Synttäritarjoiluista (teemalla kivaa mutta edullisesti) *pieni muutos*

Olen pohtinut tässä että laittaisin viikonloppuna tällaista kahvipöytään:

Täytekakku (väliin hedelmiä, päälle marsipaani- tai tomusokerikuorrutus)
Pullia (omatekemiä )
Muffinseja (omatekemiä )
Namia
Keksiä (on jo odottamassa)

Pastasalaatti (broilerista)
Juustoinen vihreäsalaatti
Sämpylät (omatekemiä tai Rainbown paistovalmiit n. 2,5e/18kpl)
Rypäleitä, kirsikkatomaattia ja vastaavaa naposteltavaksi (aiemmin meinasin sipsiä tms)

Kahvi
Mehu (on jo valmiina)
Limu

Yhdelle päivälle porukkaa noin 13 aikuista ja 7 lasta, tämä siis sekä lauantaina että sunnuntaina. Todennäköisesti sunnuntaina kuitenkin pienempi poppoo eli tarjoilu voi myös vähän poiketa - paras olisi jos kuitenkin pääsisi kutakuinkin samoilla.

Olisko näihin siis vinkkiä millä pääsisi kaikkein edullisimmin, tai mitä muuttaisitte kokonaan toiseksi?

Kiitos paljon jos joku ehtii kommentoimaan, netti tökkii nyt eli en välttämättä ihan heti pääse vastauksia lukemaan mutta tämän päivän aikana myöhemmin kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mun mielestä salaatit ja sämpylät vois jättää pois ja tehä voileipäkakun tai jonku suolasen piirakan, tai pari..
Noi molemmat oli vaihtoehtoina juu... mutta yritin pohtia miten saisin yhdistettyä ne faktat että syömisten tulee pysyä raikkaina ja siisteinä vaikka ihmisiä tulis pidemmällä aikajanalla - eli salaatteja olisi helpompi lisäillä / vaihdella uutta tilalle jääkaapista.
 
jjjj
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
olettepas te nyt pullavastaisia :D

ja just kun mie olisin halunnut niitä leipoa :whistle:

odottelen vielä innolla uusia vinkkejä, palaan myöhemmin katsomaan.
siis mikä sen helpointa kun tehä vaikka kinkkupiirakka ja jauhelihapiirakka ja lykätä mikroon ennen tarjoilua =) kauhee pilkkominen salaattijutuissa ja kalliiks se minusta tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
olettepas te nyt pullavastaisia :D

ja just kun mie olisin halunnut niitä leipoa :whistle:

odottelen vielä innolla uusia vinkkejä, palaan myöhemmin katsomaan.
siis mikä sen helpointa kun tehä vaikka kinkkupiirakka ja jauhelihapiirakka ja lykätä mikroon ennen tarjoilua =) kauhee pilkkominen salaattijutuissa ja kalliiks se minusta tulee.
Helppoa toki, mutta mutta... Mä olen hirmu usein tehnyt piirakoita, ja siinä on vähän se että mun mielestä ne nuivettuu kun edellispäivänä (tai aamulla) tekee, ja myöhemmin lämmittelee uudestaan. ja menee sitä niihinkin aineksia :| .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mun mielestä salaatit ja sämpylät vois jättää pois ja tehä voileipäkakun tai jonku suolasen piirakan, tai pari..
Voileipäkakku on kallis tehdä. Ainakin jos tekee hyvistä raaka-aineista ja panostaa vielä koristeluun.
 
Pohdin jos en tosiaan laittaisikaan sipsiä tai naksua pöytään, vaan mieluummin rypäleitä ja kavereita jos edullisesti löydän.

Salaattiajatus alkoi nyt itselläkin tökkimään ja joku vaihtoehto täytys löytää - jostain syystä nyt en piirakka-ajatukselle taivu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mun mielestä salaatit ja sämpylät vois jättää pois ja tehä voileipäkakun tai jonku suolasen piirakan, tai pari..
Voileipäkakku on kallis tehdä. Ainakin jos tekee hyvistä raaka-aineista ja panostaa vielä koristeluun.
Mun mielestä taas siinäkin pääsee suht edullisesti, mutta toki tälle porukalle täytys tehdä aika reilu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mun mielestä salaatit ja sämpylät vois jättää pois ja tehä voileipäkakun tai jonku suolasen piirakan, tai pari..
Voileipäkakku on kallis tehdä. Ainakin jos tekee hyvistä raaka-aineista ja panostaa vielä koristeluun.
Mun mielestä taas siinäkin pääsee suht edullisesti, mutta toki tälle porukalle täytys tehdä aika reilu.
Mitä sä sitten laitat voileipäkakkuun? Mulla menee koristeluihin jo monen monta euroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mun mielestä salaatit ja sämpylät vois jättää pois ja tehä voileipäkakun tai jonku suolasen piirakan, tai pari..
Voileipäkakku on kallis tehdä. Ainakin jos tekee hyvistä raaka-aineista ja panostaa vielä koristeluun.
Mun mielestä taas siinäkin pääsee suht edullisesti, mutta toki tälle porukalle täytys tehdä aika reilu.
Mitä sä sitten laitat voileipäkakkuun? Mulla menee koristeluihin jo monen monta euroa.
Kaiki on toki suhteellista.

Ootas jos mä mietin...

Sisustaan varaisin 2 purkkia creme Fraichea (laktoositon kevyempi), 3e. Lisäksi pienen paketin tuorejuustoa, 1,5e. Paprikan ja maustekurkkua yhteensä korkeintaan 2e. Mausteet kotoa. Kinkkusuikaleita 3e. Päälle sitten majoneesia 2e, tuorejuustoa 2e, kinkkuleikepaketti 3e, kirsikkatomaattia 2e, juustoraastetta jota kotona, rypäleitä 2e, säilykemandariinia 1e. Niin ja tietysti pari paahtoleipäpakettia 3e. -> yhteensä näistä tulis 24,5e äkkiä laskettuna, ja jotkut oli varmasti yläkanttiin laskettu.

Edullisemman siitä tekee mun mielestä se että voileipäkakku on suht näyttävä, jos varaisin tuoretta leipää ja päällisiä niin tulisi aika äkkiä kalliimmaksi.
 
jee
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mun mielestä salaatit ja sämpylät vois jättää pois ja tehä voileipäkakun tai jonku suolasen piirakan, tai pari..
Voileipäkakku on kallis tehdä. Ainakin jos tekee hyvistä raaka-aineista ja panostaa vielä koristeluun.
Mun mielestä taas siinäkin pääsee suht edullisesti, mutta toki tälle porukalle täytys tehdä aika reilu.
Mitä sä sitten laitat voileipäkakkuun? Mulla menee koristeluihin jo monen monta euroa.
Kaiki on toki suhteellista.

Ootas jos mä mietin...

Sisustaan varaisin 2 purkkia creme Fraichea (laktoositon kevyempi), 3e. Lisäksi pienen paketin tuorejuustoa, 1,5e. Paprikan ja maustekurkkua yhteensä korkeintaan 2e. Mausteet kotoa. Kinkkusuikaleita 3e. Päälle sitten majoneesia 2e, tuorejuustoa 2e, kinkkuleikepaketti 3e, kirsikkatomaattia 2e, juustoraastetta jota kotona, rypäleitä 2e, säilykemandariinia 1e. Niin ja tietysti pari paahtoleipäpakettia 3e. -> yhteensä näistä tulis 24,5e äkkiä laskettuna, ja jotkut oli varmasti yläkanttiin laskettu.

Edullisemman siitä tekee mun mielestä se että voileipäkakku on suht näyttävä, jos varaisin tuoretta leipää ja päällisiä niin tulisi aika äkkiä kalliimmaksi.
tee voileipäkakku! =) jätä salaatit ja sämpylät pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
mun mielestä salaatit ja sämpylät vois jättää pois ja tehä voileipäkakun tai jonku suolasen piirakan, tai pari..
Voileipäkakku on kallis tehdä. Ainakin jos tekee hyvistä raaka-aineista ja panostaa vielä koristeluun.
Mun mielestä taas siinäkin pääsee suht edullisesti, mutta toki tälle porukalle täytys tehdä aika reilu.
Mitä sä sitten laitat voileipäkakkuun? Mulla menee koristeluihin jo monen monta euroa.
Kaiki on toki suhteellista.

Ootas jos mä mietin...

Sisustaan varaisin 2 purkkia creme Fraichea (laktoositon kevyempi), 3e. Lisäksi pienen paketin tuorejuustoa, 1,5e. Paprikan ja maustekurkkua yhteensä korkeintaan 2e. Mausteet kotoa. Kinkkusuikaleita 3e. Päälle sitten majoneesia 2e, tuorejuustoa 2e, kinkkuleikepaketti 3e, kirsikkatomaattia 2e, juustoraastetta jota kotona, rypäleitä 2e, säilykemandariinia 1e. Niin ja tietysti pari paahtoleipäpakettia 3e. -> yhteensä näistä tulis 24,5e äkkiä laskettuna, ja jotkut oli varmasti yläkanttiin laskettu.

Edullisemman siitä tekee mun mielestä se että voileipäkakku on suht näyttävä, jos varaisin tuoretta leipää ja päällisiä niin tulisi aika äkkiä kalliimmaksi.
tee voileipäkakku! =) jätä salaatit ja sämpylät pois.
Silti se olis mun mielestä nyt tylsää :D

ja kun kaikkein isoin Mutta on nyt meidän liian pieni jääkaappi :/ . Kun mä tungen sinne täytekakun ja muut oleelliset, mä en saa mitenkään mahtumaan enää voileipäkakkua saatika kahta pientä sellaista joka olis parempi vaihtoehto. Kun ajatuksena olis että kaikki pitäis mahtua niin ettei mene kurttuun.
 
Emmä osaa oikeen auttaa, mut tykkäsin kyllä tosta sun ekasta menusta. (pullat ehkä pois, ellet tee jotain erikoisempia, kuten dallaspullia :p )

Uskosin, että noi salaatit kuitenkin tulis edullisemmaksi, kuin voileipäkakku. Salaatti olis jotenkin riittosampaa sämpylöiden kanssa, kun ainakin meidän juhlissa sitä voileipäkakkua saa olla tosi paljon, että varmasti riittää. Voitkan vaikka jättää toisen salaatin pois ja tehdä tilalle niitä kinkkuhyrriä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja TeylaEmmagan:
Emmä osaa oikeen auttaa, mut tykkäsin kyllä tosta sun ekasta menusta. (pullat ehkä pois, ellet tee jotain erikoisempia, kuten dallaspullia :p )

Uskosin, että noi salaatit kuitenkin tulis edullisemmaksi, kuin voileipäkakku. Salaatti olis jotenkin riittosampaa sämpylöiden kanssa, kun ainakin meidän juhlissa sitä voileipäkakkua saa olla tosi paljon, että varmasti riittää. Voitkan vaikka jättää toisen salaatin pois ja tehdä tilalle niitä kinkkuhyrriä?
Niin juu... en tiedä miksi nyt alkoi se salaattiajatus jotenkin tökkimään.

Kuitenkin voisin haluta että kaikki syötävät ois sellaisia helposti napattavia ja helposti syötäviä - meillä kun ei pöytäpintaa ole yhtään ylimääräistä ja useat joutuu kahvittelemaan olkkarissa sohvilla jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Niin juu... en tiedä miksi nyt alkoi se salaattiajatus jotenkin tökkimään.

Kuitenkin voisin haluta että kaikki syötävät ois sellaisia helposti napattavia ja helposti syötäviä - meillä kun ei pöytäpintaa ole yhtään ylimääräistä ja useat joutuu kahvittelemaan olkkarissa sohvilla jne.
Sä oot vaativa. :D
No ei vaan, mut noi pitsahyrrät kyllä mun mielestä kaipais jonkin toisenkin suolasen vaihtoehdon rinnalle. Se kinkku(tmv)piirakka ei iske(kö )?
 

Yhteistyössä