Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Emeli: mullakin mies sellainen, joka ei harrasta romanttisia lahjoja mut on ihana muuten. Sellainen, joka kyllä osallistuu kotona, esim laittaa useinmiten ruokaa ja kannustaa muakin parantamaan ruuanlaittotaitoja. :) Mä oon sit se avoimemmin sosiaalinen ja tunteellisempi, miehellä enemmän käytännöllinen ote jalat maassa. Jokaisella tietty omanlaisensa mies ja pääasia että pariskunta ite tyytyväinen kuvioihinsa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Aniko
Meillä kävi eilen kylässä veljeni perheineen, mukaanlukien puolivuotias vauva, ja saimme kolme kassillista vauvalta jo pieniksi jääneitä vaatteita :) Mutta voi kurjuus, heidän lähdettyään toinen tytöistäni rupesi parkumaan että hän ei halua mitään vauvaa joka vie äidin kaiken ajan, ja en minä kuulemma edes vauvaa haluaisi jos olisin tyytyväinen häneen ja hänen siskoonsa, miksi ihmeessä muuten haluaisin lisää lapsia kun minulla on jo heidät. Asiaa ei auttanut se että eräs riehumisleikki sängyssä, jota olen iät ajat leikkinyt lasteni kanssa, vaikka se viime vuosina onkin käynyt raskaaksi tyttöjen painon kasvaessa, on nyt poissuljettu. Olen kieltäytynyt leikistä raskauteeni vedoten kun pelkään ettei se tee hyvää masulle. Mustasukkainen lapseni on tästä kovin pahastunut ja syyttää tietenkin vauvaa masussa siitä ja kaikesta.

Toisaalta välillä sama lapsi on hyvinkin innostunut ja utelias sisaruksesta ja lukee meille tulee vauva -tyylistä kirjallisuutta. Toinen tyttö taas on koko ajan ollut iloinen asiasta. Sain mustistytön taas rauhoittumaan, mutta tuntuu että negatiivinen näkemys ja huoli siitä ehtiikö äiti hänen kanssaan enää puuhailla vauvan synnyttyä palaa aina hänen mieleensä niin että mieli mustuu.

Onko muilla kokemuksia negatiivisista reaktioista vanhempien lasten tahoilta, vai olenko ainoa?
 
Viimeksi muokattu:
Meillä eka tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen ja tää toka toisesta synnytyksen jälkeisestä kierrosta, kummallakaan kerralla ei ehditty edes varsinaisesti vielä yrittää. Että ei voi kuin olla kiitollinen siitä miten helposti on onnistunut, voin vaan kuvitella miten kurjalta tuntuu pettyä kuukausi toisensa jälkeen :/

Äitiyspakkaustahan voi hakea vasta kun raskaus on kestänyt 22 viikkoa eikä sitä silloinkaan ole pakko ihan heti hakea, eli menee johonkin huhti-toukokuulle aikaisintaan. Kyllä kuvittelis et silloin jo sais uuden pakkauksen, vaikka tosiaan ensinhän jaetaan ne vanhat loppuun. Olis kiva jos saatais tälle kakkoselle eri pakkaus kuin esikoiselle niin ei olis monia samanlaisia vaatteita.
 
  • Tykkää
Reactions: piretti ja Maikkki
Mä voin täysin yhtyy Ilokarpalon sanoihin. Mullakin mies, joka ei suuresti romanttisia lahjoja ostele, mutta tekee meillä kaikki ruoat ja nytkin äsken alko omatoimisesti siivoomaan, putsas kaikki lasipinnat ja peilit, pyyhki pölyt, imuroi ja sitten meni viel tekee lumityöt :heart:

Meillä ei onnistunu lapsenteko luomusti. Mulla ilman pillereitä kuukautisten väli puolesta vuodesta yli vuoteen (taustalla pcos), joten ihan Teroluteilla ja Clomifenillä saatiin onnistumaan, onneks! Ovulaatiotikutuksilla saatiin toisesta kierrosta, joten varmaan yllättävänkin nopeesti. Oon niin onnellinen, että nykyään on lääkkeitä.

Aniko & pomppi 8+1
 
Bhumi minnuu ainakin jännittää miten lapset suhtautuu.ei olla vielä kerrottu,mies kyllä haluais kertoa mutta minä en vielä.Tyttö on varmasti mustasukkainen kun ollaan sen kanssa niin paita ja peppu.tyttö on kyllä jo 13 kun vauva syntyy.Toisaalta niin hellyyttävää tuo tyttösi reaktio ,olethan niin rakas:) eiköhän se siitä,vakuutat että ehdit olla tyttöjen kans hyvin kun vauva nukkuu ja saavat myös hoitaa vauvaa. Toisaalta vaikee selittää lapselle kun ei tiedä miten se ajattelee omassa mielessään.

Meillä siis yksi unohdus ilman kortsua ja olen nyt sit raskaana.ihan vahinko ,oltiin mietitty et ei enään lapsia.Lopetin syyskuussa pillerit 10vuoden syömisen jälkeen koska luin niin paljon niistä huonoa.
Noin 9vuotta sitten mulle on myös käynyt sellainen että vaihdoin ehkäisyä renkaaseen ja ehkä jotain meni sekaisin koska naps! Olin yhtäkkiä raskaana vaikkei pitänyt olla.
Tein abortin sillon. Nyt en edes miettinyt keskeytystä kuitenkaan. Olen varmaan todella raskautuvaa sorttia ja pelkään jo valmiiks sitäkin kun laitan tämän jälkeen kierukan niin tulen silti raskaaksi :D
Meillä on iso talo mihin mahtuisi enempikin porukkaa kun me neljä.Ajankohta on nyt yllättävän hyvä ja on ihanaa. Mies hyvä ja sama ,oltu yhdessä 15vuotiaasta asti. Kunhan itse on onnellinen ei ole kyllä väliä onko sama vai eri mies vai mikä mies :D Elämä vie jokaista vähän eri tavalla ,kunhan kaikki olisi onnellisia omassa elämässään
9+0 pikkuinen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piretti
Ensimmäinen lapsi tuli viidennestä kierosta tai sitä ennen oli kemiallisia pari ja tämä toinen tuli hieman yllärinä kun ei varsinaisesti ollut yritys päällä, mutta otettiin tietoinenriski.
Pillereitä käytin synnytyksen jälkeen kahta erimerkkiä ja ne ei käyneet ollenkaan ja kerkesin olla pari kuukautta ilman mitään.
cerazetet alotin imetyksen aikana ja vuodin melkein kaks kk putkeen tai enemmän ja sitte yasminellet teki musta semmosen hitlerin,että meinas mennä lusikat jakoon. Ihan hirveetä!!!

Teillähän on ihanan huomaavaisia miehiä! Meilläki mies tekee kotitöitä sitteku jankuttanu tarpeeks. Mutta täytyy olla onnellinen, että on hyvä isä tytölle ja touhuaa sen kanssa aamusta iltaan ja siitä ei tarvii kyllä koskaan sanoa, että koitahan osallistua.
Kateudesta vihreänä kuuntelin kun oli tyttö jäänyt itkemään isänsä perään kun oli hoitoon vienyt... Ei oo minun perään itkeny. =)

Bhumi Täällä jännäillään,että miten tyttö ottaa asian sitten kun toinen lapsi on syntynyt. Tällähetkellä kumminkin on vielä niin pieni,että ei ymmärrä asiaa ja muutenkin vasta harjoitellaan kävelyä ja puhumista ja näitä perus juttuja.

pahki 6+6
saapa nähdä alkaako pahoinvointi täälläkin samoihin aikoihin kuin ensimmäisen odotuksessa :whistle:
 
Heippa kaikille! Ehkä nyt vihdoin ja viimein uskallan liittyä tähän ketjuun:ashamed:. Pelko edelleen pinnassa koko ajan, mutta tänään on hyvä päivä niin päätin nyt äkkiä liittyä ennen kuin taas jänistän :D ketjua oon lukenu melkein alusta asti, en oo vaan uskaltanut liittyä kun niin epäuskoinen olo raskaudesta lähes koko ajan.

Eli mut saisi lisätä listoille: eemiliah/23/1./KOS

Taustoista sen verran että ehkäisy lopetettiin keväällä, kierrot oli mitä sattui kunnes ekasta ovulaatiosta 7/13 tärppäsi. Aivan järkyttävä pahoinvointi alkoi heti ja sairaalaankin oltiin menossa kun yhtäkkiä loppui kuin seinään ja 6+0 todettiiin kkm. Siitä sitten epäonnistunut kuukauden lääkkeellinen tyhjennys, päälle tulehdus ja kaavinta. Yhdet kuukautiset tuli kaavinnan jälkeen, sitten kroppa jätti yhden kierron välistä ja yhtäkkiä kp65 (?) tulikin erittäin toivottu plussa hieman yllärinä.:heart:

Alusta asti pelko päällä että mites nyt. Oireet paljon lievempiä kuin ekassa raskaudessa. 6+0 alkoi yhtäkkiä verinen vuoto ja itkien sitten kättärille. Lääkäri totesi että alkiota ei näy, tuulimuna on ja tyhjentyy luultavasti itsestään. Sanoi että olisi antanut tyhjennyslääkkeet jos muutaman päivän myöhemmin olisin tullut, mutta nyt varmuuden vuoksi odotellaan 1,5 vk ja katotaan tyhjenisikö itsestään. No kontrolliin menin sitten 1,5vk päästä surun murtamana tyhjennyslääkkeitä hakemaan. Lääkärin ekat sanat ultratessa : "Normaali raskaus. Alkio ja syke näkyy". Olin ihan sekaisin. Lääkäri oli eri kun viime kerralla ja ei ymmärtäny mun tilannetta ollenkaan. Sanoi vaan et "joo no mut voi mennä silti vielä hyvin kesken, näin alussa ollaan." Ja kohdusta löytyi myös pieni hematooma joka lisäsi riskiä.

Viime tiistaina kävin vielä yksityisellä katsomassa ja siellä oli täysin oikean kokoinen pikkuinen ja hematoomakin tyrehtynyt.:heart: nyt enää pientä ruskeaa vanhaa verta välillä joka kuulemma ihan normaalia. Vähän rauhallisemmin pitää ottaa ettei hematooma ala taas vuotamaan mutta muuten kaikki hyvin. Nyt on ekassa neuvolassakin käyty ja pahin pahoinvointikin on alkanut helpottamaan =) oksentelen lähinnä vaan illat.

Kauhea romaani tuli, innostuin niin kun vihdoin tänne uskaltauduin että tulikin sitten pieni puheripuli:D mutta ihanalta porukalta vaikuttaa, kiva päästä liittymään mukaan=)

- eemiliah ja pikkuinen 8+5
 
Esikoinen tärppäs ekasta kierrosta kun pillerit jätin pois. Olin kyllä aloittamassa pillereitä kk-parin päästä uudestaan ja tein varmuuden vuoksi testin.. noh.. 3+ näytti digi :D Hämmentyneitä mutta iloisia oltiin.
Tää tärppäs ekasta yrityskierrosta kans kun oli vaan kumi käytössä esikon jälkeen. Kokeilin ekaa kertaa huvikseen ovistikkuja ja ekan paketin tikuilla sain oviksen kiinni vaikka ei sillä oikeastaan väliä ollut kun peittoja heilutellaan muutenkin usein.. :D

Paitsi nyt kun mies on armeijassa.. :( Koville ottaa välillä ja iltaisin itken hormoonihuuruissani miehelle puhelimeen yksinäisyyttäni. Nyt pelottaa se että ei puolella vuodella selviä ja on 9kk ja pääsee juuri raskauden viime metreillä sieltä pois.. ei ton tällä hetkellä 1v4kk esikoisen kanssa mahda helppoa keskenään tulla.. Esikoisen raskausaika oli kyllä todella helppo eikä mitään kipuja ollut, toivotaan että menee yhtä hyvin..

Kaiken lisäksi vuokranantaja päätti laittaa tämän asunnon myyntiin ja heinäkuuhun mennessä muutto.. oltais ostettu tämä mutta eipä armeija-aikana mahda lainaa pankista tippua.. KAUHEE RESSI ! ugh.

aroon ja kirppu 6+0 POKS<3
 
Myönnettäköön.. mäkin kävin jo tutkailemassa sitä äitiyspakkausta, vaikka kuinka vannotin, että pitäisin nyt jalat maassa siihen asti kunnes ultrassa ollaan käyty :D Muistaakseni siellä kelan sivuilla sanottiin, että äitiyspakkauksen voi hakea viimeistään, kun on 2kk laskettuun aikaan.. eli voi olla hyvin mahdollista, että saadaankin uusi pakkaus! :)

Oireista: Edelleen rinnat ovat todella kipeät ja mieskin huomautti, että rinnat näyttää sen mielestä jotenki erilaisilta.. ja painavilta :D Edelleen turvottaa, mutta etovaa oloa ei ole juurikaan, kun flunssakin pikkuhiljaa alkaa helpottamaan. Yskä vaan on ihan kamalaa :(

Ihania nuo teidän miehet! Mulle mies osti videokameran ennen kuin edes tehtiin testi. Selitti lahjan sillä, että sitten kun raskaudun voidaan kuvata meidän raskaustouhuja ja ikuistaa lasten touhuja sitten kun meidän syliin tulee. Yleensä on aika perussuomalainen mies, niin tää ele tuntu aivan hullun romanttiselta varsinkin kun selitti sen noin! :heart: Lisäksi kertoi nähneensä unta, että tein positiivisen testin. Ennenuni selvästi ;)
(muoks. huomasin kirjoittaneeni "lapsen" sijasta "lasten", taidan ajatella jo aika pitkälle, vaikka kyllähän me ollaan jo puhuttu, että 3 lasta ois mukava luku ;) )

Ja joku täällä kertoi olleensa miehensä kanssa 15-vuotiaasta, niin täältä löytyy kanssa yks 15-vuotiaana aloittanut pari! :) Ollaan puhuttu ja molemmat on sitä mieltä, että on ollut ihanaa kasvaa yhdessä ja yhteen. Mutta tottakai jokainen tavallaan, kunhan on itse onnellinen! :kiss:

eemiliah: Tervetuloa mukaan! :wave: Hurjan ihana käänne sulla! Hienoa, että suru muuttuikin kertaheitolla iloksi! :flower:

Piretti ja Pirpula 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Joku taisi aiemmin kysellä milloin kotidopplerilla voi saada sydänäänet kuuluviin. Itse onnistuimme siinä viimeksi vasta rv 14, mutta olen kyllä kuullut paljon aikaisemmistakin jumpsutuksista. Ekan löydöksen jälkeen ne löytyivätkin sitten aina ja kuuntelusta tuli meille yhteinen iltapuhde :)

Emeli-: Kylläpä juuri, sitä tarkoitan, että tuntui ikuisuudelta se 7 kiertoa vaikka kaikkialla huudellaan sen kuuluisan vuoden yrityksen perään ennen kuin saa alkaa huolestua. Väitän, että kärsivällisyys on subjektiivinen ominaisuus ja ainakaan tätä pariskuntaa ei ole sillä siunattu. Neljän kuukauden kohdalla taisi tulla ensimmäinen romahdus ja kävin silloin jo lääkärissäkin. Hyvä ettei nauranut ulos mutta antoi sentään Terolutit kun kierto meni miten meni. Otin muuten vikan pillerin samana päivänä kun tein plussan :) Tiedä olisiko ilman noita edes tärpännyt.

Tuo sinun gynesi kuulostaa ihan järkyttävältä tapaukselta!!! On kyllä alanvalinta mennyt metsään ja lujaa. Omanikaan ei ollut ihan parhaasta päästä mutta tuo veti kyllä pohjat. Pysyttele ihmeessä kaukana kyseisestä noita-akasta.

Ilokarpalo: Mulla sama diagnoosi mutta kuten sanoit, onneksi endo ei tosiaan raskautta estä. Kun endo oli kuitenkin tiedossa niin meinasi jossain vaiheessa tässä viimeisimmässä yrityksessä alkaa jo huolestuttaa. Aiotaanko sun kasvannaisille muuten tehdä jotain? Omani siellä edelleen olla möllöttää eikä ole pahemmin näyttänyt poistumisen merkkejä.

Fritang: Puhut ihan päteviä, edellisessä raskaudessani tuhruvuodon sanottiin johtuvan mahdollisesti kohdunsuulla osin sijaitsevasta istukasta. Lääkäri sanoi sen siitä vaeltavan pitkin raskautta toisaalle ja useammilla tuollainen etinen istukka kuulemma siirtyy oikealle paikalleen viikkojen edetessä.

Piretti: Mistä noita gynejä oikein sikiää??? Voi elämä tuota sinunkin tapausta. Ja johan saitte tekin tahkota kuukausikaupalla. Tsemppiä varhaisultran odotukseen :)

Juliaana82: Se taisin olla minä joka siellä ultrassa sai sykkeen eilen bongata viikolla 6+0. Oli tarkoitus mennä vasta paljon myöhemmin, mutta tuo ajankohta tuli vastaan vuotojen takia päästyäni päivystykseen. Taisi olla melko onnekas sattuma, että syke näkyi jo tuolloin, joten tuo sinun 6+4 on varmasti paljon varmempi päivä ultraukseen.

Iintetsa: Hih! Sama lista poppakonsteja täällä: ovistikut, greippimehut, punaviinit, jalat ylhäällä yhdynnän jälkeen, ihan järkyttävän usein kyseistä harrastetta, foolihappoa, e-vitamiinia, vehnänalkioöljyä, gelee royale-kapseleita jajajaja……..ainii! Kahden kauppahan tämä on joten miehellekin seleeniä, sinkkiä ja foolihappoa :) Montakohan euroista ehti kulua noihinkin pillereihin.

eemiliah: Tervetuloa tänne ja paljon onnea! Nickisi tuntui tutulta ja olit näemmä kirjoitellut paljon Keskenmenon jälkeen kuumeilevien ketjussa jota itse luin paljon kkm:n jälkeen. Joskaan en onnistunut sinne ikinä mitään kirjoittamaan mutta jännäilin taustalla teidän muiden testituloksia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Me yritettiin 10 kuukautta, usko meinasi loppua kun ensimmäinen lapsi sai alkunsa 2. kierrosta. Tuohon 10 kuukauteen mahtui 2 keskenmenoa. Mulla on itseasiassa aika vetämässä tutkimuksiin, enkä ajatellut ennen np-ultraa sitä perua.

Äidille kerroin eilen kun torstaina nähtiin ultrassa pieni viikkoja vastaava pötkylä heiluttamassa käsiä. Eli nyt vaikuttaa tosi hyvältä, mutta silti haluan odottaa sen np-ultran tulokset, ennen kuin kovin laajalti kerron raskaudesta.

Sydän pakahtuu aina kun ajattelen sitä pientä sätkivää sinttiä siellä ruudulla. Uskomatonta, että tuolla masussa köllii sellainen. Mä itse suhtaudun nyt toisella kerralla raskauteen eri lailla, kun tiedän miten rakas tuo esikoinen on, ja varmaan nuo keskenmenotkin tekee sen, että olen nyt asioiden laidasta paljon kiitollisempi kuin ensimmäisellä kerralla. Silloin kaikki tapahtui niin nopeasti ja helposti.

Niin ja esikoinen meillä toivoo hirveästi vauvaa, kun on raasu ollut ainut lapsi tähän asti. On monasti itkenytkin, että miksi meille ei tule vauvaa, hän ei halua olla yksin. Vielä ei olla hänelle kerrottu, mutta varmasti np-ultran jälkeen sitten. Toinen on niin kovin innokas hoitamaan vauvaa, ja toki saakin sitten osallistua niin paljon kuin haluaa. Tyttö täyttää siis huhtikuussa 5v.

Kaisa-Tuulikki 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Minä kans ajattelin että saisin jo uuden pakkauksen! Viime vuonna uusia alettiin jakaa kesän tietämillä ja nytkin jaetaan alkuvuosi viime vuoden pakkausta niin toivon et me saadaan jo uus. näkee sitten mutta pakkauksen aion ottaa. Miten tuo pakkauksen tilaus menee ,eli saako neuvolasta jonkun lapun mikä lähetetään kelaan? Me lähetetään siis viimeistään heinäkuussa eikö vaikka tämä lappunen saataisiin jo huhtikuussa
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Voi jestas noita teidän gynejä.. olis voinut olla joku ammatinvalintapsykologi heille paikallaan.. ihan käsittämätöntä. Näin sosiaalialaa opiskelleena aina ihmettelen että miksi terveyspuolen kouluissa ei opeteta minkäälaisia vuorovaikutustaitoja. Tulisivat monelle tarpeeseen. :)

ÄITIYSPAKKAUKSESTA, tuota uutta pakkausta näkemättä toivoisin ihan hirmusti saavani tuon nykyisen. Rakastan tota turkoosia ja oranssia. Uudessa on kuulemma jotain pastellivärejä. (En kyllä muista mistä kuulin)

MIEHISTÄ, omani kanssa ollaan oltu parhaat kaverit 13-vuotiaasta lähtien. Matkalle on mahtunut kaikenlaista ja kummallakin on ollut omat elämänsä myös eri kaupungeissä välillä. Kumpikin on ollut toisen olkapäänä ja tukena vuorotellen ja välillä vähän katkerinakin katsottu toistemme menoa vierestä. N. 3 vuotta sitten olin mieheni tukena tosi kamalan mutta pitkäaikaisen suhteen päättyessä ja jotenkin siinä sitten päädyttiin samaan sänkyyn.. ;) monet on ihmetelleet meidän nopeita liikkeitä (kihlat, asunto, yhteiset lemmikit, häät ja nyt vauva), mutta kaikki on mennyt jotenkin niin luonnollisesti kun on tässä kuitenkin tunnettu jo yli 8 vuotta. Kyllähän tuon toisen tässä jo tuntee lähes yhtä hyvin kuin itsensä :) Meillä on muuten häät 8.3. Vähän jännittää mahdunko mekkoon kun oon jo ihan turvoksissa. :)

Eksyin muuten Cittarissa vauvanvaatepuolelle.. Olisin niin voinut ottaa sieltä mukaan vaikka mitä.

Tänään katsomaan miehen veljen vaimon massua jolla on LA kesäkuussa! En tiedä miten kestän, tulee varmaan itku :)

Daesha ja pilkku 8 + 1 ja lauantain puheripuli :D
 
  • Tykkää
Reactions: femmefatale
Mulle kanssa periaatteessa sama saanko viime vai tämän vuoden pakkauksen.vuoden 2014 toivoisin siksi kun vauva 2014 mutta ei sillä niin väliä.suurinpiirtein samanlaisiahan nuo kaikki pakkaukset on.Mielestäni on ihana ottaa se pakkaus ,tavallaan vauvan oma juttu ja ihanaa hänelle se hakea:) ymmärrän jos on useempia pieniä ettei sitä oteta koska samat tavaray sit jo on.
 
Marraskuun lopussa jätettiin pillerit pois ja tammikuussa tein plussatestin, aiemmat raskaudet alkaneet myöskin aina yk1-2 tai jopa yllärinä.

Nyt on alkanut ilmaantumaan hienoista etomista aina silloin tällöin, erittäin laimeana mutta silti iihan pikkuisen. Hämmentää vieläkin mutta voihan se pahentua. Olisi kyllä aivan loistavaa jos kaikki olisi hyvin että näin helpolla pääsee, eipä tarvisi miettiä töissä kertomistakaan kuin oikeasti vasta sitten kun haluaa!

Äitiyspakkausta tuskin otetaan kun ei otettu toisellekaan, ekalle kyllä otin ja olihan se hienoa :)

Lukemassa käyn kuulumiset monta kertaa päivässä, ihanaa kun tää ketju on niin aktiivinen!

terkuin,
C& 5+4
 
Niinkin yksinkertainen oli mun kysymys jota en aamulla muistanu.. Nukutteko/pystyttekö nukkua vielä mahallaan? herään öisin siihen että nukun mahallaan ja ahistaa nii vietävästi että pakko kääntyä selälleen tai kyljelleen. Mä kun yleensä aina nukun mahallaan nii tuntuu nii ilikiältä nukkua ku ei kykene nukkumaan mahallaan. Vaikka siis tiedän että se siellä masussa pärjää vaikka makaan mahallani, mut se olotila ei oo mikää mukava.

Väsymyksen multihuipentuma vaihteeksi käynnis... Josko se tästä.
Peikkotytsy 6+5 huomenna poks!
 
Mekin ollaan miehen kans oltu yhes niin et mä olin 13v (melkein 14v) ja mies just täyttäny 15v. Teineistä yhes ja huhtikuus tästä tulee jo 14 vuotta <3

Äitiyspakkauksesta: meinattii ettei oteta tälle tokalle mut katotaa millain se uus paketti on..

Mahallaan en nuku juuri koskaan mut silleen kyljellään/puoliks mahallaan nukun ja ei vielä ahdista. Sohvan alta jotain kaivoin mahallaan maaten ni kieltämättä vähän ahdistaa..

Mies lähti tänää kavereitten kaa laivalle ja niin kovaa meinas morkkis iskeä et osti mulle kaks Pandora-helaa (keräilen niitä). Mun sisko on töissä korukaupas ni aina ku on juhlanaihetta ni korui tulee. Kukkia tuo silloin tällöin, enempi on kuitenki sitä arkista huomaavaisuutta.

Lintetsa 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Tämä maha-asukki on saanut alkuunsa, suoraan sanottuna, ihan yhdestä tökkäyksestä.
Aluksi tulikin tosi syyllinen olo siitä, koska tässä ollut kaveripariskuntia, jotka ovat monta vuotta yrittäneet saada lasta alulle ja me saadaan kerta laakista.
Noh, kai tässä on ollut vauvakuume niin iso, että mun kroppa on ollut todella vastaanottavaisessa tilassa. :LOL:

*Kukkis 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Hauskasti *kukkis ilmaisit tuon yhdestä tökkäyksestä :D vaikka mä jouduinki odottelee tätä, niin olen silti tosi onnellinen, että tuli tähän kohtaan tää plussa :) nyt kun olen asiani selvittänyt enkä stressaa niin on paaljon mukavampi odottaa :heart: kyl se elämä antaa sitten sen pienen ihmeen kun niin on tarkoitettu, tulipa se sitten heti tai myöhemmin, näin uskon minä :) (lapsettomat varmaan nylkis mut tästä hyvästä ku näin sanon :( ) mut sitä on nyt vaan niin onnesta soikeena! :D

Mahallaan nukkumisesta: Ite en koskaan nuku mahallani, vaan selälläni tai kyljelläni, niin se ei mulle onneksi tuota ongelmia :) Nyt tosin rintojen arkuuden takia ainut mukava asento on selällään.. mut varmaan outoa teistä, jotka nukkuu mahallaan eikä nyt välttämättä pystykkään. :0

Piretti ja Pirpula 6+1
 
Hävettää oikein tunnustaa, että täälläkin sai alkunsa juurikin siitä yhdestä tökkäsystä. Aikaa sitten lopetin pillerit, ne ei vaan sopinu mulle. Oli niin tehokkaita (kolmia kokeilin), ettei tehny ikinä enää mieli seksiä. Käytettiin sitten keskeytettyä yhdyntää ja kun kerran mentiin loppuun asti ja heti tapahtui. On silti tosi odotettu ja ihana yllätys.

Minä nukun aina mahallani, mutta nyt on pitänyt nukkua enemmän kyljellään ja selällään, kun välillä tuntuu jo tosi pahalle.

En tiedä otanko äitiyspakkausta, kun esikoiselta kaikki tavarat tallessa. Enkä loppujen lopuksi käyttänyt niitä edes kauhean paljon, paitsi makuupussia, haalaria + asusteita ja kynsisaksia.

Vuuti, 6+2
 
Minulla otettiin ehkäisykapseli marraskuun puolessa välissä pois, ja tammikuun toka päivä tein plussatestin, eli meillä ei kovin kauaa mennyt :)

peikkotytsy, nukuin aina ennen mahallaan, mutta enää en pysty. Tuntuu tosi epämukavalta.
 
Emeli- kyllä me saadaan jo ehottomasti se 2014 paketti, sillä se edellisen vuoden paketti jaetaan niin pitkään kun sitä riittää, ja YLEENSÄ just vaan vuoden ekat kuukaudet (puolisen vuotta) riittää sitä, kesällä saa jo sitä uutta viimeistään! :) Ne on nää tammi-huhtikuu ne kriittiset jolloin ei missää nimessä vielä saa! :) En malttais odottaa että uus paketti julkistetaan!! x) Tietääkö joku milloin se saadaan näytille?

Tervetuloa eemiliah.. mietin myös mistä olet niin tutun kuuloinen mutta tuolta keskenmenoryhmästä näemmä molemmat ollaan tulossa! Ensin mietin ootko Toukomuruissa ollut mutta et vissiin? :)

Daesha oi ihanaa jos olisi pastellivärejä, rakastan niitä!!! Ja kun veljelle tuli vauva viime vuoden helmikuussa niin saan heiltä luultavasti ed. äitiyspakkauksen vaatteita lainaan niin ois kiva saada itse nyt se uus paketti, niinkun varmasti saadaankin!

Ja täytyy tuosta miehen huomaavaisuudesta vielä sanoa, että ei todellakaan ole täälläkään mitään ahkeraa tuommonen lahjominen :D Lähinnä just sitä arjen huomioimista, mutta jostain syystä se oli niin onnessaan tästä pienestä et halus huomioida. :) Kukkia tulee pari kertaa vuodessa ja lahjat jää oikeastaan merkkipäiviin, mutta ihana se on että joskus tulee ihan puskistakin tällainen yllätys! Ja eniten arvostan miehessä silti sitä, et osallistuu kotona kodin kunnossapitämiseen ja just lumien kolaamiseen ym. monesti monelle itsestäänselvyyteen, mitä ne ei kuitenkaan taida suomimiehillä ainakaan olla! :)

Liityin tuonne face-ryhmään, mut täällä on niin paljon enemmän keskustelua ja ihmiset jakaa itestään niin paljon enemmän et uskon että tulen täällä käymään ihan yhtä paljon tästedeskin. Ja kun täällä on nämä nimimerkit jo tulleet niin tutuiksi, ettei yhtään pysty siellä yhdistämään kuka on kukakin niin häiritsee.. :D Mutta uskon et siellä toivotaan että ne jotka aikoo sinne liittyä, liittyis aika pian että pääsee tutuiksi ja ryhmäytymään kunnolla! :)
 

Yhteistyössä