Syyskuiset 2023

Useimmilla tuo olotila helpottaa toisella kolmanneksella ja jaksaa treenata. Toiset taas jaksaa paremmin kodin ulkopuolella mieluisassa harrastuksessa vaikka muuten olo ei olisikaan häävi. Mä kyllä kertoisin muille, jotta voisivat ottaa huomioon eivätkä huolestuisi suotta, jos näyttää ettet ole kunnossa 😊

oma harrastus on sellainen, et jos raskaus jatkuu, niin joudun lopettelemaan viimeistään siinä ~ 15 vkon paikkeilla. Ja aioin kyllä mennä niin kauan, kun vointi sallii. Aiemmassa raskaudessa oli hyperemeesi ja se alkoi ennen plussaa ja pahoinvointi kesti 7kk. Toivon välttyväni siltä tällä kertaa 🙏🏻
 
Olettekos miten onnistuneet jatkamaan harrastuksianne?

Itse ennen tietoa raskaudesta varasin kevääksi paikat koiran kanssa treeniryhmästä. Treenejä on pari kertaa kuussa pitkin kevättä ja tottakai olen jo maksanut ne ja tahtotila kova harrastaa kun meidän paikkakunnalla tarjolla niin harvoin.

Nyt olisi ensimmäiset treenit sitten raskauden alettua ensi sunnuntaina. 1,5 tuntia hallilla, jossa ei ole edes vessaa

Huomaan että jos vaikka 20 min olen jalkeilla ja liikun, kävelen kevyesti, siivoan tms niin tulee todella huono olo, en ole nyt useaan päivään oksentanut kun vedän heti pötkölleen kun heikotus iskee. Syke jos nousee yhtään, siis yhtään, vaikka imuroidessa, niin alkaa näkymään tähtiä ja kammottava olo.

Noissa treeneissä tulee aina kova hiki, kun treenikaverina on koira, ni se ei ymmärrä että pitäisi tehdä puolivillaisesti, vaan tekee aina täydellä teholla.

Perua en treenejä tahdo, mutta pitäisiköhän treeniporukalle kertoa omasta olosta? Vaikka en millään haluaisi julkistaa tilaani vielä?

Apua, miten olette muut toimineet vastaavissa tilanteissa? Ja pitäisikö ottaa joku oksennuspussi taskuun?
Koirankakkapussit on parhaat yökkimiseen 🤣
 
vierailija
Samaa harrastusten pohtimista täällä, rakastan avantouintia ja ajattelin tämän alkuraskauden kyllä käydä vaan jatko mietityttää.
Päätin myös etten nyt kaiva vanhaa käyttäjätunnusta tänne, kun yritin selvittää miten kaksplus tunnuksen saa poistettua ja se kuulosti älyttömän vaikealle, että meen nyt näin ja hyppään sitten mukaan fb ryhmään jos kaikki on np-ultrassa hyvin. :) sitä ennen en halua, kamala oli viimeksi sieltä poistua kun rv 10 meni kesken. 😔

Täällä edelleen tosi oireetonta, välillä närästää ja huippaa. Ei mitään luottoa tähänkään raskauteen, ei taida edes dopplerit tässä vaiheessa auttaa.. 😅
Nyt neuvolan mukaan 6+1, vaan se voi vielä muuttua.
-R
 
vierailija
Edellisessä raskaudessa mun olo oli niin hirveä ja oksentelin pitkin päivää, että en kyllä varmaan mitenkään ois pystynyt pahimpina viikkoina käymään treeneissä. Mulla itellä on nyt vähän sama homma siinä mielessä, et oon kans maksanut nyt kevätkauden agilitysta koiran kanssa ja ei oo ihan halpa, niin täytyy vaikka hampaat irvessä siellä koittaa käydä. Onneksi toistaiseksi mulla olo on ollut helpompi iltapuolella. Aamupäivät menny tän viikon ajan ihan sumussa ja sellasessa väsymysöklötys-pöllyssä.

Mut vastauksena kysymykseen, niin kyl mä ehkä kertoisin. Sit ei kukaan ihmettele vaik joutuis poistumaan hetkeks ulos yökkimään.
Ihana kuulla, että täältä löytyy toinenkin koira harrastaja! ❤

Mulla tommonen 30kg nuori uros, reaktiivinen ja ääretön taistelutahto, riittävät palkkaukset on sen kanssa siis taisteluleikit ja koira-ihmisenä varmasti tiedät, millanen hiki voi tulla niissä 🤣 Lähdettiin treeniryhmään mukaan, koska häiriön alla työskentely on vielä tosi haastavaa, eli suurin osa treeneistä on sitä palkkaamista, että rakentuu sitä häiriön kestoa. Että aika rankkoja treenejä itelle, kun koira ei vielä toimi halutulla tavalla. 🤣

Ai sinulla on myös treenejä edessä. Agilitykin kun ei oo sitten yhtään fyysisesti raskasta 😬🤣 Huh. Ollaan me koiraihmiset kahjoja 🤣

Tuo treeniryhmälle kertominen voisi olla kyllä tosiaan ehkä ihan paikallaan. Kunhan ei keinonurmelle antaisi ylen, kun on koira joka ei tarpeita halliin tee, niin saisi maksaa sakkoja omista vahingoistaan 🤣
 
  • Haha
Reactions: helmikorvakoru
Mä oon tällä hetkellä tyytyväinen ettei mulla oo mitään kummempia harrastuksia koska ne menis ihan varmasti nyt tauolle, tällä ololla yritän vaan selviytyy hetki kerrallaan 🤯 harrastan ompelua ja muita käsitöitä mut edes niitä ei oo nyt pariin viikkoon pystynyt tekemään ku tuntuu et heti jos yrittää johonkin pikkutarkkaan keskittyä nii alkaa vaan päässä pyöriä ja oksettaa🤦‍♀️ aamulla oli vähän parempi olo kun eilen, pitää varmaan vetää joka päivä se bigmac ku toimii nii hyvin, nyt kyllä taas ihan kaamee olo 🤣
 
Tervetuloa uudet 🥰

Harrastuksista: täällä ei ole vielä raskaus vaikuttanut arkeen mitenkään. Lenkkeilen ja teen lihaskuntotreenejö joka toinen päivä. Aamuisin on vähän äklö olo, mutta päivän mittaan helpottaa. 😀 Katsotaan sit kun vatsa tulee että miten jaksaa juosta.. viime raskaudessa oli tosi pahoja liitoskipuja, mutta sitten taas kahden raskauden välissä oli vain 9kk, joten kroppa ei ollut varmaan ihan kunnolla palautunut …
 
Täällä plussattu viime viikolla, en nyt muista rviikkoja kun en aio ladata sovelluksia 😁 mutta LA ois 13.9.
Yhtä vähäoireisena alkaa kuin edellinenki, 6/21 syntynyt tyttö, jospa jatkuisi myös! Tytöstä ei tosiaan juuri mitään oireita, nyt jos oikeen tissejä painelee niin vähä aristaa ja hajuaisti on vähä herkistyny.
Yhden testin tein kp32/27 ja oli ihan selkeä plussa.
Aion yrittää olla asian suhteen mahdollisimman rennosti ja sillä asenteella, että otan vastaan kaikki mitä tulee ja elän päivän kerrallaan.
Harrastus tullee jäämään tauolle viim. puolen välin tienoilla, se kyllä harmittaa ihan älyttömästi!

Tilanne ei muutoinkaan ahistele, esikoinen oli ja on helppo ja tosi terve lapsi, en edes huomannu mitään "vaiheita tai "hulinoita. Toki en niistä niin tiedäkkään, enkä osaa oottaa ni ehkä niitä ei siksi tulekkaan 😅
 
Minäkin liityn mukaan. Plussa tuli vähän yllärinä, taino eikat se yllätys ole jos ei ehkäisyä käytä. Meillä on ennestään tytöt -17, -19 ja -21. Laskettu 15.9 todennäköisesti. Poden kolmatta viikkoa vuosisadan räkistä joten oloja on kyllä mahdoton erottaa joukosta.
 
vierailija
Huh ilta pelastettu, koko päivänä en ollu saanu mitään syötyä mut sit tosta aiemmasta halloumi burgerista inspiroituneena mietin et bigmac ja nugetit juustodipillä vois maistuu ja mies kävi autokaistalta mulle hakemassasen jälkeen olo nyt jopa kohtalainen
Vähän ristiriitaista oiretta kyllä kun pojasta oli hirvee pahoinvointi ja tytöistä oireena jäätävä roskaruoan himo nii kumpihan siellä nyt lymyää
Molemmat🤔😀
 
Huomenta! Mulla takana useampi km, suurin osa niin, että heti plussan jälkeen. Odottelen vähän kuin nyt käy: eilen tuli pientä vaal.pun /rusehtavaa vuotoa ja menkkakivut. Yleensä vuoto alkaa sit yöllä. Ei alkanut, vaan pahoinvointi. Tää ei ole siis itselle katastrofi, kaikkeen tottuu ja seuraavat päivät näyttää mitä tapahtuu ❤ moni tuskastelee raskauden alkamisen kanssa, minä sitä, että alkaa, mutta kuten lääkäri joskus sanoi: myös ne raskaudet, joiden ei ole tarkoitus jatkua. Jos viikonloppuna sama tilanne, niin pitää hakea digi. Selvä plussa tuli jo dpo 8, joten nyt on vasta dpo 11 ja kaikki on mahdollista😅
 
vierailija
Huomenta! Mulla takana useampi km, suurin osa niin, että heti plussan jälkeen. Odottelen vähän kuin nyt käy: eilen tuli pientä vaal.pun /rusehtavaa vuotoa ja menkkakivut. Yleensä vuoto alkaa sit yöllä. Ei alkanut, vaan pahoinvointi. Tää ei ole siis itselle katastrofi, kaikkeen tottuu ja seuraavat päivät näyttää mitä tapahtuu moni tuskastelee raskauden alkamisen kanssa, minä sitä, että alkaa, mutta kuten lääkäri joskus sanoi: myös ne raskaudet, joiden ei ole tarkoitus jatkua. Jos viikonloppuna sama tilanne, niin pitää hakea digi. Selvä plussa tuli jo dpo 8, joten nyt on vasta dpo 11 ja kaikki on mahdollista
Tsemppiä sinne! Täällä myös takana yksi tuulimuna ja yks kkm pariviikkoa ennen np-ultraa, joka kerta yhtä raskasta vaikka tietää miten yleistä. 😔💔 toivotaan että siellä kaikki hyvin!
Meillä lapset heräsi tänään viideltä, yleensä herätään töihib/päiväkotiin ennen puolta kuutta. Koko aamu mennyt silmät ristissä, mukavia vapaapäiviä. 🥱
-R
 
Tsemppiä sinne! Täällä myös takana yksi tuulimuna ja yks kkm pariviikkoa ennen np-ultraa, joka kerta yhtä raskasta vaikka tietää miten yleistä. toivotaan että siellä kaikki hyvin!
Meillä lapset heräsi tänään viideltä, yleensä herätään töihib/päiväkotiin ennen puolta kuutta. Koko aamu mennyt silmät ristissä, mukavia vapaapäiviä. 🥱
-R
Näytti jäävän vain eiliseen ja noihin surkeisiin rfsun testeihin tulee vahvempi viiva. Aiemmin ne viivat ei ole lähteneet vahvistumaan vaan lähinnä haalenneet. Ehkä oli kiinnittymisestä tullutta, kun ei edes siteeseen saakka tullut ☺ reaaliteeteistä huolimatta kaikki siis toistaiseksi hyvin 🥰

tsemppiä päivään, aikaiset aamut on kyllä ihan horror🫠
 
Millaisia kipuja teillä on ollut? Minulla on jatkuva pieni pistävä kipu tuossa vasemmalla alavatsassa. Ajattelin ensin että kiinnittyi siihen ja sen takia siihen pistelee, mutta nyt viikolla 6+2 tunne ei ole hävinnyt. Edelleen pistelee samaan kohtaan 🤔 Toivottavasti ei ole kohdunulkoinen 😯😯 voisikohan jo kohta mennä ultraan?
 
vierailija
Vierailija #22 täällä taas👋🏼 Kiva kun täällä on aktiivista keskustelua! 😊

Minulla tällä hetkellä viikkoja 6+3. Viikko-pari sitten ei meinannut maistua mikään ruoka, ja nyt on pohjaton nälkä!! Kaikki suolainen ja rasvainen himottaa (kyllä, söin äsken välipalaksi ranskiksia), mutta suurinta herkkuani eli suklaata ei tee yhtään mieli, tai mitään muutakaan makeaa. Tuntuu oudolta, koska normaalioloissa himoitsen suklaata joka ikinen päivä! 😅 Alavatsan nippailut jäi ekalle parille viikolle, mutta tilalle tuli jatkuva nälkä, lisäksi rinnat (lähinnä nännit) ovat kipeät ja huimausta tulee herkästi esim. kyykystä ylös noustessa. Väsymystä on myös, nukahdan nykyään helposti illalla klo 21, vaikka koko syksyn ja alkutalven ajan unirytmi oli tosi myöhäinen. Kaiken kaikkiaan oireet eivät kuitenkaan tunnu rajuilta.

Cb viikkonäytölliseen sain 3+ kun testasin tasan viikko sitten. Varhaisultra 17.1., toivotaan että kaikki olisi hyvin. 🙏🏼
 
vierailija
Mulla tosi vahva tunne muutenkin että tämä menee kesken, nyt alkoi sisäreisikipu. Toki se voi viitata muuhunkin, mutta hyvin samanlaista oli 2018 kun tuulimunaraskaus päättyi.

Noh saappa nähdä. 😬🙄

-R
 
  • Surullinen
Reactions: J-Annika
Millaisia kipuja teillä on ollut? Minulla on jatkuva pieni pistävä kipu tuossa vasemmalla alavatsassa. Ajattelin ensin että kiinnittyi siihen ja sen takia siihen pistelee, mutta nyt viikolla 6+2 tunne ei ole hävinnyt. Edelleen pistelee samaan kohtaan Toivottavasti ei ole kohdunulkoinen voisikohan jo kohta mennä ultraan?
Mulla vähän vaihtelee mistä pistelee ja ne on sellaisia nopeita vain. Ja sit on sitä kun käännyn liian nopeasti vaikka sängyssä ja se repäisee. Oon ajatellut, että varmaan ihan normi settiä. Eikö sulla ole missään vaiheessa loppunut se pistely?
 
Mulla vähän vaihtelee mistä pistelee ja ne on sellaisia nopeita vain. Ja sit on sitä kun käännyn liian nopeasti vaikka sängyssä ja se repäisee. Oon ajatellut, että varmaan ihan normi settiä. Eikö sulla ole missään vaiheessa loppunut se pistely?
Mulla on kanssa tämmöstä, alkuun oli ihan jatkuvaa jomottelua ja vihlontaa mut nyt enää harvemmin 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
vierailija
Itsellä tuntuu nyt vaihtelevan oireet, tänään oli ensimmäinen päivä, ettei ollut kertaakaan niin huono olo, että olisi sen vuoksi täytynyt käydä pitkälleen.

Yskästäessä munasarjojen kohdalla tuntuu repäisevä kipu. Muuten ei vatsaakaan ole nipistellyt.

Väsymys vaivaa, mutta se lienee sen vuoksi, että olen tottunut syömään 100uq D-vitamiinia ja olen joutunut sen pudottamaan 10uq(tosin en ymmärrä miksi, kun ymmärtääkseni D:stä ei yliannostusta voi saada? Mitä haittaa suuresta määrästä lie sikiölle) ja lopettamaan kahvin juonnin, koska siitä tuli huono olo.

Liekkö loppunut elo tuolla sisuksissa, kun tänään kävin jopa lähes puolituntia kahlaamassa lumihangessa puoleen reiteen saakka, eikä edes sykkeen nousu huipannut tai tuonut etovaa oloa? 🤔

Onko tuossa tuulimuna raskaudessa muuten alkuoireet kuten normiraskaudessa, pahoinvointia, rintojen kasvua ja kipua yms?
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Tervetuloa uudet

Harrastuksista: täällä ei ole vielä raskaus vaikuttanut arkeen mitenkään. Lenkkeilen ja teen lihaskuntotreenejö joka toinen päivä. Aamuisin on vähän äklö olo, mutta päivän mittaan helpottaa. Katsotaan sit kun vatsa tulee että miten jaksaa juosta.. viime raskaudessa oli tosi pahoja liitoskipuja, mutta sitten taas kahden raskauden välissä oli vain 9kk, joten kroppa ei ollut varmaan ihan kunnolla palautunut …
Mä tällä inspolla tein äsken puolen tunnin pumppitunnin kotona ja nyt makaan lattialla miettimässä miten pääsen tästä mihinkään, kun ylösnousu aiheuttaa akuutin oksennusvaaran 😂

Että joooooo-o, ei oo tullut vielä raskauspahoinvointi mutta juu ei oo nyt kunto kyllä kohdillaan 🙈😄 mulla nousi paino ja laski kunto kun tein viime vuoden alusta kotona että, liikunta meni nollaan. Muutenkin sairastettion paljon ja syötiin mitä sattuu. Mietin tässä, etten tahdo vain lösvöttää koko raskausaikana, kokemuksesta tiedän, että kaikki on helpompaa kun urheilee - mutta pitää ehkä hetki odotella vielä starttia 😅
 
vierailija
Itsellä tuntuu nyt vaihtelevan oireet, tänään oli ensimmäinen päivä, ettei ollut kertaakaan niin huono olo, että olisi sen vuoksi täytynyt käydä pitkälleen.

Yskästäessä munasarjojen kohdalla tuntuu repäisevä kipu. Muuten ei vatsaakaan ole nipistellyt.

Väsymys vaivaa, mutta se lienee sen vuoksi, että olen tottunut syömään 100uq D-vitamiinia ja olen joutunut sen pudottamaan 10uq(tosin en ymmärrä miksi, kun ymmärtääkseni D:stä ei yliannostusta voi saada? Mitä haittaa suuresta määrästä lie sikiölle) ja lopettamaan kahvin juonnin, koska siitä tuli huono olo.

Liekkö loppunut elo tuolla sisuksissa, kun tänään kävin jopa lähes puolituntia kahlaamassa lumihangessa puoleen reiteen saakka, eikä edes sykkeen nousu huipannut tai tuonut etovaa oloa?

Onko tuossa tuulimuna raskaudessa muuten alkuoireet kuten normiraskaudessa, pahoinvointia, rintojen kasvua ja kipua yms?
D-vitamiini on rasvaliukoinen ja siitä voi saada yliannostuksen. Kannattaa mittauttaa arvot, niin tietää suhteuttaa määrän siihen 😊

pahoinvointi vaihtelee - raikas ulkoilma yleensä auttaa ainakin itsellä. Vaikka kuinka yökin naama soijassa iltapäivän, niin hyvin jaksoi vetää tunnin tallilla.

Omassa tuulimunaraskaudessa oli ihan samat oireet kuin tavallisessa. Sitä ei oikein voi tietää ilman ultraa.
 
vierailija
Mä tällä inspolla tein äsken puolen tunnin pumppitunnin kotona ja nyt makaan lattialla miettimässä miten pääsen tästä mihinkään, kun ylösnousu aiheuttaa akuutin oksennusvaaran

Että joooooo-o, ei oo tullut vielä raskauspahoinvointi mutta juu ei oo nyt kunto kyllä kohdillaan mulla nousi paino ja laski kunto kun tein viime vuoden alusta kotona että, liikunta meni nollaan. Muutenkin sairastettion paljon ja syötiin mitä sattuu. Mietin tässä, etten tahdo vain lösvöttää koko raskausaikana, kokemuksesta tiedän, että kaikki on helpompaa kun urheilee - mutta pitää ehkä hetki odotella vielä starttia
Moni asia on helpompaa kun urheilee, mut se urheilu on niin vaikeaa joskus, että helpompi vaan olla urheilematta 😆
 
  • Haha
Reactions: Effis ja J-Annika

Yhteistyössä