Syyskuun Söpöläiset 2014 -tammikuussa-

Juu ei ole seksi tekemislistan kärkipäässä tässä taloudessa. Oikeastaan kaksi syytä: jo sitä tuli harrastettua kuin kiimaiset kaniinit jahka se plussa vihdoin ja viimein pärähti. Ja isompi lienee menetyksen pelko kun viimeksi kävi huonosti. Kumpikaan ei halua riskeerata mitään jos ei pakko ole joten tällä mentaliteetilla mennään varmaan vielä piiiiiiitkään.
Ja järki kyllä sanoo, ettei hyvissä kantimissa olevalle raskaudelle mitään tapahdu seksin ansiosta, mutta kukapa tässä nyt järjellä osaisi ajatella. Jos jotain erityispositiivista haluaa asiasta etsiä, niin onneksi kummatkin on samalla linjalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Emeli-
Kiva kun on ollut ilosia uutisia sekä tullut porukkaa lisää. Jos ne murheelliset tapahtumat jäisikin jo pois..

Olen ajatellut et myöhemmin liittyisin faceenkin ryhmään. Onko siellä jo paljon porukkaa ja aktiivista?

Ei mut kai maar mää meen maate. Vauvaunia kaikille, mä ainaki olen jo synnyttäny useampaa otteeseen ja niit älyttömist pelko unist en ees viitti alkaa :D

Emeli 5+6 (klo näköjäs yli puolenyön) ;)
 
Emeli- piti oikein käydä tsekkaamas listalta mikä sun synnytyssairaala on ku murre on ihan meikäläisten :D Ja samahan se oli! Saako kysyä täsmennystä paikkakunnasta? Oispa hauska jos olis samasta kaupungista, nämä täkäläiset kun on melko pieniä :)
 
Memmolle tsemppiä! Uusille tervetuloa!

Ja niille ketkä työasioita ressaa. Ite oon ihan samanlainen, mutta nyt on pakko sanoa. Sitä saa olla vähän itsekäs. Se kuka siellä töissä sitten korvaa on työnantajan ei teidän ongelma. Onneksi asioilla on aina tapana järjestyä :)

Piretille mun piti jotain kans sanoa mut unohdin jo mitä :D Eiku hei, oot just täydellisen ikäinen. Mä olin 23v ku sain ekan. Eikä kellään ollut mitään nokankoputtamista. Perhevalmennuksessa oltiin nuorimmasta päästä, mut kummasti sitä löytää yhteisen sävelen äitiyden myötä kaiken ikäisen äitiporukan kanssa. Oleppa siis huoleti. Pitäköön hölmöt ihmiset mölyt mahassaan jos semmoisia on. Paljon onnea plussasta!

P.S. Aamulla klo 8.30 neuvola! Ja täällä sitä vaan kukutaan... taas.
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
Huomenia!

hope22 :wave: mä kirjottelin toukokuisissa silloin nimimerkillä A-L-M, en muistanut enää mun vanhoja tunnuksia joten oli keksittävä uusi. Piti ihan etsiä vanhoja ketjuja ja fiilistellä silloisia tuntemuksia :)

Tänne tulee tosi paljon tekstiä, itse ei tule kirjoiteltua kun ei ole vielä oikein kuulumisia, näin loppukuun odottajalla.. Oireita alkaa olla jos jonkinmoisia, etomista on päivittäin, siihen auttaa ruoka :) nälkä tuntuu olevan koko ajan, sama oli esikoisesta ekat 3kk. Tissit kipeytyi niin että öisin on nukuttava sporttiliivit päällä, iltaa kohti mahaa turvottaa ihan kuin olisi jo puolessa välissä, tämäkin tuttua aiemmilta kerroilta. Piilottelu ei vaan ole kivaa, kun ei vielä hotsittaisi kertoa kenellekään. Onneksi on talvi ja villapaidat.. Lisäksi olen kuumeessa, normaalisti en ole koskaan kipeä mutta nyt on kunnon räkätauti.

Työasioista itse odotan sitä että pääsee pois töistä, kiire on koko ajan hirveä ja oma mielenkiinto on lopahtanut aikapäivää sitten. Meillä vaihtui juuri esimies jonka alkuun ajattelin olevan mukavakin, mutta ei taida olla. Aika kurja oli meinaan puhelu kun soitin olevani kipeä, oikein ärsyttää kun tänään pitää soittaa uudestaan :kieh: meillä saa siis sen 3päivää olla omalla ilmoituksella, mutta tuon puhelun perusteella haen jatkossa saikun joka flunssaan, ei meinaan tainnut uskoa! Ja mulla on korkea työmoraali, vaikka pää kainalossa mennään. Nyt kun vaan ei pysty itseään lääkitsemään niin tilanne on hieman eri, oikeasti on tosi kipeä olo... Etukäteen jo hiukan pelottaa raskauden eteneminen, viimeksi jäin pois rv25-26 paikkeilla (en tarkkaan muista), aivan jäätävien liitoskipujen takia ja niillähän on kai tapana pahentua ja aikaistua seuraavissa raskauksissa. Yksi syy miksi esikoinen on jo kohta 4v, mulla kun ne liitoskivut ei jääneet edes synnärille, kesti vähän aikaa unohtaa ne :)

Onko täällä muita tupakoinnin lopettaneita? Viimeksi lopetin heti plussaan ja koko raskaus- ja imetysajan olin polttamatta, mutta sorruin uudelleen kun enää ei ollut hyvää syytä olla polttamatta.... Sama juttu nyt, lopetin heti plussattuani. Hassua, kun muuten ei lakot onnistu vaikka mitä tekis, itsekuria ei normaalisti ole. Toivon etten enää aloita parin vuoden päästä uudelleen.

peikkotytsy taisi mainita sipsihimosta.. Täällä yksi addikti, siis normaalitilassakin, sillon mä en onneksi liho vaikka söisin mitä. Nyt tarvii taistella himoja vastaan, kun viimeksi tuli +22kg, mutta aion mä kerta pariin viikkoon herkutella :)

Sänkypuuhia ei ole täälläkään ollut plussan jälkeen, osaksi kyllä flunssankin takia. Mutta jostain syystä ei vaan kiinnostakaan, jospa se siitä :)

Jaha, vielä toinen kupillinen kahvia ja sitten soittelemaan esimiehelle. Lapsi sai myös jäädä tänään kotiin viettämään mun kanssa kalsaripäivää, eipähän tarvinut repiä toista sängystä kesken unien. Mukavaa päivää kaikille :flower:

Tuzzi 5+0
 
Kamala pelko iski eilen, että onko tämä menossa kesken. Eilinen oli aika oireeton, ja illalla huomasin, ettei ollut edes kylmä! Mittailin sitten lämpöjä, ja melkeen puolella asteella laskenu. Ollu siis oviksen jälkeen 36.9-37.1. No, pitää vaan toivoa, ettei laskis normaalitasolle... Pelottaa niin paljon!! Itkin sitten eilisen ja googlettelin, että voiko oireet vaan hetkeks kadota. Aamulla taas oli tissit kipeenä, mutta kyllä mun varmaan on PAKKO käydä ensi viikolla ultrassa. Sittenpähän selviää, onko siellä mitään vai ei. Voi tätä epävarmuuden määrää!!! No, ainakin on etukäteen itketty pahin järkytysitku jos se sitten on mennyt kesken.
 
Huomenta vaan! Mullahan ei oo kahesta raskaudesta ollut yhtään mitään oireita.Nyt on kaikki mahdollinen ja välillä myös huomaan et olo hyvä ja ei turvotusta eikä yökötystä.Mutta eilen mittasin miehen kehotuksesta lämmöt ja 36.3 näytti joten mulla ainakaan ei ole normaalia korkeempi lämpötila nyt.tuo on ihan normi mulle aina. Ei kai ne lämmöt kokoaikaa ookkaa 37 tms.? Ei ainakaan minulla:) koita rentoutua ja toivotaan että kaikki on hyvin! Minullekkin tulee vähän väliä olo meneekö kesken ja mietinkö vauvaa jo liian aikasin ja sitten turhaan mutta sitä me ei kukaan tiedetä eikä saada vauvaa pysymään mahassa omilla toimilla oikeen mitenkään:( Lueskelin taas yksi päivä keskenmenon jälkeen taas odottavien palstaa.Tuntui epäreilulta että jotkut saanut 5km ja nyt odottaa aika alussa lasta.niin kovasti toivoin että nämä saavat pitää lapsensa.
 
  • Tykkää
Reactions: piretti ja Maikkki
Femmefetale, kiitos rohkaisusta, olet kyllä niin oikeassa, että jos km on tullakseen niin siihen ei oikeen voi itse vaikuttaa! Eihän se auta, kun olla vaan luonnon armoilla tässä asiassa. Lueskelin myös, että oireet ovat saattaneet jatkua vaikka alkio olisi ollut kuolleena jo kaksi viikkoa. Joten eipä oireiden olemassaolosta voi edes päätellä, onko siellä mikään elossa. Ois kyllä kiva olla jo varmoilla viikoilla ja että mahan koosta jo tietäis, että joku siellä on. :) No, nyt on onneks ollu parempi fiilis, lämmöt on kuitenkin yli 36,6 ja se ei oo vielä mun normaalilämpö. On tää kumma, ku piti sitten kuitenkin alkaa panikoimaan!
 
eilen kävin ultrassa ja yksi alkio sykkeineen löytyi,onneksi vain yksi,arvaa tippuiko tuhat kiveä hartioilta....ja alkio vastasi viikkoja 7+2 eli päivää isompaa ja la tuon mukaan 9.9 mutta katsotaan nyt kumpi ois "oikea laskettu niiku jorvin mukaan..
Onnea kaikille plussanneille sekä muille jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia ja ikävää että noikin monella on mennyt kesken =(
T.Eva 7+3
 
Huh täällä ollaan tosiaan todella aktiivisia!
Tässähän jo unohtaa mitä kaikkea on jo lukenut ja mitä pitikään vastata! :D

Ainiin! Ainakin kiitos onnitteluista ja minultakin onnittelut vielä ihan kaikille!
Ja on muuten tosi mukava lueskella tarinoita, miten ootte kertonu raskaudesta sukulaisille/kavereille!

Ite kerroin parille ystävälle pakon edessä.. he tarjosivat punaviinilasillista toisen ystäväni synttäripäivän johdosta ja oli sitten pakko sanoa, etten voi nyt juoda viiniä ;)
Muille en uskalla kertoa ainakaan ennen ekaa neuvolaa..

Napsi: Heippa joo! Kivaa, kun niin samoilla lukemilla mennään!
Mullakin LA (alustavasti) juuri 26.9.! :)

Simppu: Oi kiitos tsemistä! Mäkin oon itseasiassa kerenny täyttää 23v siinä vaiheessa!
Hyvä, kun ei enää muista ees omaa ikää :LOL:
Niin se kai pitäisi nyt osata ajatella, että ei muilla pitäisi olla siihen mitään
sanomista. Jäi vaan niin kurja muisto, että jospa se mielikuva vaihtuisi pian parempiin. :D

Tuzzi: Täältä löytyy kans yks lopettaja!
Kuulostaa tutulta ajatukselta tuo "ei ollut hyvää syytä olla polttamatta".
Me lopetettiin miehen kanssa tupakointi vasta viime joulukuun eka päivä,
vaikka tarkoitus oli lopettaa paaljon aiemmin, kun aloitettiin yrittämään.

Poltin sitten lopettamisen jälkeen vielä satunnaisesti jos olin joillain
synttärikekkereillä tms. Nyt plussan jälkeen tietty täyslakko onnistuu
hyvin, kun on todella hyvä syy ja motivaatio olla polttamatta. Tarkoitus
on nyt lopettaa ihan lopullisesti, kun miehen kanssa molemmilla ajatus, ettei
haluta perheessä vanhempina ainakaan antaa esimerkkiä. :)

mmini: Oih! Kamalaa toi epävarmuuden paniikki! :(
Pitäisi muistaa rentoutua, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Tsemppiä!

Mulla tuli myös eilen paniikkia, kun eilen illalla kuume nous lähemmäs 38 astetta. Luin jostain, että raskaana olevan pitäisi aletaa kuumetta jos menee yli 38. Panikoin siitä sitten, että apteekit on kiinni ja mulla ei ole parasetamolia! Kauheeta, kun sitä osaa vetää paniikit kaikesta.. varmaan testaan vähintään kerran viikossa ennen ekaa neuvolaa, että pysyn järjissäni :kieh:

Piretti ja Pirpula 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja en halua lytätä kenenkään epävarmuutta tai ahistusta.Minulla ei ole kahden aiemman kanssa ollut mitään epävarmuuksia mutta tämän pienen sintin kanssa nyt on.Juurikaan en uskalla ajatella vielä vauvaa ,en uskalla mitään ostaa jos onneni sit katoaa.ihan kamalaa.mitenköhän sitä osaisi käsitellä kun miettii jo että jää töistä kesäkuussa pois ja tavaroita ja vauva lehden tilausta ja yhtäkkiä kaikki ne suunnitelmat olisi poissa. Varmaan olisi tyhjä olo.Kärvistellään siis kanssa sisaret! Huoli on yhteinen ja toivon että päästään kaikki maaliin!
 
pelko on täälläkin välillä, mutta yritän nyt nautiskellakkin.. toisaalta en ole edes sisäistänyt vielä koko raskautta ja mieskin sanoi, että vaikeaa on ajatella vielä, että kohta meillä voi olla vauva.. ja nytkin kun kirjoittelen, niin tuntuu että kirjoittaisin jonkun ihan muun asioita tänne :D

yritin soittaa neuvolaan ja jätin nyt sitten viestinkin.. inhoan viestin jättämistä vastaajaan! :D tuleekohan tämä sitten konkreettisemmaksi kun se täti soittaa.. jotenki on niin outoa soittaa jonnekki neuvolaan, kun ei oikein ole niitä oireitakaan!

Tää oli taas tällänen ei-päätä-ei-häntää viesti.. mutta viikot kasvavat, tänään jo 5+6, huomenna alkaa 7.viikko!
 
Täällä myös yksi tupakoinnin lopettaja! Monesti puhuin etten enää polta mut aina sen vaan meni käryttämään. sit tein uuden vuoden lupauksen etten polta enää mut seki lipsu sinne 5.1 asti ku tein testin :D Mies polttaa edelleen vaikka on puhunu kans monta miljoonaa kertaa et lopettaa. Ja sille lääkäriki jo sano melkee vuos sit et nyt ois aika ennen ku käy huonosti.. mut ei.. :( välil toi tuleeki mieleen ja pelottaa et tulee keuhkoahtauma sille.

Oloista sen verran et eilen oli maailman huonoin olo eikä pystyny syömään mitään oikeastaan, hyii. Tänään onneks parempi eikä oo tarvinnu ees yökkiä. Muksun vein tarhaan ja kävin tekee ruokaa et on niil sit sapuskat valmiina ku tuleevat. Sain ruuan nenän eteen niin söinki vaa spagetit... et ei uponnu mikään muu, makkarakastike siis.

Mietityttää et mitähän syömistä osaan ny sinne töihin ottaa mukaan ettei tuu huonoo oloo eikä kauheeta närästystä... pitänee käydä renniet apteekista töihin mennes :D

Kyllä täälläkin panikoin vähän väliä että näinköhän on kunnossa ja nyt ku olo helpottiki hieman... ei siin auta ku olla lunkisti vaan ja toivoo parasta!

Mukavaa päivää kaikille! :flower::wave:
 
eka neuvola vasta 24.2.. kuukauden päästä, viikolla 10+2! ottavat samalla ne seulat vissiin verestä.. no eipä tässä, nyt alko kukkumaan se varhaisultran mahdollisuus mielessä, mähän tuun kuukaudessa hulluksi :D mutta oikein siltä onniteltiin :)
 
Hei kaikkille!
Täällä uusi odottaja. Olen myös lueskellut juttuja ja nyt ajattelin tulla mukaan keskusteluihin. Tulossa olisi toinen lapsi laskettu aika on vähän epäselvä kun tämä tuli hieman yllätyksenä tai paremminkin tietoinen riski otettiin miehen kanssa ja kuinkas kävikään.:D Esimmäinen lapsi on nyt vuoden ikäinen ja aika on mennytkin ihan hirveen nopeesti ja vauvakuume on ollut synnäriltä lähtien. Nyt ei sitten meinaa millään uskoa,että raskaana ollaan kun en kerennyt edes ruveta kuumeilemaan yrityksen kanssa.

LA on suunilleen 23-25.9. Ja nyt olis luultavasti menossa 5+5. Parille kaverille olen kertonut, mutta muuten odotellaan vielä ennenkuin kerrotaan vanhemmille. Ehkä ensimmäisen neuvolan jälkeen.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Mut voi kans lisätä aroon/21/2./KAKS ja laskettu voi olla alustavasti 27.9 mutta saattaa muuttua. Laskettu sama päivä kuin esikoisen syntymäpäivä :D

Ruoka ei maistu kyllä yhtään.. muutama suupala ja sit alkaa tökkii vaikkei varsinaista pahoinvointia ookkaan.. painokin jo vähän tippunu.. esikoisen aikaan ei ollut kerrassaan mitään :)

Ja mikä nyt ois.. 4+6?
 
Täällä tuli eilen vihdoin vahva viiva ja nyt on jo vähän heikko olokin. Pysyttelen siis vielä mukana ja katsotaan mitä tuleman pitää.

Tänne tulee tekstiä niin paljon, etten kyllä perässä pysy, nuo kolme pitävät melko kiireisenä.
 
Huomenta!

mmini mulla on ainakin ihan normaalit lämmöt nyt, ennen plussausta oli selvästi koholla mutta ei enää ja kyllä se viiva silti tummeni.

piretti minä olin 23v kun esikon sain, en muista että kukaan olisi koskaan sanonut mitään negatiivista. Tai sitten vaan on mennyt suoraan toisesta korvasta ulos :D

ON ei mittään erikoista, turvottaa ja hyvin vähän etoo välillä. Duunissakäynti kiinnostaa -10, onkohan se joku oire ;D Neuvolaan en ole soitellut enkä meinaa ennen varhaisultraa soitellakaan. Varhaisultran ajattelin varata ehkä ensi viikolla, koitan hillitä itseni ja mennä vasta 7+0 tai juuri sen jälkeen. Viimeksi syke näkyi selvästi jo 6+2 mutta jospa nyt kuitenkin malttaisin.

c & 4+3
 
Jospa mäkin nyt sitten kuitenkin kirjottelisin jotain. Oon jo vähän niinkuin jättäytyny ketjusta pois...mutta kunnollista syytä tähän en oo vielä saanu.

Tilanne siis se, että plussasin 25.12 ja sen jälkeen tarkastelin että plussa vahvistuu ja et viikot nousee digissä, vaan eipä noussukkaan. aina vaan näytti 2-3 viikkoo. Soitin sitten viimein neuvolaan, että mitäs nyt tehään, et kaikki raskausoireetkin on hävinny.

Sain sitten lääkäriajan ja lääkäri naureskeli mulle että täällä hänen esitiedoissaan lukee, että tarkastetaan onko potilas raskaana... No tehtiin sitten ultra, jonka mukaan mun olis pitäny hedelmöityä mahdollisesti vasta sen jälkeen, kun oon plussannu. Pelkkä raskauspussi näkyi, ei siis alkiota. 8 päivän päästä uusi ultra ja silloin olisi pitäny saada sykkeet esiin, mutta ei... Nyt löytyi pienen pieni alkio. Oli puhetta, josko minulle laitettaisiin lähete keskussairaalaan mahdollista tyhjennystä varten, mutta lääkäri arveli että laittavat kuitenkin sieltäkin vielä viikon odottamaan. Joten odotellaan sitten taasen se viikko ja katsotaan mikä tilanne sitten on, jos kohtu ei tyhjene itsekseen tässä välillä.

Voin kertoa että seksihaluja ei ihan kauheasti juuri nyt ole ja aivan hirvittävä pahoinvointikin vaivaa. Joudun olemaan sen takia sairaslomalla, koska työskentelen sellaisessa paikassa että en voi ottaa riskiä että oksennan siellä. Ja siis ehdin jo oksentamaan töissä, mutta onneksi sijaintini oli juuri sillä hetkellä sellainen että se onnistui ilman suurempaa katastrofia.

En oikein tiedä mitä ajattelisin tilanteesta, eikä lääkärikään oikein osaa sanoa mitään. Paitsi hieman painostettuna sanoi, että ennen vanhaa olisi sanonut, että raskaus päätyy keskenmenoon, mutta ei enää uskalla, kun pari poikkeusta on ollut työuran aikana.

Mutta vaikka en itse ole kirjoitellut, niin ahkerasti olen teidän muiden juttuja seuraillut. Moni nimimerkki on jo ehtinyt käymään tutuksi tässä ja kiva seurata, että mitä kellekin kuuluu.

Nii ja minun kohdalla lääkäri piti hyvänä asiana tuota pahoinvoinnin alkamista, kaikesta huolimatta.

En ole töissä vielä kertonut asiasta, olen aina jotenkin onnistunut venkoilemaan tilanteesta ja nyttenkin lähetin itse saikkulapun palkanlaskentaan...

Ja muutenkaan johtuen tilanteesta en ole kertunut kuin parille kaverille, joille voin sitten purkaa tilannetta.
 
Jos joku vielä kaipaili Tampereelta edullista varhaisultraa, niin kävin eilen Koskiklinikalla Pertti Kirkisellä, joka laskutti vain lääkärinpalkkion (ei siis ultraa erikseen) ja hintaa tuli 90e josta vielä 2e kelakorvausta eli 88e. Melkoiset erot hinnoissa ihan saman lääkäriaseman sisälläkin!
Ja mulla ultra näytti viikkoa vähemmän kuin menkoista eli nyt olisi 6+4 kun menkoista piti olla 7+4 ja omien laskujenikin mukaan vähintään 7+1. No syke kuitenkin näkyi joten olettaisin kaiken olevan hyvin. Aika paljon heittoa noissa kai voi olla kun milleistä kuitenkin puhutaan. Mulla siis ole lasketusta ajasta kunnon käsitystä ennen np-ultraa, mutta ehkäpä mua ei tarvitse laittaa listalle ollenkaan, voisin jossain vaiheessa sinne fb-ryhmään liittyä ja tiedän että silloin varmaan viimeistään jää tää palstailu kokonaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Pahoittelut, etten ole kirjoitellut kauheasti. Ei oikein ole ollut kirjoittelemista, eikä varsinkaan nyt ole huvittanut, kun maanantaina yt-neuvottelujen tuloksena sain potkut töistä :(. Nyt vasta alkaa selviämään tuosta epätoivosta ja epäuskoisuudesta. Muut lohduttelee että no etpä ole ainut. No en ole varmastikaan, mutta mua ei valitettavasti muut potkujen saaneet auta millään lailla.

Ensimmäinen neuvola ja ultra olisi 5.2. Tuntuu pitkältä ajalta. Oireita ei nyt kovin kauheasti ole muuta kuin tällä viikolla alkanut pahoinvointi. Oksentanut en ole vielä ainakaan, mutta yökkäilyjä kyllä monta kertaa on tullut. Esikoisen aikana pahoinvointia kesti n. viikon, ja joka toinen päivä oli helpompi kuin toinen. Saapa nähdä nyt kauanko tämä kestää, onneksi ulkoilma kuitenkin auttaa. Iltaisin ja aamuisin myös väsyttää tavallista enemmän.

Anteeksi omanapaisuus ja tsemppiä Kalpeakuulle.

RauRau 4+4
 
Kalpeakuu: tsemppiä! En kykene edes ajattelemaan miten pahalta sinusta tuntuu. :(
RauRau: kauhea kuulla onnen keskellä tuollaisia uutisia. Ihan kauhea suunnitella elämää eteenpäin kun matto viedään tuollalailla alta.

Ite aamulla sain nukuttua ihmeen hyvin eikä tarvinnu kiireellä juosta vessaan. Muutenki kaikki oireet on hävinny. Kai nekin oli vaa sitä salailun tuomaa jännitystä. Ja kun eilen kerroin asiasta muille nii se pelko sitte ettei tuu mitää oireita toteutu.
Teinpä siis vielä yhen testin ku sattui löytymään. Ja vahva plussa tuli. :) nyt siis lopetan tämän jahkailun ja nautin oireettomuudesta, nii kauan ku sitä kestää.

Peikkotytsy 5+5
 

Yhteistyössä