Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Fyi
Nopeasti vain omat kuulumiset, kirjoittelen enemmän myöhemmin.

Meilläkin oli tänään np-ultra ja siellä pikkuinen mennä viuhtoi joka suuntaan! :heart: Eli kaikki kunnossa, koko (61 mm) vastasi täsmälleen päiviä eli rv 12+4. Niskaturvotusta oli 1,1 mm eli normaali. Näyttihän hän jo ihan vauvalta. =)

Rv 12+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nana H
Mmini: mullaki kuukuppi on ollu käytössä jo 7v ja pois en antais (näillä vuodoilla mikään side ei riitä tulee yli litra joka kerta)! Mutta synnytyksen jälkivuotoon (tulehusvaaran takia) sitä ei saa käyttää jollon nuo kertikset on tullu itellään ainaki käytettyä sitte siinä vaiheessa.. Ja mielellään otan vastaan nuo kestovaipat, ne on aina kivoja!
Mulla myös kuppi normaalisti käytössä, mutta ei todella olis synnytyksen jälkeen ekana mielessä lähteä sinne mitään ylimääräistä tunkemaan. :D
 
Oi kun ihania kuulumisia ultrasta olette saaneet jo! =) Itse pääsen perjantaina ultraan, vihdoinkin. Ja tilanne on siis taas se, että verta tulee. Joskin vähäisesti, mutta kuitenkin. Että alkaa jo ahdistamaan tämä vuoto! Kipuja ei ole mahassa, mutta selässä kylläkin... :(
Täytyy seurailla tilannetta ja ottaa rauhallisesti.
 
Ylihuomenna ultra cant wait .. :)

Mä oon melkein 100varma että oon jo tuntenut vauvan liikkeet, voiko olla mahdollista??? :whistle: minulla siis 3. Vauva masussa.

äitiyspakkauksesta suunnittelin et jos poika tuloo niin otetaan, jos tyttö niin ei tarvita (isosiskoilta vaatteita, Äp.n sydänmakuupussi yms muuta vaal.punaista jemmassa!)
Haalarin ajattelin vaunuhaalariksi, ei haittaa vaikka reilu onkin :) ja turvakaukaloon se kaukalopussi niin näillä selviää ekan talven :)

Maha on tosi iso, turvoksissa, olo kun valaalla:popcorn: ruokahalu kohdillaan, ihme kun panoa tullut vasta kilo!!
 
Fyi
Äitiyspakkauksesta: Onhan siinä niitä retrovärejä, mutta menköön. 80-luvun alun lapsena olen itsekin "joutunut" moisiin pukeutumaan. :) Ihan sympaattisen näköisiä kaiken kaikkiaan. Ja koska eka lapsi on tulossa, niin kyllähän sen haluan ehdottomasti ottaa.
 
Töissä aletaan jo huomaamaan tää maha :D
Äitiyspakkaus ilman muuta, varsinkin, kun on se esikoinen tulossa. Raha on pieni, joten todennäköisesti sillä pakkauksella mennään toistekin.
Kuukupin puolesta liputtaja ilmaantuu! Oon ollut kupilla ehkä viitisen vuotta enkä vaihtaisi. Enää ei meinaa edes muistaa menkkoja, kun aiemmin ne oli paitsi kivuliaat, myös erittäin runsaat. Nyt saa mennä ja tulla niinkuin huvittaa.
Ultra epäreilua, että kaikki muut pääsee jo tällä viikolla :D Itse joudun odottelemaan vielä viikon, että päästään sinne. Tuntuu siltä, että kaikki on hyvin kun ei ole ollut yhtikäs mitään oireitakaan. Toisaalta toki jännittää sitä, että jospa siellä onkin joku huonosti tai sikiöllä joku vamma..

11+1
 
Niin monet jo käyny nt-ultrassa ja saanut ihania uutisia kotiin vietäväksi, onnea jokaiselle :heart:

No oli mullakin tänään ultra, mutta siis ensimäinen neuvola ja sielä ultrattiin. Pieni se sielä olla möllötti :) Aina vaan se on yhtä ihmeellistä ja liikuttavaa nähdä oma pikkunen ultrassa, vaikka jo viides lapsi tulossa. Kaikki hyvin neuvolassa ja seuraava neuvola onkin vasta huhtikuun alkupuolella. Nyt jännittää että koska tulee aika nt-ultraan.

muhvi ja pätkis 9+2 :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Minä kans jännitän täällä huomista ultraa. Huh, kun ihan mahaan koskee, kun sitä ajattelee.

Uusi äitiyspakkaus on minusta kiva, mutta kuvia selatessa mietin kuitenkin, että taidan jättää ottamatta. Meillä on kuitenkin kuopukselta sen verran kampetta jäljellä, että tulis vähän turhaa tavaraa taloon. Ja siitä turhasta tavarasta mä en oikein tykkää. Jos ei olis entisiä jäljellä, niin mielellään kyllä ottaisin tuon.

Mulla on töissä nyt se linja, että pelkästään pitkiä neuletakkeja pidän, kun ne silleen kivasti peittää kaikki pullotukset. Kaikki myötäilevät mekot ja paidat on nyt pannassa siihen asti, että uskallan asian paljastaa =).

Ja on se kumma, että nyt pitää melkein joka ilta oksentaa. Toisaalta oksennus tulee nyt jotenkin helpommin ja helpottaa sitten vähän oloa, mutta se olo ennen sitä on aika yääh :$.
 
Mut vois sittenki siirtää päivällä taaksepäin eli 26.9. Se lukee neuvolakortissa ja lääkärineuvolassa ultrassa tuli sama päivä joten sillä mennään<3 Ja sen poikaolon vois ottaa pois :D Sitä pahoinvointia kesti niin vähän aikaa ja muutenki.. eiköhän sieltä toinen tyttö tuu :D meijjä äiteellä 4 tyttöö ja siskolle tuli tyttö ja mun esikko tyttö.. ei me osata poikia tehä :D Mut ei nyt tällä hetkellä varmaa oloo oo..

Äitiyspakkausta en varmaan ota kun esikoiselta kaikki tallessa 2012 pakkauksesta :) Ja muutama kiva juttu vaan oli.. laitan rahat varmaan uusiin vaunuihin ku menee vaihtoon.. Nyt tosiaan tietää anoppi, joka arvas ? (tuli kuulemma semmonen tunne... :D) ja omalle äiteelle kerroin joka sit pikkusiskoille kerto.. eiköhän se tästä lähe sit leviimään.. x)

Dopplerilla viimeks muutama päivä sit kokeilin puolisen tuntia metästää ääniä mut ei kerrassaan mitään.. En kyl panikoi tai mitään, pitää vaikka vklp kokeilla seuraavan kerran.. :) Oonko mä kohta oikeesti jo kahen lapsen äiti..

aroon 9+6
 
Täällä tänään 10+1 eli pääsin jo ekalle pyöreälle luvulle! Mulla on np ultra vasta vajaan 3vk päästä eli vielä on piiiiitkä aika odotella.Kyllä mä kuitenki koko aika luottavaisempi oon, mitä suuremmille viikoille edetään.
 
Iiih<3 Tänään käyty np-ultrassa ja kaikki oli hyvin! Niskaturvotusta 0,9mm, eli normaali. Siellä se nukkui ja välillä kömysi ja vilkutteli. Kyllä sitä tuli pieni itku kun näki ja kuuli toisen ensimmäistä kertaa <3 olen nyt niiiiin helpottunut ja onnellinen, sanoin kuvaamaton tunne <3 Viikkoja oli 10+6, eli huomenna poksuu <3 LA on nyt 15.9. <3 Parin viikon päästä siis enää puolivuotta <3 ultran jälkeen tämä kaikki tuntuu jotenkin niin paljon todellisemmalta, kun minulla on niin vähän ollut oireita, että pelkäsin pahinta :) Pistän lasketunajan punaisella kunhan pääsen kotiin, puhelimella en osaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Esikoisella sitten kolmen päivän sairaala-tarkkailun jälkeen todettiin enterorokko, mulla kuitenkin varuiksi joku vesirokon estolääkitys päällä, yhtään ei tekisi mieli mitään ylimääräistä syödä mutta kuulema ko. asikloviiri-lääkitys sopii raskaana oleville, onko muilla kokemusta ko.lääkkeestä?.. Muistelisin kyllä vesirokon sairastaneeni mutten ole 100% varma, lääkitys siis aloitettiin ti kun ei ollut täysin varmaa mikä rokko kyseessä, ja edelleen suositellaan jatkamaan kuuri loppuun saakka..
Itseäni hieman mietityttää mitään ylimääräisiä lääkkeitä syödä, netistäkin löytyy vähän ristiriitaista tietoa, mutta
Löysin nyt jonkun äitiyspoliklinikan läheteohjeen jossa lukee:
"Jos raskaana oleva ei ole sairastanut vesirokkoa, tai siitä ei ole tietoa, suositellaan estohoitona asykloviiria. Asykloviiri aloitetaan n. viikon sisällä kontaktista annoksella 800mg x 5, hoidon kesto 7vrk. Hoidon tarkoituksena on suojata äitiä. Lääkityksestä ei ole vaaraa sikiölle."

Ti ultrattiin kun kävin naistentautien polilla tarkastuksessa tuon tytön rokon takia, masussa jumppaili kovin reippaan oloinen kaveri joka vastasi 12+2 (edellisen ultran mukaan ti olisi ollut 12+0).. Ensi ti nt-ultra niin pääsee kunnolla ottamaan mittoja ja kurkkimaan pikkuista Lastentautien erikoislääkärin, synnärin + neuvolan mukaan entero on sikiölle vaaraton rokko..
 
Viimeksi muokattu:
Vielä uudesta äitiyspakkauksesta,
Minä vähän petyin uuteen pakkaukseen kun odotin olevan enemmän niitä pastellisävyjä.. Ja nuo eläin printit ei ol ihan meidän juttu (noissa tais melkeen kaikissa olla joku orava tm), tykkään enempi pelkistetyistä vaatteista mut esim raidat & pallot kivoja.. Vanupuku vähän turhan poikamainen mun makuun jos tyttö tulisi, joku neutraali ruskea/beige olis ollu kiva kun sopii kummalle vaan.. Ja tosiaan aika retrovärejä oli turhan paljon.. Joten täälläkin vähän vielä mietinnässä ottaakko pakkausta vai ei.. Mutta etenkin Makuupussi & toppahaalari oli ihan kivat!
 
Voi, olipa ihana ultra! Mukava ultraaja ja rauhassa saatiin katsella pikkuista. Siellä hän pomppi ja lopuksi jäi miettimään käsi poskella syntyjä syviä :heart::heart::heart:.

Niskaturvotus oli normaali ja kaikki rakenteet ok. Ja voi niitä ihania pieniä sormia ja varpaita!! Laskettu aika siirtyi taaksepäin, joten täällä ollaan jo pitemmällä, kuin oletettiin. Syyskuun puolella pysyn kuitenkin.

Iso taakka putosi harteilta. Tsemppiä ultran odotteluun teille, joilla on vasta tulossa!

Meelia ja kullanmuru 13+jotain
 
Neuvolassa kuultiin nyt ensimmäisen kerran sydänäänet. Voi mahoton mikä jumputus sieltä kuului. :) mies ei meinannu nahoissaa pysyä, oli se niin hurjan kuuloista. Ja jännää oli ettei neuvolantätikään ehtinyt sanoa vielä mitään kun mies sanoi kuulevansa äänet. :) kuunneltiin sitten pitkä tovi niitä kun saatiin kuulumaan. Vauveli oli hereillä ja kovasti sielä liikuskeli, mutta kasvaa keskellä kohtua juuri oikeassa paikassa ja neuvolantädin mukaan kaikki näyttäisi tähän asti ollevsn kunnossa. :) on se niin hurjaa.

Peikkotytsy ja pömppis 10+5
 
Päivityksessä on varmasti mennyt ohi mitä ei oo korostettu! Ja onks Haniböö85 sama kuin listalla oleva Haniböö??

Äitiyspakkauksesta Mie jo odotin, et joku ottaa ne eläinkuviot puheeksi. :) Viime pakkauksen julkistamisen jälkeen ihmiset puhuivat kuinka kaipaisivat jotain muuta kuin raitaa ja palloja. :LOL: Ja monesti joku nosti eläinaiheen esiin, et olisi kiva. Näinhän se on, ei voi olla mahdollista et saatais kaikkia miellyttävä pakkaus kasaan. Mut minusta positiivista on se, et se muuttuu. Ois aika tylsää jos se olis aina vuodesta toiseen vaan sama.

Mulla tää kirjottelu jää. Oon niin väsyny. En jaksa ja en jaksa ja en vaan jaksa. Seuraavassa neuvolassa varmaan katsotaan kilppariarvot koska hb ainaski viimeks oli hyvä.

Tine ja Eemeli 13+3 kait
 
"Kaikki" ovat näköjään käyneet jo ultrassa, vain minä sitä yhä joudun pari viikkoa odottamaan... :)

En tänään vaan jaksanut lähteä viemään lapsia tanssitunnille, oli pakko ottaa päikkärit. Lasten isäpuoli ystävällisesti lähti. Ja toinen lapsista, se, joka on saanut jo monta itkukohtausta mustasukkaisuudesta masuvauvaa kohtaan, sai tästäkin raivarit, olisi pitänyt arvata että saa kun taas kerran äidin poikkeava käytös eli auttamaton väsymys liittyy masuvauvaan :-(
 
Täällä ollaan kans hengissä vaikka hiljaiseloa olenkin pitänyt nyt.. Lueskelemassa olen käynyt silti aina kun jaksanut. Viimeksi kirjoittelinkin miten pahoinvointi on menneen talven lumia, mutta niin se takatalvi iski ja lähes viikon oksentelemattomuuden jälkeen ma-ti olin töissäkin, ja pahoinvointi palas oikein vyöryllä takas. Ma meni ihan ok, nukuin kyllä koko loppupäivän töiden jälkeen, mutta ti oksensin jo aamulla matkalla töihin, pakko oli auto pysäyttää ja yrjötä puskaan koko maha tyhjäksi oikein pitkän kaavan mukaan, en meinannu millään saada niitä kouristeluja loppumaankaan. Töissä koitin syödä ja tuli taas ylös.. :( Loppupäivä oli tosi huono olo. Eilen aamulla tuli oksu heti herättyä ja totesin etten kyllä lähde töihin kun koko ajan menee hullummaksi taas. :( Olen siis pari päivää ollu kotona, tänään ei ole oksu tullut ku olen nukkunut ja levännyt, mut tosi huono olo on taas. Ärsyttävää kyllä kun jo hetken olin onnessani et nyt saa alkaa nauttia raskaudesta :D

Mulla kans kasvaa kynnet ja hiuksetkin varmaan ihan megavauhtia, kai se kuuluu "taudinkuvaan"! Iho on lakannut kukkimasta vihdoin, alussahan mulla tuli finnejä selkään ja rintaan ym mihin ei ees pahimmassa murkkuiässä ole tullut. Nyt on kasvojenkin iho jo ihan normaali.

Odotin äitiyspakkauksen julkistusta ku kuuta nousevaa, ja olihan siellä ihania! Tykkään tosi paljon retroista, mieskin oli niistä ihan innoissaan! Ainut ehkä mistä en yhtään tykänny oli se keltaraidallinen väripläjäys body... Oravat on musta ihan hauskoja ja se mis oli se tammenterhopaita siellä alla oli ihan huippu! <3 Eli me otetaan ehdottomasti, vielä kun ekaa ootetaan ni tottakai se on otettava kun noin hieno etu meillä Suomessa on.

Sain kaverilta kassillisen äitiysvaatteita ja imetysvaatteita sovitettavaks, ja antoi rintapumpunkin. Ei vielä ajankohtaisin mutta on se kiva olla jotain valmiinakin. :) Veli soitti että heiltä saadaan turvakaukalo autoon kun he siirtyvät turvaistuimeen tässä kevään aikana. Vaunuja olen vähän jo katellut mutta uskoisin että nekin ostetaan vasta ihan kesällä.

Ihan parasta on se, että törmäsin tällä viikolla kaveriin kirppiksellä, ja siinä selvis sitten että ollaan molemmat raskaana, ja ihmetys oli melkoinen kun sanottiin lasketut aikamme! Mullahan se on 28.8 ja hänellä on 27.8!! Niin huippua että joku kaveri oottaa noin samoilla viikoilla ja päivillä! :D Kun olin jo ajatellut ettei kukaan läheisemmistä kavereista varmaan oota mun kanssa samaan aikaan nyt. Mahtavaa! Nyt ollaankin melkein päivittäin juteltu odotuksesta ja kaikesta vauvaan liittyvästä! :)

Aika menee nyt kun siivillä kun raskauteen ei ehkä keskity enää ihan 24/7 (no melkein), vaan uskaltaa ajatella jo muutakin kun on toiselle kolmannekselle päästy. Vielä kun sais tän kamalan olon ja väsymyksen helpottamaan!!!!!! Onneks on doppler ja voi kuunnella aina ihania sydänääniä! Vaikka miehen työkaveri olikin hälle sanonut että se on huonoksi sikiölle et sitä häiritsee paljon, mutta en mä ole mistään sellaista kuullut?!?! Mitä mieltä te olette, voiko se vahingoittaa jotenkin jos kerran päivässä/kahdessa päivässä kuuntelee hetken, sen verran että äänet kuuluu...?

Maikkki & Minimöö 14+0 POKS!!
 
Ihania ultrakuulumisia täällä! Onnea jokaiselle <3

Arg, mulla on paha olo nostanut taas päätään. Eikä siinä vielä kaikki, mulla on virtsatietulehduskin nyt! Edellisyönä en nukkunu juuri yhtään, kun teki niin kipeetä. Vehnäpussia lämmittelin mikrossa ja kärvistelin se koipien välissä. Inhottavaa. Ja taas tuli pikkuisen ruskeaa valkovuodon seassa. Nyt kylläkin vain pari ruskeaa pilkkua sellaisen valkoisen klöntin sisällä, ja mietinkin, voiko tällainen johtua niistä poisjääneistä kuukautisista (mulla kun pitäisi olla aina joka kuun 22. tai 23. päivä). No, se oli siis kertaluotoista, mitään ei ole tullut nyt ulos lainkaan.

Voiko olla mahdollista tuntea jo liikkeitä?? Vai tekeekö virtsis mulle temppuja? Mulla on jo muutamana iltana tuntunut sellasta muljahtelua tuossa häpyluun yllä, että pistää miettimään tekeekö siellä joku kuperkeikkoja :D No, ei enää kovin kauaa tarvitse odottaa niitä ihan "oikeitakin" liikkeitä. Ihmettelen vain :)

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 13+0
 
heippa! täällä on keskusteltu äitiyspakkauksesta, kun se viimein julkaistiin :D vähän poikamaisia oli osa, mutta kun vähän aikaa katseli niin kyllä ne silmää miellyttää :) musta noi eläimet on hauskoja! :) on kyllä niin hieno avustus täällä Suomessa tuo pakkaus, että otan ilomielin vastaan! ja tarpeellisia juttuja, varsinkin kun esikoinen on tulossa!

Tänne ei kummempaa, vähän väsymystä.. ja nyt ehkä alamaha tuntuu olemassaan erilaiselta, siltä että siellä on jotain ylimääräistä.. harmittaa ku neuvolassa mainitsin tuosta varhaisultrasta ja sitten täti ei alkanut kuuntelemaan ääniä, kun sanoin et oli pienempi kuin ajateltiin.. sitten tuli puhetta dopplerista, ihan sattumalta, niin se neukku meinas et ku sitä ei olla tutkittu miten se vaikuttaa vauvaan jos paljon doppleroi niin meinas et vähän huono ostos.. tosin onpa niitä dopplereita käytetty paljon, ois kai siitä jo jotain havaintoa jos haittaa ois! mutta itse en osta, ainakaan vielä kun on taaksepäin kallistunut kohtu ja vähän vatsanpeitettäkin o:)

Huomenna viikko np-ultraan, menispä viikko äkkiä.. :)

Sandri ja pieni 10+5 (vu 9+?)
 
Vieläkö otatte mukaan uuden?

LA 12.9.

syyslauma/37/3./TAYS

Olen seurannut ketjuja alusta asti, mutta olen ollut hirveän epäileväinen, voiko kaikki mennä minulla hyvin, vaikka mitään erityistä syytä ei ole ollut epäillä. Lisäksi en koe olevani yhtään mammapalstatyyppiä. Tässä odotuksessa ei kuitenkaan ole samassa tilanteessa olevia tuttuja, joten palstaseurailu on ollut kivaa.

Tänään oli pelkäämäni nt-ultra ja se jotenkin rauhoitti, vaikka voi tietysti vielä tapahtua kaikenlaista. Eka seulonta oli kuitenkin huolistani päällimmäisenä, mutta sattui tuuri ja down-riskiluku oli tosi pieni. Ei varmaan silti vieläkään kerrota kenellekään. Meiltä ei taideta enää odottaa vauvauutisia (muut pikkuisemme ovat 3 ja 1) ja pelkään, että kuulisin jotain tyhmää. Aiemmissa raskauksissa olen päässyt kevyesti puoliväliin muiden huomaamatta, tosin nyt kohtu on retkahtanut eteenpäin kallistuneeksi joten saapa nähdä miten nyt. Olo on hyvä, moniin verrattuna loistava: pahoinvointi kesti vain pari viikkoa ja väsymys ehkä kuukauden. Kivaa ottaa odotuksessa askel eteenpäin!

Syyslauma ja pieni 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa syyslauma! Kivaa, kun meitä Taysilaisia alkaa olla enemmän :) Ettei ihan tartte yksin täällä kirota tampereen palveluiden karsimista ja muuta ;)
Mäkään en ole yhtään "mammapalstalaisia" mutta olihan tänne pakko kirjautua siinä vaiheessa, kun alettiin ihan oikeasti yrittämään. Ja on täältä onneksi saanut paljon vinkkejä ja muuta, ainakin näin ensikertalaisena.

Tänään meinas iskeä migreeni, mutta sain onneksi niskat jotenkuten kuntoon ja pääsin säikähdyksellä. Ilmeisesti viime yönä vetänyt niskat niin jumiin, että iski sitten päähän. Onneksi huomenna on vapaapäivä. Sitten pitäisi vielä kärvistellä ne kolme päivää ennen seuraavaa vapaapäivää ja vihdoin sitä THE ultraa :) Mulla on ihan poikaolo, joten saa nähdä, kumpiko sieltä sitten vilkuttelee. Toivottavasti kaikki on hyvin..

Mä en voi mahaa enää piilotella enkä töissä oikein voi missään neuleessa porhaltaa, joten suurin osa työkavereista on varmasti jo huomannut, mitä on menossa :D Laittelin myös lomapäivät jo toivelistaan. Toivottavasti saan kaikki lomat pitää putkeen, kun on tämmönen tilanne.

11+2, hurjaa!
 
Äitiyspakkauksesta on ollut täälä puhetta. Itse ehkä tai no siis luultavimmin otan tuon pakkauksen koska olen sen muillekin lapsille ottanut. Eikä haittaa sekään että on ehkä hieman poikamainen koska olen lähes varma että meille tulee poika :) Meillä on neljä lasta joista kolme on poikia eli luultavimmin tämäkin tulokas on po:wave:ika. Toki on olemassa pienen pieni mahdollisuus että olisikin tyttö mutta en vain osaa ajatella sitä vaihtoehtoa. Molemmat on ihania :heart:

Ja syyslauma tervetuloa mukaan :wave:

muhvi ja pätkis 9+3 :heart:
 

Yhteistyössä