Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:
- olkkis74 & Arttu...............8,630kg*70,5cm * 43,8cm
- zeny & Arttu ...................8,620kg * 66,7cm * 42,8cm
- Pimmeepulla & typy.........8,550kg * 66.5cm * 45 cm
- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- O&O+rinsessa.................8,160kg * 69,0cm * 43,3cm
- Tyttönen & prinsessa......7,715kg * 64cm * 42cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
- Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm
 
Itku ja HAMPAAT. Täällä valvottu koko viimeyö:( Tajusin vasta aamulla, että sieltä on tulossa lisää hampaita ja tökkäsin supon pyllyyn. Huuto helpotti ja tyttö sai unta. Onneksi mies valvoi ennen duuniin lähtöä sen kanssa pari tuntia niin sain unta sen verran et jaksaa tän päivän. Nyt ei tietenkään saa unta kun toi suppo alkoi vaikuttaa ja tyttö simahti. MIKSI EN TAJUNNUT YÖLLÄ :( Voi raukkaa, hirvee olo kun toista sattuu ja huutaa kuin syötävä.

Meen makoilee jos se uni vaikka tulisi. En todellakaan oo repimäs tota ylös muskariin vaikka ei viimevkollakaan oltu. Mieluummin levätköön raukkaparka.
 
J84
Huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa :wave:

Hampaista: Täällä ei näy ikenissä mitään muutosta, mutta tuo kuolan tuotanto on ollut vajaan kuukauden verran ihan mieletöntä ja sitä riittää...nytkin Samulla on sellainen kuolakuplien sarjatuotanto leuassa, kun päristelee tuolissaan :D

Tänne rantautui viikonloppuna flunssa :/ En edes muista milloin olo ois ollu näin kurja kuin se nyt on. Korvissa "soi", nenä on tukossa ja räkää riittää siltikin, kurkussa tuntuu jatkuvasti olevan jotain ylimääräistä ja päätä särkee välillä...niin ja silmäpohjat, ne vasta kipeät ovat :( En tykkää tästä sitten yhtään, mut onneks ei nyt ole kuumetta enää :)

Tein muuten Samulle eilen ekaa kertaa riisipuuroa banaanilla höystettynä ja kyllä näytti maistuvan, kun sitä meni yhden pilttipurkin verran :)
 
Meillä nukuttiin toisen kerran läpi koko yön. Neiti meni nukkumaan klo 21:30 ja heräs 6:30 syömään ja sit vielä pari tuntia unta päälle. Olipas ihanaa, tähän voisi ihan tottua ;) Ja siis tämä on onnistunut ihan iltamaidolla eli emme tarvi mitään vellejä tai puuroja. Näemmä lounas ja päivällinen kiinteinä riittää, muuten mennään vielä ihan puhtaasti maidolla. Voih kun tästä tulisi TAPA!

Eilinen uimareissu menikin sitten ihan mönkään. Jostain neiti vetäs herneet nenään eikä suostunut rauhoittumaan ollenkaan. Ehdittiin uida ehkä 5-10 min ja sitten oli pakko lähteä veke. Vähän harmitti kun hirveellä urakalla päästiin uimahalliin ja kaikki se ahdistava pukemis-riisumis-sessio ja uintia tosiaan vain pulahtamisen verran. Noh, aina ei voi voittaa ja toista nyt vaan joku tuntu ahdistavan ihan pirusti. Tähän asti uiminen on siis ollut kivaa ja sukeltaminen ihan huippua. Toivotaan, että ensi sunnuntaina vesi on taas paras kaveri.

Nyt ruoan tekoon.
 
Syömisestä: Meille neuvolatäti väitti, että kun kiinteät aloitetaan, niin maidon määrä voi tippua jopa 500ml vuorokaudessa. Tai sitten ymmärsin jotain ihan väärin :snotty:

Hampaat: ei täällä ole vielä puhjennut, vaikka kuolaa on valuteltu jo varmaan 2kk oikein urakalla. Ja kaikkea mahdollista sinne suuhun pitää tunkea...Kerran jätkällä oli tutti suussa ja yritti sinne vielä änkeä seuraksi molemmat peukalot :LOL:

Cummastelija: Hieno homma, että teillä menee yöt noin hyvin!! Varmaan ihan erilainen fiilis herätä aamulla, kun on saanut kunnolla levätä :)

Nyt vähän väriä naamaan ja kohti kauppaa!! :wave:
 
schnuller
Onnea Cummastelija täydestä yöstä!Meilläkin tosiaan kaksi yötä on nukkunut täyden yön, mutta ei peräkkäisiä.Yleensä jos on hyvä yö niin sitä seuraa vähän levottomampi yö.Joten ei kannata tottua liikaa! :)

Illalla ei vaaville oikein ruoka maistunut.Yritin tarjota uudelleen sitä riisipuuroa, mutta ei!!Sitten joi 100ml maito-maissivelli-sekoitusta.No nukkui sillä kuitenkin neljään asti.

Aamulla sama tappelu syömisen kanssa.Riisipuuroa taas koetettiin, mutta aivan hirveä huuto siitä vaan tuli, ennen kun puuro ehti huulia kauemmas.Ei vissiin tykkää riisipuurosta!No sitten joi 100ml maitoa, johon oli vähän sekoitettu kauravelliä.Nyt kun se kaura sopisi niin voisi alkaa sitten kaurapuuron syöntiin.Istui kyllä suu auki sylissä, kun itse söin kaurapuuroa.Annoin vähän maistaakin, jolloin nassutteli sitä aikansa, ja sylki pois.Sinäänsä hyvä, että ei ainakaan kaurapuuro aiheuta samanlaista huutoa kun riisipuuro.

Lounaaksi menikin sitten kasvissosetta varmaan puol purkkia.Suostui syömään, vaikka seassa oli hieman porkkanaa, joka muistuttaa inhokki bataattia. =)

Ulkona on aivan tajuttoman hieno keli!Jumpassa kun käytiin niin olisi voinut jäädä ulos käveleen vaikka kuinka pitkäksi aikaa.Huomenna ainakin tehdään superpitkä lenkki, jos on samanlainen keli.Aurinko paistaa ja -4 pakkasta, vesikin vähän tippuu jo räystäältä! B)

May85:Minusta kans tuntuu, että luin jostakin että sitä korviketta ei mene kuin puolet entisestä kun aloittaa kiinteät.Ja onhan se ihan loogista, että jos sosetta syö tai puuroa niin eihän sinne masuun enää mahdu niin paljon maitoa.

yonnazzz:Älä huoli, ei sitä voi aina tajuta, miten toimia.Mä kans vasta jälkikäteen olen tajunnut, että miksi meillä nukuttiin pari yötä aiemmin levottomasti ja kitistiin hirveesti.No kun sieltä oli tullut molemmat alahampaat.Jälkikäteen vasta manailin, että se se tietenkin oli, mutta en siis antanut suppoa hampaidentuloon.
 
5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:
- olkkis74 & Arttu...............8,630kg*70,5cm * 43,8cm
- zeny & Arttu ...................8,620kg * 66,7cm * 42,8cm
- Pimmeepulla & typy.........8,550kg * 66.5cm * 45 cm
- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- O&O+rinsessa.................8,160kg * 69,0cm * 43,3cm
- Tyttönen & prinsessa......7,715kg * 64cm * 42cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
- Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- Tirlittan75&poju...............6,720kg* 67cm*43,7cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm
 
Aurinkoista päivää !!
Lisäsin meidän 5kk mitat listaan ja huhhuh painoakin oli tullut kuukaudessa n600g ! :D onnea kaikille joiden vauvat nukkuu kokonaisia öitä !! Meillä ei ole näköjään vaikuttanut kiinteiden syönti yöuniin/syöntikertoihin. laitampas tähän meidän viimeyön aikataulun:
klo20 puuro n.1dl
klo2130 maito 110mll
klo2330 maito 120mll
klo0230 maito 100mll
klo0700 maito 80mll
klo1000 puuro n.1dl

Että jotkut tankkaa illalla ja toiset yöllä :D Voi kun saisi pojan tankkaamaan ENNEN nukkumaan menoa, mutta kun ei maistu niin ei maistu. Niin ei ole sitten tuolla yösyönnin määrällä ihme että päivällä maistuu huonosti. Ei meillä toki joka yö noin paljon syödä vaan kertamäärät saattaa olla 40-80mll.

Schnuller Missä jumpassa käytte ? Ne äiti/vauva jumpat mitä minä olen oulusta löytänyt on niin hurjan aikaisin että meillä vielä nukutaan :D Mitään ei ole puolenpäivän jälkeen.
Yonnazzz Hienoahan se on että aamulla hoksasit mistä on kyse niin pääsi pieni unille :) Ei se ole niin yksinkertaista päätellä että mitäs nyt itketään/valvotaan. Ja minä en ainakaan mielellään varmuuden vuoksi alkaisi suppoja laittelemaan. Tänään saatiin neuvolassa rokotus, viimeksi se nosti illaksi kuumeen ja poika oli tosi kärttyinen, silloin laitoin supon että sai nukuttua. Saa nähdä onko tänään sama homma edessä.

Miten muilla on rokotteet otettu vastaan ? onko tullut mitään oireita ?

Noniin ja nyt perunan keittoon :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja May85:
Syömisestä: Meille neuvolatäti väitti, että kun kiinteät aloitetaan, niin maidon määrä voi tippua jopa 500ml vuorokaudessa. Tai sitten ymmärsin jotain ihan väärin :snotty:
Meillä ainakin on maidon menekki vähentynyt kiinteiden aloituksen jälkeen. Meillä meni ennen kiinteiden aloitusta 1000-1200ml maitoo päivässä, nyt vaan 500-700ml. Tuon takia oon alkanut tekemään kaikki puurot korvikkeeseen niin ainakin saa jostain kalkkia ja muita maidosta tulevia ravinteita. Tosin noita ei kai vielä lasketa tuohon päivittäiseen maitomenekkiin mutta silti teen noin.

Artulla on tänään ollut sitten sellainen "viihdynpä selällään"-päivä. Yhtään kertaa ei oo itse kääntynyt tänään masulleen vaikka osaa kyllä. En tiedä vaikuttaako se että ollaan nyt aktivoitu poikaa kääntymään myös vasemman kautta masulleen. No toivottavasti vielä tänään aktivoituu niin ei tarvitse huolestua.

rokotukset: Arttu ei oo reagoinut mihinkään rokotukseen millään tavalla. Rokotteet eivät ole nostaneet lämpöä tms eikä rota-rokote oo sekoittanut mahaa vaan maha on toiminut ihan normaalisti. Enemmän reagoi noiden hampaiden puhkeamiseen...



 
Rokotukset, ei mainittavia vaikutuksia. Hyvä niin. Rotateq oli ainoo josta ekan satsin saatuaan yhden päivän aikana kakkas normaalia enemmän.

Varmasti sisään menevän maidon määrä pienenee kun syö kiinteitä, vaan kun vauva söis niitäkään niin että vois syömiseksi sanoa :/

Meillä tänään vois jo kai juhlia kun korviketta meni 650ml ja sosettakin huimasti siihen päälle vallan kokonaisen desin päivän aikana. :D Jospas se tästä, nyt Iina on kyllä muutaman päivän taas lisännyt liikkumisen määrää ja viuhtominenkin on sen mukasta, että joskos ne tois vähän sitä ruokahalua.

Tirlattan aikasemmin kysyikin miten vähäruokaisten vauvojen neuvolassa on suhtauduttu painon nousuun. Meillä oli 4kk ja 5kk neuvolan välillä tullut painoa 360g ja se riitti just ja just pitämään tätin tyytyväisenä. Iina kasvaa -2SD käyrällä, mutta kun oli pienehkö syntyessäänkin niin ei huolta.
Ja aina on kuitenkin kasvanut, nyt oli sitä mieltä että vähäinen painon nousu selittyy sillä kun Iina on jonkin aikaa ryöminyt, niin kuluttaa tietysti enemmän.
Katsotaan nyt joutuuko sitä joskus alottamaan rasvalisät, esikoisen kanssa plärättiin öljyllä että saatiin hänelle riittävästi energiaa.

Tuoltahan jokainen voi katsella sitä oman vauvansa kasvua, sinne saa syötettyä useammankin palluran =)
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

Se olis täydellisten naisten aika :D mun lemppari :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Olkkis Meijän neuvolatäti sano et just toi 500-700 ml on oikea määrä maitoa jos syö kiinteitä!
Meillä ei oo ollut neuvolassa edes puhetta koko maitomääräasiasta mutta hyvä tietää että tuo 500ml on kiinteitä syövälle riittävä määrä. Mä tässä ehdin jo tuskaillakin kun ei maitoa tuon enempää mene mutta sen tuskailemisen saan sitten lopettaa.

Mä syötin äsken Artulle Muksun mannapuuroo... Oli äklömakeaa kun sen korvikkeeseen tein. Liekö korvikkeesta tullut vielä ylimääräistä makeutta puuroon mutta seuraavalla kerralla teen sen puuron kyllä veteen niin kuin ohjeessa sanotaan.

 
schnuller
Jos nyt tässä välissä ehtisin jotain kommentoida.

Rokotuksista ei ole meillä koskaan tullut mitään.Toivottavasti ei tule vastaisuudessakaan.

Vihdoin neljäntenä päivän sain vaavin maistamaan riisipuuroa.Tein sen nyt veteen ja lisäsin hieman persikka/banaanisosetta, koska muuten maistui ihan vedelle.Maistoi jopa 4tl. =)

Meillä neuvolassa ei koskaan ole puhuttu mitään määristä.Sanoivat vaan, että annat niin paljon kun se syö.Lisäksi totesi, että ois hyvä olla ainakin 2ateriaa ainakin ihan nestemäistä vielä tämän ikäisellä.

Nyt kotityöt taas kutsuu.......
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan75:
5kk Neuvolakortti, vauvat painojärjestyksessä:
- olkkis74 & Arttu...............8,630kg*70,5cm * 43,8cm
- zeny & Arttu ...................8,620kg * 66,7cm * 42,8cm
- Pimmeepulla & typy.........8,550kg * 66.5cm * 45 cm
- Jooseppi & Alexandra......8,355kg * 64 cm * 44,4 cm
- Roona & Vili.....................8,335kg * 68,9cm * 44,6cm
- O&O+rinsessa.................8,160kg * 69,0cm * 43,3cm
- Tyttönen & prinsessa......7,715kg * 64cm * 42cm
- Esmeralda & Veetu.........7,690kg * 67cm * 42 cm
- Tepa75 & Ilona...............7,315kg * 64,4cm * 41,5cm
- Mama & Stella.................7,285kg * 66cm * 42,3cm
- May85 & poika................7,220kg * 69,5cm * 43 cm
- Tikrutar82& Jade.............6,984kg* 66cm*43,2cm
- Tirlittan75&poju...............6,720kg* 67cm*43,7cm
- Naksos& Emma................6,250kg* 64,9cm * 43,2cm
- PuPu & Iina.....................6,110kg * 65,0cm * 42,5cm
Meillä oli siis 5 kk neuvola just äsken.... sairastelu on tehnyt tehtävänsä ja painoa ei ole kertynyt kuin. 500g kk aikana. Onneksi pituutta oli tullut jnkv ja päänympärys kasvanut. Mut ei terkka ollut huolissaan vielä ainakaan. Ja varmaan jahka tuo räkätauti emmalla helpottaa niin alkaa ruokakin maistumaan taas eritavalla. Rokotettakaan ei laitettu nyt vaan ensi viikolla sitten jos tauti on hellittänyt. Samalla sit katsotaan taas kasvua. Jospa tuo pikkunen ees vähän pulskistuis

=)
 
Mun pitäis siivota, vaan en jaksa, ei huvita, ei kiinnosta ei sitten niin mitenkään päin.
Jonkunlainen suursiivous pitäis kai koittaa saada aikaseen, mutta mistä ihmeestä sitä repii aikaa siihen. Tai kiinnostusta :whistle:

Mulla olis huomenna aika kasvohoitoon ja aijon kyllä ottaa siitä kaikki irti. Reilun parin tunnin aika :p
Ensi viikolla alkaa koirakoulu joten pääsee sinnekkin vähän tuulettamaan itseään. Luxusta jo jotten melkein sanois. B)

Miehelle oli eilen heitetty ohimennen ehdotus siitä että lähtis vähäksi aikaa kiinaan töihin (me tietytsi mukana). No tuo tietysti ei suostu :headwall: mä kyllä sille koitin selittää että hei oikeesti meitä ei vielä sido tänne mikään, mä tykkäisin jos vuosikin voitais jossain olla muualla, sais mukavaa kokemusta jne, nyt olis munkin helppo vielä lähteä, kun ei oo kiire töihin. Mutta kai se on tyydyttävä tähän omaan rakkaaseen kotiin :p Mutta omanlaisensa kokemus tuokin olis. On vaan tommonen perusjuntti mies :LOL:
Mulla tosissaan alkaa varmaan joku ikäkriisi vaikka ei sitä ikääkään nyt loppujenlopuksi ihan kamalasti vielä ole :kieh:

Muuten ei meille tänne kummempia, Iina on aikalailla siirtynyt kolmista päiväunista kahtiin, varsinkin jos pääsee ulos nukkumaan niin sitten vetäsee ekat vähän pidemmät unet joten silloin kahdet päikkärit riittää.

Eilen huomasin mitäs nytillä jonkun ketjun koskien sitä feikkaajaa joka täälläkin pyöri. Ihme hemmo :eek: Siinä lähinnä sanottiin että tuolla odotuspuolella kirjottelee. Ja täälläkin siitä joku tais kirjottaa.
Onhan tää vapaa palsta täällä saa lukea ja kirjottaa kuka vaan, mutta että jaksaa nyt tollasta settiä vetää :eek:

Jaaps, esikko heräs kanssa päikkäreiltä ja Iinankin just hain pihalta.
 
Meil ei oo kans tullu rokotuksista mitään. Ja ollaan osallistuttu siihen pneumokokkirokotetutkimukseenki!! Ainoo mist on tullu jotain on se rotamömmö, siit on tullu semmost kenkku-känkkäränkkää pariks viikoks!! Mut onneks neki on jo kaik satsit saatu!!!

Jihuu, tää mamma tilas hetki sitten kuntopyörän!! Nyt ootellaan innolla sitä ja et saa alkaa taas liikkumaan... sit jumankekka nää läskit saa luvan lähtee!!

Stellalla ja esikolla molemmilla ollut nyt sit mahatauti, mut onneks seki näyttää olevan jo ohi!!! Vihdoin, oliki aika pitkäkestoinen!! Melkein kaikki huusollin matot odottaa pinossa pesua, ku aina Stella sai örpällään osuttua mattoihin!! Ja päiväpeittoki pesty 3 kertaa ja ei sitli tullu ihan puhtaaks!! (on se porkkana sit kivaa tavaraa)!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Olkkis Meijän neuvolatäti sano et just toi 500-700 ml on oikea määrä maitoa jos syö kiinteitä!
Meillä ei oo ollut neuvolassa edes puhetta koko maitomääräasiasta mutta hyvä tietää että tuo 500ml on kiinteitä syövälle riittävä määrä. Mä tässä ehdin jo tuskaillakin kun ei maitoa tuon enempää mene mutta sen tuskailemisen saan sitten lopettaa.

Mä syötin äsken Artulle Muksun mannapuuroo... Oli äklömakeaa kun sen korvikkeeseen tein. Liekö korvikkeesta tullut vielä ylimääräistä makeutta puuroon mutta seuraavalla kerralla teen sen puuron kyllä veteen niin kuin ohjeessa sanotaan.
Joo se sano viel kun mä sanoin et meil menee vähänyli 700 ml ni etkunhan ei nyt hirveesti menis sit sen yli, kun kuitenkin dyö 2 purkkia sosetta päivässä.


PUPU TOI OLIS NIIN SIISTIÄ, Suostuttele se nyt lähtee kiinaan. Muistakaa sitten tarkistaa, että firma kattaakaikki terveydenhuolto yms.. menot!!!!

Mama-84 Toivottavasti sille tulee alku innostuksen jälkeen sille pyörälle käyttöä. Ne kun tuppaa aina unohtumaan nurkkaan.


JUMPPAPALLO Suosittelen kaikille. Oon saanut jo ylävatsalihakset näkyviin, alavatsassa EDELLEEN (mur!)Nuo löysän nahan ja makkaran yhdistelmä.

Kerrankin tein jotain fiksua, mummo tuli käymään niin nukuin tulpatkorvissa 2 tuntia! AAAH mikä olo!

FlunssastaMeillä on kait nyt tulossa toinen flunssa aalto.Tytöllä taas räkää ja muutenkin tukkoisen oloinen ja siihen kaupan päälle nuo hampaat!

HUOM HUOMHuomasin mielenkiintoisen jutun kun tutkin lihasoseita. 5 kkalkaen tarkoitetussa lihasoseessa on VEHNÄJAUHOA ja viljojahan ei suositella ennen 6 kk :D Huvitti vain!
 
Rokotukset: Ainoastaan siitä ensimmäisestä Rota-rokotteesta meni maha löysälle ja ihan sairaan pahan hajuista kakkaa tuli parisen viikkoa :x Sen jälkeisistä ei mitään. Samoin, kuin ihan piikeistä, ei mitään oireita. Onneks :)

Mama-84: Me tilattiin reilu vuosi sitten crosseri...No mulla jäi sillon heti sen käyttö todella vähäiseksi, tekosyynä raskaus :LOL:
Nyt kun sitä vois ja kannattais käyttää, niin en jaksa. Musta se on aika tylsää hommaa. Ennemmin löhöän sohvalla ja ihmettelen, miksei läski häviä ruumiista :kieh: :saint: :LOL:

Yonnazzz: Meillä mies vei justiin jumppapallon varastoon, kun vei (muka) liikaa tilaa täällä :xmas:
Taidankin vähin äänin hakea sen takaisin... :saint:

Ei mulla kait muuta tähän väliin. Poika nukkuu parvekkeella, mies nukkuu sohvalla...Ja mä en tajua mennä nukkumaan :LOL: No, jos keittäis kahvit ja nauttisi ne omassa rauhassa. :wave:
 
May: Kuullostaa ihan meikäläiselt toi sohvan pohjal ihmettely, et miksei läskit lähe!!!! :LOL: :LOL: :LOL: Nyt mä päätin, et perkele, niitten on pakko lähtee!!! Jos sit ahkerasti pyöräilis, rupeis käymää uimas, vaunulenkkei tekis, ym...!!! Katotaa kui käy, mut eik se me niin, et hyvin sunniteltu on puoliks tehty!?!?!? ;)
 
Pakko hehkuttaa vaikka ihan luonnollistahan tämä on: Arttu pääsi tänään ensimmäistä kertaa ryömimällä suoraan eteenpäin... :D Matka ei ollut pitkä mutta suoritus oli loistava. Enää ei siis meillä olla möllötellä paikoillaan.

Toinen juttu mikä tänään huvitti suuresti mua ja pojan isää oli se kun Arttu oli lelukaaren alla makoilemassa (kun ei enää mitään muuta viihdykettä keksitty) ja päätti sitten kääntyä masulleen. No lelukaaren kaari oli sitten edessä. Masulleen päästiin mutta se kaari pisti pojan hermostumaan ja kun ei muuta sitten keksinyt niin tarras suullaan kiinni siihen kaareen. Ihan kuin ois ajatellut että "hitto, kun et väistä niin mä puren sut poikki" :D Saatiin todella makeat naurut kun kateltiin miten Arttu homman sitten hoiteli. :D
 
Hellurei!

Jos nyt olisi aikaa kirjoittaa kun neiti nukkuu. Meillä ei näköjään enää haluta nukkua päiväunia vaunuissa. No onneksi sisällä sitten nukkuu.

Meidän neidillä on nännin alla patti siis tuntuu kun painaa siitä, mikä ihme se voisi olla? Googletin asian joku ehdotteli että voi olla rintarauhanen. Ensi viikolla neuvola.

Täälläkin mä ihmettelen että miksi ei läskit lähi, eihän ne lähe jos ei mitään tee. :kieh:
No tänään taas kutsuu kuntosali, kiva päästä vähän jumppailee.

 
schnuller
Onnea Olkkis ja Arttu!Niin sitä pitää!Taitaa olla ensimmäinen tämän porukan vaavi, joka ryömii nyt eteenpäin. :flower:

Meillä vaan naapurin rempontti jatkuu.Piti neiti laittaa ulos nukkumaan, vaikka siellä on -15, koska räminä sisällä on kova.

Saatiin postista Ergon kantoreppu eilen.Koetettiinkin sitä eilen ja tänään, ja voin sanoa, että on ihan eri luokkaa kun se rintareppu.Neitikin viihtyy 100-kertaa paremmin siinä.Ja itselle se on aivan unelma, kun muutenkin on hartiat jumissa aina, niin tässä se paino tulee lanteille enimmäkseen.Eilen illalla kantelin siis vaavia mukana pitkän aikaa ja tein kotitöitä. =)

Riisipuuroa meni tänään jo puoli desiä! :p Oppii siis pikku hiljaa tuohon puuroon.Sose ei oikein maistunut lounaalla, piti vaan saada 140ml maitoa. :)

Nyt teen keittoon...... B)
 
Terve kaikille,

Täällä sataa taas lunta, eikö se nyt hiivatti vie voi jo kohta loppua :kieh:

taas tullu pidettyy pieni paussi tän kirjoittamisen kanssa. Päivät vaan kuluu jotenkin niin nopeasti. Meillä on ollut joku ihme känkkis-päivä tänään ja millään ei haluttais nukkua. Alexandran vatsa on ollu tänään kans hiukan kipeä. tästä syystä ei suostunu oikein halunnu sosettakaan syödä.

Ollaan nyt kovasti yritetty rohkaista tyttöä kääntyilyyn. Toistaseksi tuloksetta. No onneks ei vielä ole mikään kiire. Meillä kans rokotuksen jälkeen nukuttiin paljon ja se rota löi taas vatsan sekaisin. muuten ei olt tullut mitään, onneks!

Täällä on opeteltu istumaan syöttötuolissa nyt viikon verran ja pikku hiljaa hyvää tulee. alexandra tuntuu jopa tykkäävän siitä ja välillä ku sen ottaa pois siitä tulee kova huuto.

Mä en ole viel antanu puuroo, mut reilu viikko on nyt maisteltu lihaa.

meillä kans havaittu kaks pientä tynkää alaleuassa.

pitäsi kyl alkaa pikku hiljaa tekee jotain tälle masun seudulle. tietääkö joku myydäänkö tota zumba-videota jossain muualla ku ostos-tv:llä?

PuPu toivottavasti saa t miehes puhuttua ympäri ja pääsette lähtee sinne Kiinaan.

maanantai uintireissu meni taas tosi mukavasti. Alexandra vaikutti jo siltä et alkaisi jopa tykkäämään uimisesta. Meidän pieni vesipeto :heart:

**Olkkis mahtavaa et teil jo ryömitään niin ne toiset.

Olette puhuneet tosta maidon määrästä. vitsit ku noissa tisseissä ei edelleenkää ole mittaria et näkisin kuinak paljon tuo tyttö syö. Tyttö on kauan kylläinen ku syö esim. puoli purkillista lihaa& perunaa. Onkohan se sit viel liian paljon? mut ku suu vaan aukee ja ottais lisää. en tiedä auttakaa ny mua

Jooseppi & Alexandra
 
jooseppi: Meillä 5 kk neuvolassa sanottiin, että puol purkkia sosetta , 2 kertaa päivässä...Mutta kai toikin on vauvasta kiinni. Meillä kun on poika aika pienipainoinen, niin saatiin lupa syöttää niin paljon, kuin suu vaan aukeaa :) Niin ja maitoa päälle. Ei oo kyllä hajuakaan, paljonko se maitoa päälle ottaa, kun imetän.

Seuraa pissavaippoja, jos niitä kastuu samaan malliin, niin uskoisin maidon riittävän? Tai sitten vaan kyselet esim. neuvolasta apuja =)

Noniin, pitääkin mennä kattomaan, ettei pannukakku pala uuniin...Näillä eväillä sitä laihdutetaan :LOL: :wave:
 
Meillä on Iina ryöminyt jo useamman viikon, liikkeelle lähti 4,5kk iässä. Kiire on, mun puolesta olis saanu köllätä vielä paikallaan.

Mä tulin hetki sitten kasvohoidosta ja hieronnasta, ah oli mukavaa :p

Olishan se miehen kiinan työjuttu tosi siistiä, pariin kertaan oon siitä puhunutkin, muttei tuo ota tulta alleen. :/ noooo, me tyydytään sitten tähän. Hyvä meillä tässäkin on.

Meillä on maisteltu riisipuuroa parina aamuna, huonolla menestyksellä, ei oikein tytölle maistu. Sekaan olen laittanu jotain hedelmäsosetta ja on koitettu maitoon tai veteen tehtynä, mutta ei.
Jos viikonloppuna kaurapuuroa kokeilis, keittelis sitten samalla itellekkin :p esikoinen ei ole aikoihin puuroja enään syönyt, harmi :/

No nyt menee meno senverran hulvattomaksi täällä torpassa
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä