Syyskuiset 2019

@Ansku00 Kyllä sullakin sitten hyvän kokoinen hematooma on. Mulla se hematooma on sikiökalvon alla ja ihan eripuolella kuin istukka, mikä on tosi outoa.
Mahtavaa, että edellinen sujui kaikesta huolimatta hyvin ja sait vauvan syliin ! Kyllä noi vaan on niin pelottavia että!
 
@Ansku00 onpa hurja synnytyskertomus mut onneksi kaikki päättyi onnellisesti... Toivottavasti tää raskaus sujuis loppuun asti, tsemppiä!

Järkky paha olo, maha noussut niin ylös että pahoinvointi taas pahentunut. Mutta, en jaksa nyt välittää, koska näin just mahani hytkähtävän ihan kunnolla kun vauva potkas niin mojovasti :love: Rv 18+6 nyt, muistaakseni, viikot kyllä menee helposti jo sekaisin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
@Ansku00 Kyllä sullakin sitten hyvän kokoinen hematooma on. Mulla se hematooma on sikiökalvon alla ja ihan eripuolella kuin istukka, mikä on tosi outoa.
Mahtavaa, että edellinen sujui kaikesta huolimatta hyvin ja sait vauvan syliin ! Kyllä noi vaan on niin pelottavia että!
Onhan tuo kohtalaisen kokonen :(
6.5 ru ja toivottavasti sais hyviä uutisia vaikka epäilen kun eilen vuoteli kirkasta verta. Caprilonia sai taas syyä. Onneks on lääkkeet apuna!
Aiheuttaako sulla hematooma kipua? Mulla on aikamoinen särky välillä ja semmonen paineen tunne (n)
 
@Ansku00 Mä en tiedä aiheuttaako kipua, kun mulla on kivat tyrät ilmestynyt molempiin nivusiin niin ne ainakin sattuu ja vaivaa. Mulla oli ultra viime viikolla ja nyt sit seuraava on kuukauden päästä. Seuraavat, kun on niin valtava se hematooma. Varmasti suakin. Vauva onneksi voi hyvin , mutta kyllä jokaisesta uudesta viikosta onnellinen ja toivoo, että pysyy nyt aisoissa vuodit. Mäkin eka kertaa nyt söin Caprilonia ja maha kivasti sekasin ja siihen päälle antibiootti. Syötkö antibioottia myös?
 
Toivottavasti teillä kaikilla noista vuodoista/hematoomista kärsivillä paranee tilanne pian!

Meillä oli rakenneultra tänään, kaikki hyvin ja vahvistui tyttöarvelut :love: nyt kyllä on pian päästävä jotain pientä hipelleltävää ostamaan, on ne niin ihania ne pikkuruiset vastasyntyneen vaatteet :rolleyes:

Ehin jo miettiä että kummallista ku en oo tuntenu melkein yhtään liikkeitä ja nyt jo 21+0. Viime yönä sitte en osannu nukkua enää yhtään aamuyöstä (ja just harvinaisesti esikoinen nukku paremmin) ja oliki melkoiset karatetuokiot meneillään tuolla mahassa. Taitaakin olla vain niin yöeläjä tåmä neiti ettei ole päivisin ilmotellu itsestään :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytti19 ja Ansku00
@Ninnu118 Mulla kans ultrattu useampaan otteeseen. Olisko seuraava jo kahdeksas kerta. Mutta hyvähän se vaan on.
Antibiootteja en oo saanu missään vaiheessa mitä oikeastaan ihmettelen. Olihan lääkärit alkuun hyvin nihkeitä sairaslomastakin. Kiellettiin sauna, seksi ja rehkiminen mut mietittiin tovi annetaanko sairaslomaa demi puolen hoitajalle :ROFLMAO: Kumma logiikka...
 
@Ansku00 Mulla heti aloittivat silloin antibiootin samaan aikaan, kun alko tulla kunnon tulva. Se oli ihan järkkyä se verenvuoto miten sitä voi tulla ihan hirveästi. Mulle joku suoni alko vuotamaan silloin. Ja nyt, kun kattoivat ultralla, niin istukka siirtynyt vielä kauemmas kohdunsuulta.
Onko sulla auttanut nyt tuo Caprilon vuotoon?
 
Mietin tässä onko sattumaa että näitä kohdunsuuta peittäneitä istukoita ja vuotoja ja supisteluja on niillä joilla useampi raskaus takana :unsure: Mulla siis tää kolmas ja ehdottomasti vaikein raskaus tähän asti. Huoh, no, tää luultavasti meidän vika, jospa sitä jaksais vielä tän viimesen raskauden. Tsemppiä muille vaivaisille!
 
Viimeksi muokattu:
@Ninnu118 Caprilon on auttanut kyllä hyvin. Sillon ekan vuodon aikana rv 13 antoivat lääkkeet tabletteina mutta jo viikonpäästä siitä laittoivat iv:nä. Se on kyllä uskomatonta että vaikka olis vuotanu mielettömästi niin silti raskaus jatkunu normaalisti. Luulenpa et lääkärit eivät uskoneet niin käyvän...en kyl minäkään.
Aika sissejä ovat kyllä nuo pienet :love:
 
@Ansku00 Mullakin iv:nä meni kun ottivat osastolle yöksi. Ja sitten tablettina. Se on ihan jäätävää miten paljon sitä verta voi tulla. Mulla on on melkein kaikkissa raskauksissa ollut jotain. Ekassa kauheat migreenit, tokassa ei mitään, kolmannesta tosiaan repes se istukka rv 12+5, neljännestä meni ok, viides kkm ja nyt tää
 
@Ninnu118 Sama vika. Ekasta ja tokasta raskausdb. Kummastakin käynnistettiin. Kolmas kiireellinen sektio. Lääkäri puhkas vahingossa kalvot rv 39 mut onni onnettomuudes, muksul niin pahasti napanuora kaulan ympärillä ettei olis normaalisti syntyny edes. Neljännestä jäätävä närästys, yliaikanen ja tipalla käynnistetty. Viides tosiaan istukan osittainen irtoominen rv 33+4 ja nyt tämä (n) Pahoivointia ei aikasemmin juur oo ollut mutta tän viimisen kanssa alkuun aivan järkyttävä. Oksentanu en ole mutta simmonen 24/7 alkava mahatauti tunne ekat 7 viikkoa
 
Pakko jonnekki kirjottaa..

Mua ahdistaa, kun mulla maha ihan vähän ”pömpöttää” mut ei muuta.. fb/ig/yms somet täynnä masukuvia joista selvästi tajuaa raskausmahan olevan kyseessä. Mulla näyttää lähinnä eiliseltä kebabrullalta, joka turvottaa..

Miten helpottaa tätä ahdistuneisuutta? :( mietin vain et onkohan kaikki hyvin masussa..
Huomenna puoliväli!❤
 
Vauvamasun näkyviin tuleminen on tosiaan hyvin yksilöllistä. Minulla kroppa heräsi hormoonien vaikutuksesta heti ja pullautti masun esille, aluksi turvotusmahana, joka nyttemmin on pyöristynyt raskausvatsaksi. Luulen, että mitä useampi raskaus sitä nopeammin tulisi näkyviin. Tätä ei enää salailla edes töissä. Minulla on isompi vatsa kuin työkaverillani, jolla laskettu kuukautta aiemmin. Tosin hänellä vasta ensimmäinen raskaus. Olo alkanut tuntumaan jo nyt "raskaalta". Täytyy jo miettiä kuinka nousee sohvalta, autosta tai sängystä. Omin avuin tuskin pääsen enää loppukesästä :) kun jo tässä vaiheessa olo tuntuu ja näkyy paljon.
 
Mäkin lähtisin hoitamaan ummetusta ensisijaisesti vaikuttamalla sen syihin enkä niinkään keskittyis oireiden hoitoon... Apteekista ei juuri muuta apua saa valitettavasti.

Ummetus raskausaikana on tosi yleistä, mulla myös vaivaksi asti välillä ja on todella inhottavaa koska mulla sit aina sattuu hetken todella kivuliaasti jonnekin suolistoon ennen ku maha sitte vihdoin toimii. Rautalisä auttaa mulla mut myös riittävä veden juonti ja kuivatut luumut, joita liotan ite ennen syöntiä vielä vedessä. Ja kannattaa tosiaan miettiä syytä ummetukseen, juotko liian vähän, liikutko liian vähän, saatko tarpeeks kuituja, syötkö liikaa suolaa tai jotain mikä vetää mahan.kovalle yms.

Liikkeet tuntunu tänään tosi huonosti, stressaa :( Onneks mulla on huomenna neuvola. Rv 19+3 tänään. Kai :D
 
Pitkästä aikaa täällä taas:) Nyt menossa rv 18+5. Tsemppiä vuodoista kärsiville! Itsellä niitä oli pariin otteeseen silloin alkupuolella, tosi pelottavia ovat :cry:

Minustakin toinen raskaus on ollut haastavampi kuin ensimmäinen. Maha tuli myös esiin aika nopeasti, olen varma että odotan poikaa. No, puolentoista viikon päästä asia varmaan selviää.

Ostin dopplerin sydänäänien kuuntelua varten, vaikka mietin ensin etten todellakaan ostaisi:D Se on oikeestaan tosi kätevä. Jos vauva ei liiku, voi varmistaa että kaikki on kumminkin OK.

Mahavaivat mulle on ollut tässä raskaudessa jokapäiväisiä. Ummetusta, ilmaa, kipuja, närästystä. Nyt hieman helpottanut, kun otan aamuin illoin Visibliniä. Silti joka päivä jotain haastetta mahan kanssa. Pelottaa, saako vauvakin mahavaivoja kun itselläni niitä on ollut niin paljon raskauden aikana. Voikohan näillä olla mitään yhteyttä ... :unsure:
 
@Lukka Tuokin on totta. Mä vaan oon ollu aina vatsaongelmainen mutta nyt raskaus pahentanut tilannetta entisestään ja tämänhetkinen vähäinen liikunta ei varmasti asiaa helpota. Riskejä sen suhteen en kuitenkaan ala ottamaan koska jo imurointi aiheuttaa kovia kipuja :(
Luumut on ennen tepsineet todella hyvin. Nyt keräävät vain ilmaa. Inhottava vaiva mutta eiköhän joskus helpota
 
Noniin, nyt on rakenneultrassa käyty:) kaikki näytti olevan niinkuin pitää, painoarvio tällä hetkellä 402g. Pieni tosi hankalassa asennossa mutta tytölle näyttäis mitä saatiin kurkittua:love:

Istukka ylhäällä etuseinässä eli ei taida liikkeet paljoa ylävatsassa tulla tuntumaan:whistle: no onneksi alhaalla tuntuu hyvin:LOL:

Rv 21+0
 

Yhteistyössä