Syyskuiset 2023

Mulla vähän vaihtelee mistä pistelee ja ne on sellaisia nopeita vain. Ja sit on sitä kun käännyn liian nopeasti vaikka sängyssä ja se repäisee. Oon ajatellut, että varmaan ihan normi settiä. Eikö sulla ole missään vaiheessa loppunut se pistely?
Joo, on mulla sellaisia menkkamaisia kipuja ja muita, mutta tää samassa kohtaa oleva pisto ei poistu. Tai lähtee se aina hetkeksi, mutta palaa takaisin jossain vaiheessa. Siinä tunsin kiinnittymisen ja ajattelin että pisto on siitä, mutta mutta 🤔 ehkä tää on ihan normaalia… 😊
 
Mä tällä inspolla tein äsken puolen tunnin pumppitunnin kotona ja nyt makaan lattialla miettimässä miten pääsen tästä mihinkään, kun ylösnousu aiheuttaa akuutin oksennusvaaran

Että joooooo-o, ei oo tullut vielä raskauspahoinvointi mutta juu ei oo nyt kunto kyllä kohdillaan mulla nousi paino ja laski kunto kun tein viime vuoden alusta kotona että, liikunta meni nollaan. Muutenkin sairastettion paljon ja syötiin mitä sattuu. Mietin tässä, etten tahdo vain lösvöttää koko raskausaikana, kokemuksesta tiedän, että kaikki on helpompaa kun urheilee - mutta pitää ehkä hetki odotella vielä starttia
Pikku hiljaa 👏 seuraavalla kerralla ei tunnu enää niin pahalle - lupaan! 😀
 
vierailija
D-vitamiini on rasvaliukoinen ja siitä voi saada yliannostuksen. Kannattaa mittauttaa arvot, niin tietää suhteuttaa määrän siihen

pahoinvointi vaihtelee - raikas ulkoilma yleensä auttaa ainakin itsellä. Vaikka kuinka yökin naama soijassa iltapäivän, niin hyvin jaksoi vetää tunnin tallilla.

Omassa tuulimunaraskaudessa oli ihan samat oireet kuin tavallisessa. Sitä ei oikein voi tietää ilman ultraa.
Apua, mä olen joskus lukenut, että D-vitamiini varastoituu, eikä sitä voi siksi saada liikaa ja sen vuoksi vuosia jo tyytyväisenä popsinut talvikaudet 100uq + omegassa olevan 12,5uq päivässä 🤣
Mutta ilmeisesti se lukemani juttu onkin tarkoittanut ainoastaan auringosta saatavaa D-vitamiinia 🤣

Mulla ei melkein pariin viikkoon ulkoilmasta ollut hyötyä, yritin kyllä lumitöitä tehdä, mutta ei vaan pystynyt, joutui mennä kyykkyyn muutaman työnnön jälkeen kun tuntui että pyörryn ja sitten teki mieli antaa ylen.
Eilen kuitenkin pystyin liikkumaan vähän ilman muita oireita kuin väsymys.

Okei, hyvä tietää tuosta tuulimunasta - täytyy siis odotella vielä sinne viikolle 12-13 ollaanko siellä kotona vai ei 🤣
 
Apua, mä olen joskus lukenut, että D-vitamiini varastoituu, eikä sitä voi siksi saada liikaa ja sen vuoksi vuosia jo tyytyväisenä popsinut talvikaudet 100uq + omegassa olevan 12,5uq päivässä
Mutta ilmeisesti se lukemani juttu onkin tarkoittanut ainoastaan auringosta saatavaa D-vitamiinia

Mulla ei melkein pariin viikkoon ulkoilmasta ollut hyötyä, yritin kyllä lumitöitä tehdä, mutta ei vaan pystynyt, joutui mennä kyykkyyn muutaman työnnön jälkeen kun tuntui että pyörryn ja sitten teki mieli antaa ylen.
Eilen kuitenkin pystyin liikkumaan vähän ilman muita oireita kuin väsymys.

Okei, hyvä tietää tuosta tuulimunasta - täytyy siis odotella vielä sinne viikolle 12-13 ollaanko siellä kotona vai ei
Tuskin tuo on ollu liikaa (koska suositukset on ihan kuraa), mut kannattaa käydä tarkistamassa 😅 mulla lapset syö 50microa paitsi yksi, jolla arvo oli liian korkea jo 10micron määrällä. Mittaamatta en olis voinu arvata tuota. 🫣 Tää jolla oli yli, on vielä se lapsi, joka ei saanut lainkaan d-tippoja vaan söin itse enemmän imetysaikana. Hyvin imeytynyt maidon kautta 😄

Eilen kolmelta tosiaan rysähti olotilat päälle ja sillä tiellä ollaan edelleen. Kaupassa ei ollu pc liuskoja, niin otin pc tikun. Kai se on ihan luotettava? 🥴

joku kysyi kivuista, niin joo - voimakastakin menkkamaista oloa tulee ja menee. Sit välillä puskee aivan järkyttävä kuumuus tai palelee niin, että hampaat kalisee. Sitä oikein tuntee hehkuvansa, kun naama ja selkä on soijassa ja suussa maistuu yrjö 🥰🥲

Muistuttelen, et jos on niitä enemmän, jotka haluaa wa höpötellä, niin laittakaa yv. 💁🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Onko muilla täällä hajuaisti selkeästi herkempi kuin normaalisti? Mä en huomaa oikeastaan lainkaan mitään eroa. Tosin oon ylipäätään niin oireeton etten huomaa eroa muutenkaan normaaliin, jos ei kuukautiset olisi jäänyt enkä olisi tehnyt posi testiä en todellakaan tajuaisi olevani raskaana. 🙈 Ja olen aina miettinyt, että miten joku ei muka huomaisi mitään.. 🤣
 
vierailija
Täällä kävin juuri kolaamassa pihan ja ainoa "oire" oli se, että kävi voimille, joka tietenkin ihan luonnollista kun on maannut pari viikkoa.

Oireileeko kkm näin? Toissapäivänä olisin vielä todennäköisesti pyörtynyt moisesta hommasta ja antanut ylen, nyt ei edes lievää kuvotuksen tunnetta?

Rinnat oli vielä herätessä arat ja väsyttää, mutta 2 viikkoa kestänyt huimaus ja kuvotuksen tunne ja oksentaminen, ne eilen hiipui lähes olemattomiin ja tänään niitä tunteita ei ole enää lainkaan?
 
Onko muilla täällä hajuaisti selkeästi herkempi kuin normaalisti? Mä en huomaa oikeastaan lainkaan mitään eroa. Tosin oon ylipäätään niin oireeton etten huomaa eroa muutenkaan normaaliin, jos ei kuukautiset olisi jäänyt enkä olisi tehnyt posi testiä en todellakaan tajuaisi olevani raskaana. Ja olen aina miettinyt, että miten joku ei muka huomaisi mitään..
Ei ole oikeastaan mitään paitsi rinnat pulleimmat ja arat. Tietty kiristyksiä ja nipistyksiä kohdussa, mutta en niitäkään varmaan välttämättä huomaisi ellen tietäisi 🤔 kahvia ei tee mieli ja se kyllä paljastaisi, kun se tulee aina raskaana 😆 Muuten ihan normaali olo. Vähän sellainen ällötys aamuisin/iltaisin, mutta sen pistäisin varmaan väsymyksen piikkiin tms…
 
Onko muilla täällä hajuaisti selkeästi herkempi kuin normaalisti? Mä en huomaa oikeastaan lainkaan mitään eroa. Tosin oon ylipäätään niin oireeton etten huomaa eroa muutenkaan normaaliin, jos ei kuukautiset olisi jäänyt enkä olisi tehnyt posi testiä en todellakaan tajuaisi olevani raskaana. Ja olen aina miettinyt, että miten joku ei muka huomaisi mitään..

Mulla on selvästi hajuaisti herkistynyt, kaikki huuhteluaineet ja pesuaineetki tuntuu olevan liikaa vaikka normaalisti rakastan niitten tuoksua 🙈 parhaiten huomaa ku jääkaapin avaa ja heti haistaa sieltä mitä siellä on 🤢
Mut mulla kaks raskautta ollu tässä alussa aika oireettomia nii ei se välttämättä mitään sano 🤷‍♀️ oon miettinyt vaikuttaako ikä oireiden voimakkuuteen ku aikasemmin ollu nii paljon helpompaa mut nyt ku on päästy kolmenkympin ohi nii oon ihan kuollut 🤨
 
  • Tykkää
Reactions: 1984 ja J-Annika
Täällä kävin juuri kolaamassa pihan ja ainoa "oire" oli se, että kävi voimille, joka tietenkin ihan luonnollista kun on maannut pari viikkoa.

Oireileeko kkm näin? Toissapäivänä olisin vielä todennäköisesti pyörtynyt moisesta hommasta ja antanut ylen, nyt ei edes lievää kuvotuksen tunnetta?

Rinnat oli vielä herätessä arat ja väsyttää, mutta 2 viikkoa kestänyt huimaus ja kuvotuksen tunne ja oksentaminen, ne eilen hiipui lähes olemattomiin ja tänään niitä tunteita ei ole enää lainkaan?
Oireista ei voi päätellä mitään eikä omalla tekemisellä pysty oikein vaikuttamaan, joten kannattaa keskittyä nauttimaan siitä ajatuksesta, että on raskaana❤ oireet ja oireettomuus on yhtä lailla normaalia, samoin niiden vaihtelu ja suurin osa raskauksista kuitenkin on onnistuneita. Osa reagoi alussa esim enemmän hcg tuplautumiseen, mikä saa joinakin päivinä oireet pahemmaksi kuin toisena. itse saan pahoinvointia raskaana mm lisäraudasta.

sanoisin siis, että ihan normaalilta kuulostaa ja koeta nauttia siitä ja ottaa irti kaikki varsinkin niistä hyvistä päivistä❤ oireiden vaihtelu harvemmin merkitsee lopulta muuta kuin sitä, että on raskaana🙏🏻
 
Moikka ja paljo onnea teille kaikille odotukseen:) mulla vasta tänä viikonloppuna pitäis menkat alkaa ja olen plussannut jo aikasemmin. Tänään testasin ja viiva oli ainakin vahvistumaan päin,mutta jännittää pysyykö matkassa😊 toisaalta ei osaa pelätä niin paljon kun ei ole keskenmenoja takana... tulin tänne joukkoon purkamaan ja kuuntelemaan muitten tuntoja, ettei ukko kyllästy näihin mun löpinöihin🤣🤣oon niin innoissaan. Mulla ois siis kolmas lapsi tämä ja aikasemmat -15 ja -16 syntyneet:) ihanaa lukea teijän kokemuksia🥰 jollain tais olla koiraharrastuksia nii täällä kans yks 8kk 34kg koiran omistaja lisää ja mietinki tässä että vieläkö ehtis/uskaltais tokoilemaan tässä keväällä..
 
  • Tykkää
Reactions: Pirate91
Ei ole oikeastaan mitään paitsi rinnat pulleimmat ja arat. Tietty kiristyksiä ja nipistyksiä kohdussa, mutta en niitäkään varmaan välttämättä huomaisi ellen tietäisi kahvia ei tee mieli ja se kyllä paljastaisi, kun se tulee aina raskaana Muuten ihan normaali olo. Vähän sellainen ällötys aamuisin/iltaisin, mutta sen pistäisin varmaan väsymyksen piikkiin tms…
Joo ainahan suolistossa vähän pistelee toisinaan. Mä en juo kahvia joten sekään ei kerro mitään, rinnatkaan ei ole enää arat. Aiemmissa raskauksissa piti syödä 2h välein tai tuli paha olo, mutta nyt ei mitään. Samoin kolajuomia ei samalla lailla himoitse eikä suklaata, mutta menee kuitenkin. Aiemmissa ei kolajuomia voinut edes ajatella. 😅 oon toisaalta iloinen, että tää on erilainen kuin kaksi kesken mennyttä! 😃
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
On 14.15, pikkasen alkaa jänskättää
Mäkin odotan uutisia 😍

Mä mietin, että joko varaisin ajan ens viikolle vai odottaisinko ekaa neuvolaa 2.2. 🤔 viime ja sitä edellisessä raskaudessa en olisi voinut kuvitellakaan pohtivani neuvolan odotella 😅

Täällä pientä heikotusta olossa, muuten aika normi. Toinen rinta on oudosti kipeytynyt, pitää vähän seurailla sitä. Mutta kiukkuinen olen, voi pojat täällä saa kyllä kaikki huutaa 🙈😅 tänään mun omien järkeilyjen mukaan tuli 6+0 täyteen, menkoista 7+0 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Joo ainahan suolistossa vähän pistelee toisinaan. Mä en juo kahvia joten sekään ei kerro mitään, rinnatkaan ei ole enää arat. Aiemmissa raskauksissa piti syödä 2h välein tai tuli paha olo, mutta nyt ei mitään. Samoin kolajuomia ei samalla lailla himoitse eikä suklaata, mutta menee kuitenkin. Aiemmissa ei kolajuomia voinut edes ajatella. oon toisaalta iloinen, että tää on erilainen kuin kaksi kesken mennyttä!
Mäkään en muuten ole syönyt suklaata!! Yleensä tekee mieli päivittäin 😆
 
  • Haha
Reactions: 1984
vierailija
Ultrassa kaikki hyvin ja vaan yksi alkio vastasi sitä mikä oli menkoista laskettuna, luulin että olis ollu päivän pari vähemmän, nyt siis 7+0
Oi miten mahtavaa! 🤭 jännittävää kun alkaa ultrakuulumisia tippua!



Omaan vielä 1,5vk jos sinne asti päästään. Oisin kyllä halunnut vielä ehkä myöhäisemmäksi sen vu:n, viimeks käytiin vikan kerran 8+0 ja 10+1 kun km alkoi, vastasi 8+3. 😔
 
  • Surullinen
Reactions: jempppis
Perua en treenejä tahdo, mutta pitäisiköhän treeniporukalle kertoa omasta olosta? Vaikka en millään haluaisi julkistaa tilaani vielä?

Apua, miten olette muut toimineet vastaavissa tilanteissa? Ja pitäisikö ottaa joku oksennuspussi taskuun?
Kertoisin muille etteivät huolestu turhaan, jos ikävä olo iskee kesken treenien. Omissa harrastuksissa (jumpat, tanssi, punttisali yms.) kävin edellisten raskauksien aikana oman olon mukaan suorittaen mahdollisimman normaalit määrät paitsi pahoinvointien aikana. Nyt huomattavasti edellisiä helpomman alkuraskauden aikana teen päivittäin lenkkiä ja 3-4 kertaa viikossa treenit joko kotona tai saleilla.

Hengästyn nyt tosi helposti, joten rankimmat treenit rajasin yhteen kertaan viikossa ja senkin teen matalammalla sykkeellä.
 
Mulla on kyllä niin outo fiilis kun on jotenkin ihan 💩 olo, muka nälkä koko ajan mutta oikeasti tää taitaa olla vaan närästystä. Ja sit flunssa on menossa hiljalleen pois, niin en nyt tiedä johtuuko huono olo siitä vai mistä. Maha on ollut outo kaasupallo ja kipeä, röyhtäyttääkin aivan kummasti. Mietin, että ei kai tää voi raskausoire olla, onko sitten ennemmin flunssan jälkimaininkeja? Meillä nimittäin molemmilla lapsilla oli myös maha kuralla.. kunhan ei noroa olis 🤮 mulla edellisessä raskaudessa ehdottomasti pahimmat oli viikot 5+0-7+6 ja sitä edellisessä muistaakseni 6+0-7+6 (tiedän päässeeni vähällä ja suoraansanottuna lasken sen varaan nytkin, oon heikko ja luonnon täytyy tietää se 😅). Sopis kuvioon, että nyt 6+0 alkaa tällainen etova olo hiipiä... ostin jo hedelmä turkinpippurit valmiiksi, ja cream crackersit odottelee myös kaapissa 😅
 

Yhteistyössä