Syyskuiset 2019

@Tupuli "helpottavaa" kuulla, että joku toinen samassa tilanteessa. Toivotaan, että meillä on vaan helppo alkuraskaus ja vauvoilla kaikki hyvin.

@Daisy85 llakin vain vähäisiä oireita. Miten saat pidettyä mielenterveyden kasassa? :D:D

Tsemppiä pahoinvoiville. (y) Mäkin olen kiinnostunut noista pahoinvointirannekkeista. Voiko se muka oikeasti toimia?
 
@forester ystävä kertoi että noista rannekkeista on ollut hyötyä, muttei ollut varma että oliko joku lumevaikutus vai ihan oikea. Väliäkö toisaalta tuolla jos vain auttaa:LOL: Onko sulla enää tullut verta?
Lumevaikutuskin kelpaa kun tuska on suuri :D.. Ei ole verta tullut sen sunnuntain holahduksen jälkeen eikä kipuja ole ollut, myös pahoinvointi ja tissikipu on ennallaan. Ultraan meen vasta parin vkon päästä jos tilanne säilyy ennallaan. Toki tää tilanne mietityttää mutta minkäs minä tälle nyt mahdan :). Ihan levollisin mielin, toistaiseksi.
 
@Beibihaaveilija No sitä minäki joskus ihmettelen, päivät tosin sujuu ihan kivasti ja jaksan olla pirteä ja leikkiä ym. Kyllähän mä välillä raivoan miehelle yöllä ku en millään taaskaan saa lasta jatkaan unia, luulin että tää helpottais kasvaessa :unsure: mun normaali unentarvehan ois sen 8h, 6h unet jo tuntu ennen että huhhuh. Voi luoja ku ois mahtava fiilis nukkua nyt 4h putkeen :ROFLMAO: Just kävin neljännen kerran sylitteleen ja vasta vajaa 3h ollu sängyssä.. onneks ne ekat 3kk oli tosi helpot niin ei tartte vielä alkaa miettiin millasta on sitte kahden kans o_O

Unohtu mainita että sain ekan kätilöajan kolmen viikon päähän eli 8+2. Kuulemman vko 9 alkaen normaalisti ku sitte vasta lähettävät verikokeeseen ym, aika myöhään siis. Ilmeisesti eivät tee mitään aiemmin ettei mene ”hukkaan” käynnit jos sattuu silloin ekan kahen kk aikana useimmat keskenmenot.
 
Muakin kiinnostaa pahoinvointirannekkeet! Aiemmin olen käyttänyt Primperania lääkärin määräämänä mutta en kokenut siitä olevan merkittävää apua. Oikeesti alla vähän paniikki hiipiä, pienen pientä ällötystä ja hajuherkkyyttä on nyt ilmassa, mutta joskus rv 6 pintaan on aina ihan räjähtänyt se tilanne. Vannoin jo edellisen lapsen kohdalla, etten enää ikinä halua olla raskaana, vaan kuinkas kävi :LOL:

Mitään rintojen arkuutta ym. mulla ei ole ollenkaan. Väsymystä ehkä, kun joka ilta on tehnyt mieli käydä nukkumaan jo 20-21, kun normaalisti valvon 22-00 asti arkenakin. Silti olen herännyt aamuisin ihan väsyneenä.

Tänään olis menkoista laskettuna 4+6, mut luulen et ultrassa laskettu siirtyy kyllä 4-6pv taaksepäin. Aion mennä PerheArtelle varhaisultraan, mut täytynee varmuuden vuoksi varailla se vasta johonkin 7+4 jälkeen, et varmasti näkyy syke, jos on näkyäkseen.

Oletteko jo alkaneet noudattaa raskausajan ruokavaliota? Kaverit tiesi kertoa, että on tiukentuneet ohjeet sitten edellisen raskauden ja löysinkin netistä jonkun ohjelistan joka toivottavasti on ajantasalla. Siemenistä ja vuohenjuustosta luopuminen on vaikeaa. Kahvin määrää oon vähentänyt yhteen kupilliseen ja siirtynyt muilta osin teehen.
 
@forester Ihana juttu, ettei verta ole tullut enempää! :love:

Mä olin eilen huonovointinen nukkumaanmenoon asti ja aloin tosissani harkitsemaan pahoinvointiranneketta. Viikkoja tänään vasta 4+6, mitähän tää on myöhemmin ku nyt jo tuntuu näin pahalta :LOL: Töissä oon ollut reilu tunnin ja tähän asti ihan ok olo, mut nyt tuntuu että saa nieleskellä pahaa oloa.

Rinnat turpoaa ja kipeytyy päivä päivältä enemmän ja tänä aamuna näytti siltä, että räjähtää ihan kohta. :D
 
@Adii Me ollaan myös menossa PerheArteen varhaisultraan. :) Ajattelin varata rv 7+0, koska 7+1 on ensimmäinen neuvola.

Ruokavalio: Oon jättänyt kaiken "ei-sallitun" pois, kahvia menee yksi kupillinen päivässä. Ennen tuli juotua useampi kupillinen.
 
Hei kaikille! Siirryinkin tähän elokuiset ryhmästä sillä varhaisultrassa oliki pienempi vauva kun ajateltiin! :) Tänään ois 6+1 eli LA 3.9!
Oli tiedossa että voi olla pienempi vauva siellä sillä kierto oli epäsäännöllinen ennen plussaamista.
Plussasin siis 30.12 ja eka neuvolakäynti oli eilen ja siellä laskettii marraskuun menkkojen mukaan (8+1 ois ollut tänään).

Onko teillä jo FB ryhmä tehty?
 
  • Tykkää
Reactions: Kunpa ja Kerttttu
Syyskuiset 2019

LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi



LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen
Teka / minä 24, mies 30 / esikoinen

LA 4.9.
topis / minä 25, mies 26 / esikoinen
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen
kerttttu / molemmat 28 / esikoinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen

LA 9.9.
Beibihaaveilija / minä 22, mies 24 / esikoinen
Karvakorvat / minä 24, mies 25 / esikoinen
TIpsutii / toinen
Suppinen
Unetonna / minä 30, mies 32 / esikoinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen

LA 12.9.
Olivia_ / minä 29, mies 29 / ensimmäinen yhteinen
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen

LA 17.9.
Rosmariini86 / neljäs

LA 19.9.
jjjessma / molemmat 23 / toinen

LA 21.9.
LeenaT / molemmat 33 / mulle viides, miehelle toinen
Mmirak / minä 26, mies 29 / toinen

LA 22.9.
Reirei85 / minä 33, mies 39 / toinen

LA 24.9.
Lukka / kolmas
 
Viimeksi muokattu:
Voi jestas tätä huolta oireiden vähyydestä.. Oon jo googlettanu kaikki maholliset tuulimunat ja keskenmenot. :cry: Nyt neljään päivään ei oo ollu MITÄÄN muita oireita ku tissikipu. :unsure: Jotenki on ihan sellanen olo, että kaikki ei oo hyvin. Vaikka eilen tulikin ne verikokeiden tulokset, niin silti... Teilläkin suurimmalla osalla tuntuu olevan vaikka mitä oiretta, ei tää vaan voi olla normaalia. :(
 
@Adii Mä olen alkanut noudattaa raskausajan ruokavaliota. Sain ekaa neuvolaa varatessa käyttöön neuvolan sähköisen asiointipalvelun, josta löytyy iso pino kaikkea raskauteen littyvää materiaalia (ihan kätevää ettei kaikki pamahda yhdellä kertaa silloin ekalla käynnilllä nenän eteen, vaan saa rauhassa etukäteen jo tutustua), myös noi ruokasuositukset. Mies tulosti listan ja värikoodatusti yliviivaustusseilla merkkas siitä kielletyt, vähennettävät/rajatut ja suositellut ruoka-aineet. :LOL:

@Beibihaaveilija Täällä on kans huoli vähäisistä oireista. Rintojen aristuskin helpotti pariksi päiväksi, mutta tänä aamuna taas tuntui mutta siinäpä se. Toivottavasti kaikki on hyvin! Itsekin googlaillut ja lueskellut tältäkin palstalta jotain muinaisia ketjuja vähistä raskausoireista. (n) Tosin alussahan tässä mennään, että vielä ehtii oireitakin napata mukaan, ja toisaalta en kyllä voi olla kateellinen kauheasta pahoinvoinnista kellekään.
 
@Beibihaaveilija Älä googleta! Mitään! Mä oon ihan samanlainen googlettaja, eikä siitä tuu ku paha mieli! Kaikille ei tuu oireita ja joillekin vasta myöhemmin kuin näin alkuviikoilla. Kaikki on varmasti ihan mallillaan, kun hcg oli noin hienosti noussut. Ja jos jostain syystä ei olikaan, mitä en usko, et voisi sille asialle just nyt mitään. <3 Raskaana oleminen on raastavaa stressaamista...
 
@Adii Voi kiitos tsempeistä. :love: Oot kyllä oikeassa, että googlailu on ihan tyhmää. Täytyisi nyt vaan koittaa rentoutua.

@Laima Mäkin luin noita aiempia ketjuja mielenrauhan saamiseks ja onhan siellä muillakin toki ollut oireetonta. Väkisin vaan pelkää, että onko kaikki hyvin, kun aiemmin ollut ällötys vaan katosi. :unsure:
 
Ei kannata oikeasti murehtia liikaa oireiden vähäisyydestä! Varsinki ku on edes tissit hellänä ;) mehän ollaan kaikki vielä niin pienillä viikoilla ettei voi odottaa edes kauheesti oireita. Mullei viime raskaudessa ollu alkuun juuri muuta ku tissit vähä aristavat, ihan etsimällä sai etsiä oireita muutenki raskauden aikana. Nyt toivonki vaan että pääsen yhtä helpolla. Keskenmenon kokeneena (sydän pysähty vko8 ja vko10 alko vuoto) voin sanoa että siinä loppu ihan täysin oireet ja arvelinki heti ettei ois kaikki ok. Täällä on tietysti hyvä purkaa huolta ja jakaa tuntemuksia. Toivottavasti aika menee äkkiä ja päästään kaikki pian siihen ihanaan huolettomampaan odotusvaiheeseen :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Laima
Mä toivottelen kaikille hyvät jatkot ja tsempit. Kyllä meijän syyskuinen muuttui muistoksi elämänlankaan. Sillä fiiliksellä eteenpäin että ainakin on mahdollisuus raskautua ja ehkä meille tulee se pahnan viimeinen vielä joku päivä. Tavallaan ei yllättyny yhtään, tää tunne oli ihan sama ku kolmesta muusta keskenmenosta..
 
En enää pysy nahoissani ja pakko tulla mukaan :X3: kun jo luin ketjunkin :whistle:
La ois menkkojen mukaan 17.9 ja mun olettaman oviksen mukaan 19.9. Meidän neljäs ja viimeinen lapsi olis matkalla maailmaan :love: pc:n testeillä testailen ja näyttäisi tuo viiva vahvistuvan pikkuhiljaa joten jos kuitenkin huonosti käy niin vetäydyn sitten takavasemmalle :unsure:

Mielellään täällä palstalla jutustelisin ja jos myöhemmin sitä omaa salaista fb ryhmää tehdään niin sitten tulisin siihen mielellään myös mukaan :love: ois kiva kuitenkin vaikka niin kauan ainakin olla täällä, että lokakuussa plussia alkaa tulla eli oletettavasti kaikki halukkaat ois löytäneet tänne :rolleyes:

Rosmariini86 rv 4+3 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
19.1. Ja silloin olisi 7+3 aiemman kierron mukaan laskettuna, mutta koska on ensimmäinen kierto kapselin poiston jälkeen, ei ole tietoa kierron pituudesta eikä oviksen ajankohdasta, kun en saanut sitäkään kiinni tikuttamalla. .
 
@Meisje81 olen pahoillani :'(

Oireettomuudesta vielä: mulla eka raskaus oli mennyt kesken rv 6, mikä huomattiin vasta rv 12 ultrassa. Mulla oli koko sen ajan kuitenkin ällötysoloja ja väsymystä ym.,eli ei todellakaan olis voinut päätellä keskenmenoa oireiden perusteella. Toinen keskenmeno taas meni suoraan kesken rv 12 ja se varmaankin vastasi aikalailla viikkoja, koska poistunut materiaali oli aika runsasta. Siinäkin raskaudessa mulla oli ihan kunnon oireita. Toki siinä oli jo sykekin näkynyt jne että siinä mielessä eri asia. Oireista tai niiden puutteesta ei kuitenkaan voi mun kokemuksen mukaan keskenmenoa ennustaa. Tsemppiä kaikille ja toivotaan jotain kivoja oireita!

Yritän suojella itseäni ajattelemalla et päivä kerrallaan vaan eteenpäin, mutta kyl mullakin kuitenkin vähän mietityttää,etenkin kun plussa tummuu niin hitaasti. Täytyy huomenna taas tehdä testi. Tosin jos viikot on vasta jotain nippanappa päälle 4 oikeasti, kuten vähän luulen, lienee sellainen haaleampi plussa vielä varsin ok.
 

Yhteistyössä