Syksyvauva 2011

Täällä ei nyt sitten tiedä tulisko kipeäksi vai ei. Välillä on hyvä olo ja välillä taas kauheen kipee kurkku.

Olen muutaman laskurin tehnyt niin ovis olis 6. päivä. Pitää hyödyntää hyvin, onneks on vapaa päivä.

Olettekos te tehnyt jo hankintoja vauvaa varten? Meillä on melkein kaikki valmiina mutta sänky pitää ostaa, koska esikoinen vielä pinnasänkyä käyttää. Sen verran ollaan jo tehty, että vaunut tilattiin, kaksostenrattaat.

Uusiakin on porukkaan tullut, tervetuloa.
 
No niin, nyt sitten jännätään vielä reilu viikko tämän kierron tulosta.. Koin lauantaina (oletetun oviksen aikoihin) sellaista vatsakipua mitä en ikinä ennen ole tuntenut. Sattui vielä alemmas vatsaan kuin mitä kuukautisten aikaan, ja ihan eri tavalla. Päättelin niin, että ehkä nyt vasta tällä kolmannella yk:lla tapahtui ensimmäinen ovulaatio, koska tuollaista kipua en ole tosiaan aikaisemmin tuntenut. Pilllerit jätin elokuun puolessa välissä pois, eli on hyvinkin todennäköistä, ette nyt vasta elimistö palautui ennalleen. Vaikka liman eritystä on kylläkin ollut aiempinakin kuukausina.. Tiedä siitä sitten. Noista hankinnoista sen verran vauva-10:n kysymykseen, että ei olla tehty mitään hankintoja vielä, kun esikoista tosiaan yritetään. Voi kyllä olla, että siinä vaiheessa kun selviää, että on raskaana, en malta olla ostelematta vauvan vaatteita yms. Meidän pitää kotiakin järjestellä sitten hieman uusiksi ja järkeistää sohvakalusteita ym, eli hankintoja on kovasti tulossa. Osa isommista hankinnoista pyritään todennäköisesti ostamaan käytettyinä. Jännäterveiset kaikille! :)
 
Meillä täällä samanlaiset touhut menossa. Kesällä mentiin naimisiin. Sen jälkeen ollaan ajateltu että tulee jos tullakseen. Nyt pari kuukautta tosissaa aherrettu asian eteen mutta vielä ei ole tärpännyt. Toistaiseksi en ole tehnyt yhtään raskaus enkä ovulaatiotestiä. Ihan luomuna mennään nyt ainakin näin aluksi.
Ois kiva jos vauva tulis syksyllä tai kevättalvella/keväällä. Jos ihan jouluun sattuis niin ei ehkä ois kiva sille lapsellekaan.
 
Tervetuloa uusille.

Täällä on nyt jännät päivät menossa kun tädin pitäis ens viikon alussa tulla. Toivottavasti ei tule. Oireita kyllä on mutta en tiedä ovatko kuviteltuja vai todellisia.

Amppuli jokos olet testaillut? Toivottavasti se jouluplussa sieltä tulee. Tule kertomaan kuulumisia. Jännitän täällä puolestasi.

Oletteko ajatellut kertoa heti plussan saatuanne asiasta vai salaatteko? Me ollaan ajateltu salata ainakin hetki, jos pystytään. Meillä kuitenkin yksi keskenmeno takana. Ja jos nyt tärppää niin ei ikäeroa lapsille tulee vajaa 2 vuotta. Sukulaiset kuitenkin epäilisivät vahinkovauvaa.

Hyvää joulun odotusta ja plussatuulia.
 
Heipä vaan vauva-10 ja kaikki muutkin. Niinhän siinä sitten kävi, etten päässyt edes miettimään testailuja, koska heräsin viime yönä armottomaan vatsakipuun, ja totesin, että täti oli saapunut. Haluaisin uskoa, että tämä oli epäonnistunut munasolun kiinnittymisyritys, koska muuten niin lyhyehkö kiertoni (n.24 pv) typistyisi 22 päivään, ja se kuulostaa jo aika lyhyeltä.. Ja yleensä aina aikaisemmin olen tiennyt paria päivää aikaisemmin, että kohta alkaa kuukautiset, mutta nyt ei ollut mitään muita oireita kuin satunnaisia nipistelyjä vatsassa. Itku siinä pääsi keskellä yötä, sekä harmistuksesta kuin myös siitä, että kipu oli jälleen jotain sellaista, mitä en ole aikaisemmin tuntenut. (Toistan näköjään itseäni, kun puhuin oviksen aikaan ilmenneestä kivusta samoin. Olen vaan unohtanut tässä 10 vuoden aikana, miltä nämä kivut voivat pahimmillaan tuntua...) Nyt se kipu tosin tuntui siellä missä pitikin.
Jos ajatellaan niin, että munasolu yritti kiinnittyä, niin tiedän, että siihen epäonnistumiseen vaikutti erinäiset huolet ja murheet, mitä olen kuukauden aikana hieman liikaakin onnistunut haalimaan..
Nyt ei muuta kuin kohti uusia pettymyksiä :) ja ensi viikollahan alkaa taas tositoimet. :)

Niin, ja vielä siitä, että kertoako vai ei... Itsekin ajattelin ensin niin, että kerrotaan vasta sitten myöhemmin, mutta nyt ajattelen ehkä niin, että ihan lähimmille sukulaisille (vanhemmat ja isovanhemmat ja kaksi tätiäni) haluaisin asian paljastaa mahd. pian (kunhan nyt ensin tärppäisi). Varsinkin isovanhempani ovat jo siinä iässä, ettei ikinä tiedä mitä tapahtuu, ja tavoitteenani on tehdä heistä isoisovanhemmat vielä kun ovat elossa. :)

Kerrohan vauva-10 sitten ensi viikolla miten siellä kävi. Pidän teille peukkuja!
Ja mukavaa joulunaikaa kaikille!
 
Heippa,

täällä myös vauva toiveissa! Pakko tulla johonkin purkamaan tätä kuumeilua kun en halua vielä ystäville ja sukulaisille kertoa, että toista yritämme :). Meillä siis poika 09/09. Nyt vasta toinen kierto meneillään kun yritämme, mutta kuume on kyllä kova! Ensi viikolla olisi kierto lopuillaan eli silloin voisi päästä testailemaan, ellei sitten osoittaudu turhaksi jo ennen sitä. On vaan niin malttamaton olo ja haluaisin heti tietää tärppäsikö nyt.. Odottaminen on tuskallista: /.

Niin, ja olen siis 34 v.
 
Miskistin: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan...!!!!
Täällä myös yk 2 menossa, joskin siis eka kierto oli 72 pvä ja lääkkeet vasta käynnisti menkat ja nyt näyttää vähän samalta touhu.. nyt kp 39 ja menkoista ei tietoakaan. Tosin viime lauantaina huvikseni tein kaapista löytyneen ovistestin ja se näytti punaisempaa mitä oli kp 14-21 kun testailin niitä voimakkaita haamuja.. eli ovistesteihin saan kyllä viivoja näköjään milloin vain mutta en r- testiin.. eli periaatteessa toivoa on vielä, mutta jotenkaan en usko.. esikoisesta plussasin kp 40..

Mutta muillakin on täällä jännät päivät menossa.. toivottavasti saadaan joukkoon myös plussauutisia taas joulun kunniaksi..
 
kiiitos hipu! Mä oon luopunut ovistesteistä kokonaan kun mun kokemuksen mukaan myös näyttävät mitä sattuu:D.. Oon bongaillu ovista ihan laskemalla, tosin mun kierto on nyt melko säännöllinen. Esikoinen sai myös alkunsa ilman tikutettua ovista, vaikka niitä (ovistikkuja) siis käytinkin edellisissä kierroissa. Mun gyne sanoi myös silloin kun ekaa yritettiin, että unohda ne ovistestit kun ne vaan lisäävät stressiä. Ja oikeassahan tuo oli, ainakin mun kohdalla:).

on se kyllä kumma kun ei yhtään jaksaisi odottaa ensi viikkoon! Muutama päivä ihmiselämässä nyt kuluu niiin nopeaan ja silti ei malttaisi odottaa.. Mä olen ainakin näköjään aika hyvä kehittelemään itselleni kaikenlaisia oireita tai analysoimaan kaikkea mahdolliseen raskauteen liittyväksi :D. Normaalioloissa en kyllä jokaista nipistystä analysoi.. Kummallinen on ihmismieli!

Mä oon autuaasti unohtanut, koska tein positiivisen raskaustestin viimeksi, tai siis missä vaiheessa kiertoa:ashamed: Mutta kyllä menkat oli myöhässä varmasti siinä vaiheessa.
 
Tervetuloa miskistin!

Täällä on eilen tehty ensimmäinen testi vaikka tädin pitäis tulla vasta alkuviikolla. Haamuviiva sinne testiin kuitenkin saatiin. Tänään sitten testailin uudelleen ja se haamu siellä edelleen on. On kyllä sellaisa testejä joiden pitäisi näyttää vasta tädin saapumispäivänä. Toivon nyt, että haamu sitten vahvistuis.

Aina sanotaan, että ei saa stressata kun vauvaa yrittää mutta kyllä meillä on nyt ainakin tärpännyt niin stressaavaan ajankohtaan että. Isäni on vakavasti sairas ja nyt huonommassa kunnossa. Plussan saaminen stressas ja sit kaiki muut vielä päälle kuten työ. Joten älkää heittäkö toivoa vaikka olis kuinka stressaavaa aikaa.
 
Paljon onnea tärppäyksestä!
Meillä täällä menossa yrityksentäyteinen viikonloppu. Ekaa kertaa ostin ovulaatiotikkuja ja niitä olen nyt kahtena päivänä kokeillut. Tulos oli negatiivinen mutta yritetään silti kun laskujen mukaan ovulaation pitäis sattua näille main. Vähän pelottaa nyt se että jos en onnistu saamaan edes niillä tikuilla plussaa niin voiko se tarkoittaa sitä että en ovuloi ollenkaan? Onko sellainen siis ylipäätään mahdollista?
Jouluostoksilla kävin hipelöimässä vauvanvaatteita ja musiikkiosastolla oli joku vauvoille tarkoitettu cd jonka kansikuvassa oli ihana vauva peppu pystyssä isot kuulokkeet päässä..voi voi. Ois se vaan kiva kun tärppäis..
 
Hei ja moi!
Empäs ole vähään aikaa kirjoitellut.. Lukemassa oon käyny.. Terve vaan minun jälkeeni tulleille...
Isot onnitelut plussasta Vauva-10!:heart:
Minäkään en ole nuita ovistikkuja ikinä kokeillut, enkä aio siihen ihan heti lähteäkkään.
Meillä oletettu ovis sattui pahimmoileen ärhäkän flunssan kans ja nyt on vain yksi ainut mahdollisuus olemassa tärppäykselle. Melko varma oon, että turha toivo, mut kuitenkin sitä kokoajan kuulostelee kaikkia pienia kehon risahduksia ja elättelee toivon kipinää. Aattona pitäs tädin tulla joten ainakin tapanin päivään kärvistelen ennen kuin edes menen ostamaan mitään testejä.. Tiedän, että jos ostan nyt testin niin, enn malta olla tekemättä ja melko varmasti se olis ihan turhaa rahan haaskausta.

Kuviteltuja oireita, mitä olen saanut kehitettyä on mm.
- Väsmys
- rintojen kutina(ei kipeät)
- haistan asioita, esim oma hiki(en normaalisti)
- maha murisee vähän väliä
- pää kipeä jatkuvasti

Veikkaan, että suurin osa kuviteltuja tai jäännöksiä flunssasta...:D

Muksaa Joulun aikaa ja plussa puhuria!
 
Hei kaikki!
Joulut on suunnilleen vietetty ja masu on täynnä lanttu- ym laatikoita vaan ei taida olla vauvaa siellä. Ovulaatiotikkuja ostin siis ja aloitin testailut niillä siinä kierron 9.pv. kun oli kuullut että joillain ovis oli ollut paljon ennen kuin olisi pitänyt tai luullut. Tein testin joka päivä aina aamuisin ja negatiivista vaan pukkasi. Mietin jo että mitä jos ovulaatiota ei mulla tapahdu ollenkaan...sekin kai on mahdiollista.. Positiivista tulosta ei kuulunut kunnes aattona käytin paketin viimeisen testin, se oli kierrossani 17.pv. Tiltsu kuitenkin oli se että mieheni oli vanhempiensa luona parinsadan kilometrin päässä ja on siellä edelleen...eli yritys taisi jäädä tällä kertaa haaveeksi. Oltiin kyllä ahkeria petipuuhastelijoita siinä kierron puolen välin paikkeilla jossa laskelmien mukaan oviksen olis pitänyt olla eli n.10.-14.pv.
Sellainen olo on nyt että en varmaan ole raskaana, ainakaan jos tiklkuun on uskomista. Tietysti toivon että tikku on väärässä ja puuhastelut tuottaa tulosta. Menin kuitenkin nyt vähän hämilleni siitä ovulaation ajankohdasta. Onkohan se mulla aina niin loppupäässä kiertoa (joka on siis 24-26pv). Ja vielä kun ovulaatio tapahtuu noin vuorokauden päästä positiivisesta tuloksesta..
No sain hieman miettimisen aihetta ja vaikka kannatan luomutouhuja ja kaikenlaisia tikkuja hieman vastustan, niin saatanpa ostaa uuden testipakkauksen ensi kuussa.
Kertokaa jos teillä on kokemuksia noista testeistä ja mitä mieltä ootte, kannattaako testailla vai ei?
 


Ei näköjäänsä tarvii alkaa tikutteleen.. Ressaamattaparas! Kertalaaki ja sillä selevä! Siis eijootodellista!
Aamua odottaa yks apteekin oma ja yks digi.. En usko ennen!
Tää siis tehty vajaan kahden tunnin pidätyksen jälkeen päivällä.

Nyt ei muuten ruoka maistu eikä maha tulla unikaan.
Tossa aiemmin katoin vauva tulossa sarjaa ja siinä äiti sai vastasyntyneen rinnalle.. Mulla alko järjetön kihelmöinti rinnoissa..

Plussaista uutta vuotta toverit!
 
Hei,

Ovis oli itsenäisyyspäivän tienoilla, sitten rinnat kipeytyivät ehkä normaalia enemmän ja turposivat.

Joten toiveet olikin korkealla eiliseen 28.12. asti. Syysvauvaa kuumeillaan.

Tänä aamuna epämiellyttävä kokemus, sillä verinen läntti housuissa ja nyt polttavaa mahasärkyä -->
Tätikö kylään, joten voihan, YHYY! :(

Tosin verta ei ollut paljoa, se näytti aika kirkkaalta ja ehkä vetiseltä... hyvä vai huono? Ehkä normaalia....Nyt ei huvita käydä wc:ssä toteamassa, miten tädin tulo etenee.

Silti yllättävää, rinnat silti yhä kipeät ja suurentuneet. Mutta tuskin enää on mitään mahdollisuuksia?

Jos tädin tulo loppuis, olisinpa onnellinen... Mutta auttaisiko sekään asiaa.

Olen siis uusi kuumeilija, ikä 38v., esikoinen haaveissa.

Onnellissa Uutta Vuotta 2011!! :)
 
Onnea koiksa-79!!!
Itsekin tein testin eilen vaikka viela on liian aikausta kun menkkoja odottelen vasta 3.1. Halusin kuitenkin tehda ihan huvikseen ja se oli siis elamani ensimmainen! Eli ei oo pahemmin tullut testailtua ennen, paitsi siis niita ovistikkuja aiemmin tassa kuussa. Negatiivinenhan se tulos kuitenkin oli eli se siita. Mahdollisuus saattaa kuitenkin viela olla olemassa ja kokoajan on tuntosarvet tarkkana kaikille kehon merkeille.

Tassa mun oireet:

- mahassa kipristelee mukavan tuntuisesti, munasarjojen paikkeilla ja alavatsassa (saattaa johtua myos liiasta suklaan syonnista)
- jatkuva nalka
- liikuttuminen aiheesta kuin aiheesta
- opiskelumotivaation heikkeneminen (yritan uskotella etta se johtuu raskaudesta)
- halu sisustaa uutta asuntoa johon siis muutamme vasta kevaalla (nama kaksi oiretta siis todistaa pesanrakennusvietin akillista kohoamista..)

...alkaa itsestakin nyt tuntua etta yritan keksia oireita joita ei ole..
Mutta kuten koiksa-79 sanoit: ressaamatta paras!

Plussaisia lumimyrakoita ja hyvaa uutta vuotta kaikille!!
 
Hei Turkoosiponi, miten kävi, tuliko se täti kylään? Ja kuumeilija-38, tuliko täti IHAN oikeasti? Täällä odotellaan tätiä saapuvaksi viikonloppuna, ja todennäköisesti se sieltä saapuukin, kun ei ole lähettänyt minkäänlaista viestiä, etteikö saapuisi. En ole hyvällä tahdollakaan huomannut mitään muuta mahdollista oiretta kuin että alaselkä on kipeytynyt nyt parin päivän aikana, ja se on harvoin kipeä, mutta selkäkipu ei taida kuulua ihan NÄIN varhaisiin raskausoireisiin. :D
 
Heipsan kaikille!
Päätin liittyä keskusteluun mukaan kun nyt tuota vauvakuumetta on ollut jo pidempään.
Olen toukokuussa 36 vee täyttävä kahden lapsen äiti (tyttö 10/99 ja poika 11/02). Lapset siis jo isoja ja iltatähti olisi nyt haaveissa. Isäntä vaan ei ole oikeen lämmennyt asialle.
Nyt oli kuukautiset sitten ihan vahingossa melkein viikon myöhässä ja vähän jo totuteltiin ajatukseen että josko se pieni "vahinko" olis meille suotu ja tarkoitettu.
Mutta tänä aamuna tein testin joka oli negatiivinen ja heti perään alkoikin sitten vuoto. Nyt täytyy siis alkaa isäntää pehmittelemään uudestaan :) että josko se sittenkin suostuis ihan suunnitelmallisesti yrittämään sitä iltatähteä.
No katsellaan miten asia tästä etenee.
 
Heippa kaikille! Oslle oon tuttu ehkä tuolta vauvakuume että kesämaamat puolelta. Pohjatietoja sen verran et plussasin lokakuussa, joulukuussa itsenäisyyspäivän aikaan tiputtelua, jonka takia pääsin polille ja tuloksena keskeytynyt km, itsellä oli viikkoja 11 + ja suikiö oli kuollut kohtuun 7+1 :'(
Nyt toiveessa syksyvauva jos luoja suo.... Vuoto km jälkeen loppui parin vko jälkeen, nyt kk odotellaan ja koska ajankohdasta ei oo tietoa koska ois tulon päällä ja uuden raskautumisen mahdollisuuski on olemassa on oma olo vähän niin ja näin... Oireita ei ole (paitsi löysä vatsa mikä on kahden raskauden alussa kyllä vaivannut, mut ku ei oo varsinainen raskasuoire kuitenkaa...) jä lämmöt heittelee miten sattuu! Voi olla 35.5 ja seuraavaks onki 37.1, mut niitä en raskauden takia oo sen kummemmin kyl seurannut. Kerran oli krapulaolo yhden illan ilman krapulan mahdollisuutta, mut tuskin sekään kyl oire mistää oli...
Mutta pääasia siis, pikku seiska kovasti toiveissa...
Plussatuulia kaikille ja onnea jo plussanneille!!!
 
Joo mulla tuli täti sitten kylään eli hommat jatkuu. Meillä tässä sellainenkin hankaloittava tekijä että olen ollut nyt työharjoittelussa eri paikkakunnalla kuin missä mies on. Ei aina pääse petipuuhiiin kun pitäis.

Mulla on välillä vähän epäileväinenkin olo sen suhteen että sovinko äidiksi kun hermostun niin helposti jos on liikaa ihmisiä ympärillä. Olen nääs vähän sellainen erakkoluonne... Mutta minkäs teet kun piolokinen kello tikittää ja lisääntymisvietti tuntuis puskevan päälle. Ja jos tosiaan saisin päättää niin kyllä mä tahdon kokea äitiyden ja saada sen pikkuisen nyytin:) ..mutta sitä asiaahan ei ihan päätöksen voimalla saada aikaan, ne on suuremmissa käsissä ne päätökset.

Mulla on muuten kierto jotenki tän yrittämisen aikana kummasti pidentynyt. Vuosia kierto oli 22-24 päivää, mutta viimeiset pari kolme kuukautta on ollut 26-27 päivää. Kroppa tuntuis tietävän että jotain epätavallista on tekeillä, jännää. Nyt pitäis ovulaation olla ens viikon alkupuolella, tein kauppakeskuksen vessassa ovistestin tänään ja pieni heikko viiva sinne tuli. Täytyy siis alkaa miettiä kumpi matkustaa maanantaina tai tiistaina, ukkeli vai minä, jotta siittiö ja munasolu pääsis treffeille!
 
kuulumisia täältä. Viiem vko löyty sitte kysta vasemmasta munasarjasta, huoh. ei se ainakaa paranna tilannetta, kontrolli maaliskuussa ja ainakin lääkäri meinas et ois kuitenki hyvänlaatuinen ja häviäis itsestään, ainakin toivon niin. Terot sain avittamaan kuukautisten alkamista (ja samalla ehkä kystan häviämistä..) ja tänään 6 ja puolen vko odottelun jälkeen ois merkkejä et menkat alkais ja vois vihdoin taas "yrittää" uudelleen.... Nähtäväks jää tuleeko koko hommasta enää mitään, mutta vielä en periks anna :wave:
 

Yhteistyössä