Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Olikos täällä muuten imettäviä vielä? Neuvolassa sanoi, et pitäis alkaa lopetteleen. Meillä vaan ku ei korvike uppoo, yritti sitä antaa mistä vaan. Esikoinen nyt 9kk siis ja alunperin ajatuksena oli siirtyä imetyksestä suoraan normimaitoon. Olin ymmärtäny et imetyksestä voi tulla supistuksia mut ei muuta haittaa pitäis olla. Et luulis et tässä vois vielä muutaman kkn jatkaa ellei esikko itse päätä lopettaa ennen sitä tai ilmaannu niitä supistuksia tai muuta vastaavaa. Muuten ei olis niin väliä, mut korvikkeen aika jäis niin lyhkäseks ja kun se ei kelpaa edes ni turhauttava välivaihe lähinnä.
 
Olipa kyllä ihana, miten Mimzyn lapset olivat ottaneet uutisen vastaan. Mua vähän jännittää, mitä meidän esikoinen tuumaa. Nuorempi tuskin ottaa kantaa :).

Mä oon joillekin kavereille maininnut tästä, semmoisille, jotka tietää myös keskenmenoista. En oo mitään suunnitelmaa tehnyt siitä, että koska kerron ja kenelle, katotaan tilanteen mukaan. Töissä en vielä halua tätä tietoon, vaikka välillä on jo vähän hankalaa, kun kommentoidaan tulevia projekteja ja suunnitelmia.

Syöminen on mulla tosi hankalaa. Liha ei maistu yhtään eikä puhettakaan mistään mausteisista ruoista tai pizzasta, ajatuskin melkeen saa oksentamaan. En mä paljon oksenna, kun syön hirveen varovasti. Välillä käyn pönttöä tervehtimässä, mutta monesti se jää yökkimiseksi.

Ja mulla on mennyt sillain, että testin oon tehnyt sinä päivänä kun ois pitänyt menkat alkaa ja viikon päästä siitä alkaa närästys ja huono olo. Edellisessä onnistuneessa raskaudessa se helpotti muistaakseni joskus viikolla 12. Nyt mä siis ootan, että maaliskuussa pitäis olla taas jossakin tolkussa :).

Ostin kirpparilta dopplerin. Ehkä sitä ei vielä kannata testata, mutta jossain vaiheessa se on kiva olla kotona. Toivottavasti tuo toimii kunnolla, ainakin virta tuli heti. Kuopusta odottaessa mulla oli lainassa kaverilta ja olihan se näppärä, kun pystyi kuuntelemaan äänet, jos ei vähään liikettä tuntunut. Paitsi että kuopuksella ei paljon semmoisia hetkiä ollut :D.

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja jaksamista pahoinvointien kanssa!

Meelia 7+6
 
Lauantai-iltaa täältä!

Hyvä kun oli puhetta noista juustoista. Mä niin rakastan fetaa ja mozzarellaa, että oikeen pahaa tekee kun mietin että niitä ei seuraavaan yhdeksään kuukauteen saisi syödä! Mitkäs kaikki muut on tällä hetkellä kiellettyjen listalla?
Ekasta raskaudesta en muista muuta, kun että välttelin raakaa kalaa (enpä kyllä muutenkaan ole suuri sushin tai graavilohen ystävä).

Täällä myös tupakointi lopetettu heti plussan saatua ja tällä kertaa meinaan kyllä pysyäkkin savuttomana! Olisi niiiiin tyhmää alottaa taas uudestaan.. Pahimpiin tuskiin olen silloin tällöin (kuitenkin max. 2/ pvä) ottanut nikotiinipurkan, mutta kuhan tästä alusta päästään niin jätän nekin pois! Tavallista purkkaa kuluu myös paljon ja sen kyllä sitten huomaa tästä mahan turvotuksesta! Tuntuu kun olis jo kolmannella kuulla vähintään :D

Muuten aika normiolo. Välillä juilii inhottavasti tuolta alavatsalta ja tulee repäsykipuja.. Plussan jälkeen olen joka yö herännyt joskus 03-05 aikaan ja pyörinyt varmaan tunnin ennenkuin nukahdan uudestaan. En ilmeisesti ole edelleenkään sisäistänyt että meillä todellakin tulee vauva ja sitä pitää sitten yön pimeinä tunteina pohtia :D
Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?

Ja paljon enemmän kuin ensimmäisen kanssa, nyt pelottaa mitä jos meneekin kesken. Mitä jos kaikki ei menekkään hyvin loppuun asti. Kun kerran meillä on jo yksi ihana ja terve lapsi, niin kuin meillä nyt vois toisenkin kerran käydä yhtä hyvä tuuri..

Tämmösiä pohtimuksia lauantai-iltana mietiskelee

dolly 4+3
 
Heips. Menin iltavuoroon tänään ja oli työmaalla juhlat. (Vanhusten hoitokoti). Kauhia täpinä oli ku ne oli tarkotus yheltä alkaa ja omaisia oli tulossa. SILTI kun menin jo normia ennemmin, työkaverit katto mun päälle.... Menin pukuhuoneeseen ja niin niitä alkas yks toisensa jälkeen tulla onnittelemaan. :) ei ollu pysyny salas ku muutamalle olin alkuviikosta sanonu. Eli koko henkilökunta tiesi. Toisaalta olisin ite kertonu tänään, joten ei se mua haitannu. Toki kaikille sitten sanoin, että on vielä aökuvaihees ja keskenmenon riski on. Mutta ne oli nii ihamia ja tuumas vaa "iloitaan nyt kun on iloittavaa. Surraan sit yhdes jos surun aika koittaa" toinen pomo oli jo hyvä jottei silittelemäa mahaa ja sano että hän tuloo koskemaan kyll iha surutta. Hän ei pysty olla koittamatta. (Nainen, äiti, mumma). Toinen pomo siihe sanoki että sanot sitte vaa jämäkästi irti mun mahasta, ku ruvetaan kaikki olemaan mahas kiinni. :D eli ilolla odottaa muutkin kun minä ja mies. :)

Peikkotytsy 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri
Dolly: Samanlaiset aatokset täälläkin, epäuskoa ja pelkoa, voiko kaikki mennä hyvin tälläkin kerralla. :/ Toista olen siis odottamassa.

Testinteon jälkeen tomeroiduin ja varailin lääkäriaikaa kroonisen poskiontelotulehdus tms. -epäilyn vuoksi (töissä sisäilmaongelmaa) ja kerroin lääkärille, että väsyttää kamalasti, siis ennen raskauttakin. Sain lähetteen kilpirauhasarvojen tutkimiseen ja nyt pelottaa hirveästi, jos jotain vajaatoimintaa löytyy, miten se mahtaa vaikuttaa vauvaan. :( Maanantaina meen verikokeisiin ja keskiviikkona selviää. Itse olen jo pidempään epäillyt sitä, kun on ihmeellistä kutinaa ja palelua, oon kuolemanväsynyt aina, oon äkäinen jne. Ja äidillä on vajaatoiminta. Onko muilla todettu?

Äitiyshousut jouduin tänään hommaamaan. Kaupasta oli PAKKO ostaa vastaleivottua leipää, en päässyt tuoksun ohi muuten. <3 Huimausta ja sitä väsymystä on. Ehkä hieman etovaa oloakin. Välillä vihloo mahaa.

Lontoon rae & Suffeli 6+0
 
Tänään normaalia enemmän turvotusta iltaakohden (jos edes voi enää enempää olla..) ja melkoisia hajuhaittoja tänään ollut kotona :D
Käytiin tänään kaverin kanssa kaupassa ja vaikka olin kuinka verhoutunut, niin yhtäkkiä se kysyi. Oli kuulemma alkuviikosta miettinyt asiaa, oli tullut yhtäkkiä mieleen (ei olla nähty pariin viikkoon). Piti sitten myöntää ja sanoa, että ollaan vielä hissukseen.
Me ei uskalleta vielä kertoa, ennenkuin ollaan tästä ekasta alkupuoliskosta päästy turvallisemmille vesille. Eli odotellaan ainakin sinne ekaan ultraan asti ja sitten ehkä uskalletaan jo alkaa muille puhumaan :)

Mitään vuotoja ei ole ollut, joten ehkä siellä mahassa kaikki on kunnossa. Pientä varautuneisuutta on kuitenkin molemmilla, mä oon itse tottunut aina kaikessa pettymään. Ei sitten putoa liian korkealta, jos jotain sattuukin..
 
Mulla on kyllä myös niin, ett herään 3-5 välillä ja valsvoskelen tunnin. Eilen yöllä heräsin jo 23.30 ja valvoin 02 asti. Se oli kyllä jo aika turhauttavaa. Ja nään kamalia unia, jotka muistan aamulla kirkkaasti, kuin olis oikeeta elämää edelliseltä päivältä. No, aikansa kutakn toivottavasti. Esikoisesta oli samaa, toivottavasti muistaisin oikein, että ehkä eden joskus puolen välin aikaan kukuin hetken hyviä öitä. Muistan nukkuneeni kyllä lähes koko raskauden sohvalla syystä X.

oon tosi laiska kirjotteleen tänne, kun puhelimella ei meinaa millään toimia mulla kirjoittaminen kaksplussalle, kauan saa yrittää, ennenku antaa kirjoittaa tekstiä!!!

jaksamista kaikille pahoinvoiville, etenkin teille jotka työelämässä ootte. Itse oon hoitovapaalla, niin ei tarvi tällä kertaa haistella kampaamotuotteiden hajujen kirjoa + vielä haisevat asiakkaat. Ei niin haittaa, jos kotona on oksuolo.

kävin maanantaina ultrassa, ja vastasi viikkoja alle 6. Mulla on kobtrolliaika sit 3.2, jolloin toivottavasti jo näkyy syke. Pitäis ainakin, jos kaikki ok.
 
Heippa! Jos huomaa käyvänsä lukemassa ketjua parikin kertaa päivässä, lienee parasta ilmoittautua mukaan keskusteluun. Maanantaina plussasin, mutta arvasin kyllä tuloksen ennakkoon. Mies ei uskonut, eikä meinaa vieläkään uskoa. :) Hänelle eka lapsi, minulla esikoinen -09. Nyt ei malttais millään odottaa neuvolaa, joka on ystävänpäiväviikolla. Eikä malttais pitää suutaan kiinni, kun tekisi mieli jo asiasta kertoa (olen aina ollut vähän hätäinen), mutta olen kuitenkin vasta yhdelle työkaverille kertonut. Laskettuaika ehkä n. 24.9. mutta kuuntelen mitä ne neuvolassa sanoo.

Täälläkin heräillään joka yö ja menee helposti parikin tuntia pyöriessä. Viimeisen viikon univelka taitaakin lähennellä jo kymmentä tuntia. Huoh! Onko muuten mahdollista, että nyt jo tulis ekoja harjoituasupistuksia? Eilen tuntui vähän sille. Ekasta raskaudesta on niin kauan, että enhän minä enää mitään muista. Tsemppiä kaikille pahan olon kanssa taisteleville! Täällä nälkä koko ajan ja ruoka helpottaa etovaa oloa.

Vuuti, 5+3 ehkä
 
Viimeksi muokattu:
Moi, ilmottaudun mukaan, plussa testi tehty 3 pvää sitten ja sen mukaan la olis 28.9:) Tä mulle täydellinen ylläriraskaus, erosin miehestäni heinäkuussa, ja sen jälkeen hyvin lyhyestä suhteesta nyt sitten tämä lopputuloksena. Mulla 4 ja 11v pojat ennestään. Lapsen ajattelin pitää kuitenkin koska ikää on koht just 30v ja kovasti pikkuisen vielä oon toivonut. Luultavasti siis tulen olemaan täysin yksin tämän tulevan lapsen huoltaja.
Onneksi on ystäviä tukena niin jaksan tämän yksin rämpiä. Oireena on jatkuva järkyttävä palelu, joudun käymään monta kertaa päivässä kuumassa suihkussa. Lämmöt ovat kyllä täysin normaalit. Pientä kuvotusta myös ilmestynyt.

smesmi ja salamatkustaja 5vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Joo yöheräilyä lähes joka yö. Välillä jo 02, välillä 04 tai 05, viikonloppuna 06. Koetan mahdollisen pissallakäynnin jälkeen vaan loikoilla ja sietää hereilläoloa, niin yleensä uni on puolen tunnin - parin tunnin päästä tullut. Tylsintä on se, jos väsyneitä ajatuksia risteilee sinne tänne eikä "kelaa" saa katki. Silloin koetan joskus suunnata ajatuksia mukavampiin asioihin tai olla välittämättä risteilevistä stressiajatuksista tyyliin "nää nyt on vaan ajatuksia, ei niitä tarvi nyt ratkoa, palaan aiheisiin huomenna virkeämpänä".

Askel kerrallaan eteenpäin, se kai tässä auttaa. (vaikka onkin malttamattomalle mielenlaadulleni välillä vaikeaa! :) )

Ilokarpalo ja pipana 8+4
 
Täälä kanssa ollut pahoinvointia viime viikko, tänään onneksi vähän parempi olo.. Yököttää, mutta ei tule ylös asti... Pienikin liikunta kun vatsalihaksia joutuu käyttämään tuntuu pahalta. Mietin vielä pitäiskö yrittää töissä olla kuitenkin vai suosiosta jäädä himaan... Olen töissä päiväkodissa, eli pirteänä pitäis jaksaa koko päivän..
Asiasta kolmanteen, mitä sielä ekassa neuvolassa oikein tehdään, kun yli tunnin kuulemma kestää?
 
Moikka! Minäki liityn joukkoon vaikka kovin alussa vielä ollaan. Haalean plussan sain keskiviikkona ja eilen oli jo kovasti vahvistunut ja ihan selkeä positiivinen. Laskettu aika olisi laskurin mukaan noin 24.9. tietämillä, mutta en kyllä ole siitä yhtään varma kun kierto on vielä ollut sekaisin ensimmäisen synnytyksen jäljiltä. Tai siis menkat alkoi mulla vasta marraskuussa imetyksen loputtua ja ehtivät tulla vain kahdesti ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi. Niiden välinen kierto oli melko pitkä ja tässä tokassa kierrossakin sain ton hailakan viivan testiin vasta kp 40 eli voi hyvin olla että la tuosta vielä muuttuu myöhemmäksi.

Meillä siis toinen lapsi tulossa, esikoinen täyttää viikon päästä 11kk eli ikäeroa tulisi sitten suunnilleen 1v 7kk. Välillä sitä kyllä miettii, että hulluko sitä on kun haluaa toisen vauvan juuri kun on tuon esikoisen kanssa alkaneet nukkumiset ja muut sujua hyvin, mutta kovasti silti on tätä kakkosta jo ehditty toivoa. Mä olen vielä hoitovapaalla eikä ole aikeissa edes mennä töihin ennen toisen lapsen syntymää, eli ei onneksi tarvi mitään työkuvioita nyt miettiä.

Edellisessä raskaudessa pääsin helpolla vaivojen suhteen, toivottavasti nytkin. Väsymys oli kyllä kovaa ja etovaa oloa jonkin verran, mutta oksennukset liittyivät lähinnä vain hampaiden pesuun. Sit tietysti loppuraskaudessa oli jo tukala olo, närästi ja maha painoi kylkiluihin, mutta en ainakaan muista mitään muita suurempia vaivoja. Nyt ei ainakaan vielä ole muuta kuin palelua, jonkin verran normaalia väsyneempi ehkä olen ja hieman yököttävä olo on hetkittäin.

24.9./Hepa_/25/2.lapsi/Tyks

Hepa_ 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Mimmu siellä vaan hölistään :) saa papereita mukaan ja jos ei oo ennakkoon täyttäny esitietolomakkkeita (isän ja äidin tiedot ja suvun mahd. Sairaudet yms) ni ne täytellään siinä sit. Meillä mies oli mukana ekan lapsen ekassa neuvolassa, nyt ei ollut. Sit kysytään/otetaan paino ja verenpaine. Sydänääniä ei neuvolan laitteet vielä ekassa neuvolassa ota, kun ei oo niin herkät laitteet että niin pienillä viikoilla kuuluis mitään. Ekassa en oo vielä käyny tikkuun pissaamassa mut jatkossa pitää sitte käydä pissimässä semmoseen tikkuun mistä näkyy onko pissassa mm. Sokeria ennen ku menee neukulle.

Tervetuloa uusille!

Tuplavaunuista jos raaskisin sijoittaa ni haluaisin bugaboon donkeyt, mut luultavasti meille tulee phil&tedsin navigatorit. Helpoimmat tuommoset päällekkäiset vähän tilaa vievät ja pieneen tilaan myös autoon menevät ainakin Helsingissä kaupoilla ja julkisissa yms. Täällä joku ehti suosittelemaan jo bumbleride indie twinejä. Sit oon katellu myös mountain buggy duetteja (vierekkäiset kapeet) mut en sitte tiiä mitä esikko tykkäis olla talvitamineisiin pakattuna niissä ja easywalker duotki vissiin ihan jeba. Noista ainoot päällekkäiset siis phil ja tedsit. Ne myös siitä kivat et jos esikoinen innostuu kävelemään ni niistä saa yhen lapsen rattaat yhtälailla. Tosin osaan noista vierekkäisistäkin saa sit semmosen shopping bag korin toisen istuimen tilalle. Tästä voisin avautua enemmänkin, mut jos nyt ens alkuun odotellaan et tulee ultrasta varmistus et masussa on elämää ja päästäis turvallisille viikoille ;D
 
Meil ainaki ekas neuvolas viime perjantaina otettiin hemoglobiini ja pissanäyte joka sitte katottii ainaki tulehdusten varalta. Paino ja pituus merkattiin ylös.

Kyseltii vanhempien sukujen sairauksista, kirjattiin ylös.

Alkoholi ja päihteet kysely saatiin myös täytettäväksi sekä annettiin neuvoja meille vanhemmille tuleviin käynteihin. (Koska verikokeille, koska tulee ultraääniaika postissa).. Puhuttiin myös tästä yhdistelmäseulonnasta ja mitä se sisältää..

Sit ihan yleistä löpinää. Jos pahoinvointi alkaa tai äityy pahaksi, häneen yhteyttä niin saa sairaslomaa. Sain ohje lippusia sekä äitiyskortin, johon myös täytettiin kaikkia asioita mm. kuukautiset, aikaisempi ehkäisy jne.. :D

Tosi hyvä täti oli, ei olettanut et tiedän mitään vaan alusta alkaen kädestä pitäen neuvoi. Ja näin se kuuluukin kun on ensiodottaja kyseessä. Vaikka kortissa lukeekin: 2.raskaus mutta 1. synnytys.. :)

Manuli Onk sul Lumia? Mul on sen kanssa kans suuria vaikeuksia kirjoittaa tänne. Mä painan tuolta muotoile&esikatsele ja sit eka kirjoitan otsikkoon niin et se antaa sen näppäimistön esiin. Sit kun näppäimistö on esillä, painan alhaalta tätä kirjotusboksia. Jossain vaiheessa 10.yrityskerran jälkeen se ehkä antaa kirjoittaa. Zoomaan kännykällä sen kuvan mahdollisimman pieneksi, joskus sekin autto pitämään sen näppäimistön esillä.

t.Emeli- 6+1

P.S. nyt meen molempien lähisuku tietää eli isovanhemmat ja tulevat tädit/sedät.
Olivat todella tyytyväisiä.. Muille ei oo aikomusta vielä sanoa. Ei ennen ekaa ultraa, jos sittenkään heti. Noiden em. ihmisten kanssa joita tiedolla on siunattu mennäänki yhdessä syteen tai saveen :)
 
Viimeksi muokattu:
Ahaa, kiitos kanssasisaret. Nyt tiedän, mistä toi yökukkuminen kesken unien johtuu :D Ehdin jo ihmetellä, kun oon normaalisti helposti nukahtava. Nyt on pari yötä mennyt niin, että jos on johonkin herännyt (viimeistän kolmelta pissalle) niin menee kauan, ennenkö saa nukuttua. Viimeyönä mies piti hereillä, kun oli ottamassa kupposta kaveriporukassa.

Koiralla alkaa murkkuikä, sekin vielä tähän päälle. No, toivottavasti menee nopsaan ohi, mullakin säästyy se pienikin pinna, mikä mulla on :p

Meillä on huomenna neuvola! :)
6+5, seitsemäs viikko lopuillaan.

Ps; nälkä!
 
Uusille myös onneks olkoon plussasta! :flower:

Tosta neuvolajutusta myös.. melkeen hävettää myöntää haha! Olin siis siinä käsityksessä, että eka neuvolakäynti on se, missä ultrataan ja pääsee jo kuulemaan niitä sydänääniä. :D:whistle: Taidanpa ihan vakavasti nyt harkita meneväni yksityiselle varhaisultraan.. eka neuvola (mun mielestä vasta) rv 9, enkä usko pysyväni järjissäni, jos pitäisi vielä sen jälkeen odotella ultrakutsua postista. :)

Mites te muuten, kun ootte tai ette oo käyny varhaisultrassa niin mistä syystä/syistä menitte tai jätitte menemättä? (olipa sekava lause :D )

Piretti ja Pirpula 5+2
 
Kiitos vastauksista, on kyllä kiva kun täältä löytyy myös niitä joilla jo ennestään lapsi, ootte jotenkin niin kokeneita meihin "alottelijoihin" verrattuna :D Kiva kun voi kysyä teiltä, jotka tiedätte miten nämä hommat menee :) Eli ei miehen tarvi tulla mukaan nyt ekalle kerralle, mutta vissiin sitten jatkossa kyllä? Vai kuinka teillä on ollut miehet mukana käynneillä ?
 
Mulla mies oli mukana ekan raskauden neuvolakäynneillä aina kun pysty tulemaan! :) Olihan se kivaa ja ihmeellistä miehellekin! Tällä kertaa ei taida päästä mihinkään ultriin taikka neuvolakäynneille. Otan mukaan ultriin jonkun kaverin tai äitini :) Siellä on kiva että on joku mukana!

Tosiaan, sydänääniä ei saa vielä ekassa neuvolassa kuulumaan, niitä kuunnellaan n. Rv15 lähtien, mutta sydämen sykkeen kuulee kyllä sitten nt-ultrassa! :)

Mulla on huomenna eka neuvola ja vähän tuntuu jo turhalta mennä sinne! :D Se on vähän tylsähköä kun oon jo täyttäny ne kaikki paperitkin etukäteen ja mitään uutta siellä ei tule. Varmaan vaan varataan se ultra aika ens kuulle.
 
Uusi odottaja ilmottautusi!

Pitkät lapsettomuushoidot alkaen vuodesta 1999. Kaikki käyty läpi, koeputkihedelmöitykset, inseminaatiot, mikrohedelmöitykset, alkioiden pakastukset ym..
Olen saanut lukuisia keskenmenoja 99-02 sain 11 keskenmenoa, henkisesti erittäin raskasta. Tapahtuivat n. Rv 5-10 välillä.
Kuitenkin 01/03 pieni poika syntyi perheeseeme, hän sai alun kuudennesta koeputkihedemöityksestä.
Nyt hänkin on jo 10 vuotias reipas poika.
Opiskelin pidempään ja sain hyvän työpaikan jossa viihdyn,.se toi muuta ajateltava lapsettomuushoitojen rinnalla.
Pojan ollessa 4v alettiin miettiään toista, koitettiin taas kaikki hedelmöityshoidot. Mutta raskaaksi en tuölut. Tehtii vähempi määrä hoitoja kun keho alkoi lyömään vastaan. 07-13 sain 13 keskenmenoa.
Nyt tämä raskaus alkoui koeputki hedelmöityksellä :) ja tänä vuonna olisimm hoidot lopettaneet.
Toivon niin paljon että tämä menee loppuun asti!

Varhaisultrassa oltiin viikko sitten ja siellä kaikki näytti olevan hyvin :) Ja kunnalliseen on aika tiistaina.
Olo on ollut iha hyvä, vähän oksetta välillä ja väsymys on hurjaa. Mutta oireet ei haittaa jos vaan pikkunen voi hyvin masussa.
Kertominen ei ole meille ajankohtaista ennen rv 12, äidilleni kerroin koska hän on ollut välillä mukana hoidoissa mun kanssa ja tukenut :)


5.9 MirkkuF 41v toinen Tyks

Mirkku 8+2
 
Voi MirkkuF! Olet melkoisen kivisen tien saanut kulkea päästäksesi äidiksi. Sisuasi ei voi kuin ihailla, itse olisin varmaan luovuttanut jo aiemmin. Toivon kovasti, että saat tämän vauvan elämääsi!
Meillä oli ensimmäisellä kierroksella mies aina mukana neuvolassa ja olihan se toki kiva kokemus kummallekin. Ainiin, paitsi ihan vikoilla viikoilla kun piti käydä viikon välein. Toisella kierroksella mies hoiti esikoista kotona kun kuviot oli jo niin tutut ja käytännössä oli paljon helpompaa noin.
Meidän neuvolassa sydänääniä kokeillaan kuunnella ekalla lääkärikäynnillä siinä rv 12 paikkeilla. Ekassa raskaudessa ne kuuluivat mutta tokassa eivät kun pieni oli jo kuollut. Tuon takia yritän saada miehen mukaan tuolle lääkärikäynnille, koska saan varmaan hermoromahduksen yksin jos niitä sydänääniä ei kuulu.
Jee, 60v-juhlista selvitty, Pommac maistui eikä kukaan kummastellut :)
-Napsi 5+2-
 
minä kyllä muistaisin että sydänäänet kuunneltais aina heti neuvolassa.ainakin koitettais? en kyllä aiemmista muista etteikö olisi aina kuunneltu ja aina löydetty jo heti alussa. mulla ensi vkolla eka neuvola ja sillon vkot 8+4. Tiedän myös yhden keskenmenon tapahtuneen kun huomattiin vkolla 9+2 ettei löydetä sydän ääniä ja olivat siitä sitten ihan varmoja että kesken mennyt..onkohan tässä sitten eroja? ihan kamalan tylsää jos ei kuunnella ääniä! voi herranen aika!
Tervetuloa kaikille uusille odottajille! toivotaan kaikkien taipaleella olevan paljon enkeleitä turvaamassa matkaa!
mulla on muuten kauhee ummetus:popcorn: siitä varmaan johtuu aikalailla mun huono olokin jA turvotus..inhottavaa.mietin jo että olen saikulla ens viikolla jos olo ei helpotu.en vaan jaksa :'(

tänään 8+0 ! jee:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä