Syyskuun söpöläiset <3 - Kesäkuussa



Päivityspyynnöt mielellään punaisella tai muulla selkeästi erottuvalla tekstillä, kiitos!

Facebook-ryhmä on suljettu.

-----------------------------------------

Lasketut ajat
nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala

27.8
-Brita-/26/2./-

28.8
Kaisa-Tuulikki/33/2./SeKS
Maikkki/25/1./SatKS
hiba/-/8./SatKS

31.8
aurora81/32/3./PHKS
Ihmemamma/34v/4. ja 5./OYS Kaksoset
babylove/22/2./LKS
Keltakukka/30/2./TYKS poikalupaus

1.9
lintetsa/27/2./PHKS
Hanipöö/28/3./SeKs
Tine/28/3./OYS tyttölupaus
nurmo/29/2./K-SKS

2.9
Ihmemamma/34/4./OYS
Iikku90/24/3./SeKS
Koikoi/33/3./NKL tyttölupaus
mirkkunen_ /25/2./NKL tyttölupaus
Sisso/41/2./-
Koska sitä punkkua saikaan?/33/1./K-SKS
maria-73/40/1./PKKS
Mamskuli90/23/3./JS
Morel/28/3./KYS tyttölupaus
velmutar/36/4./MKS

3.9
susanna85/28/3./TAYS
Mei*/32/3./K-HKS tyttölupaus
Ilokarpalo/34/1./KOS poikalupaus
hauska/30/1./-

4.9
Sorel/30/2./NKL poikalupaus
Joiku/33/1./PHKS
Joannet85/28/2./SatKS
berits/30/1./KYS poikalupaus
Mimzy/38/3./TAYS yttölupaus

5.9
plussatuulia/28/3./Phks
Anskuikkeli/21/2./KYS
MirkkuF/41/2./Tyks

6.9
Titiu/34/3./-
Toiveilija/-/1./PKKS
Fyi/32/1./JS
-miude-/29/2./K-HKS
Lumi/77 / - / 3. / K-HKS / tyttölupaus
-iitu_/24/2/LPKS

7.9
femmefatale/29/3./K-SKS
Hansteri/-/5./KAKS
EnniEmilia/28/3./-
Meelia/35/3./-

8.9
Elm4/24/1./OYS
Hämy22/22/1./OYS poikalupaus
Oktonautti/34/2./Jorvi poikalupaus
Hokkis/33/3/LS tai JS
eemiliah/23/1./KOS

9.9
Sasse/-/2./KOS tai JS
KapuH/21/2./JS tyttölupaus
Simppu/24/2./NKL tyttölupaus

10.9
eva-maria/31/5./Jorvi tyttöolo
RauRau/30/2./SEKS poikalupaus
whipii/22/1./TYKS

11.9
Amanda-88/-/3./-
Lindacandy/20/2./KOS tyttölupaus
Sniff/34/1./HUS
pikkuhiljaa/40/1./SatKS

12.9
pampulax/33/6./KAKS
Aniko/34/1./KOS
syyslauma/37/3./TAYS
Oidar/23/2./HYS

13.9
viltsu92/21/1./TAYS
TiiKet/24/2./NKL
Minttu-Lilja/28/1./-
jennu91/22/1./KOKS
jaane/-/3./K-SKS poikaolo

14.9
Myssypingu/32/6./PHKS
Daesha/21/1./SatK
furu/26/1./HYS

15.9
Hanix/38/3./LS poikalupaus
Johanna75/-/6./K-HKS
Mama<3/24/1./KOKS
anskk/24/1./PHKS
mother4/39/6./K-PKS

16.9
Manuli/24/2./K-PKS
nuorallatanssija/27/1./TAYS
Leijona2014/31/3./-
*emppu*/-/1. ja 2./K-HKS Kaksoset
viksula/29/1./JS

17.9
mammaling/37/2./MKS
mimmu_/20/1./VKS
Sydäntähti/28/3./K-SKS
Bhumi/34/3./KOS COLOR="#FF0000"]tyttölupaus[/COLOR]

18.9
Kukkaislapsi/35/1./JS
Pöpö87/26/3./TAYS
Fritang/21/1./TYKS tyttölupaus
Ape/28/2./EKKS
veramarika/25v/1./TAYS

19.9
Miinajohanna/28/2./TYKS tyttölupaus
Lumihiutale/23/1./-
Ceceli/25/1./PHKS
Syyskuu14/-/1./TAYS poikalupaus

20.9
Sandri/24/1./-
HoPe22/27/2./-
Emeli-/23/1./SatKS
Lontoon rae/25/2./KYS
PikkuR/27/2./OYS
Bluemary/-/1./-

21.9
Avellan/24/1./- poikalupaus
Sinadrius/31/2./TYKS tyttölupaus

22.9
Norppali/24/2./K-PKS
Hispula/30/1./OYS poikalupaus
Vuuti/29/2./KYS
Emppu80/34/3./HYS
Crispy/31/4./OAS

23.9
babysen/-/1./TYKS
Hea/27/1./KOKS

24.9
Peikkotytsy/21/1./SeKS
pieniliekki/34/4./TYKS

25.9
Crocus76/37/6./OAS tyttölupaus
aurinkoa83/30/2./JS tai KYS
mammaliini12/27/4./OYS
merivellamo/36/4./tyttölupaus
katariine/-/3./K-SKS tyttölupaus
mmini/24/1./KOS poikalupaus poikaolosta
Maaam/31/2./JS

26.9
Sara/28/2./TAYS
Napsi/31/2./HYS poikalupaus
Kirppu.81/32/2./TAYS
aroon/21/2./KAKS poikalupaus

27.9
Juliaana82/31/3./SeKS
Hepa_/25/2./TYKS
Cira-/36/3./-

28.9
Miumaukku/34/2./OYS
Pahkuratäti/26/2./K-PKS
Feebe/26/1./K-HKS
Eväät/30/1./KYS poikalupaus

29.9
kadja123/25/2./HYS
muhvi/29/5./SeKS tyttölupaus

30.9
Carioca/29/3./JS
sunniee/25/3./TAYS
SuSette82/31/3./TAYS poikalupaus

2.10
Armis/33/3./PHKS

4.10
iita_82/2./KYS

5.10
Marjavatta75/39/2./TYKS


Menetyksen kohdanneet :hug:
SaaraN
SalVe
Santrana
Maikkukoo
Emotar
h3n3
äitii88
nelHM
Tyydeli
Kalpeakuu
must.ikka89
Riekonmarja
piretti
Nenna81
seetri
pauliinali
norpu
Tuzzi
pahki
Elea85

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Otan tämän kuun tästä "haltuuni" päivitysten suhteen. Jos ei meinaa tapahtua mitään, niin potkikaa, saatan hyvinkin unohtaa aloittaneeni kesäkuun pinon ;).

Joku kyseli matkarattaista joihin saa kaukalon kiinni. Meillä on tällä hetkellä yhdistelmävaunut, tuplarattaat ja Gracon matkikset+kaukalo jotka on ovat olleet kyllä tosi näppärät. Eli kaupassa vaavi vaan kaukalossa autosta ulos ja matkiksiin kiinni ja hyvin mennään jos toinen on mukana työntämässä ostoskärryjä.

Nyt on ollut vähän helpompaa tuon tukalan olon kanssa. Yhdessä vaiheessa oli olo kuin viikkoja olisi ollut 38 mutta ilmeisesti vauva oli niin kummallisessa asennossa. Vähän tuossa olen myynyt noita esikoiselta pieneksi jääneitä vaatteita, osan sai onneksi jättää kun kaikki ei ole niitä tyttöhepeneitä. Varsinkin ihan vauvavaatteeet olivat hyvinkin neutraaleja. Mitä isommaksi vaatteet käyvät, sitä enemmän ne näköjään "leimautuvat" jomman kumman sukupuolen vaatteiksi :).

RauRau ja pikku-ukko 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
RauRaulle kiitos uudesta pinosta ja Keltakukalle kiitos edellisen hoidosta :)

Onkos muilla nimiasiat kovasti jo pohdinnassa? Meillä taitaa olla pohdinta melko loppusuoralla kun nimi on jo valmiina. Esikoisestakin se oli tiedossa ennen syntymää, onneksi oli nimensä oloinen ja näköinen tyyppi :) Uusi on sopiva veljesparin toiselle osapuolelle kuitenkaan liikaa esikoista jäljittelemättä. Päästiin oikeastaan melko helpolla kun tyttöjen nimiä ei oltu edes pohdittu, liekö ollut joku intuitio mukana :D

Nimenantoa juhlimme jälleen nimiäisillä, olivat viimeksikin todella lämminhenkinen ja meidän perheen näköinen juhla. Kummeja meille ei tule kun se ei tunnu omalta jutulta, esikoisellekaan emme niitä halunneet. Pohdin tässä vain, säästänkö esikoisen hienon puvun perheen nimenantoasuksi vai kaverille itselleen muistoksi ja hankin tulokkaalle oman. Tosin eivät nuo pojat taida niin paljon tekstiiliperinnöistä välittää, joten kaipa siitä tulee meidän poikien virallinen nimiäisasu :) Lakerikenkiä myöten!

-Napsi 23+4-
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Kiitokset uudesta pinosta! :)

Hui kun tämä kesä vie minut täältä kokonaan pois. Ennen sentään kävin lukemassa mut nyt tuntuu ettei ehdi. Meillä täällä arki etsii uomiaan kaikenlaisten tapahtumien jälkeen ja myös parisuhde on vähän raiteiltaan ja vaatii nyt meidän erikoishuomiota.

Alotetaans kasvavasta vauvasta. Oli taas ultra. Pää on edelleen alakäyrien alapuolella mut kasvua oli tapahtunut. Nyt ollaan tavanomaisessa neuvolaseurannassa, tosin pelkopolia suositeltiin kovasti ja ilmeisesti loppuraskaudessa varmistetaan ultralla asento. Pieni pää ja pylly on kuulemma käsikopelolla vaikea erottaa. Uskon kuitenkin, et itse tiedän miten siellä masussa ollaan ja mihin potkitaan. :) Kyllä tämä syynäys on sen saanut aikaan, et pelottaa mitä synnytyksen jälkeen selviää vai selviääkö mitään. Meidän tyttö :heart:

Matkarattaista oli puhetta. Meiltä löytyy sisarusrattaat. Nyt ostettiin myös Britaxin rattaat joihin saa sekä kantokopan että kaukalon kiinni. Vauva nukkuu niissä päikkäreitä ja otan sit ne mukaan jos kuljen kaksin vauvan kanssa. On muuten mielettömän kätevät. On nyt käytössä jos yhden lapsen kans liikenteessä. Hyvä ostos, hyvä me.

Tänään tilataan kerrossänky niin saa olevat lapset totutella niin jospa syksyllä sitten irtoaisi pinnis tulevalle tytölle. =)

Nimiasiat on mulla pakkomielteisesti mielessä. Musta tuntuu sille, et jos vauvalle tapahtuu synnytyksessä/sen jälkeen jotain niin haluan nimen olevan valmiina. Mutta ei, ei oo tietoa nimestä eikä miehellä tunnu olevan asian kanssa yhtä kiirus ku mulla.

Raskaus voisi sujua huonomminkin. Issias vaivaa kuten edellisissäkin raskauksissa mut voisi olla pahempikin. Iltaisin en pääse sohvalta ylös mut päivät nyt menee vielä ainakin jotenkin. Vauva liikkuu ja pyörii vielä miten sattuu. On sillä voimaa vaikka pieni pää onkin. Musta tuntuu, että en malta odottaa syksyä mut toisaalta tuntuu, että se tulee liian äkkiä. :D

Voikaa paksusti kaikki!

Tine ja Enni 27+1
 
RauRau suuret kiitokset kesäkuun vetovastuusta!

Nimiasiasta meillä on kyllä neuvoteltu, mutta ei olla vielä keksitty THE nimeä. Kuningasideaa odotellessa. Esikoisesta keksittiin joskus raskauden loppupuolella ja se tuntuikin ihan hänen nimeltään sitten syntymän jälkeen. Eli vielä tässä ehtii.

Tine tsemppiä parisuhteen ongelmiin! Ja voimia myöskin tuon ”arvailun” kestämiseen. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saatte lopulta hyviä uutisia, kun tyttö putkahtaa maailmaan.

Samalla tavalla kuin Tine olen pohtinut tuota syksyä, että kyllä se tulee hirmu nopeasti. Jotenkin mennyt tämä raskaus tähän asti tosi nopeasti. Lopussa varmaan olen taas eri mieltä :D

Neuvolassa tuli tänään pyörähdettyä. Paino oli laskenut takaisin normaaleihin lukemiin eli mässäilemättömyys kannattaa. No, tänään otin vähän takaisin, mutta palaan takaisin ruotuun huomenna. Hb oli edelleen 122 eli ihan ok ja sokerirasituksessa ei tullut mitään ilmi. Kaikin puolin homma siis kunnossa. Lääkärineuvola vieläpä, mutta eipä siitä kyllä mitään kostunut, kun lääkäri oli joku nuori, vastavalmistunut, venäjään hivenen taittava. Mutta tulipahan käytyä. Juhannuksen jälkeen taas neuvolaan.

Keltakukka 27+2
 
Kiitos uudesta ketjusta!

Pikaisesti: vuotaako kenenkään muun nenästä verta? Joka raskaudessa nenän limakalvot ollu herkät ja niistäessä tulee verta. Mut nyt yhtäkkiä alkaa vuotamaan itsestään.

Rauta on auttanut pahimpaan väsymykseen. Mutta kesätyötä nyt takana 2 päivää. Erittäin fyysisesti rankkaa. Joka paikkaa kolottaa :-(

SuSette82 ja poks 23
 
Kiitos uudesta ketjusta! Ihanaa, kun on jo kesäkuu :)

SuSette82, Mulla on ollut jo muutaman kuukauden tuota nenäverenvuotoa. Välillä saattaa parikin kertaa päivässä vuodella ja hyvin herkästi alkaa. Onneksi ei sentään mitään hirmu määriä tule ja tyrehtyykin melko nopeaan.

Tinelläkin on ollut iskiasvaivaa. Mulla alkoi viikonloppuna vasen jalka puutua ja välillä meinaa pettää alta. En tiedä onko se iskias, välilevy vai lantion löystymisestä johtuvaa. Kurjaa kumminkin.

Meillä on nimi valmiina, on ollut jo aika pitkään. Toivotaan, että tyyppi on nimensä näköinen :)

Syyskuu14 24+5
 
Kiitos uudesta ketjusta :)

Pitänee vielä pohtia tuota vaunuasiaa, alan kallistua sille kannalle että me ostetaan ne matkarattaat joihin kaukalon saa liitettyä, yhdistelmien lisäksi.

Nenäverenvuotoa on ollut minullakin mutta onneksi vain niistämisen yhteydessä. Kipuja on jos jonkinlaisia, mutta ei mitään kovin pahaa. Ummetuskin on pysynyt kurissa kun muistan illalla laittaa pari luumua veteen likoamaan, jotka aamulla kulautan sitten alas :)
 
Ei meinaa tämä puhelimella kirjoittaminen onnistua, kun viestit lähtee omia aikojaan...

Se piti vielä lisätä että itsellä on nyt menossa jotenkin sellainen seesteinen aika tässä raskaudessa. Olen tosi onnellisella mielellä vaikka muuten elämään liittyy nyt kaikenlaista stressiä ja huolta, myös surua. Mutta jotenkin on sellainen luottavainen olo tulevaisuuden suhteen, ja haluaisin jo kovasti saada kaiken kotona valmiiksi niin, että pääsisin oikeasti odottamaan ja miettimään vauvaa, sillä sellaiseen ei ole ollut oikein aikaa. Viime yönä näin niin ihme unen, että olin ihan järkyttynyt sen jälkeen :D Unessa raskaus alkoi jotenkin ahdistaa ja mietin, että en halua olla enää raskaana, eikö ne vois ottaa sitä vauvaa jo pois? Ja kun fiilikset on tällä hetkellä oikeasti ihan toisenlaiset niin mistähän tuo sitten kumpusi...

Ja nimestä sen verran, että se on jo melkein mietitty, vähän vielä pohdituttaa ja lopullisen päätöksen teemmekin varmaan vasta vauvelin synnyttyä.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Kiitos RauRau uutukaisesta pinosta!

Meillä on nyt YO-juhlat takana! Ja rouva on järkyttävän väsyny! Juhlat vei kaikki voimat ja ajan kk ennen ja nyt jälkeen päin ois vielä vaikka mitä tehtävää ja rästitöitä, mutta ku ei taho jaksaa! Maanantainaki nukahin istualleen kesken lounaan..

Hankintoja ei tartte tehä, mutta teinpä siltiki eli ostin Stokken Mini Sleepin sängyn, saavat sitte lapset omille lapsilleen sen eteenpäin. Muutaman mekon oon ostanu ku nuo Kappahlin Newbien mekot on niin sulosia ettei niitä voi jättää henkariin. Ainut mitä oikeasti tarvitaan on turvakaukalo,joka sano sopparin irti ihan viime käyttöhetkillä ed. kans. Isofix löytyy joten täytyy katella jos löytys siihen sopiva kaukaloki. Meillä on hyväkuntoset Emmaljungan jokku Sport yhdistelmät isolla kovalla kopalla ja sitte Phil&Tedsin sisaruskiesit ja ku vaatteita löytyy viideltä lapselta jääneitä niin eipä tarvi muuta...jos ei hulluus iske, ja eihän se..

Yks nimiehdotus on mietittynä, on aika vanhanaikainen ukkokullan mielestä mutta muutakaan ei olla vielä mietitty. Kummit on hukkateillä kuudennen kans se ei oo enää niin helppoa..ristiäiset meillä sitte pidetään ku vauva on noin kk:n vanha.

Mites Crispyllä meni rak.uä?

Oma "kela"nla oli tänään..
Hb tietty laskenu niin taas että sais rautaa alkaa popsimaan...painoa tullu liikaa! Tähän mennessä JO 8kg ja yhtään ei ois saanu tulla..RR oli jotain 130/68.. Turvotus ++++ Mimmi leikkii futaria eli seistä töllöttää masussa ja kuvittelee virtsarakkoani palloksi, ei löytyny pussukoita haaruksista vieläkään.
Esitin ihmetykseni sokeriarvoistani ku onkelma on se että paastoarvo tahtoo olla liian korkea ja sitte taas 1h arvo ei nouse millään, saattaa olla vaan 4,5... tein testin ja vedin lounaalla kunnon hiilaripompsin (jälkkäriksi pari siivua tiikerikakkua ja omia cookieseja) ja en saanu arvoa nousemaan ku 6,1:een...outoa...noh joka tapauksessa päätettiin sitte laittaa lähete äippäpolille jos osaisivat tehä asialle jotaki. EN HALUA ENÄÄ YLI 4,5 KG VAUVAA (edellinenhän oli iso)!! Se tietty alkaa pelottamaan ku ei tuolta rööristä taho noin isoa mahtua..

Vaivoja on paaaljon jo! Mutta mitä muuta sitä voisi olettaakaan ku ylipainonen äidiksi jo vanha ihminen on raskaana!? Rannekanavat vihottelee jo aika lailla, pelottaa se ed.raskauden kamalat hermosäryt, toiv eivät tuu tällä kertaa...pahalta tosin näyttää...
turvotusta on kamalasti, en toivo kovin helteistä kesää.. supistaa ja kramppaa masua.. issias ja nivelreuma muistuttaa olemassa olostaan..peräpukamiaki taitaa tulla ja yks suonikohjuki havaittu! Joten siis hehkeää keskiraskautta mennään...huh mitä tää onkaan kk parin päästä!?

Huomenna lähetään ukkokullan kans KAHDEN Barcelonaan loppuviikoksi...aah!

Aurinkoista loppuviikkoa!

C ja Pikku-Mimmi poksuu huomenna rv24
 
Kiitokset uudesta ketjusta!

Tänne kotiutui eilen äitiyspakkaus! Kovasti tykkäsin, siksipä tuon otinkin, kun minun silmääni miellytti. Lajittelin sitten ostetut ja pakkauksen vaatteet koon mukaan, 50 ja 56 cm vaatteita olen itse ostanut ja varmaan riittää nuo, mitä on nyt. Saahan niitä lisää sitten jos ei riitä. Ja kyllähän niitä vaatelahjoja kertyy, kunhan vauva syntyy!

Muita hankintoja Odottelen lähiviikkoina saapuvaksi vaunuja ja kaukaloa, jotka tilasin joskus viikkoja sitten... Muuta en sitten koe tarvitsevani. Sänky on varastossa jäänyt edellisiltä ja mitäpä muuta sitä sitten tarvitsee, kuin "viime hetken" ostokset eli vaipat yms.

Vaivoista Itsellä lähinnä selkä kipeytyy nopeasti, ja turvotukset iskee. Verenpaineet alhaalla joten huimaa. Itsekään en toivo hellekesää, kunhan olisi suht mukavat kelit ulkoilla isompien lasten kanssa. Toisaalta meillä on ilmalämpöpumppu, joten sitten kun 15.7 jään lomille, ei keleillä niin väliä :D Jäädytän kämpän vaikka jääkylmäksi! Mä en kyl muutenkaan ole mikään helteiden ystävä, kun hikoan niin herkästi ja RR aina vähän matala -> reagoi herkästi helteisiin laskemalla liian alas.

Nimet olisi valmiina. Molemmilla etunimi olisi ihan "oma" ja toinen nimi suvusta. Poikaolo, mutta tyttöä voisin toivoa ihan siksi, että olisi niin hyvä nimi valmiina. Saisi toiseksi nimeksi mun mummoni nimen, joka mulle hyvin rakas! Ihan harmittaa, kun en tuon tytön kohdalla sitä nimeä keksinyt!

Hui! mulle tuli just sähköposti, että vaunut on postissa :D

Mites muilla nyt töissä jaksaminen? Sain viimeisetkin työvuorolistat ja ihan tyytyväinen olen! Meillä tosi raskas kerros ja kroppa alkoi tosissaan väsyä, sinnikkäästi vain en halunnut saikulle, meillä tosi huono sijaistilanne tänä kesänä. Nyt teen kuitenkin siis juhannukseen asti yövuoroja ( =kevyttä kesäpuuhastelua :D), sitten muutaman vuoron omassa kerroksessa. Heinäkuu menee vaihdellen yötä ja päivävuoroa kuntoutusyksikössä, jossa täysin omatoimisia asukkaita. Eli pomo on todella keventänyt mun työtaakkaa! Viimeinen työvuoro 12.7. Tuntuu hurjalta jäädä pois, kun monta vuotta ollut siellä ja kovin rakkaaksi paikka on mulle tullut.

25+1
 
Kelan todistus neuvolasta haettuna sekä kasa muita lippusia ja lappusia. Rautakuuri pitäisi aloittaa, hemppa oli 110. Ei onneksi valittanut lisineestä painosta, totesi vaan että painoa tullut nyt enemmän (viissiin 560g/vko). Täytyis oikeesti hillitä nyt herkkujen syömistä, siitä se on kiinni, mutta ne on NIIIIIIIN hyviä! Sokerirasitukseen pitäisi aika varata.

Meillä ehkä pojalle 2. ja 3. nimi valmiina. Haluan vanhemman toisen nimen antaa lapselle, joten kun nyt poika taas tulee, niin onneks on eri isä ;) Saa nyt annettua miehen toisen nimen pojalle kolmanneksi. Ekaksi nimeksi on vissiin neljä vaihtoehtoa. Esikoisella on niin, että eka on "ihan oma" nimi ja kaksi muuta suvusta, samoin tulee tällekin.

Kummiasiaakin olen jo vähän päässäni pyöritellyt, melko vaikeaa se on. Yksi kummi on jo varma, muut täytyy punnita vielä tarkkaan. On yksi pariskunta, jota ilman me ei miehen kanssa ois tavattu ja kun siitä pariskunnasta nainen on jo esikon kummi, niin nyt pyydetään sitten miestä tälle kummiksi.

Lähdetään huomenna pojan kanssa kahdestaan viikoksi reissuun. Käydään minun siskon luona, sekä pojan kaikkien kummien. Ihanaa kun on kesä ja loma!

Vuuti, 24+3
 
Fyi
Huomenia!

Mekin haettiin äitiyspakkaus ja tosi tyytyväisiä ollaan. Vaatteita tuntuu olevan tosi runsaasti. Pakkaus+lahjaksi saadut riittävät kyllä hyvin alkuun, enkä ole kokenut ainakaan vielä tarvetta ostella lisää... Eniten päänvaivaa aiheuttaa vaunut - täytyy mennä katselemaan vaihtoehtoja ja kokeilemaan mitkä tuntuvat miellyttäviltä. Aluksi ajattelin, että käytetyt, mutta nyt houkuttaisi uudet. Jos nimittäin tulisi vielä toinenkin lapsi joskus, niin voisi mennä samoilla. :LOL: Kaikki muut pakolliset alkavatkin olla haalittua (käytettynä tuttavilta).

Etunimi on ollut valmiina jo vuosia, joten tuskin sitä lähdetään muuttamaan. :)

Työpäiviä jäljellä enää 10, sitten alkaa kesäloma ja siitä mammaloma. Oon kyllä niin valmis lomalle, ettei tosikaan! :)

Kiitos uudesta ketjusta!

Fyi 26+6
 
Nimi on meilläkin valmiina, ensimmäinen on omansa ja toinen mun jo kuolleen vaarin toinen nimi. Oman hankaluutensa nimen mietintään toi se, että emme halunneet mitään kristillistä nimeä. Olemme pakanoita molemmat ja vauvalle tulee nimeämisjuhla kuten esikoisellekin. Onneksi se ei ole ollut ongelma, vaikka tiedänkin että jotkut toivoivat lapsillemme ristiäisiä.

Eilen oltiin esikoisen kanssa puistossa ja neiti vajaa 2v lopuksi lähti säntäilemään sinne tänne, sai tosissaan juosta perässä. Yleensä ei mulle tässä vaiheessa vielä tule juurikaan rasituksessa supistuksia mutta kyllä nyt rupesi kiristelemään :D. Arvelin myös että illalla on kovia pakara-ja häpyluuliitoskipuja mutta ei ollutkaan. En tiedä olisiko vauva kääntynyt pää alaspäin kun liikkeet tuntuvat ylhäällä ja alhaalla, eikä ole niin tukala olo.

Maanantaina olisi sokerirasitus, aikaistin sitä kun eka varasin juhannuksen jälkeen. Tiistaina sitten neuvola, jossa näkee jatkuuko herkkulakko vai saako höllätä otetta ;).

Mukavaa viikonloppua kaikille.

RauRau ja pikku-ukko 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Kiitos uudesta ketjusta! :)

Mulla kävi vaunujen hankinnan kanssa niin, että tulin huijatuksi. :( On niin hyvät aiemmat kokemukset pienemmistä nettihankinnoista yksityisiltä ihmisiltä, etten osannut pitää varaani. Jätin ostoilmoituksen toriin ja tyyppi otti yhteyttä. Sain sähköpostitse kuvia ja juteltiin muutaman kerran puhelimessa, minkä jälkeen maksoin tilille ja jäin odottelemaan postipakettia. Sijaitsi sen verran kaukana kotoa, etten lähtenyt siksi paikan päälle. No, pakettia ei kuulunut, yhteyttä ei enää saanut ja googlaamalla löysin tietoa, että sama huijari on huijannut kait kymmeniä tuhansia euroja ja mahdollisesti ollut vankilassakin tuomiota kärsimässä. Nyt vapaalla jalalla ja kova ammattilainen! Ilmeisesti sama kuin mistä näissä puhutaan:
Nettikauppa huijaus tori.fi - Puutalobaby | Lily.fi
Aihe vapaa - Vauva

Onneksi oma talous ei tuohon kaatunut, mutta haluan varoittaa muita. Itse opin, että isommissa ostoksissa paikan päälle ja rahat käteen myyjälle samalla, kun saa tuotteen. Tein eilen rikosilmoituksen, mutta tuskin tulen rahoja enää näkemään. :/ Tuleepahan samalle huijarille pinoon yksi uusi rikosilmoitus. Ehkä ilmoitukset yhdessä johtavat siihen, että tyypin bisnes estyy taas vähäksi aikaa jatkossa, mikäli saa uudestaan kakkua. Nainen siis väitti olevansa perheellinen ja Kouvolasta (yleensä ilmeisesti kertoo tuon Kouvolan, mikä onkin ainoita asioita totta koko jutussa). Suosittelen varomaan, jos tuon tyyppinen vastaa esim. jättämäänne ostoilmoitukseen.

Muuten etenee ihan mukavasti. Eilen oli neuvolalääkäri. Kohdunsuu tiukasti kiinni ja pituutta 3,5cm, kuulema enemmän kuin yleensä. Saattaa avautumisvaihe olla vähän takkuisampi, toisaalta pysyypä hyvin kyydissä pikkuinen, vaikka on harjoitussupistuksia jo ollut. Pakko kertoa vielä, että lääkäri oli omintakeisen suorasukainen tyyppi, joka laukoi mm. seuraavia viisauksia: "Ai olet tuonikäinen, minä olen ollut neuvolalääkärinä yli 20 vuotta, siis ennen kuin sinä olit täysi-ikäinen." (ja mulla siis ikää pian 35, etten ole ihan nuorimmasta päästä synnyttäjiä kuitenkaan...) "Jos tulee epämiellyttäviä tuntemuksia, niitä aiheuttavia liikkeitä voi välttää. Terveen järjen käyttö on sallittua." Ei näissä sanoissa sinänsä niin ihmeellistä, mutta kun tyyppi katsoi nenänvarttaan pitkin jotenkin ylimielisen oloisena, tuli mieleen että jos olisin vähänkin herkempi tyyppi, saattaisi ottaa itseeni. Nyt vain ajattelin, että onpa vuorovaikutustaidoiltaan harvinaisen kömpelö lääkäritäti!

Ilokarpalo ja Pipana 27+2
 
Ilokarpalo, todella inhottava juttu käyny sulle vaunuostosten kans :|

Mä oon ite aika arka nettikirppistelijä ja alkuun mietittiinki niitä rattaita Torista, mut mä en jotenki uskalla luottaa. Joko myyjään tai siihen, et tavara ois siinä kunnossa, mitä uskotellaan sen olevan. Näin ollen siis tein vaunutilauksen perjantaina ja niiden pitäis tulla jo tällä viikolla eli aika nopeeta toimintaa! :)

Matkikset meiltä löytyyki ja niihin passeli turvakaukalo (Graconit), joten niillä on just kauppareissut tms. helppo hoitaa.

Nimiasia on vielä vähän hakusessa... Tytölle olis nimi melko varmaan valmiina, mut se pojan etunimi. Itse noudatan myös sitä perinnettä, et yks nimistä tulee vanhemmalta. Hauskaa on se, et jos nyt tulis poika, ni sille tulis sama nimi kuin kuopuksella on, vaikka niillä on eri isät (melko yleinen on tämä kyseinen toinen nimi). Tytölle nyt luonnollisesti tulis yks sama nimi, joka on minulta. Kolme nimeä on edellisillä, joten samalla linjalla tulevan kanssaki mennään.

Mulla oli viime maanantaina neuvola ja siellä kaikki oli hyvin. Tosin hb oli laskenu 102 eli raudan alotin samalle iltaa. Käsikopelolla ja sydänäänien perusteella vauva majaili poikittain niin ku iteki oletin hänen olevan liikkeiden perusteella. Ilmankos on olluki niin helppoa :whistle: Keskiviikkona oli se kontrolliultra istukan sijainnin takia ja edelleen se oli liian lähellä kohdunsuuta, joten vielä joudun heinäkuun lopulla kontrolliultraan. Jos ei tarpeeksi siirry siihen mennessä ni sit harkitaan sektioo suoraan tai riskipelillä alatiesynnytys, joka voi johtaa suuren verenvuodon takia hätäsektioon. Saas nähä :| Torstaina oli sokerirasitus ja mahtavat helteet just päällä, joten olo oli ihan kauhee, ku ei saanu juoda ja siihen paastoon piti vetää se sokerilitku. Sitä heikotusta ja huonoa oloa kesti koko sen loppu päivän! Onneksi kuiteski rasituksen arvot oli kunnossa :)

Rautaa ku aloin maanantaina syömään, ni keskiviikkona iski aamupäivästä hirveet vatsakrampit ja niistä kärsin koko sen päivän. Iltaa kohti alko helpottaa, mut noista krampeista johtuen alkokin semmonen kestosupistus, mikä kesti iltaan asti. Onneks ei kipee, mut kohtu oli koko ajan ihan kova ja pinkee ja tokihan se vaikeutti liikkumista ja olemista. Sama toistu torstaina + siihen se kauhee heikotus siitä rasituksesta. Perjantaina myös aamupäivästä alko vatsakrampit ja sillon epäilin sen johtuvan siitä, että illalla oon ottanu sen raudan ohjeen mukaisesti tyhjään vatsaan. No jätin perjantaina raudan ottamatta ja kas vain, lauantaina ei mitään tunnetta ja pystyin touhuilee kukkapenkissä ja käymään lenkilläki, helteestä huolimatta! Lauantaina sit otin sen rautalääkkeen iltapalan jälkeen ja se passas mulle paljon paremmin eli nyt otan illalla iltapalan yhteydessä/jälkeen. Maha toimii erittäin hyvin :)D) eikä vatsakramppeja oo tullu!

Tiistaina oli hirvee mylläys mahassa ja maha aaltoili ku isoki myrsky ois ollu päällä! No keskiviikkona ultrassa selvis, et vauva on pää alaspäin, joten liekö edellisiltana kääntyny. Ja kyllä olossakin huomas heti sen eron! Nyt tuntuu, et maha on niin täynnä vauvaa, ku peppu pönöttää tossa ylhäällä ja pää mujeltaa tuolla alhaalla. Kumartelu on itellä vaikeutunu ja liikkuminen alkaa muistuttaa enemmän sitä vaappumista ja nyt on olo, että ois raskaana :D Poikittain ku vauva majaili ni mahaa en edes ajatellu ja nyt viikossa on ihan älytön muutos tullu ja silminnähdenkin näyttää, että se on noussu!. Saas nähä mitä neuvolassa seuraavalla kerralla tuumataan mitan kans, ku viimeeks se oli 22cm ja keskikäyrän alapuolella mentiin ja nyt ku vauva on kääntyny ni venyttää kohtua joka suuntaan ni liekö sf-mitta humpsahtaa kerralla ja paljon!
 
Ilokarpalo, no on sulla käynyt tuuri niin lääkärin kuin vaunukauppojen kanssa! Kamalaa, tasapuolisesti kumpikin. Itse olen kerran tullut huijatuksi mutta silloin kyseessä oli vain muutaman kympin vaatekappale. Periaatteesta tein kuitenkin kettuuntuneena rikosilmoituksen mutta rahoja en koskaan saanut takaisin.

Onko muiden masuissa välillä hiljaisempia päiviä? Meinaan välillä pimahtaa tämän tenavan kanssa jos en tasaisin väliajoin saa varmistusta potkujen muodossa. Etenkin aamupotku ja iltapotku ovat erittäin tärkeitä, ilman eivät päivä ala tai ilta lopu. Tänään jäi aamupotku välistä ja heti kaivoin dopplerin esiin. Tosin en sitä pysty itse tuossa tilassa käyttämään käsien tärinän takia joten mies sieltä löysi vahvat sydämentykytykset. Phuh. Hulluksi tässä tulee ennen syyskuuta.

Perjantaina olisi tarjolla sokerirasitusta ja toivon sen menevän yhtä kivuttomasti kuin viimeksi. Otan sen äidin omana relaushetkenä hyvän kirjan kera :)

-Napsi 24+3-
 
No hui, ompa kurjaa tuollaisen uhriksi Ilokarpalo! Sääli niitä sen lapsia kun tuollainen äiti :/. Tuohan onkin justiin niin kurjaa kun aina pitäisi sillä postiennakolla koittaa ostaa. Saisivat edes kuriin tuollaiset jästipäät mutta aina tulee uusia kun yhdestä päästään!

Tänään olin sokerirasituksessa, ja täytyy sanoa että oli kyllä paljon häjympää se litku tällä kertaa mitä esikoisesta. No ei nyt aivan pahoinvointia tullut, mutta ei kyllä ollut kaukanakaan. Huomenna olisi neuvola missä kuulee tulokset. Vähän kyllä jännittää kuinka käy...


RauRau ja pikku-ukko 26+5
 
Me ollaan kyllä kuulkaas niin hiljasta porukkaa, että oksat pois :D Mutta yritetään me vähätkin nyt käydä täällä loppuun asti, niin on edes jonkin sortin vertaistuki olemassa. Eiks vaan? :)

Titiu puheli tuosta poikittain olemisesta ja mä luulen, että täällä ollaan kans poikittain. Tuumailin tossa oikein, että ei oo närästänytkään moooooneen päivään, mikä oli esikoista odottaessa ihan ennenkuulumatonta. Eilen kun tunnunstelin kädellä mahaa niin tuli sellasia potkuja, että olisin hyvin voinut napata jalasta kiinni. Se oli sillä tavalla pelottavan kiinnostavaa. Esikosta oli istukka edessä vaimentamassa, joten tällaista en silloin kokenut. Mutta nyt siis potkut tuli tuonne vasemmalle melko alas vatsaa eli pää on kaiketi jossain tuolla oikealla puolen vatsaa.

Jokos me ruvetaan keskustelemaan imettämisestä? :D Luin tuossa kesäkuisten ketjua ja siellä oli niin paljon imetyskeskusteluja, että tuli omat imetysvaikeudet mieleen. Esikoinen tuli siis sektiolla, jonka jälkeen meni suoraan teholle. Teholla hän sai heti maitoa pullosta ja oppikin syömään onneksi siitä tosi hyvin. Muistaakseni kolmantena päivänä aloin sairaalassa pumpata ja neljäntenä päivänä taisi jotain jo tullakin. Tuolloin poika pääsi samaan aikaan lastenosastolle ja sain ekaa kertaa kokeilla imetystä. Eihän siitä mitään tullut, mutta lastenhoitaja toi kirjaimellisesti heti mulle rintakumin ja siitä poika alkoikin heti imeä. Lastenosastolla sanottiin, että 10 minuuttia per tissi ja sitten pullosta loput, kun kolmen tunnin välein piti syöttää. Syöttöpunnituksia tehdessä kävi nopeasti ilmi, että siitä imetyksestä ei painoa tullut käytännössä yhtään eli mitään ei saanut syötyä. No sitten kuudentena päivänä päästiin vihdoin samalle osastolle ja siellä olikin ihan eri meininki. Imetä, imetä, imetä, imetä. Apua kyllä tarjottiin (TYKS) ja oikeastaan ihan kiva niin, mutta kun kaikki neuvoi eri tavalla. Yksi varsin sympaattinen kätilö istui vieressäni tunnin ajan joskus kello kolmen aikaa yöllä, mutta ei siitä kyllä mitään käytännön hyötyä ollut :D Kotona jatkettiin kuten sairaalassa eli ensin tissejä ja sitten korviketta päälle. Ja näin se meni aina 6 kuukauden ikään asti, kunnes maitoa ei enää tullut. Kotona, kun aikaa oli, niin imetin aina noin 1,5 tuntia kerrallaan ja silti meni vielä hurjasti korviketta päälle. Nyt tuntuu siltä, että en jaksaisi lähteä tuohon imetysmaratooniin enää. Yöunet jäi minulla väliin, kun 3-4 kertaa herättiin syömään 1,5 tuntia kerrallaan. Siinä se yö oikeastaan menikin. Katselin yleensä yön aikana leffan tai pari. Nyt haluaisin tällä kertaa jonkun selkeyden tähän, että esim. max. 30 minuuttia tissiä ja loput korviketta tai sitten mieluummin pelkkää tissiä tai korviketta. Tuntuu vaan niin hyödyttömältä olla imettävänä 1,5 tuntia, jos siitä ei ole mitään hyötyä!

Huh, tulipa yllättävä avautuminen.

Keltakukka, joka on ihan sekaisin päivistä, mutta oiskohan jo jotain 28+1?
 
Viimeksi muokattu:
Ilokarpalo, olipa inhottava kokemus noitten vaunujen kanssa! Me ollaan katottu torista myös vaunuja, mut meidän "hintahaarukka" on niin pieni, et uskoisin huijareitten kokeilevan vähän isompaa summaa kuin esim. 20e. Ei siis olla ostettu mitään, mutta vaunuja tarvitsisi vain pihavaunuiksi/päikkärivaunuiksi, niin eipä niitten tarvitse olla kummosetkaan, ja hankinta siis jostain läheltä, että päästään katsomaan, ettei ole vaunut homeessa. Rattaat hankitaan sitten paremmat, jotka saa autoon helposti, jne. Ehkä uutena siis. Mutta hui kun meni ihan kylmät väreet kun luin tuota juttuasi ja noita linkkejä.

Mulla on huomenna taas äitiyspoli. Ultraavat sitä lapsivettä ja rakenteita taas, nyt ihan vaan kontrolliaika, eli viimeksi oli kaikki hyvin. Olen kuitenkin melkein satavarma, että aloittavat yöinsuliinin :( Mun paastoarvot ei pysy rajan alla, enkä kyllä ole tosin tarpeeksi yrittänyt sitä yösyömistä pitää yllä, mutta jotenkin en usko, et sillä olisi ollut niin suurta vaikutusta. Mä olen vain ollut niin väsynyt, et on tullut nukuttua yli 10h yöunia. Saan varmaan satikutia siellä. No, laitan sitten päivitystä miten siellä polilla meni.

Imetyksestä, eli mulla eka lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla, enkä päässyt imettämään häntä kun vasta kolmantena päivänä synnytyksestä. Ts, maito ei noussut sitten kunnolla ja vauva oli jo tottunut pulloon (vauva oli aivan terve, mutta siellä missä maassa silloin asuin ei sektion jälkeen saanut vauvaa vierelle kun vasta silloin kolmantena päivänä). Kun ensimmäinen lapsi oli vielä kyseessä, olin tosi suruissani sen kanssa, etten pystynyt heti imettämään. No, maito nousi sitten kuudentena päivänä, mutta nännit halkesi ikävästi, vauva nieli aika paljon verta (ja oksensi tietty) ja niin aloin pumppaamaan ensin sitä maitoa ja antamaan pullosta. Imetin mitä pystyin kivulta ja verenvuodolta ja noin 10 päivän jälkeen synnytyksestä pystyin imettämään kokonaan, eli kipu oli poissa ja nännit kunnossa. Imetin tosi pitkään, 1,5v. Lopetin kun maito loppui toisen raskauden edetessä.

Toisen lapsen synnytin alateitse ja maito nousi miltei heti. Kolmantena päivänä vauva painoi jo enemmän kun syntyessään. Itseasiassa maitoa tuli niin hirveästi, että luovutin sitä yli 30 litraa vajaassa kahdessa kuukaudessa... "parhaina" päivinä saalis oli yli litra maitoa ylimääräistä. Tunsin itseni kyllä hieman lehmäksi, haha. Eli vaikka vauva nukkui aamulla hienosti kuuteen asti, minä nousin viideltä lypsylle :D

Tämän kolmannen haluan sektiolla terveyssyistä, toivon, että onnistuu. Sektio tosin varmaan taas hidastaa sitä maidon nousua ja en tiedä mitä tämä ikä tähän sitten vielä tekee päälle. Haluaisin imettää, sillä se on niin helppoa! (Vihasin sitä pullorumbaa, vaikka sitä kesti vain muutaman päivän esikoisen kanssa.) Olen kuitenkin aika rauhallisella mielellä. Kunhan vauva saa ruokaa niin hyvä on.

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Jaa että imetyksestä......ei ole ikävä sitä touhua ei. Koko homma onnistui ainoastaan makuultaan joten voitte kuvitella miten "helppoa" tuolla ominaisuudella oli sapuskoida muualla kuin kotona. Vauvakaan ei oikein tahtonut hanskata hommaansa (aina väärä imuote) joten pitkään mentiin rintakumilla. Syinä älyttömän kipeät nännit ja rintakumin tarjoama apu imuotteeseen, sai pieni jotain irtikin. Tuohon lisään vielä "suihkutissit" eli maitoa lensi joskus yli metrin päähän kun oikein innostuivat herumaan ja luonnollisesti usein melkein tukehduttivat ruokailijan. Kunnes sitten yhtäkkiä huomasin maidon ehtyvän niin suurissa määrin 3kk:n kohdalla, että aloitin epätoivoisen pumppauksen maitomäärän lisäämiseksi, tiheän imettämisen ohella. Join litrakaupalla kotikaljaa (yök!), imetysteetä ja vettä jotta koko touhu ei loppuisi ennen aikojaan, mutta pakko oli luovuttaa 4,5kk:n kohdalla. Maitoa ei tullut enää tippaakaan.

Mitähän tuohon nyt voi sanoa. Kauheasti mä yritin mutta tulos oli melkoinen pannukakku. Nokitan vielä vauvalla, jota koko touhu ei oikeastaan voinut vähempää kiinnostaa ja eipä sitä tissiä voi pakolla tyrkyttää.

Oli suunnattoman huojentava hetki tajuta, että kaveri kasvaa ihan hyvin pullomaidollakin. Siis sellaisella, mitä en ole pumpannut ja pakastanut vaan ihan kantanut kaupasta kotiin. Pullonpyörityskään ei ollut mikään suuri taakka kun pulloja oli tarpeeksi ja mikrosteriloija korvasi kattilassa keittelyn.

Tällä kierroksella aion kyllä kokeilla onko musta uudestaan imettäjäksi, sillä onhan se toki kahden kauppa ja saajan on hyvä olla ottavaisella mielellä mukana. Jos alkaa kuitenkin näyttää siltä, että historia toistaa itseään, en suostu samaan epätoivoiseen säheltämiseen vaan annan tyynen viileästi Nan:ia.

Onpa meillä rohkaisevia tarinoita ensi-imettäjiä ajatellen! %)

-Napsi 24+3-
 
On tämä aikaa. Alakulo jatkuu :-( En tiedä mikä tän aiheuttaa. Muuttuva kroppa ottaa koville (vaikka kolmas raskaus jo onkin ja kuulostaa pinnalliselta). Nää suonikohjut ärsyttää. Itku on herkässä. Toivottavasti joku ymmärtää. Ei tätä helppo ole ääneen sanoa. Kunpa olisi jo syksy ja vauva syntynyt. Nyt tuntuu liikaa siltä etten jaksa :-(

Imetyksestä: mä imetin ekaa lastani 6kk enkä oikein nauttinut. Alussa nännit vuoti verta ja vauvalla oli koliikki. Sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Toivottavasti tämä olotila ei nyt ennakoi taas samaa...
Toista lasta imetin 9kk ja kaikki sujui hyvin. Ei huolinut yhtään pulloa, joten vaihtoehtoja ei oikein ollut :) Kummallekaan ei ole tarvinnut antaa lisämaitoa. Toivon että imetys sujuu nytkin ja pullorumpaa ei tarvitse aloittaa edelleenkään.

Tässäpä tuoreet kuulumiset. Ei niin hyvät, mutta näillä mennään.

SuSette82 ja 23+6 (tai jotain. ...)
 
SuSette, hirveästi tsemppiä alakulon kanssa painimiseen. Itselläkin sitä on ollut viime päivinä ilmassa, ilman konkreettista syytä. Itkuisuutta ja epätoivoista oloa.. Muista, että sinulla on oikeus tuntea noin, ei minusta ole pinnallista jos ulkomuodon muuttuminen ahdistaa. Täytyy vain yrittää ajatella, että se on väliaikaista, kuten myös alakulo varmasti on. Ja että hormonit ne on mitkä temppuilee. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän, mutta yritä silti <3 Olen itse lukenut blogia Too big to be me, siellä eräs Anna on viimeisillään raskaana ja kamppailee juurikin alakuloisuuden ja ulkonäköpaineiden kanssa. Ihana blogi, suosittelen! Ja jos tänne kirjoittaminen helpottaa niin anna tulla vaan, siksihän me täällä pyöritään, että saataisiin vertaistukea samassa tilanteessa olevilta!

Täällä on taas tullut niin paljon asiaa etten varmasti muista kaikkea kommentoida. Tämä puhelimella kirjoittaminen on ärsyttävää, onneksi koti alkaa olla kunnossa ja netinkin pitäisi alkaa pian toimimaan, pääsen taas pöytäkoneelle kirjoittamaan.

Meidän vauveli oli pitkään poikittain mahassa, joskus viime viikolla kääntyi niin, että selkäranka taitaa olla vasten mun mahaa, pää on vasemmalla alhaalla ja pyllyä pusketaan tuosta navan oikealta puolelta ulos :D Ihan muodoton koko maha välillä. Potkut ei nyt juuri tunnu, eikä ihme jos ne suuntautuvat tuonne selän puolelle. Sellaista möyrimistä kyllä on, mutta edelleen poika on aika rauhallinen. Hiljaisia päiviä on täälläkin, pitää vain yrittää olla huolestumatta turhaan.

Ilokarpalo, tosi ikävä juttu sulle on sattunut :( Tuollaisten ihmisten vuoksi ostan ainoastaan postiennakolla, jos se ei myyjälle käy niin kaupat jää sitten tekemättä!

Ihana kun kerrotte omia imetyskokemuksia! Vaikkei ne kaikilla niin positiivisia ole :D Silti, näin ensikertalaisena lukee mielellään muiden ajatuksia ja kokemuksia asiasta kuin asiasta.

Pienen alakulon lisäksi täällä on alaselkä tosi kipeä. Se kipeyty viikonloppuna siivotessa, eikä ole parantunut. Sinällään tällainen kipu on mulle tuttua, selkä oikuttelee aina välillä ja osaan välttää asioita, joista se ei tykkää, mutta tämä on nyt pahinta kipuilua moneen vuoteen. Ajattelin käydä huomenna treeneissä vähän verryttelemässä sitä sillä ihme ja kumma, siitä se tykkää. Ilmeisesti treeneissä jaksan keskittyä oikeaan tekniikkaan ja liikerataan, kotona siivotessa ja touhutessa en... Ensi viikolla,olisi sokerirasitus ja neuvola.

Tsemppiä kaikille olemiseen!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos sympatioista epäonnistuneisiin vaunukauppoihin! Kiitos myös mielenkiintoisista imetyskuvauksista. Tälleen ensikertalaisena ei ehkä tuu niin paljon paineita, jos jo etukäteen tietää, että varsinkin alku voi olla kovinkin takkuista. Itse aion ainakin kokeilla, jos lähtisi toimimaan. Kaveri neuvoi, että kaalinlehdistä on apua kovan rasituksen alaisille nänneille alussa. Ehkä bepanthen-salvaakin saa käyttää?

Vatsa täälläkin kunnolla pullahtanut ja alkanut olla fyysistä rajoitetta sen takia aiempaa enemmän. Tsemppiä kaikkien vaivojen kanssa, ja jos alakulo alkaa vallata, yhteyttä neuvolaan vaan matalalla kynnyksellä. Oon käsittänyt, että raskaana ja synnytyksen jälkeen saa helpommin palveluja kuin muuten.

Ilokarpalo ja Pipana jotain 27+6
 
Tänään 28+0 ! Olen menossa ultraääneen iltapäivällä, jännittää taas. Ei siellä ihmeempää mutta kohdunkaulaa seurataan kun mulle on tehty loop vuosi sitten. Vielä katsovat onkos se tyttö sitten kuitenkaan :)

Suonikohjut. Niistä mä aion puhua, ne on ihan hirveen kipeet ja en oikeasti jaksa töissä enää yhtään. Toisaalta nauttii raskaudesta ja tää on viimeinen sellainen. Voi kun he siellä ymmärätäis ja saisin jäädä sairaslomalle..
 

Yhteistyössä