Synttäritarjoiluista (teemalla kivaa mutta edullisesti) *pieni muutos*

Mä tykkään salaateista ja sämpylät on siitä kivoja, että lapsetkin niistä tykkää. Toki voileipäkakkukin on hyvää, mutta ei salaatit+sämpylät ole huono ratkaisu sekään. Naposteltavat on ainakin meidän juhlissa olleet suosittuja: kirsikkatomaatit, pienet herkkukurkut, porkkanatikut, kurkkutikut, viinirypäleet, melonin palat. Mä helposti laitan myös oliiveja, fetaa yms. Ja kyllä mä pullaakin söisin :p Kysy päivänsankarilta haluaako muffinsseja vai pullaa, jos haluat jättää toisen pois. Popcornit on perinteinen ja halpa lastenkutsuille.
 
Ehkä mä tosiaan olen vaativa :D

Naposteltavia meinaankin nyt haalia vähän enemmän jos vain saan budjettiin mahtumaan, niistä kun löytyy sitten vähän jokaiselle jotakin.

Jos teen niitä hyrriä niin tosiaan täytyis olla joku toinen 'oikeakin' suolainen vaihtoehto (ei siis vaan noita naposteltavia), mutta piirakka nyt ei vaan iske :ashamed: .

popcorninkin taidan mahduttaa mukaan.

Jos salaatteja nyt en tekis sen syömähankaluuden vuoksi, niin mikähän ihme ois hyvä kaveri noille pizzahyrrille (jauhelihasta) ja pikkunaposteltaville?

Muffinsit taitaa voittaa, päivänsankarin toive :)
 
Turkilmas
En mä tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta siis tässä meidän esikoisen synttärikutsuille väsätyt tarjoilut (kemut on lauantaina):

- pitsaa paria eri sorttia
- coctailtikkuja itse tehdyistä lihapullista, juustosta, tomaatista ja kurkusta
-hodareita ja makkaraa grilliin

- pullaa paria erilaista
-suklaamuffineita
- keksejä (tein sellaisia ilman suklaata olevia :D )
- itse tehtyä daimsuklaata
- kuivakakkua
- täytekakku

Lisäksi on sipsiä, poppareita, karkkia, limsaa ja mehua
 
Makoisalta listalta vaikuttaa :p

Jos tietäisin että kaikki vieraat tulis suunnilleen samaan aikaan, toi hodari-idea ois tosi hyvä. Harmittaa ihan että kaikessa täytyy funtsia aina liian pieniä kylmätiloja jne.
 
Meillä on joskus ollut tarjottavana täytetty leipä. Reseptiä en löytänyt, mutta tässä täytteet on aika lähellä mun versiota. Ostin ison vaaleahkon limpun, jonka halkaisin, laitoin sisään pestoa, mozzarellaa, tomaattia yms. Painon alle muutamiksi tunneiksi ja viipaleiksi ennen pöytään laittoa. Oli yksinkertaisuudestaan huolimatta aika näyttävä ja kehuttu.

http://terhinkeittiossa.blogspot.com/2007/03/tytetty-ciabatta-leip.html
 
Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Meillä on joskus ollut tarjottavana täytetty leipä. Reseptiä en löytänyt, mutta tässä täytteet on aika lähellä mun versiota. Ostin ison vaaleahkon limpun, jonka halkaisin, laitoin sisään pestoa, mozzarellaa, tomaattia yms. Painon alle muutamiksi tunneiksi ja viipaleiksi ennen pöytään laittoa. Oli yksinkertaisuudestaan huolimatta aika näyttävä ja kehuttu.

http://terhinkeittiossa.blogspot.com/2007/03/tytetty-ciabatta-leip.html
Kuulostaa hyvältä, täytyy melkein laittaa korvan taakse.

Tuo olis helpompi syödä, mutta myös helpompi säilytellä kuin ihan voileivät tai voileipäkakku.
 

Yhteistyössä