vielä erikseen Minimuulle viestin? Olin lukenut ton sun yhden viestin väärin, ja ymmärsin että sulle pitää laittaa viestiä... Nomutta, kai minäkin sinne vielä pääsen :LOL:
 

Yhteistyössä