Syyskuiset 2019

@Papunen5 Kylläpä olet ikävän kommentin saanut, ihan suututtaa sun puolesta :mad:

@Veeja Huh ai sinä jaksat ihan loppuun asti tehdä :LOL: itse tein nyt viikko sitten pari yötä ja ei meinannut millään jaksaa valvoa, vaikka rv 5 oli menossa. Sain ne kuitenkin hoidettua kunnialla läpi, mutta tuntuu että palautuminenkin kesti pidempään kuin normaalisti. Yövuorot olleet aina muutenkin inhokkivuoroja tällaiselle iltatorkulle. Sanoin jo esimiehille raskaudesta, koska työn puolesta on pakko ja jatkossa ei mulle listoihin yövuoroja enää laiteta. Pari olisi vielä tulossa, mutta työkaveri vähän sanoi että voisi vaihtaa ne minulta pois :) eli yötyökysymys ei olekkaan osaltani enää niin ajankohtainen kun sain asian jo hoidettua:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Täällä 5+2 tänään.

Mullakin tuo rintojen kipuilu kyllä vaihtelee, välillä ei tunnu kipeiltä ollenkaan ja sitten kipeytyy taas. Joku siitä tässä ketjussakin puhui ...

Eilen tuli kauhea himo puoliraakaan pihviin :D Tänään lähinnä oksettaa. Ja väsymys on aika voimakasta. Mietityttää jo valmiiksi ensi viikko töissä.

Voimia teille jotka voitte todella pahoin, itse olen ihan loppu jo ilman oksenteluakin. Ja yksi asia ihmetyttää: En muista yhtään mitään, olen tosi hajamielinen.

En ole vielä kertonut raskaudesta kenellekään paitsi miehelle. Ajattelin kertoa lapselleni varhaisultran jälkeen, jos siellä on kaikki ok. Lapsi nimittäin ihmettelee, kun olen niin apaattinen ja väsynyt.

Vanhemmilleni taidan mainita vasta rv 12 jälkeen, koska ovat sitä tyyppiä, että voivat sanoa "mitä tahansa" eli tuskin mitään positiivista ainakaan ensi alkuun
 
Hei kaikki. Täällä ois myös syyskuussa la. Raskaus tuli tavallaan hiukan yllätyksenä ❤ Kaksi lasta aijemmin jotka saatu hoidoilla aikaan. Nuorempi on nyt 1v 8,kk ja ehkäisy ei oo ollut käytössä mut en uskonut ilman hoitoja raskautuvan.

Luin ketjun läpi ja paljon ollut huonoa onnea monella,pahoittelut
Onnea syyskuisille
 
  • Tykkää
Reactions: forester
@lillium toi palelu oli kyllä hirveetä, täällä kirjottelinkin et ihan koko aika jäässä vaikka sisälle 23 ja päälle. Takkaan lisää puita ja silti fleece päällä:ROFLMAO:

@Hannaah mulla ehkä niin elämäntapa jo tää yötyö kun pelkkää yötä kymmenen vuotta tehnyt. Ja itse työ fyysisesti helpompaa yöllä ja kun valvomisen kanssa ei ongelmaa. Ja unetkin maistuu yhtälailla päivällä kunhan silmät ummistaa.

Mua niin jänskättää näiden meidän kaksos-odottajien puolesta (y) mutta tsempit muillekkin viluihin ja oloihin. Tänään mulla tosiaan selkeästi helpompi päivä ellotuksen suhteen. Tänään 8+1 voikohan olla että pahimmat olot meni jo...
 
  • Tykkää
Reactions: Fruitie
@Veeja Siis joo, tää palelu on ihan naurettavaa. Tutisen täällä huovan alla lämpösen kauratyynyn kanssa. :LOL: Öisinkin saa olla vähintään kaksi paksua peittoa päällä. :ROFLMAO: Hyvä, jos sulla on olot helpottaneet. Pidetään peukkuja, etteivät enää palaa. (y)

@Fruitie Edellisessä raskaudessa mulla loppui huonot olot vähän ennen raskauden puoliväliä. Toivottavasti sulla helpottaa nopeammin. :)
 
Mua kans palelee aivan jäätävästi koko ajan. Villatakin päälle vielä viltit ja silti tutisen. Eilen meinasin pyörtyä suihkuun ja piti sohvalla maata taas tovi. Samalla tuli opetettua reippaalle esikoiselle miten äitin puhelimella voi soittaa mummolle tai isille. Oon melko herkkä pyörtymään, valitettavasti .o_O

Te, joille joku työkaveri/sukulainen/naapurin muija on töräytellyt ikävään sävyyn kommenttia raskaudesta: yrittäkää vaan ajatella että ihan sama. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Pidetään hyvä henki täällä ryhmässä ja tänne saa avautua, eikös juu? Kuinkahan monet kauhistelut minä olen jo saanut? Onnitteluja hyvin vähän, suurin osa vain kauhistelee (ihan kuin se vaikuttais heidän arkeen, miten me täällä pörrätään) Itse kerroin jo töissä näin aikaisin, mutta tässä on niin isot riskit käydä mitä vain. Esimiehet oli ihan onnessaan ja nuori työkaveri ei sanonut mitään . Otin tosi ison riskin, voi mennä työpaikka alta mutta tässä asiassa olen itsekäs.:love:

Jännittääkö muita monikkojen odottavia, päästäänkö monikkona loppuun asti? Mua vähän jännittää pysyykö tyypit mukana... o_O

Kylläpä muuten housut kiristää näin aamutuimaan. Maha kasvanut vähän. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon kivoja kuulumisia täällä, ihana lukea mitä muille syyskuisille kuuluu :)

Piti käydä tekemässä mutka paikalliseen terveyskeskukseen, poskiontelotulehdus :( Mulla tahtoo nenän limakalvot turvota raskausaikana aika ikävästi, esikoisen raskausaikana jouduin viidesti poskionteloiden punktioon poskiontelotulehduksen takia. Toisessa raskaudessa aloitin turvotusta vähentävän nenäsuihkeen (sellasen reseptillä saatavan jota saa siis käyttää pitkiä aikoja) heti plussatessani eikä tullut mitään ongelmia. Nyt tän kolmannen kans en voinu aloittaa sitä samaa suihketta heti koska ei ollu sitä kotona tai reseptillä valmiina. Pyysin sitten reseptiä kohta plussaamisen jälkeen ja oon käyttäny suihketta heti ku sen sain mut ehdin olla parin viikon ajan raskaana ilman tota suihketta ja tadaa, taas poskiontelotulehdus o_O En kyllä viittis heti alkaa antibiootteja napsimaan, sovittiin lääkärin kans et pari päivää seuraan lähtiskö tää tästä itekseen, kun teen nenäkannulla huuhteluja ym. Toivottavasti en joudu hakemaan kuuria :( Sitähän on tutkittu että antibiootit vaikuttaa heikentävästi vauvankin mikrobistoon koska ne heikentää äidinkin mikrobistoa. Meidän kahdella ekalla on ollut allergioitakin niin nyt haluan tehdä kaikkeni että tää seuraava olis mahdollisimman terve...

Etova olokin on "vihdoin" täällä :sick: Ei sais valittaa mut tekis mieli :D No, yritän nyt nauttia tästä silti, muistelen aikaa ku tää vauvanalku oli vielä haaveilun asteella ja olisin antanu melkein mitä vain että saisin olla taas raskaana :love:

Oon nimenny tän Pikku Papuksi :D Nyt siis rv 5+6, huomenna vaihtuu viikot!
 
Täältä taas kuulumisia....

Kun hehkutin että ihanaa kun ellottaa, niin miksi se ellotus on nyt sitten vähentynyt ja tissitkään ei ole niin kipeät..?! :( Pelkään pahinta.. Eilen kyllä väsytti ja oli raudan makua suussa, mutta silti pelottaa....

Sain eilen kuulla, että odotan samaan aikaan kälyni kanssa, alle 1kk eroa lasketussa ajassa. Jos tämä nyt jatkuu loppuun.
 
Tervetuloa uusille! :)

Täälläkin podetaan poskiontelontulehdusta, lievänä tosin, mutta pitkittyneenä, 5 viikkoa jo kestänyt. Mullakin lähinnä turvottaa poskionteloita ja tuntuu sellaisilta kuivilta. Antibioottia en haluaisi muutenkaan ja varsinkaan nyt ottaa. A-vitamiinisuihke vähän auttanut tuohon kuivuuteen ainakin.
Ärsyttävää kun ei pääse liikkumaan tämän takia normaalisti. Vastustuskyky huonompi raskaana? Heti kun tämä saatiin alulle, iski flunssa.. (n) Tätä ennen flunssaa ei ollut pitkään aikaan ja ei todellakaan näin pitkänä.
Muuten olot 6+4 ihan ok, heikko olo tulee tosi helposti joten syödä pitää useammin, paleltaa koko ajan. Uni tosi levotonta, uni ei tuu silmään ja herään valvomaan ennen kellon soimista.
Ekat äippähousut piti laittaa tilaukseen kun turvottaa sen verran vyötäröstä. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Tänne iski kamala räkis! :notworthy: Nenä tukossa, kurkku kipee, yskittää.. ja mitään helpotusta ei saa ottaa :cautious:
Sukulaiset alko eilen utelemaan että saako onnitella, oli vuotanut tieto että olen yhdessä faceryhmässä. Kielsin kaiken vielä..ei olla niin läheisiä että vielä kertoisin.

Ensi viikolle varailen varhaisultraa :love:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

Miina & Pätkis 5+3
 
@Toiveissa90, eiköhän kaikki silti ok. Mulla ainakin aaltoilee oireet paljon edelleen :unsure: Ja meilläkin yhdet tutut odottaa vauvaa kk erolla meidän laskettuun :D Hauska seurata sit heidän taivalta ku tullaan pari viikkoa perässä :)

@nibsu , ou nou, toivottavasti alkaa auttaa! Kannattaa kysyä neuvolassa viimeistään nenäsuihkeesta joka vähentäis sitä turvotusta ettet saa mitään pahaa tulehdusta ja kierrettä. Ja (y) housutilaukselle, mullakin oottelee jo laatikossa Lidlin äitiysfarkkulöytö :D Katotaan riittäskö noi vai pitääkö tilailla lisää pöksyjä. Paitoja mulla onkin jo useampi, ostelin niitä h&m alesta pitkin viime vuotta aina ku löyty joku ihana :love:
 
@Lukka @nibsu Inhottava vaiva tuo poskiontelontulehdus. Toivottavasti helpottaa ilman antibiootteja. Munkin on kohta pakko käydä ostamassa äippähousut, kun tavalliset alkaneet kummasti painaa. :D

@Miina- Toi on just mun pelko, että juttu lähtee leviämään ennen ku ite ehtii kertoa. Kovasti kyllä kutkuttais liittyä fb-ryhmään, mutta vielä ei uskalla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Miina- no voi huoh, en tajua miks aikuisten pitää olla noin keskenkasvuisia välillä. Jos joku on niin utelias, että lukee juttuja, jotka on tarkoitettu vain tietylle porukalle niin kyllähän sitä toivoisi, että tollaset uteliaat ihmiset sentään tajuaisivat pitää tuolla tavalla tietoonsa saamat asiat vain omana tietonaan. Ja jonkinlainen seula pitäs olla siinä, keitä kaikkia näihin ryhmiin otetaan o_O Jos kerran ryhmä on salainen niin eikö silloin ole itsestäänselvää ettei ryhmän tietoja kuulu esitellä kavereille. Kaikki kun eivät kuitenkaan halua olla vielä julkisesti raskaana. Itselle sinänsä aivan sama, koska en edes ole Facebookissa mutta ärsyttää kun aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä ja aiheuttavat turhaan toisille harmia (n) Toivottavasti @Miina- voit jättää omaan arvoonsa tollaset.

Kiitos @lillium :) Toivotaan. Tän päivän saan lepäillä kotona, huomenna mentävä töihin. Onneks on valmiina resepti antibiooteille jos näyttää ettei ala parantua. Vähän olen skeptinen parantaako ne nekään, eihän mitenkään ole osoitettu että tää tulehdus olis bakteeriperäinen. Jos on pelkkä virustauti niin mitä siihen ab-kuuri auttaa. Mut yritän nyt hoidella tän pois oli mitä oli :D
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@lillium nää kuukausiryhmät on ihania ja pieniä, 1 tuttu sattui samaan ryhmään mutta oli vaan ihana yllätys :love:

@Lukka tämä juuri! Sillon kun tohon ryhmään liityin niin piti vastata ensin kysymyksiin liittyen sääntöihin, mutta olihan tuo ehkä liikaa odotettu tuhansien ihmisten ryhmältä. Eilen otti päähän mutta ei enää, lähinnä sellanen ”hähää, on mulla salaisuus” -fiilis :p
:D
 
Pitkästä aikaa tälläkin puolen, enempi tullut seurattua tuota meijän salaista fb-ryhmää. :)

Mulla olis tänään 7+0. Just laskeskelin, että vauvat ois saanu alkunsa jouluaattona. :love:
Täällä etova olo tulee ja menee. Tänään ollut ihan ok olo tähän iltapäivään asti. Taas etoo ja velloo. Onneks ei oo menoa loppupäivänä ni saa vaan olla. Rinnat on ihan älyttömän kipeät, pienikin liike sattuu. :X3:
Mua on alkanu ihan kamalasti pelottamaan, ettei nää molemmat selviä loppuun asti. Oon lukenut tosi paljon kaksosraskauksista ja monelle on käynyt just niin, että varhaisultrassa löydetty kaksi mutta np-ultrassa ei ole ollutkaan enää kuin yksi. Pelottaa ehkä just siks ettei varhaisultrassa löydetty ku yks syke. Mies rauhoitteli et voidaan mennä uudestaankin ennen np-ultraa. Np-ultra vasta 4.3.
 
@Toiveissa90 mä myös välillä täällä ihmettelen, että onko kaikki ok kun se pahaolo meni pois, tänään kyllä taas vähän hillitymmin kuvotusta et kai sielä kaikki hyvin on. Alavatsaa jomottelee, tissit on arat ja jotenkin oudot :ROFLMAO:

Flunssaa pukkaa, pientä tukkosuutta. Just olin joulun jälkeen jäätävässä taudissa josta korvatulehdus kaupan päälle.

@Miina- harmillinen toi face juttu. Just tässä vaiheessa kun en itse ainakaan halua kertoa kenellekkään ennenkuin asiat varmistuu niin kurjaa kun tieto vuotaa.

Itsehän en ole lainkaan koko facebookissa ja vähän harmitellutkin jos täällä keskustelu jää vähennälle ja kovasti siellä facen puolella keskustelua käydään. Siltikään en ole itse valmis sinne liittymään joten höpöttelen täällä ehkä itsekseni sitten kun muut häviää. :)
 
@Veeja Ei hätää, mä jatkan täällä höpöttelyä. :) Nyt on vaan väsymys painanut viime päivät sen verran, ettei ole jaksanut keskusteluun osallistua, vaikka keskustelua olenkin seurannut.

@Helmiina90 Säkö kysyit hoitoalkuisista? On meitä tässä ryhmässä käsittääkseni ainakin pari. Varmaan hyvä vertaistukiryhmä on myös tuolla lapsettomuuspuolella, alkionsiirrosta plussanneiden ryhmä - oletan siis, että plussasit alkionsiirrosta. Siellä on hyvinkin pitkän lapsettomuustaipaleen taittaneita.

Ja ehkä se pahin avautumisen tarve on rauhoittunut. Lieviä, tosi lieviä oireita tulee ja menee, toi väsymys nyt viimeisimpänä, mut muuten en kyllä tietäis olevani raskaana. Ehkä ihan hyväkin. Totesin tänään työhön keskittymiskyvynkin jokseenkin palanneen - tämä hyvä, sillä jos tämä prosessi hyvin menee, niin tässähän on vielä moooonta kuukautta tsempattava ennen kuin pääsee ”vapaalle”. :LOL:

Tsemppiä pahoinvoiville!! Pelkkä lievä etominen riitti mulle, kovempaa settiä kärsiville toivotan voimia. (y)

Tänään 8+5. :p

PS: En noihin raskausappeihin ole kyllä vieläkään tyytyväinen: olen tähän mennessä ladannut kolme... Ne jonkun suosittelemat Pregnancy ja Pregnancy Calendar ei löytyneet mun appikaupasta.o_O
 
@Veeja Ei hätää, mä jatkan täällä höpöttelyä. :) Nyt on vaan väsymys painanut viime päivät sen verran, ettei ole jaksanut keskusteluun osallistua, vaikka keskustelua olenkin seurannut.

@Helmiina90 Säkö kysyit hoitoalkuisista? On meitä tässä ryhmässä käsittääkseni ainakin pari. Varmaan hyvä vertaistukiryhmä on myös tuolla lapsettomuuspuolella, alkionsiirrosta plussanneiden ryhmä - oletan siis, että plussasit alkionsiirrosta. Siellä on hyvinkin pitkän lapsettomuustaipaleen taittaneita.

Ja ehkä se pahin avautumisen tarve on rauhoittunut. Lieviä, tosi lieviä oireita tulee ja menee, toi väsymys nyt viimeisimpänä, mut muuten en kyllä tietäis olevani raskaana. Ehkä ihan hyväkin. Totesin tänään työhön keskittymiskyvynkin jokseenkin palanneen - tämä hyvä, sillä jos tämä prosessi hyvin menee, niin tässähän on vielä moooonta kuukautta tsempattava ennen kuin pääsee ”vapaalle”. :LOL:

Tsemppiä pahoinvoiville!! Pelkkä lievä etominen riitti mulle, kovempaa settiä kärsiville toivotan voimia. (y)

Tänään 8+5. :p

PS: En noihin raskausappeihin ole kyllä vieläkään tyytyväinen: olen tähän mennessä ladannut kolme... Ne jonkun suosittelemat Pregnancy ja Pregnancy Calendar ei löytyneet mun appikaupasta.o_O
Ku mulla ei oo tehty mitää ns "oikeita" lapsettomuus hoitoja niin ei oikein semmosta ketjua oo löytynyt siks kyselin... Mulla siis vain oikein ajoitetut lääkkeet kierrolle... Muutoin luomu raskaus.
 
Täällä 9+0 ja uutisia ultrasta. Yksi vauhdikas, liikkuva tapaus löytyi ja voi hyvin. Aiemmin siis näkyi yksi vahva syke ja toinen siinä vieressä. Ja tuolloin 6+jotain ei edes mitattu tarkemmin kun jäi niin auki tilanne että montako on. Ilmeisesti oli silloin optinen harha tai sitten toisen kasvu vain lakannut. Ajattelin ennen ultraa että petyn varmasti jos vain yksi löytyy mutta olinkin sitten tosi helpottunut kun kaikki oli hyvin sillä kuitenkin taisin myös pelätä että mitä jos jokin olisi huonosti. Nyt sitten vain totuttelemaan takaisin ajatukseen yhdestä vauvasta! Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!
 
  • Tykkää
Reactions: forester

Yhteistyössä