Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Hei kaikille, tännehän on jo kertynyt aika liuta meitä syksyllä taas yrittäviä.

Tuolta huhti-/toukokuun yrittäjistä minäkin tänne pompsahdin, kiitos Amelie tämän ryhmän perustamisesta.

Taustoja vähän, eli yritystä 01/06 alkaen, clomeja syöty neljä kiertoa, sitten kuvioon 2. inseminaatiota, joista negat, nyt toukokuussa oli 1. ivf lyhyellä kaavalla, josta plussa kahden verikokeen ja lukemattomien testien voimin, joka sittemmin muuttui negaksi. Nyt käydään "ajankuluksi" vielä 1. inssi tähän kiertoon ja heinä-elokuun vaihteeseen on jo käyty klinikalla suunnittelemassa 2. ivf. Varsinaista syytä ei vielä olla pystytty diagnosoimaan, nyt tosin lääkäri puhui, että jostain syystä munasolut eivät tahdo kypsyä tarpeeksi nopeasti, ja se voisi olla yksi syy tähän.

Nyt kuitenkin heitetään kesävaihteelle, ja koitetaan edes osittain unohtaa koko asia mielestä ja nauttia kesästä B) Kaikille teille kanssasisarille oikein lämmintä, aurinkoista ja rauhallisen rentoa kesää!
 
Heippa vaan kaikille!
Harmi että meitä on taas täällä samoja naamoja; mutta kiva kuitekin että on seuraa syksyyn asti - sitten jatketaankin odottajissa! :)

Taustaa: (mistäs sitä aloittas?? .. eli tulossa sekavaa sepustusta)
eka ICSI tehtiin miehen vähäisten simppojen ja mun ehkä tukossa olevien torvien takia (mulla on kyllä PCO kans, mut ovuloin silti joten kuten/myöhään) viime kuussa pitkällä kaavalla, julkisella puolella. Mä oon 30 ja mies 33: mulla 2 IVF-lasta ed. avioliitosta(v.2002) ja miehellä 1 luomu-lapsi ed. avioliitosta. Yritys me aloitettiin vasta 03/08, mutta ei siinä kauaa nokka tuhissut, kun mä aattelin, että jotain on varmaan vialla mun tuurilla ja mentiin sitten tutkimuksiin... sille tielle sitten jäätiin, kun lääkäri totesi heti ettei miehen simpoilla ketään raskaaksi tehdä. :O

Eli syksyllä olis sitten 1. PAS: pakkasessa olis 2 huurunenää... Toivotaan että tärppää!
Tsemppiä meille kaikille hoidon aloituksen odotukseen; toivottavasti saadaan muutama luomu-ylläri matkan varrella!
 
Tervehdys kaikille,

Täällä yksi lisää syksyllä IVF hoidot aloittava toiveilija.

Olemme yrittäneet runsas neljä vuotta lasta ja noin vuosi sitten päätimme lähteä tutkimaan syytä lapsettomuudelle. Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta jota ei ole saatu 6 pitkään vuoteen kuntoon vaan arvot sen kun heittelevät. Viime syksynä sitten epäonneksemme koitui KU raskaus ja sen johdosta luultavammin vasenpuoli tukossa. Muuten ei selvää syytä löytynyt. Lääkärit epäilevät Vajaatoiminnan lisäksi munajohtimien toimintahäiriötä.

Nyt keväällä tehtiin 2 inssiä ja kaksi luomuyritystä lääkeavusteisesti toisen ovulaation osuessa viikonlopulle ja viimeisessä ei enää kannattanut edes tehdä koska jostain syystä munasolut kypsyvät vain tukkeutuneelle puolelle. :'(

Nyt meille on varattu aika elokuun alkuun IVF:n suunnitteluun. Pelko ja suru on suuri, mutta pää pystyssä koitetaan eteenpäin.

Tsemppiä ja hyvää kesää kaikille kohtalonsisarille! =)
 
Meillä suunnitelmat nyt sikäli selvillä melko tarkalleenkin, jos endometrioomat ei vaan päätä tehdä tepposia ennen heinäkuun lopun hoidonsuunnittelua. Puhelin tänään lääkärin kanssa ja saman tien lähdetään silloin hoitamaan pitkällä kaavalla menossa olevasta kierrosta.

Jännittävää! Nyt vyöhyketerapiaa sillä välin ja rennosti vaan!

Mukavaa kesää :wave:
 
Minä tulen tähän pinoon epäonnisena tuolta huhti-toukokuun pinosta. Edessä olisi 4. ICSI elo-syyskuussa. Yhtään plussaa ei tähän mennessä bongattu, jokunen siirretty alkio kylläkin. Kilpirauhasarvot ovat koholla ilman tyroksiinia, ikää on 40+ ja miehellä heikot simpat - siinä lienee syitä lapsettomuuteemme.

Tavataan ja helpotetaan toistemme oloa tällä kivisellä tiellä :wave:
 
Miekin tulen tänne tuosta huhti-toukokuunpinosta.Meille tehtiin eka ivf ja tulosta ei valitettavasti tullut vaikka kaksi alkiota siirrettiin.

Menkat alkoi vihkoinkin eilen joka oli pp17 ja vuoto on aika runsasta,paperiin tuli pyyhkiessä myös kaksi valkoista limaklönttiä jotka oli hassun näköisiä.Eikait ne alkioita voi olla????

Pakkasessa on vielä kaksi alkiota ja kunhan klinikka palaa kesätauolta niin passi tehdään.Kesä mennään luomuillen,toivotaan että tärppi kävisi ihan kun jättäis kaiken stressin pois.

Meillä ei mitään syytä löydy tälle sekundaariselle lapsettomuudelle,Yksi lapsi on joka tuli täysin luomusti ja nyt tätä toista yritetty aktiivisesti vuosi.Myös yksi inssi tehty josta nega.

Mutta jospa se vielä joskus...
 
Heippa!
Saanko liittyä seuraan? :wave:
Meillä tulossa syksyllä (elokuun puolessa välissä ) PAS..

Taustaa: meillä 1 ivf -poika, joka syntynyt 02/07. Kovasti toivotaan sisarusta hälle, mutta ainakaan vielä ei ole luomusti onnistunut. Luomuraskauteen en jaksa kovin paljoa edes uskoa, koska ekakin sai alkunsa ivf:llä ja sitä ennen yritystä oli 2,5 vuotta.. Nytkään ei ole ehkäisyä käytössä, joten... :headwall:

Nyt sitten katseet kohti syksyä.. Meillä tosin on vaan yksi ainokainen huurunenä pakkasessa, eikä sekään mikään top alkio, vaan 3 soluinen 2 luokan alkio (jos oikein muistan), joten oikeastaan olen siirtänyt katseet jo ensi vuoteen, ja uuteen ivf -hoitoon...

Hauskaa Juhannusta kaikille, pidetään peukkuja, että syksy tuo tullessaan kunnon plussapuhurin :)
 
Tässä on tämmöinen "raaka"lista. Mitä muita tietoja halutaan esille? Jos omalla kohdalla on jotain virheitä, niin ilmoita ihmeessä, niin korjaillaan. Laitetaan tarkempia päivämääriä sun muita, kun niistä tiedetään. Samoin te, joiden kohdalla on kysymysmerkki ennen hoitoa, niin kertokaa mulle kuinka mones hoito on menossa, niin lisäilen listaan. =)

muoks. Siirsin listan ensimmäiselle sivulle.
 
Kiitos Taikapupulle listasta. Mulla 1.ICSI (1.IVF takana) ja ajankohta menee kyllä varmaan syys-lokakuulle. Laitetaanko listan alle erikseen plussanneet: , haamun saaneet: ja myöhemmin onnistuneet: , niikuin meillä oli tuokka huhti/toukokuun pinossa..
 
Heipsan!

Onpa sääli tosiaan nähdä tuttuja tässä pinossa monta, niinkuin dreamer totesi. Olisi kaikille aivan muuta toivonut... Helpottaa, että on paljon kohtalotovereita, mutta eipä tätä samaa kohtaloa kenellekkään toivoisi!

Itsellä siis 2,5 vuotta yritystä ja kolme inssiä takana. Elokuussa suunnittelu ja toivottavasti sitten siitä parin kuukauden sisällä ensimmäinen ivf. Olemme ns. selittämättömiä. Te muuten joilla on jo kokemusta; miten noi hommat sitten tosta suunnittelukäynnistä etenee? Tai siis, se kuinka pian, mua lähinnä kiinnostaa... Olin niin pettyny taas menkoista etten jaksanu kysellä mitään lääkäriltä.

Olen ollut tässä nyt kesätauolla ja yrittänyt pitää ajatuksia muualla, mutta ei se oikein onnistu. En ole kyllä koskaan aikasemmin odottanut kesän päättymistä näin paljon! :p

Nyt vain toisiamme tukien ja voimia keräten kohti syksyä! Yritetään nyt kuitenkin nauttia tästä kesästä... jos vaikka aurinkokin paistais! B)
 
Kiitos Taikapapu listasta! Tuolla huhti-toukokuun pinossa oli hyvänmallinen lista, siinä oli mainittu myös onko pitkä/lyhyt kaava. Voisiko sen tiedon lisätä? Mulla tulee olemaan pitkä, kun se on osoittautunut mun kohdallani paremmaksi.
 
Electra: Niin oli selkeä ja hyvänmallinen lista toi huhti-toukokuun lista. Voisi muokkailla tosta semmosen sitten kun on vähän enemmän tietoja (siirto päiviä jne.). Tässä vaiheessa ei vielä ole kauheen tarkkoja tietoja, joten olkoon toistaiseksi vaikka noin ja loppu kesästä muokataan listaa paremmaksi. =)
 
taikapapu kiitokset listan teosta. ja tarkennetaan listaa sit kun hoidot käynnistyy. Aika monella taitaa olla nyt taukoilua. Täällä ainakin. No voihan se luomu ihme kesällä vaikka tulla. Toivotaan että jollekkin se tulee. Nautitaan kesästä.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille. :flower:
 
Tirlittan1968
Moi kaikille- mä siirryin kesän yrittäjistä tänne kun tämä eka IVF karahti kiville heti. Vuotoa ollut ja todella runsasta jo toista päivää. :kieh:

Eli elokuussa uusi suunnitteluaika VL:ssä ja tarkoitus tehdä syyskuussa toinen IVF. Ensimmäinen tehtiin pitkällä kaavalla ja 14 alkiosta yksi kaksisoluinen ainoastaan saatiin siirrettyä.
Meillä miehestä johtuva lapsettomuus onnettomat simpat. Mulla ennestään murkkuikäinen tyttö.
 
Kiitos Taikapapu listauksesta!

Miten aika mateleekaan...lomaan on vielä vajaa pari viikkoa ja se menee varmasti mukavissa merkeissä, mutta lomankin jälkeen on vielä odoteltava yksi kuukausi ennen kuin tositoimet alkaa. Niin rasittaavaa. Odotan kovasti syksyä, mikä on kyllä ihan pimeetä, sillä eihän sieltä mitään varmaa tulosta todellakaan ole tulossa. Ja sitten kun viimeinen siihen hoitoon päästään, niin sitten tosiaan on syksy. Masentava ja pimeä syksy. ei ole toiveet taspainossa ei :)

Mites muilla, osaatteko nauttia tästä hetkestä ja ihanasta kesästä vai suuntaatteko jo ajatuksia syksyyn. Mä en ole yhtään hetkessä eläjä, mikä ärsyttää mua välillä ihan kauheasti. Miten senkin taidon oppisi?

Joka tapuksessa ihanaa kesää kaikille!

Tytti
 
tytti82: Välillä sitä osaa nauttia hetkestä ja kesästä ja ihanasta vapaudesta, kun ei ole hoitoja. Välillä taas ärsyttää, kun ei ole hoidot heti ja toivoisi, että olisi jo syksy. Annan kuitenkin itselleni anteeksi nää ajatukset enkä ruoski niistä itteeni liikaa, vaikka ei aina osaakkaan nauttia. Kyllä se huonokin hetki menee aina jossain kohti sitten ohi. Älä sinäkään liikaa murehdi sitä, ettei osaa elää koko ajan hetkessä. Tottakai sitä odottaa hoitoja. :)
 
Täälläkin yksi, jolla suunnitelmissa hoitojen jatkaminen elo-syyskuussa. Taustasta sen verran, että siirtoja on kertynyt vuodesta 2005 alkaen jo 7 ( 2 ICSI tuoresiirtoa sekä 5 PAS:ia). Hoidoista ei tuloksena ole tullut kuin yksi tuulimuna vuonna 2006 ja nyt viimeisestä pas:sta (tehtiin toukokuussa) alkuviikkojen keskenmeno...

Vaikka hoidoissa ei onnea ole ollutkaan, niin hoitotauon aikana tulin vuoden 2006 lopussa raskaaksi "luomusti" (tämä piti olla mahdotonta) ja siitä tuloksena nyt kohta 1v9kk poika :heart: Nyt olisi kovin toiveissa saada toinen lapsi. Pakkasessa ei alkioita enää ole eli koko ICSI urakka toiveissa aloittaa heti kun kierrot taas tasaantuu ja klinikka palaa kesätauolta.

Paljon olen lukenut eri ketjuja näillä sivuilla ja saanut sitä kautta "helpotusta" omiin ajatuksiin. Mutta aikaisemmin ei ole tullut kirjoitelluksi. Kivahan se on kuitenkin vaihtaa ajatuksia toisten "samanlaisessa tilanteessa" olevien kanssa.

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Kiitoksia Taikapavulle listauksesta!

Tytti: Ei onnistu täälläkään tuo ajattelemattomuus. Päivittäin käyn palstaa lukemassa, mutta kommentoimisen tosin olen jättänyt vähemmälle. Tämä on nyt sitten tällaista odotusta taas. Ja varmaan sekin, että menkat eivät ole alkaneet lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen niin rassaa mieltä. Tosin tänään tuli hyviä uutisia eli hcg oli alle 5 eli kaippa ne menkatkin sieltä joskus suvaitsee saapua, tyhjennyksestä on kuitenkin jo 38 päivää. Toivottavasti ei veny pitkäksi niin päästäisiin sitten passeihin.

Mutta oikein mukavaa helleviikonloppua kaikille! :wave:
 
Hei Irene ja muut!

Täällä taas :) Itseasiassa tulin vaan kiittämään Ireneä siitä, että kerroit kokemuksiasi Tampereen väestöliitossa, kun niitä tuossa toisessa viestissä kyselin. Kiva, että täällä kuumeilee joku muukin lähiseuduilta. Jotenkin kiva tietää, että joku muukin on samassa paikkaa hoidoissa ja sullahan on jopa plussakin hoidoista tullut, joten seuraava ei ole kuin ajan kysymys!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä