Syyskuiset 2019

@Lukka mulla on ultra 24.4. Ja sitten 3.5. Täytyy toivoa, että saadaan hyviä uutisia hematooman kannalta. Vähän hirvittää, sitten kun loppuu nuo vuotoa estävät, että mitenhän.. mutta ei auta ressata etukäteen. Vauva liikkuu kovasti niin tuskin hällä mitään hätää siellä

Oon tehnyt vitsoja pari päivää niin saanut ns. Huilata samalla.

Ja meille syntyi 4 pentua ja vähän heidän kanssa tullut takapakkia, koska eilen oltiin emon kanssa tipassa ja on kipeänä ( kuume, hengitystieinfektio ja kuiva ). Pentuja syötetään 2 h välein, kun emo ei eritä kipeenä ollessa maitoa :( No ompahan muuta ajateltavaa ja tekemistä.

@Miina- Ihanaa <3 Meillä oli noilla viikoilla 172 g. Voi heittää ilmeisesti aika paljon arviot ja silti olla samat viikot. Me ei olla kysytty kumpi tulee. Mulla pojat peräkkäin tullu ja tytöt. Mä mietin, että onkohan nyt taas pojan vuoro :D tosin turnerin syndroomaan menehtynyt vauva oli myös tyttö eli kolme tyttöä peräkkäin ja nyt tää. Jännää! Kaikille löytyy vaatteita, kun oon jotain säästellyt :)
Viikkoja ultrassa oli 16+0 mutta vastasi hieman pienempää, oisin kyllä ihmetellyt jos taas ois ollu suurempi. Kolme kertaa laskettua aikaistettu kun ollut aina suurempi :D
 
@BIMK vau! Teillekkin tulee iso ikäero lapsille! Meillä vanhimmalle ja nuorimmalle tulee melkein 15 vuotta.
Ja äp otetaan täällä kaikista väreistä huolimatta, kun se raha on niin pieni. Munkin mielestä se äp aika poikamainen, mutta jospa tää on poika :D

@Miina- aa okei :) Oliko sullakin ollut jotain vuotoa nyt raskausaikana?
 
Me tosiaan kans otetaan äitiyspakkaus. Mun mielestä se oli tarpeeksi unisex, tykkäsin oikeestaan tosi paljon :)

Meille tulee lapsilla vauvaan ikäeroa vajaat 6 vuotta ja vajaat 4 vuotta. Sinänsä hankalasti että vauva on auttamattomasti eri ikää ku vanhemmat lapset vaikkei ne nyt isoja ookaan. Kaks ekaa on aina leikkineet yhdessä tosi paljon, toivottavasti tää kolmaskin sopii sit jotenkin leikkeihin. Lapset on ainakin sanoneet että haluavat sitte hoitaa vauvaa kun se syntyy :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnu118
Hei taas pitkästä aikaa! Oltiin pojan kans reilu pari vkoa Suomessa käymässä niin en ollu netissä paljoa, nyt tuli sitte selattua keskustelu läpi ja vaihteeksi taas kirjoittelen :)

@Ninnu118 Tsemppiä teille hematooman kans, kuulostaa tosi inhottavalta tilanteelta mutta onneks voit jo tuntea liikkeitä mikä varmaan rauhottaa mieltä!

Täällä huomenna 19vkoa täyteen ja ihmeellisen vähän oon tuntenu mitään mahassa. Satunnaisia potkuja muttei edes päivittäin. Pojan kans muistelen että heti ku ne alko joskus 15-16vkon kohdalla aloin tuntea paljo liikettä jatkuvasti. Maha on tullu yhtäkkiä isoksi, otin tuossa pari vkoa sitte äitiysfarkut käyttöön ku sai niin usein aukoa nappia. Tietty Suomessa syötiin paljo enemmän eikä liikuttu ollenkaan niinku kotona.. :whistle: samanlainen maha nyt ku viimeks joskus 7kk kohdalla :eek:

Joku puhu hulahtelevasta valkkarista, mulla oli viimeks samaa koko raskauden ja ihan säikäytti välillä. Onneks ei tällä kertaa samaa.

Ihanaa ku kohta päästään jakaan rakenneultran uutisia! Mulla on kätilön luona käynti huomenna niin sieltä saan ultran ajan, varmasti se tulee tässä parin vkon sisään.

Onko muilla muuten verenpurkaumia oireena? Mulla on sellasia sinertäviä läikkiä toisessa jalassa, ei kuiteskaan oo turvotusta tai suonikohjuja niin hassua että tuollasta. Kai se johtuu lisääntyneen veren määrästä (n)

Rakenneultran jälkeen aion vähitellen tehdä hankintoja mutta jää tällä kertaa se lähinnä viimeiselle kolmannekselle. On tietty jotain jo pojan jäljiltä tarpeellista kuten pieni pinnis meiän makkariin ekoja kk varten. Vaunut myin ku en tykänny ja ostan uudet mutta nyt ei tunnu niin kiirellisiltä hankinnat ku ekan raskauden aikana :rolleyes: vaatteita pitää kyllä ostaa jos tyttö varmistuu tässä ultrassa ku on enimmäkseen niin poikamaisia kaikki.
 
@BIMK Mä sain esikoisen 17 vuotiaana :love: Ja sitten niitä tupsahdellut sopivaan tahtiin lisää :)

Mulla on nyt oireena jumalaton lantionluukipu. Siis ihan tossa lantionkohdalla tuleva luu. Vai onko se lantion luu? Mutta on ihan jäätävän kipeä. Ei siinä näy mitään, mutta auts jos koskee, ei ole toisella puolella. Löystyskös lantio tai jotai.

Mulla loppuu tänään noi lääkkeet siihen verenvuodon estoon.. apua! Mä toivon, että pysyy hallinnassa eikä ala uudelleen valumaan ( uutta verta ). Onneksi voi aina soittaa sinne polille ja kysellä jos alkaa mietityttää tms.
 
Täällä kans todella iso ikäero vanhempiin lapsiin. Kuopuksen ja vauvan välissä noin 15 vuotta. Ensimmäinen pesue tuli saatua hyvin nuorena. Elämäni toinen rakkaus tupsahti sitten onneksi vielä elämääni ja taas mennään :) Tosin ei ehdi varmaan saada montaa mussukkaa enää, taitaa tulla ikä vastaan.
 
@Ninnu118 mä en muista mitään vastaavia oireita kuin nyt edellisestä raskaudesta:LOL: Rinnat kasvanut ihan älyttömästi(kuin mikäkin Andersson), aivastaessa tai nopeassa/vääränlaisessa liikkeessä vihlaisee yleensä jompaakumpaa puolta alavatsaa, tuntuu että vatsa ollut alusta asti kitenkin iso ja tiellä koko ajan:D niin ja alkuraskaudessa vuosin muutaman viikon aikana vähän verta, mutta syytä ei löydettyo_O

@Nyytti19 täällä ollaan nyt jo kolmannen rakkauden kanssa:oops: yli 10 vuotta edellinen suhde josta ei vauvaa siunaantunut:confused: nyt sitten heti alusta alkaen ollut että saa tulla jos tullakseen:love: 3 kiertoa ni tärppäs:p
 
Hei pitkästä aikaa!

Kurja lukea, että osalla on huolia ja murheita. Hurjasti tsemppiä kaikille!

Mulla on olo kuin uudestisyntyneellä pahoinvoinnin loputtua Olin jo melkein unohtanut miten hyvältä olo voi tuntua. Oon päässyt taas vihdoin liikkumaan ja innostunut siitä sen verran et liiasta kävelystä sain lievän marssimurtuman jalkapöytään

Tänään tunsin (ehkä) ensimmäiset liikkeet ja tänään oli myös ru. Poika esitteli melkoisia akrobaatin elkeitä, mutta kaikkki mitat ja kuvat saatiin lopulta otettua ja hän on kaikin puolin terve

Nyt voi lopullisesti huokaista helpotuksesta ja alkaa pikkuhiljaa tekemään enemmän hankintoja ja miettimään nimeä. Stressiä meinaa aiheuttaa tosin se, että mulla on tosi vaikeeta löytää hyvää sijaista töihin! Tiedän, että se on kuitenkin työnantajan vastuulla, mutta olisi kiva palata töihin niin, että kaikki asiat on hyvällä mallilla. Olen siis talouspäällikkö kv-firman Suomen tytäryhtiöissä. Oletteko te muuten jo miettineet kauanko aiotte olla pois töistä? Mä kerkeän heinäkuussa pitämään pari viikkoa lomaa ennen ku vanhempainvapaa alkaa ja ilmoitin palaavani elokuun alussa 2020. Saa nähdä muuttuuko mieli matkalla

Fiuh & Pätkis 20+5
 
Ihania ultrakuulumisia ollu jo monilla :love: Paljon poikia... Olisko meille sitte tulossa tyttö, saa nähä :D

Mun oli pakko oman mielenrauhan vuoksi soittaa eilen neuvolaan. Viikonloppuna alkoi supistuksen lisäksi tuntua juilimista ja jomotusta jossakin tuolla alhaalla, kohdunsuulla päin. Supistelua on yhtenään, tiiä sitten vaikuttaako se kun oon liikkunut enemmän. Supistaa kyllä myös öisin. Todella häiritsevää. Onneksi sitä juilimista ei tunnu koko ajan.

Osaako kukaan, @Ninnu118 tai muut, sanoa että onko todella niin ettei kohdunsuun tilannetta sais tutkia kuin ultrassa mikäli istukka on kohdunsuun päällä? Mun tuttu on lääkäri ja sanoi noin. Meillä ei tk:ssa ole ultraa ollenkaan vaan lähettävät Terveystaloon mut tuskin tällaisen takia lähettävät niin mietin miten tuota nyt sitten tutkitaan :unsure: Kuulin myös et äitiysneuvolan täti jonka kanssa en ite tykkää asioida on kuulemma täysin epäammattimainen ja osaamaton tapaus eikä lähetä eteenpäin niitäkään joita oikeesti ohjeiden mukaan PITÄÄ :eek:(n) Siis hohhoijaa mikä täti... No, onneksi meillä vaihtuu tuo täti justiinsa kun aion vaihtaa tän tutun suosittelemaan oman terveyskeskukseni etuajassa sinne minne muutetaan elokuussa. Thank God nykyään saa ite valita missä tk:ssa käy. No, tälle tätille taas, saa nähdä mitä siitä hyödyn. Toivottavasti kaikki vauvalla ok, mitään liikkeitä en tunne vaikka vauvakirjan mukaan tyyppi olis jo 17 cm pitkä ja vajaat 200 grammaa :rolleyes: Rv 18 alkoi justiinsa.
 
@Lukka Mulle sanoivat, että kajoavat mahdollisimman vähän tonne alas. Mullakin vaan kerran kokeiltiin tilanne ja sit seuraavalla kerralla vaan kurkkasivat näkyykö vuotoa ja ultralla katsoivat kohdunkaulan pituuden. Mullakin on kävellessä painetta alhaalla. Kivasti tonne alapäähän. Mutta sanoivat kaiken olevan kunnossa, niin eipä siinä kai mitään. Tosi epämiellyttäväähän toi on.
 
Netistä löytyi etisestä istukasta tällaista:

"Etiselle istukalle altistaa monisynnyttäneisyys, keinoalkuinen raskaus, tupakointi, keisarileikkaus ja kaavinnat. Diagnoosi perustuu ultraäänitutkimukseen. Mikäli istukka on todettu etiseksi, tulee yhdyntää ja voimakasta ponnistelua välttää, koska nämä altistavat verenvuodolle."

No, siis mulla todettiin tosiaan nt-ultrassa et istukka on kohdunsuun päällä eli etinen mut lohduteltiin et yleensä se siitä siirtyy. Mut ilman ultraa sitä ei voi tietää. Ihmettelen miksi mulle ei sanottu mitään yhdynnästä!? Siis mehän ei puuhastelua nyt juuri harrastella koska päiväsaikaan lapset ja iltaisin mulla on huonoin olo, mies ei ole pätkääkään aamuihminen yms. Niin ollaan ikään kuin vahingossa eletty sopivasti :D Mut arvatkaa uskallanko nyt edes suunnitella enää mitään ku luin ton...
 
@Ninnu118 ok, kiitti tiedosta! Aattelin etten kyllä anna tän neuvolan tädin ainakaan kokeilla mitään kun en nyt muutenkaan yhtään luota enää sen ammattitaitoon. Keksitään jokin muu tapa sitten lähteä selvittämään tarviiko tässä huolestua enempää...
 
Mulla sanottiin nyt tosiaan, kun vuotaa että ei mitään yhdyntöjä . Tosin ei varmasti käy edes mielessä, kun välillä vuotaa ja välillä ei. Mutta alapää hautuu kyllä kivasti siteissä :(

Täytyy vielä lisätä, että esikoisesta ronkittiin 3 kertaa raskauden aikana ja se oli ihan neuvola suunnitelmissa. Nyt ovat vähentäneet yhteen kertaa ja varmasti ihan tosta syystä, että mahdollisimmän vähän ronkkimista tonne alas on parempi
 
Millä rv:llä teillä on rakenneultra? Mulla vasta 21+3 ja tuntuu, että se on kovin myöhään :( kysyin kylläkin äitiyspolilla tuosta ajankohdasta ja he sanoi, että hyvä aika tutkia ja eivät täällä mielellään ihan sinne 18+ lähistölle varaa ultraa, kun sitten joissain tapauksissa ultra on jouduttu ns. liian aikaisten viikkojen vuoksi tekemään uudestaan. Tiedä sitten.

Muutenkin alkanut taas stressaamaan tuo ultra. Pelottaa, että kaikki ei olekaan hyvin :( meillä nt-ultran perusteella kaikki näytti hyvälle siltä osin mitä siellä voidaan nähdä ja sekin tosiaan mulla oli vasta rv 14. Eli sinällään mitään syytä stressiin ei ole, mutta jostain syystä pelkään silti. En oo oikeestaan ees miettiny et onks hän tyttö vai poika vaan kunhan vaan kaikki olis hyvin! Liikkeitä on tuntunut tällä viikolla aika usein sentään ja se vähän lämmittää mieltä :)

Tikkunekku 18+2
 
Viimeksi muokattu:
@tikkunekku90 samanlaisia fiiliksiä itselläkin... Mulla rakenneultra rv 21+1 joten hyvin samoissa mennään sen osalta, kauhea kun sinne on aikaa :unsure: Mulla nyt menossa vasta rv 17+0 :whistle: Liikkeetkään ei tunnu niin ei kyllä oo sellasta tän hetken tietoamiten vauva jakselee... maha kyllä kasvanut hirveästi.

Neuvolassa ehdotettiin sairaslomakokeilua viikoksi, pariksi ja katsotaan sitten miten supistelua on. No, mulla nyt muutenkin työt vähentyi ainakin hetkellisesti niin seurataanpa ensin vajailla viikoilla. Pääsiäinenkin tuo lisää vapaapäiviä. Tosin en tiedä auttaako se vähentämään rasitusta koska ne päivät menee väkisin lasten kanssa touhutessa :ROFLMAO: No oli miten oli, muuta ei neuvolasta nyt vielä aloitettu, koska mitään tulehdukseenkaan viittaavaa ei ole eikä minkäänlaisia vuotoja. Pissanäyte tsekattiin varalta ja se oli ok. Odotellaan nyt sitten ja katsotaan. Toivottavasti kohdunsuu pysyy supussa :censored:
 
@Lukka niinhän se taitaa olla, että odottavan aika on pitkä. Täytyy koittaa keksiä jotain muuta ajateltavaa eikä murehtia taas kaikkea etukäteen. Oon ajatellu, että jos ru:ssa kaikki on hyvin niin sitten alan tehdä hankintoja tälle lapselle. Mitään ei ole valmiina kun ei ole aiempia lapsia joten täysin nollasta lähdetään. En oikein edes tiedä mitä kaikkea tarvii. Onneksi varmaan jotain saadaan tutuilta käytettynä ettei ihan kaikkea tarvitse ostaa, menee nimittäin aika hyvä summa rahaa kun meidän täytyy kotiinkin tehdä jotain pieniä muutoksia jotta mahduttaisiin meidän kaksioon. Olenkin viime viikot kulkenut mitta kädessä ja pohtinut miten saisi lisätilaa järjestettyä. :)

Miten muuten teillä muilla raskaus on vaikuttanut parisuhteeseen? Musta tuntu et mun miehellä kävi joku hetkellinen shokkitila päällä kun tajus mun mahan kasvusta et siellä taitaa oikeesti olla joku tulossa :D muuten meillä on kyllä menny ihan hyvin tähän asti, mikään ei kovasti ole muuttunut seksin ja muunkaan suhteen verrattuna aiempaan. Saa nähdä kun vauva syntyy miten sitten käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Mullakin rakenneultra viikolla 21 muistaakseni. Mulla oli se varhaisrakenneultra ja jo siinä näky kaikki tarpeellinen. :)

Koska vauvan liikkeitä ei tunnu koko ajan niin itse aina pysähtyy kuulostelemaan missä mennään. Mutta kyllä niitä sitten tuleekin. Mutta ei koko ajan tietenkään. Onhan hän vielä aika pienikin
 
@Lukka mulla oli kans kohdunsuun kipuilua ja supisteluja vastikään useamman päivän. Yritin ottaa pandolia muttei siitä ollut mitään hyötyä. Meni ohi levolla ja nyt on olo suht normalisoitunut. @tikkunekku90 mulla mies jäi reilu viikko sitten tuijottaan ihan hämmentyneenä mun vatsaa saunassa. Eli joku shokki kait hänelläkin. Vatsa on kasvanut mulla nyt hetkessä tosi paljon. Onhan se jo ensi viikolla puoliväli :)
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
Hmmm... mistä aloittaisio_O eli muistaakseni mulla oli nt-ultra tasan viikolla 13+0 ja rakenneultra on tasan 21+0 eli 3.5:love: Voi että odottelen niin kovasti sitä:LOL:

Joo, masu on kyllä kasvanut kauheeta vauhtia:love: tänään ollaan siis 18 + 4

Mielestäni raskaus vaikuttanut positiivisesti(y) mies kauheen suojeleva ollut ihan rv4:ltä asti, ”et nouse linja-autossa ylös ennen kun pysähtynyt, jne...”:ROFLMAO::D Sitten mies ihan haltioissaan kun neuvolassa kuunneltiin sydänääniä:love: kaikille kavereille esitellyt jo lapsen nt-ultran kuvia:LOL:
 

Yhteistyössä