Syökö teidän lapset aamuisin?

Mää en tajua et miks nuo ei suostu syömään aamuisin! Ärsyttävää kun herätään ajoissa et aikaa olis ja ihan sama mitä eteen laittaa niin ei vaan mee alas. Toinen siis ekaluokkalainen ja toinen eskari. Ei mee leipä, ei mee murot, ei mee puuro, ei jogurtit.. Hedelmät saattaa hyvällä lykyllä mennä jos sattuu oleen sillä päällä.

Miten noille voi opettaa ruokailujen tärkeyden kun aamiainen ei kelpaa kummallekkaan |O Sit ne on nälkäsiä koulussa ja eskarissa mut eipä tunnu haittaavan. Luulis et olis kurja olo siellä kun maha on tyhjä..
 
"Piika-äiti"
Meillä on hyvin usein aamupalana marjapiirakkaa, jossa on normaalia vähemmän sokeria ja enemmän kuituja (hiutaleet, siemenet, leseet) ja rasvana hyvälaatuista öljyä. Ja ihan vain siitä syystä, koska lapset eivät oikein saa syötyä. Tämän piirakan kanssa maistuu sitten piirakan "kastikkeena" vaniljajogurtti.
 
Laulava Lomittaja
Aika heikosti 17 ja 16 v:t ei normisti syö mitään,kiskasevat vain lasin mehua tai kupin kahvia,12v närppii leipää ja tyrkkää sen sitten jääkaappiin "syö myöhemmin"eli nakkaa bioastaan päivällä..
 
Meillä on poika 2.5v toooodella huono syömään aamupalaa. Tänään olis ollu tarjolla suklaamuroja, kun ei tunnu mikään menevän ja eipä kelvannu sekään.
Mä annan aamupalaa sitten tunti tai kaksi heräämisestä jos ei aiemmin kelpaa. Tärkeintä kuitenkin, että syö edes sillon.
 
FreezeCat harmaana
Meillä syö ekaluokkalainen hyvin aamupalansa, ja sitten jaksaakin. Mutta nämä kaksi seuraavaa...harmaannun silmissä - niille ei kans niin mikään kelpaa. Jumalattoman aikaisin kyllä heräävät, joten luulisi nälkäkin olevan..mutta. Keskimmäinen on oikeastaan aina ollut syömisensä kanssa hankala, syö milloin syö ja mitä syö - siis säännölliset ruoka- ajat meillä todellakin on mutta totta kai se menee kitinäksi, kun skipataan aamupala kokonaan. Lounaaseen on kuitenkin matkaa... Ja nuorimmaisen "idoliksi" on noussut toi 5-v.keskimmäinen, joten ei syö hänkään...
 
No onneks on muitakin! Kyl mä muistan ite ettei teiniaikoina aamupala maistunut mut jotenkin luulis et noin nuoret vielä haluis ja tarvis sitä, mut ei kai sit.. En mä niitä nyt voi pakottaakaan syömään. Yks aamu oli lättyjäkin mut ei nekään kelanneet. Ainoo mikä varmaan menis olis joku vaalee paahtoleipä ja suklaapähkinälevite ja hillo mut ei noi taas oikein oo kunnon ruokaa. Pitänee kokeilla taas niitä jos ne söis mut kun niitä tahotaan sit mässätä koko päivä eikä muutkaan ruoat maistu niin en oo viittiny ostaa.
 
"vieras"
Mä oon itse lopettanut aamupalan syömisen jo ala-asteella. Ei vaan yksinkertaisesti mene mikään ruoka alas heti aamusta, vesikin menee just ja just. Ikää nyt melkein 30v ja ihan hyvin tässä on pärjätty.
 
"mjää"
[QUOTE="vieras";25669996]Mä oon itse lopettanut aamupalan syömisen jo ala-asteella. Ei vaan yksinkertaisesti mene mikään ruoka alas heti aamusta, vesikin menee just ja just. Ikää nyt melkein 30v ja ihan hyvin tässä on pärjätty.[/QUOTE]

Sama täällä, ja lapsilla myös. Ja jos väkisin syö aamulla niin oksennus tulee... :(
 
"viiraska"
Itse en saattanut koululaisena syödä aamulla. Nyt aikuisena voin, mutta on parempi jos syön vasta tunnin päästä. Lapsista muut syö vähän jotakin, mutta 4-vuotias kuittaa aamiaisen lasilla maitoa.

Olen lukenut, että aamulla heti syöminen voi nostaa verensokereita helposti liikaa, koska aineenvaihdunnan herääminen päivätilaan kestää jonkin aikaa. Olen päätellyt, että se voi olla ihan elimistön hyväksi, ettei heti herättyä maistu.
 
Meillä heräävät ihan itse siinä 7 jälkeen ja katsovat hetken telkkaria. Sit vähän vaille 8 syödään leipää ja juodaan maitoa. Aiemmin ei oikein menis kai alas. Ovat jo koulussa ja hoksanneet, ettei tyhjällä mahalla jaksa. Tosin on päiviä, jolloin ei aamupala oikein maistu. Mut niinhän taitaa olla kaikilla.
 
yksss
koululaiset ottaa usein vain vähän muroja tai jogurttia, kun ei maistu niin ei maistu. En ole kuullut että häiritsisis koulutyötä ts. jaksavat pienen aamupalan voimin lounaaseen saakka.

Minulle itsellenikään ei mikään mene aamuisin alas....
 
Meillä kans minä ja 7-vuotias tyttö ja mies ollaan huonoja aamusyöjiä. Mie en ole 30-vuoteen syöny aamupalaa muuta kuin raskausaikoina. Syön ekan kerran lounas-aikaan. 7-vuotias kans yökkäilee aamulla jos pakotan syömään, joskus menee jotain oikein kevyttä esim. hedelmää, mutta harvoin. 4-vuotias sitä vastoin haluaa ruokaa yleensä heti herättyään, ja mielellään mahdollisimman tukevaa ruokaa.
 

Yhteistyössä