Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
Sairastelusta: Me onnistuttiin miehen kanssa saamaan jostain aivan järkky oksennustauti molemmille maanantai-illaksi. Venlakin pulautteli muutamia kertoja, kun ei normaalisti ole enää pitkään aikaan pulautellut. Joten hänelläkin taisi olla jotain pöpöjä mahassa. Nyt ollaan jo voiton puolella, kun jaksan koneella istua. Onneksi vanhempani asuvat tässä lähistöllä, niin he pystyivät hoitamaan Venlaa maanantain ja tiistain välisen yön. Mistäköhän sitä olisi soittanut apua, jos ei olisi ollut ketään tuttua tässä lähimaastossa? Olisikohan sairaalaan otettu meidät? No onneksi hoitoapua kuitenkin löytyi.

Mutta se pyykkivuori, Venla kun vähän joka paikkaan pulautteli hieman isompia eriä. Tänään onkin sitten saanut pestä petivaatteita, pinnasängyn sijauspatja sekä sijauspatjan korvikkeita.

Lelujen käsittely: Meillä pysyy lelut jotenkin käsissä, mutta nyt Venla on keksinyt uuden kivan leikin, eli tutin syömisen jostain kohtaa kuin itse tutista. Tuttia pyöritellään ja järsitään niillä kahdella hampaalla eri kohdista. Vain kerran on tutti mennyt takaisin paikoilleen suuhun oikeinpäin.

5kk neuvolankin jouduin perumaan, joten niitä tietoja ei vielä ole.

Hiustenlähtö oli suurimmillaan joulun aikaan, nyt on hieman tasaantunut, mutta raskausaikana hiuksia ei lähtenyt oikeastaan ollenkaan, eli ehkä nyt ollaan normaalitilanteessa.

Tissit: Pienemmät kuin ennen (ehkä ), pienet oli alunperinkin, joten +-0 tilanteessa ollaan varmaankin.

Mitähän vielä piti kommentoida, ei ihan vielä järki juokse täysillä. Haleja kaikille jotka niitä tarvitsevat! :hug:
 
schnuller
Mitäköhän me tehdään väärin, kun vaavi huutaa aina iltaisin viimeisellä ruualla kuin syötävä, eikä rauhoitu millään?Joka ilta sama juttu, eikä suostu syömään............ :(
 
schnuller Meillä oli yhteen aikaan myös iltahuuto, mutta auttoi kun opin tunnistamaan sen oikean välin syöttää. Nykyään muutenkin se helpottanut, mutta yhteen aikaan jos aloin syöttämään liian aikaisin tai myöhään Nooa veti herneen nenään oikein kunnolla. Tuota tapahtui kyllä päivälläkin ja satunnaisesti vieläkin. Nykyään tunnistan, kun on oikea aika aloittaa "iltapala" ja sen jälkeen nukahtaa unille. Toivottavasti itkut helpottuu!
 
Oksennustautia ja ripulia
Joka toinen mun tuttu on nyt oksennustaudissa/ripulissa.

Schnuller Me ollaan kylmästi laskettu about tunteja milloin tyttö syö ja opeteltu merkkejä et heti kun alkaa nälkä vinkuna niin aloitetaan syöttäminen. Nykyään menee ihan nätillä rytmillä. Mutta jos Junia esim. nukkuu pidemmät päikkärit tai ollaan liikenteessä niin sit ei esim. sosetta ehdi suuttumukselta syödä vaan pakko saada maitoa NYT ja HETI!

Helinä83 Meilläkin toi tutin syöminen eri kohdista on tajuttu viime vkolla ja myös se, että tutin voi viskata pois kädellä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepa75:


Miulla kun tuo kuume ei oo päässy missään välissä katoamaan,siksi annettiin lupa tulla heti perään toinenkin =) Miullaki pitäs kai joku järki sanoo ettei enempää mut taas toisaalt halusin et Ilonallaki ois sisarpuolten lisäks viel sit iha "samaa verta" oleva sisarus.Kuulostikoha hölmölle... :/



YMMÄRRÄN SUA TÄYSIN. Mulla on sama pyörinyt päässä, kun miehellä tosiaan on kaks lasta aikasemmasta liitosta ja jotenkin olis kuitenkin kiva,et tol olis oma sisko/veli mut kuitenkin sit en ole varma että halutaan. Kirjotin tohon aikasemmin jo enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
May85: Meil on ollut Stellan kans koko ajan kauheet paskomisvaivat... tai siis ku sitä ei oikeen tuu!!! Nyt käyttöön otettiin vihdoin mallasuute, ku tytsy paskoo käpyi!! Tai ainaki yht kovii kikkaroi ja huomaa oikee kui vaikeeta se on!!! :| (meijän äitin sanoja lainaten: Ei sullakaa hyvä olo olis, jos yrittäisit paskantaa kuusen käpyi ja viel vastakarvaan)!!!
Ootteko luumusosetta koittaneet? Meillä tehoo kuin häkä. Oon aina uusien ruokien jälkeen kun oon huomannut et vatsamenee kovaks ni antanut heti luumusosetta. Ja paska lentää!

 
Vielä yksi kirjotus, kun oli liian vaikeuksia pasteta tekstiä ja vielä muokata yms.. :D

SchnullerMihin päin aiotte rakentaa ja onko tontti jo hankittu. Meilläkin oli pitkään tarkotuksena rakentaa oma. Meillä siis on omakotitalo, joka on nyt vuokralla (rempattu ite alusta alkaen, revitty siis kaikki tuulensuojalevyihin asti) ja myydään se 2011 kesällä.Nyt asutaan vuokralla.
Tosiaan Espoosta ajateltiin tonttia ja rakentaa, mutta sitten tultiin siihen tulokseen, että koska ollaan tälläisiä Helsinki-keskeisiä idiootteja ;) Niin aletaan kyttää vuoden päästä keväällä Töölöstä isoa kolmiota hallilla (vahoista taloista), mihin saa sitten toteuttaa remontin alusta loppuun. Eli siis paskassa kunnossa olevaa ja huonekorkeus mieluiten 3,3 m, että saa rakennettua kunnon parven. Ei siis mitään "tikasparvea" vaan sellaisen mihin menee huoneen reinasta ns. rappuset.

Että sellasia. Meen tatuoimaan miehen reisiä ajan kuluksi. Saa vähän treeniä!
 
Huomenta! Täällä herättiin jo puol kuusi kun mies lähti töihin niin neitikin päätti herätä. Onneksi olen virkeä kun kävin ajoissa nukkumaan.

Leluun tarttuminen täällä tartutaan hienosti leluihin, muuta ei sitten oikeen tehäkkään. Ei neiti lattialla ollessa liiku mihinkään suuntaa. Ehkä se jossain vaiheessa tajuaa pyörähtämisen :)

Muuten kattoko kukaan telkkarista kun tuli dokumentti lyhyt elämä huh! siinä oli kyllä kamala dokkumentti, itkua riitti mulla. Kertoi siis vauvoista joilla sairauksia eivätkä sen takia eläneet kun vähän aikaa. Mutta en kyllä suosittele sitä katsomaan jos on herkkä... ( näkee siis sen yleareenasta)

Mutta nyt toi neiti kutsuukin..
 
J84
hipuli09, mä en pysty noita ton tyylisiä dokkareita katselemaan poruherkkyyteni takia, sit tulee toisten puolesta vielä itsellekkin paha mieli ja jos katselen vaikka faktan synnytyssairaalaa ym. niin hanat aukee aina jossain vaiheessa. Musta tuli tällainen itkupilli herkkis vuonna -07, kun aloin odottaa Micoa ja mitään merkkejä liiallisen tunteilun katoamisesta ei ole :/ no jospa mun täytyy ottaa monen vuoden takaiset tunteettomuudet takaisin, kun en ennen tätä uutta elämää osannut oikein herkistellä tms.

Täällä on muuten myös herätty hyvissä ajoin Samun höpötyksiin ja kiljahteluihin...äsken heräs sitten Micokin :D
 
schnuller
No sain tytön eilen illalla vihdoin rauhoittumaan.Uneksija85:Meillä oli kans aikasemmin niin, että huusi lähes joka syötöllä, mutta nyt on niiden osalta vissiin saatu aikataulut kohdilleen kun huuto keskittyy enää iltaan.Pitää alkaa kiinnittämään enemmän huomiota illalla niihin ennusmerkkeihin.Toisaalta huuto alkaa jo kun näkeekin tuttipullon, ehkäpä auttaisi jos alettaisiin syödä sitä puuroa, niin kuin neuvolasta kehoittivat.

Mahatautia on hirveesti liikkeellä.Ei auta muuta kun pestä koko ajan käsiä.Sama kai se itselle, mutta vauva kuivuu niin äkkiä jos sille sellainen tauti tulee, jotta kannattaa katsoa, että ei imeskele samoja leluja kun muut lapset esim.neuvolassa.

Yonnazzz:Me rakennetaan tänne Oulun suuntaan.Tontti on ollut jo hyvän aikaa valmiina.Odotettu vaan hyvää saumaa rahallisesti ja ajallisesti.Nyt on tarjouspyynnöt vetämässä eri paikoissa ja innolla odotetaan jotta päästäis tekeen jotain päätöksiä.Me ostettiin kerrostaloasunto aiemmin ja rempattiin tämä täysin.Siksi varmaan tästä ei raskikaan luopua vaikka talo tuleekin.

Mama-84:Oletteko koettaneet mustikkasosetta siihen kakkaongelmaan??Meillä mustikka ainakin vetää löysäksi mahan.Meillä ei onneksi ole ollut kakkaongelmia, vaan tulee semmoisena tahnana edelleen, väri vaan vaihtuu.

Mä en kans ymmärrä, että edelleen jatkuu sellainen itkuherkkyys raskauden jälkeen, enkä enää imetäkään.Mulla saattaa kyyneleet alkaa valumaan, kun mä luen jotain koskettavia juttuja.Viimeksi hanat aukes kun mä luin uusinta Vauva-lehteä ja siinä oli artikkeli siitä, kuinka äitiys raastaa hermoja välillä.Ja mä aloin vollaamaan vaan kun ajattelinkin, että joku saattaisi ravistella vauvaansa........ :(


Meillä maisteltiin hammasharjaa tänä aamuna ensimmäisen kerran!Kovin tuo tuntui jännältä, ja lutkutti sitä toista päätä niin kuin tuttia. :LOL:
 
yonnaz joo, luumua on kokeiltu. Tuloksena mustaa kakkaa :LOL: Mutta ei löysempää. No, ei toi kakkaaminen poikaa tunnu haittaavan, ja joka päivä sitä kumminkin tulee. Kauhean paksua tököttiä se vaan on.

Schnuller Ihan samaa itkuherkkyyttä täälläkin!! Mä tosin vielä imetän, että jos se johtuis siitä. Hienoa olla tällänen nössö itkupilli :LOL: :saint: Ja ennen en siis todellakaan oo ollut tällänen.

Asuntoa raivaamaan...Pian se arvioitsija jo saapuukin. Wish me luck!! :wave:
 
Meillä on painon nousun ja syömisen kanssa vähän ongelmia, tai siis Iina kyllä syö ja kasvaa, mutta vähän syö ja vähän kasvaa.

Pupu meillä sama tilanne tytön kanssa. On pieni ruokainen ja siksi pikkuinen ja oli kyllä syntyessäänkin pieni. 4kk mitat meillä 6040kg ja 63cm.... ens viikolla olis 5kk neuvola...jännittää jo nyt.
 
Huomenta päivää kaikille,

paljon on tullut tekstiä taas. Meillä on kans ollu noita kakka ongelmia. Viime viikon maanantaina Alexandralla oli niin kovalla vatsa et tyttö ihan itki ku väänsi kakkaa. Vitsit et mua harmitti hänen puolesta. Annoin sitten yhden microlaxin ja kakka lensi 5 minuutin päästä ja tytön olo helpotti. Joskin se ei ollut kivaa tyttö huusi sitä et se ku vatsa meni löysäks ja kakkaa alko tulla. Nyt vatsa toiminut ku unelma joka päivä tullut kakka. Se on edelleen sellaista kiinteää. Olen antanut nyt jokaisella syötöllä luumua ja sit juotan vettä. Oletko sitä kokeillut? Miellä nämä niksit on auttanut.

Mä haluaisin kans omakotitalon, mut meen ei kannata ihna viel rakentaa ku ei olla varmoja mihin asettaudutaan. Voipi olla et tulee muutto vielä takaisin Turkuun keväällä. Täällä on tylsää ku ei ole oikein päivisin ketään juttukaveria.

mä kattelin sitä dokkaria telkusta ja vitsit mun tuli paha olo. Yritin miehellekin sanoa monta kertaa et nyt vaihdat sitä kanavaa. Musta on kans tullut ihan sika herkkä, vaikka olen aina ollut itkuherkkä, mut erilailla herkkä. ÄIdinvaistot tai jotain??

Mulla on aina lähtenyt tukkaa paljon. Parturi kyl tos just kehu et on tukka hyvässä kunnossa, kai se sit on.

Meillä ollaan ainakin toistaiseksi viel selvitty sairastumisilta. Oli meillä pientä nuhaa, mut hyvin pientä. Mut kyl tuo varmasti jossain vaiheessa sairastuu, joskin miehen puolella niin hyvät geenit. Mies ei oikeastaan ikinä ole ollut kipeä lapsena.

Täällä saatiin kuulla ekat naurunkiljahdukset tiistaina, voi vitsit et se kuulosti suloselta. Meidän neiti luultavasti nauraa vaan silloin kun on naurulle aihetta kun sen jälkeen ei ole naurua kuulunutkaan.

Schnuller: ootko kokeillu vaihtaa tissiä kesken imetyksen? Meillä se tehos.

Nyt kotitöiden pariin

Jooseppi & Alexandra 5kk 6 pvää


 
schnuller
Jooseppi:mä en imetä enää, joten sitä tissin vaihtamista en voi enää kokeilla.Kokeilin sitä silloin pienempänä ja se tehosi kyllä.Nyt olen uusimpana koettanut vaihtaa vauvan aina eri asentoihin sylissä.No kaipa se siitä, kun ikää tulee! :)

May85 Muistahan kertoa sitten miten arvioijan kanssa kävi!

Jooseppi: Turku on mun lempparikaupunki!Miten kukaan sieltä voi muuttaa vapaaehtoisesti pois? :) Me oltais aikanaan muutettu Turkuun, jos kaikki sukulaiset ja kaverit ei ois täällä pohjoisessa.Mutta ei haluttu muuttaa juuri sen takia, koska sitten olisin ollut vauvan kanssa täysin vailla tuttua tukiverkkoa.
 
schnuller: Meilläkin on ollut niitä pulloraivareita. Päivisin edelleen välillä kun ei malta. Mut oon nyt rytmittäny, et maidot juodaan kun mennään päikkäreille... Iltaisin maistuu sit vasta siinä vaiheessa kun haluaa nukahtaa, ennen sitä ei suostu ottaan vaikka jo sängyssä oltaisiinkin. Ootko yrittäny juottaa niin, että vauva makaa yksin, vaikka sängyllä? Tää meidän napero ei oo enää pitkään aikaan suostunu juomaan sylissä!!! Mut joo, tiedän kyllä kuin tuskastuttavaa toi on.

Meillä on nyt ihan selkee rytmi kyllä muodostumassa, ja nyt pikkuhiljaa alan ihan aikatauluttaan ruokailua... suunnittelinkin jo vähän aikataulua, kun lueskelin ja vertailin miten noi syömiset on viime aikoina menny (me siis merkataan kaikki ylös), tällaista aletaan harjoittelemaan:
(ja kellonajat on siis noin-aikoja, saattaa heitellä tunnilla tai jopa parilla...)

08.00 * Aamupuuro
10.00 * Maitoa & päikkärit n. 30min
12.00 * Lounas - Liha/kala
13.00 * Maitoa & päikkärit n. 1-2h
15.00 * Välipala; jogurtti tai hedelmäsose, (maitoa jos ottaa)
18.00 * Iltaruoka; kasvissose tai puuro + hedelmää
19.00 * Sänkyyn & Iltavelli
YÖLLÄ * Nukahtamisen jälkeen velliä/maitoa n. 2-3krt ennen aamupuurolle heräämistä.

Ja kyllä, jos joku ihmettelee tota, että ruoka syödään ja tunti siitä vielä velliä... Vili vaan iltaisin tankkaa ihan mielettömästi. Velliä saattaa mennä jopa 200ml!

Asunnon hankkimisesta: Meillä olis nyt varmaan jopa tänään edessä perehtyminen Kangasalan tontteihin, siellä on kunnan tonttiarvonta pian, ja ajateltiin osallistua. Jos ei onnaa, niin sit katellaan jotain muuta kautta. Mut keväällä olis tarkotus tontti hankkia, ja alkaa rakentamaan omaa! Ja tosiaan jostain TRE ympäryskunnasta, täällä on niin kalliit ja pienet, että no thanks! :D Ei jaksais odottaa millään!!!! :heart:

Nyt takas siivoilemaan. Mä kokeilen josko vähän saisin vieroitettua itteni tietokoneelta. Eli pyrin vaan aamuisin ja iltaisin istumaan koneella, josko tässä päivällä tekis aina kaikkea muuta. Nyt kone kiinni prkll |O

Roona&Vili 5kk+3vko
 
schnuller: Juu mustikkakin kokeiltu... mikään ei auta!! Paitsi nyt tää mallasuute, jippii!! Kahtena aamuna nyt annettu peräkkäin ja äsken tuli NORMAALIA VAUVAN KAKKAA!!! Huvittavaa, et miten sitä iloitseekaan paskasta näin paljon!! :LOL: :LOL:

Esikoisenki sai tänää taas kerhoon, parantui vihdoin ja viimein!! Mahatauti vaivas viime viikost lähtien!! Ja peukut pystyssä edelleen, ettei kukaan muu meistä sais sitä.. ite en ainakaa nyt mitenkää haluu ruvet oksentelee tällä leikkaushaavalla mahassa... kiitos ei!?!!?
 
5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:
-Pimmeepulla & typy.........8,550kg * 66.5cm * 45 cm
- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- O&O+rinsessa..................8,160kg * 69,0cm * 43,3cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- TYttönen & prinsessa......7,715 g *64 cm * 42
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
-Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm

Terveiset täältä kurkkukivun keskeltä...kuumeen pukkas illalla ja tajutin kurkkukipu, oikein mikää uppookaan,kun ei pysty nielemään..

Mulla on nyt kirpparijakso menossa ja myyn lähinnä isoja vaatteita nyt pois :)

Onnea TEPA75 :heart:

Vauvakuume : välillä tulee haikeus, kun kavereille tässä syntynyt vauvoja, mutta järki päässä, kyllä meidän lapset varmaan tässä on. esikoisen vaatteet myinkin jo pois.
Tytön vaatteita en ole vielä raaskinnut myydä..

Hiuksia lähteee täälläkin ihan järjetön määrä :kieh: tosi rasittavaa!!

 
5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:
- olkkis74 & Arttu...............8,630kg*70,5cm * 43,8cm
- Pimmeepulla & typy.........8,550kg * 66.5cm * 45 cm
- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- O&O+rinsessa.................8,160kg * 69,0cm * 43,3cm
- Tyttönen & prinsessa......7,715kg * 64cm * 42cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
- Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm

Lisäsin tuon meidän jättiläisen mitat ja korjasin Tyttönen teidät oikeaan kohtaan.

Arttu vetelee näemmä taas ihan omilla pituusmitoillaan. :D Painoa kuulemma saisi olla enemmän mutta meidän tilanteessa (perinnöllisen sydänsairauden puhkeamisriski) on jo tässä vaiheessa hyvä ettei oo painoa yhtään ylimääräistä.'

Olkkis ja Arttu
 
Vierailijana kommentoin että meillä tuolla lokakuisten puolella joku juuri kirjoitteli että miten hyvä henki meidän pinossa on verrattuna moniin muihin. Moni meistäkin lukee syyskuisia koska olette meitä askeleen edellä. Tosi tosi ikävää että olette joutuneet sietämään feikkien lisäksi tällaisia ihme riitapukareita :hug:

Ja tällä riitapukarilla oli käsittääkseni sellainen tausta että ihan ekana en olisi ehkä hänenä arvostelemassa muita. Sanon tän nyt ihan kaikella kunnioituksella sinänsä enkä lähde ketään arvostelemaan. Mutta tuollainen kuittailu ja päteminen ei oikeesti ole kovin rakentavaa. Eiköhän täällä jokainen kykene hoitamaan lapsensa ruokailut ilman ulkopuolisten neuvoja! Tuo tuollainen on pelkästään ilkeää ja täysin tarpeetonta.

Sori nyt kun puutuin teidän asioihin ja jaksamista muille syyskuisille tän tapauksen kanssa :hug:
 
Nuppu, ole hyvä ja poistu tältä palstalta Tee se ihan itse oma-aloitteisesti kuten uhkailit. Toinen vaihtoehto on se, että mode puuttuu hommaan. Kaikille jäisi parempi fiilis jos itse osaisit ja ymmärtäisit pysyä veke. Me kun emme oikeasti kaipaa sua enää tänne!
 
Laitanpa tässä vielä vähän tarkemman selonteon määrineen, mitä pian puolivuotias poikani syö päivässä, suunnilleen:

08.00 - Aamupuuro 1-1,5dl
10.00 - Pieni tilkka maitoa jotta nukahtaa päikkäreille (ei siis mikään ateria - ehkä 20-40ml)
12.00 - Lounas-sose (liha-kala) 1-1,5dl
13.00 - Jälleen pieni tilkka maitoa jotta nukahtaa päikkäreille
15.00 - Jogurttia tai hedelmäsosetta, välillä saattaa haluta myös maitoa
18.00 - 0,5-1dl kasvissosetta tai puuroa+hedelmää
19.00 - Sänkyyn ja iltavelli....

Yleensä nukkuu nykyään vellin jälkeen 6-7h, ja sitten herää itkemään maitoa, jota vetää n. 120-140ml... ja siitä n3h päästä vielä maitoa...

Mä en todellakaan tiedä mitä ja mihinkä aikaan päivästä mun pitäs sitä ruokaa sit antaa, et kakkka tulis joskus muulloin kun aamulla. Näin kuitenkin normaalisti nuo ateriat lapselle annetaan. Mutta iso läjä tulee kerran päivässä ja se nyt sattuu olemaan aamuyö/aamu.

Neuvolassa sanottiin, että pitäs antaa päivällinen JA iltapala. Mutta mun mielestä se on vähän liikaa...kun tuo menee nukkumaan jo klo 19... joten se velli on periaatteessa iltapala. Ja paljonhan tuo sitä velliä tankkaa; tänäänkin meni 200ml ennen nukahtamista... Mutta taitaa taas nukkuakin sitten yöhön asti noilla syömisillä.

Mulla on terve, sopusuhtainen, energinen ja iloinen poika, joka nukkuu päikkäreitä yhteensä ehkä pari tuntia päivällä... ja menee kiltisti illalla nukkumaan ja herää välillä syömään ja nukahtaa uudelleen.

Edelleen; mulla on terve, sopusuhtainen, energinen ja iloinen poika. Turhaan mulle kukaan käy aukoon päätä tai vittuilemaan mun lapsenhoidosta tai miten ruokin/nukutan lastani. Mua ei kiinnosta tippaakaan, koska olen ylpeä, että olen näinkin hyvin pärjännyt ja jaksanut. Enkä ole joutunut lähettelmään mihinkään sairaalaan yöksi kun en itse "jaksa".... Että ihan omanaan voi kukin pitää kritiikkinsä.

Jos täällä läpällä kirotaan kun vauva herää aamuyöstä paskomaan, ei siitä kenenkään tarvi ottaa elämäntehtävää ja kertoa että kasvatan lastani päin vittua. Kiitos vaan. Mutta, enpä ole ennenkään noita motkotuksia kuunnellut, enkä kuuntele nytkään.... Kuuntelen mielummin oikeita neuvoja sellaisilta ihmisiltä, jotka oikeesti tietää mitä tekee, ja joilla on oikeasti jotain fiksua sanottavaa.

Onneksi täällä on monta mukavaa ihmistä jotka kirjottaa fiksuja ja käytännöllisiä neuvoja.

Mä siirryn nyt kokonaan tonne facebookin puolelle kirjottaan. Jatkan kyllä tän pinon päivitystä jos tarve vaatii. En sen takia, ettenkö kestäis vittuilua... Kestän toki, koska mulla ei oo mitään minkä takia pitäs ottaa niistä itteeni. Mä pidän itseäni hyvänä, huolehtivaisena ja omistautuvana äitinä. Teen kaikkeni jotta lapsellani olisi hyvä ja turvallinen olla. Mut silti, siellä on muutenkin mukavampi kirjotella, oon vaan täällä jatkanu ku täälläki on tosi aktiivisesti ihmiset kirjotellu... Mut toivon mukaan joku tulee tuolla bookissakin kirjotteleen. :) :wave:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä