suurperheelliset

  • Viestiketjun aloittaja 6xäiti-73
  • Ensimmäinen viesti
6xäiti-73
olen tällä hetkellä 31vuotias , 6 lapsen äiti. perheeseeni kuuluu :
13-vuotias nora,10-vuotias laura, 8-vuotias matias,6-vuotias nicholas,
4-vuotias emma ja 1 1/2- vuotias jesper ja isä 31v myös.
itse olen ainut lapsi ja siksi olin jo lapsesta asti päättänyt että lapsia
tulisi paljon. hyvin on mennyt ainakin tähän mennessä. pientä murros ikäisen äksyilyä ilmassa,mutta toistaiseksi ollaan vielä onneksi vain siinä.
 
Meillä on 7v kaksoset Lotta ja Eemil, 4v Elias ja elokuussa 2v täyttävä Iida.
Mietinnässä on ollut viides lapsi, mutta ikää minulla on nyt 38v ja pelkään etten enää viidettä jaksa, enkä sitäkään halua että lapset on koko maailma, vaan tulisi se kahden keskinen aika miehen kanssa jossain vaiheessa, enn kun ollaan täysin vanhuuden höperöitä. =)

Miten teillä suurperheisillä, 5 tai enemmän lapsia sujuu arki? Oma auto ainakin täyttyy jo omasta perheestä? Miten olette jakanut huoneet? Onko jollain omat huoneet?
 
nimetön
minulla on kanssa kuusi lasta; 8v, 6v, kaksoset 5v, 3v ja1.5 v. Menoa meillä riittää. Rahat tuntuu aina olevan tiukalla, mutta lapsien tuoma ilo peittää raha huolet. Aina kysellään miten me jaksetaan. Meillä on loistava tukiverkko. Aina löytyy apua kun sitä tarvitaan. Kumpikin laittaa ruokaa ja hoitaa kotia ja lapsia. Autona on vanha Hiaze aina jotain korjattavaa .Onneksi mies osaa korjata. Mutta autossa olisi tilaa vielä yhdelle ja minun tekisi mieli vielä täyttää sekin paikka.
 
harmaa kipsu
Terve terve :wave:
Taidan olla pikkasen nuori tänne mutta kerrompa kuitenkin että viidettä odottelen ja haluaisin joskus vielä kuudennen mutta esim nyt kun pitäisi nukuttaa noi pojat en TOSIAANKAAN halua enää sitä kuudetta :D

Ei kai.
No ainut lapsi olen minäkin ja varmaan siksi olen aina halunnut suuren perheen.
Ei siinä niin hirveesti ole eroa että onko niitä 2 vai 4... työmäärä vaan tuplaantuu :D ei maiskaan ei maiskaan. Mulla on hyvin tullu lapset sillai jaksottain eli 9v, 8v, ja 2 5v... Heistä on paljon seuraa toisilleen. Oppisivat vielä pitämään huoneensa siisteinä, viemään pyykit koriin ja osallistumaan kunnolla kotitöihin niin kaikki olis vallan mainiosti =)

No isommat vie roskat ja imuroi hätäsesti rahan toivossa ja pienemmätkin osaa jo siivota huoneensa jos patistetaan.
Kyllä tästä hengissä selviää =)

Kesän jatkoja teille "vanhuksille"
(28v. :D )
 
nainen -78
ainut lapsi minäkin. mies kuuden lapsen isoveikka. ei autoa, ei siis ongelmaa siihen mahtumisesta. 7-hengen auto riittäisi pariksi vuodeksi, (jos rattaita ei tarvitse kuljettaa mihkään tai matkalaukkuja, ostokset menis jalkotilas (juu juu niin aina)). 7:n neliön lastenhuoneet jaettu yksösten ja kaksosten porukoihin, kuopus vielä meidän huoneessa. illalla sen tajuaa, miten ihanaa on parin muksun perheissä kun kaikilla on nukahtamisrauha.. valoisina kesäiltoina jotka yön puolelle kääntyvät, pölötys vaan yltyy, kikatus tai kiusaaminen ja hiljainen ilmeilläkin ärsyttäminen. meillä tällä hetkellä viiden lapsen katras, 1 tokalle menevä, kaks viisivuotiasta, yksi nelivuotias ja yksi 5kk. akkojen suhde ukkoihin perheessämme 4/3. vieläkö? isot sisarukset ainakin toivovat.
 
Minä vuosimallia -73 ja meillä lapsia 6 =)
Ja meinaa vain kovasti vauvakuume vaivata ;)
Mukava lukea että on muitakin suurperheellisiä!
Jos joku suurperheen äiti haluaisi kirjoitella sähköpostin välityksellä niin voisi ilomielin jättää osoitteensa tuonne minun yksityisviesteihin niin otan yhteyttä.Olisi kiva kuulla miten teillä muilla arki sujuu :)
 
Onko teille sadellut ihmetystä lasten lukumäärästä?
Meillä odotellaan viidennen syntymää marraskuussa ja moni ihmetellyt että niin paljon, vielä lisää, koska riittää.
Itse olen 35 ja ukko kulta 38, eli siis vielä parhaassa iässä :)

Itse silti vierastan käsitettä suurperhe. Minusta meillä on sopivasti lapsia, ei suurellisesti eikä pienellisesti :)

Arjen tohinoita teille kaikille sopivan kokoisille perheille
 
Joo viimeksi kun aloin odottaa kuopustamme ihmettelivät ihmiset miten vielä jaksan ja viittin kun edellinen on jo 8v ja itelläni ikää 37v ei kuulu mielestäni muille mitä minä jaksan ja mitä en :( Lapsia meillä on 5 ja vielä haluaisimme yhden =)
 
kyllä olen saanut kuulla,että ette kait vain enää lapsia tee,kun teillä jo niin monta ja jokohan ois aika mennä töihin.Joidenkin mielestä kun tämä kotiäitinä oleminen on pelkkää laiskottelua..
Eipä se kyllä muille kuullu vaikka täyttäisimme talomme lapsilla.
Jokainen tavallaan.
Mitä elämä olisi ilman lapsia =)
minulla ainakin vaivaa vauvakuume ja pienin on nyt pian 1v. ;)
 
Meillä on kanssa 5 lasta. T 13 wee, P 10 wee, T 7 wee (kohta 8), T 5 wee ja P 1 wee. Suunnitelmissa olis se 6 kullan nuppu :)

Me kumpikin olemme vuorotöissä ja hyvin aika on riittänyt lapsille ja kodille. Nytkin on 3 pv vapaata ja lapset pääsevät ostoksille koulua varten ihan ajallaan.
 
Meillä on 4 lasta, tyttö 13, poika 11, poika 7, tyttö 11kk, ja nyt alkaa olla lapsiluku täynnä, ikää on mulla jo 30v, eli eipä tässä hirveesti enään ole aikaakaan.p.s miehen 4v tyttö on välillä meillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2005 klo 18:36 tiituli kirjoitti:
Meillä on 4 lasta, tyttö 13, poika 11, poika 7, tyttö 11kk, ja nyt alkaa olla lapsiluku täynnä, ikää on mulla jo 30v, eli eipä tässä hirveesti enään ole aikaakaan.p.s miehen 4v tyttö on välillä meillä.
siis onko sun mies käyny vieraissa, kun 4v tyttö on erikseen.

Mulla 6v poika, 4v tyttö 2v kaksos pojat ja 3kk poika. Miehellä kaksi 12v tyttöä edellisestä liitosta. eli perhe kasvaa aina välillä.
meidän lapsi luku on täynnä.
 
Meillä kanssa 5 mukeloa p13, p9, t5, t3 ja p11kk. Ja joskus sitten vielä iltatähti.. Ite oon 30v ja armas mieheni 33v. Meitä on monesti ihmetelty, juurikin kuin me jaksetaan ja kai jo nyt on lapsilukumäärä täys. Että se välillä laittaa ottaan hermoon, meidän asia..

Minä yhdyn myös tähän mielipiteeseen minkä harmaa kipsu kirjoitti: Oppisivat vielä pitämään huoneensa siisteinä, viemään pyykit koriin ja osallistumaan kunnolla kotitöihin niin kaikki olis vallan mainiosti =)

No isommat vie roskat ja imuroi hätäsesti rahan toivossa ja pienemmätkin osaa jo siivota huoneensa jos patistetaan.
Kyllä tästä hengissä selviää =)



 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 18:38 nainen -78 kirjoitti:
ainut lapsi minäkin. mies kuuden lapsen isoveikka. ei autoa, ei siis ongelmaa siihen mahtumisesta. 7-hengen auto riittäisi pariksi vuodeksi, (jos rattaita ei tarvitse kuljettaa mihkään tai matkalaukkuja, ostokset menis jalkotilas (juu juu niin aina)). 7:n neliön lastenhuoneet jaettu yksösten ja kaksosten porukoihin, kuopus vielä meidän huoneessa. illalla sen tajuaa, miten ihanaa on parin muksun perheissä kun kaikilla on nukahtamisrauha.. valoisina kesäiltoina jotka yön puolelle kääntyvät, pölötys vaan yltyy, kikatus tai kiusaaminen ja hiljainen ilmeilläkin ärsyttäminen. meillä tällä hetkellä viiden lapsen katras, 1 tokalle menevä, kaks viisivuotiasta, yksi nelivuotias ja yksi 5kk. akkojen suhde ukkoihin perheessämme 4/3. vieläkö? isot sisarukset ainakin toivovat.
Eipäs yleistetä. Meillä kahden muksun perheessä juuri heräsin, kun molemmat potkivat ja pyörivät meidän sängyssä. Ja ei riitä kaikille makuuhuoneita meillä.
 
miiha
Meillä on neljä lasta, pojat 11 ja 9v, tyttö kohta kolme ja kuopus poika 8kk, itse täytin juuri 31, mulle kyllä satelee ihmetteleviä kysymyksiä miksi neljä lasta sehä on paljon, ei minusta.
 
meillä on 5 lasta.ja kuume on korkealla =)
ensi syksynä,06,mies lupasi että antaa tulla jos tullakseen.tuottaa tuskaa odotella yritystä sinne asti :snotty:
olen itse 29 ja lapset,tytöt kohta 9,helmikuussa 8 ja kohta 6v
ja pojat kohta 4v ja kohta 1v
eläimiäkin meillä on,tuoreimpana koiran pentu.
työtä rittää,mukavaa sellaista.
vaikka välillä,täytyy myöntää,onkin pinna tiukalla,en hetkeäkään vaihtaisi.

arki alkanut,koulut sun muut.
ihan hyvä kuitenkin näin.on mitä odottaa,ensi kesälomaa =)
 
Meillä on neljä lasta, poika 6v, tytöt 4v, 3v ja 1v ja vitonen uiskentelee masussa.
Rahat on vähän kortilla aina ja ahdasta on, mutta olen ain ahalunnut suuren perheen. Ihmiset jaksaa päivitellä ja voivotella meidän lapsilukumäärää.....
Siksi tästä masuasukista en ole kertonut juuri kenellekään, en edes vanhemmileni tai anopille. Ne kun myös ajattelee, että ei kai me enää lapsia tehdä.
 
:hug: heippa vaan...

minä en laske itseeni suurperheelliseks :D .. mutta olemme isompi perhe kuin se idylli.. :D

niin meillä on nyt 6 lasta ja vielä haluaisin lisää...profiilissa loput :D
saa kirjoitella..
 

Yhteistyössä