Syyskuun Söpöliinit 2012 *Kesäkuussa*

kaarja Minäkin mietin yks päivä, että missä kakaa? Onko jutustellut fb:n puolella? Toivottavasti kaikki hyvin :)

Mulla ollu tänään ihan hyvä päivä, ei ole supistellu! Mut selkä hieman kipuilee..yks vaiva kun hieman helpottaa niin toinen tulee :D Mut oon nyt ottanutkin hieman rauhallisemmin..Jos selviäis 3 työpäivästä viikonloppuna niin sitten ois se lääkäri tiistaina ja tietää missä mennään :)

Meillä kyllä kului nuita harsoja Oli monessa asiassa käytössä..ne on niin pehmosia ja ihania vauvalla käyttää :) Esikoisen jäljiltä on niin kuluneita että täytyy ostaa lisää.. lastentarvikeliikkeissä nuo harsot on kyllä aika kalliita :/

Täällä ollut toosi aurinkoinen päivä..hieman otin arskaakin :D Mies menee töistä suoraan omiin harrastuksiinsa joten pitäis jotain puuhaa kehitellä tytön kanssa..tylsää meinaa olla :/

Biba ja tytsky 25+6
 
Kun oli puhetta noista harsoista, niin Jyskissä oli niitä myytävänä iso paketillinen nimellä kangasvaippa ja oli muistaakseni tosi edulliseen hintaan. Itsekin olen harsoja aina paljon vauva-aikana käyttänyt ja on ne kyllä tosi hyviä,:)

Tänään taas särkenyt päätä ja perjantaina neuvolaan kuuntelemaan, että mitä täti mahtaa sanoa.

Billabee 25+0 (poks!)
 
Moi!

Tänään aamulla oli se sokerirasitus, hyi kamala miten inhoon sitä. :snotty: Kädet tosi kipeet nyt, varsinkin tuo toinen msitä ottivat kaks koetta. No huomenna kyselen tulokset sitten.

Äippäpakkaus tuli eilen postissa, aika poikavoittonen paketti ainakin värien suhteen. Mutta poikaahan täällä ootellaan nii käy hyvin. :) Vielä toinen koneellinen nii oisin pessy kaikki vaatteet. Enpä kyllä tiiä mihin mahtuu kun kaikki paikat ja lipasto jo ihan täynnä.

Harsoista sen verran että itekki käytin niitä puklun pyyhkimiseen ja joskus pyllyn kuivaamiseen. Yleensä pelkkänä puklurättinä. Meillä tyttö vielä puklas niin paljon että oli tarpeellisia. :)

Supistelee levosta huolimatta aika helposti, ei tarvii kun vähän jotain pientä tehä tai kävellä niin alkaa supistelemaan. Tosi inhottavaa. :(

Riikka&Niisku 26+2
 
No niin...verenpaine 165/89 ja päähän koskee,itseasiassa sen takia rupesinkin mittaamaan kun koskee. :O Pitää huilata vähän aikaa ja ottaa uuvestaan. Tänään ollu taas pyykin pesua ja lisää vaatteiden ja varusteiden hakua porukoiden luota,joten josko se aiheuttas nyt tämän. Ei kyllä yhtään naurata...turvotusta on ehkä vähän,kutita ei eikä koske ylävatsaan.Ainut tämä jomotus päässä. :headwall:
Onnes on huomenna neuvola!
 
Itse en ole vielä pessyt mitään vaatteita kun odotellut jos se asuntolöytyisi niin ei tarvitsisi niin varoa kun juuri pestyjä vauvanvaatteita. Kesäloma reissun jälkeen kyllä ajattelin ruveta pesemään. Kun sit on jo heinäkuu ja elokuun loppuu menisi muutto jos asunto ensi kuussa löytyy.

Olen täällä miettinyt pitäisikö soittaa neuvolaan vai ei. Tässä parin päivän ajan liikkeet tuntuneet huonommin ja todella paljon vähemmän kuin normaalisti.
Muut itsellä hyvä olo jos eilistä sokerirasitustestiä ei lasketa mikä veti olon huonoksi päivän ajaksi.

25+2
 
Hyviä vointeja syyskuiset! täälläkin jääty saikulle :( Eilen supisteli kovasti ja alaselkä kipeänä.Nyt on uupunu olo ja nivusetki näyttäs vaivaavan.Onneksi anoppi on täällä poikaa hoitamassa niin pystyy lepäilemään.Täytyy neuvolassa käydä tsekkaamassa tilanne.Onneksi on tuo neuvolatädin sijainen paikalla niin saa asiantuntevaa palvelua.
 
Tänään poksahtaa 29+0! eli voi jo puhua, että nyt menossa 30.raskausviikko :heart:

Sen mukana tulikin kaikenlaisia oireita. Heräsin yöllä kahden aikaan ja sen jälkeenn vasta kuudelta sain uudestaan unta. Äsken oli taas pakko nousta ylös kun pitää ehtiä ennen miehen töihin lähtöä hakea matkahuollosta yksi paketti.. tyhmät aukioloajat ma-pe 9-17 eli käytännössä kukaan toimistoajoilla työskentelevä ei ehtisi pakettia koskaan noutaa :( Mut onneksi miehellä joustavat työajat.. Pakko yrittää kyllä päivällä hetkeksi torkahtaa.

Lisäksi, koko yön oli nuita harjoitussuppareita.. ainakin niitä oletan niiden olleen. Tosi monta peräkkäin ja tuntu, että missä asennossa vaan ni yhtäkkiä alkoi masua kiristämään ja muuttui ihan kovaksi. Onneksi ei kuitenkaan olleet kipeitä.

Yöllä kuitenkin nautiskelin pienen liikkumisista ja potkimisista, kun kerta unikaan ei tullut. Huomaa, että öisin kaverilla on eniten touhuja ja harjoitteluja menossa. Mieletön myllääminen! :)

Juli05 ja kaktuspiikki, jaksamisia teille kaikille huolienne kanssa :(

Smurffiina84, minusta aina on ainakin hyvä soitella neuvolaan jos vaan joku huolettaa.. kummasti vähentää omaa stressiä ja ainakin myös neuvolassa ovat tietoisia tilanteesta :) sitä varten ne tädit siellä on, että me joskus hermoheikotkin masujenkasvattajat saadaan kysellä asioista, jutella huolista ja hakea tukea! Kuitenkin itsellänikin on välillä ollut 3-4 päivääkin kumman hiljaiseloa masussa ja ollut tosi huolissani, mutta kuitenkin hakenut lohtua siitä, että liikkeet edes tuntuvat päivittäin, vaikkakaan ei joka päivä yhtä voimakkaina. Yleensä muutaman päivän jälkeen tuleekin taas aktiivisempia kausia, jolloin tulee monoa kylkeen jatkuvasti :D
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Heipsan pitkästä aikaa!

On taas ihme ja kumma jääny kirjottelut vähemmälle. Ei vaan oo muka jaksanu vaikka lukemassa oonki joka päivä käyny. Mut nyt oli pakko tulla sanomaan et mielenkiinnolla oon seurannu ja lukenu kaktuspiikin odotusta! Toivottavasti ei nyt ala hiipii raskausmyrkytys päälle. Voimia kovasti pitkille äitipoli ym. käynneille! Ja toivotaan että saisit vielä nauttia odotusajasta ainakin sinne elokuun puoliväliin.

Smurffiina84 mäkin tossa ehkä kuukausi sitte soittelin suoraan äitipolille ku oli niin hiljasta masussa et mitä pitäis tehdä. Soitella neuvolaan vai sinne. Se sitte kyseli kaikkea ja sano et vauvalla on vielä paljon tilaa liikkua et voi olla kääntyneenä selkään päin jolloin ei liikkeet niin tunnukaan. Kehotti syömään jotain tosi makeeta et jos vauva aktivoituis ja seurailee päivän aikana liikkeitä. Ja neuvolaan käski sit soitella et jos haluun mennä sydänääniä kuunteluttaa. Alkohan ne liikkeet sieltä sit tuntuu päivän aikaan. Tais vaan tosiaan olla sillon selkään päin. Eikä toi ollu sillon eka kerta ku oli viettäny pidemmän aikaa hiljaiseloa. Sen takia soitinki äitiyspolille.

Harsoista olitte puhunu. Mä sain niitä viime raskaudenaikana tosi paljon, onneks, koska äitiyspakkauksen harsot ei olis riittäny mihinkään. Meilläki on ne monenlaisessa käytössä mut suurimmaks osaks pukalailussa. Meillä ainaki on kaikki lapset puklaillu paljon. Saattanu mennä montaki rättiä päivän aikana. Onneks on kaikki vielä tallella ja nyt uudesta pakkauksesta tulee vielä lisää ni on ainaki riittävästi!

Tänne päin ei mitään ihmeitä! Vointi ihan ok! Selkä ja iskias vaivatki oli hetken poissa mut eilen imuroin ni johan tuli taas kipeeks. Toivottavasti nyt vaan tilapäisesti! Sokerit pysyny kurissa, niin ku tähänki asti kotimittauksilla. Kävin äitiyspolillaki sen asian takia ja neki siellä ihmetteli et miten oli sit kaikki arvot koholla jos koko ajan on kotona pysyny hyvinä. Mystistä.. heinäkuussa sinne sitte uudelleen. Tällä hetkellä vauva oli ihan normi kokonen mutta niin kuulemma aina tässä vaiheessa et alkaa kasvaa vasta sitte myöhemmin.

Kaikille jaksamisia kipujen, supistusten, huolien ym. kanssa!

Aksuliina 27+1
 
Kiitos aksuliina! Ite oon toivonu että päästäs edes heinäkuun loppuun,mutta toki mitä pidemmälle sen parempi! Ja mitä pidemmälle mennään sen herkemmin se myrkytys tulee... No sain eilen paineet laskemaan 130/83,mikä on jo ihan ok mulle,tosin hivenen liian korkee vieläkin. Pääsärkykin helpotti yön aikana. Pitää koittaa olla enempi ulkona päivän aikana,vaikkei siellä mitään tekemistä ookkaan ja en kyllä sais mitään tehäkkään,kerta yksi pyykkien levittely nostaa paineet niin korkeelle. Tänään onneksi se neuvola! Ja ens to äippäpoli.

Mulla on kans ollu sellasia päiviä että tyyppi liikkuu vähän tai ei ollenkaan. Kannattaa miettiä ootteko sillon edellisenä päivänä liikkunu enemmän tai ollu muuten touhukas päivä,sillon pikkunen yleensä hiljasempi. Meillä auttaa selälleen olo ja musiikin soittaminen,sillon alkaa paukutus! :D Liikkeet on tosin muuttunu enemmän rauhallisemmiksi ja mylläämiseksi. Kunnon potkujakin tosin satelee vielä!
Kylet ja selkä on tuskilla,varsinkin kylet! Mahaa kiristelee ja nipistää,ihan kun nahka ois hellänä kun ei kärsi koskea ollenkaan tonne alavatsaan.
Maha pojottaa tossa eessä aika pystyssä ja mullakin on nuo "sivuläskit" hävinny,vissiin niin kireellä nahka :LOL: Onnes sain tälläsen ihanan "poikamahan",luulin eka ettei mulla tule näkyviin koko vauvamaha kun tuota omaakin ressua sen verran mutta yllättävän pian se pullahti esiin!

Tänään on ollu oikee hermojenkiristely aamu! Mikään ei tunnu menevän hyvin ja kaikki v*tuttaa! :kieh:
Tuntuu ettei kaapista löydy mitään vaatetta ja mikään ei mahu,ei oo kunnon kenkiä,lenkkareita vaan,itikoita on ulkona liikaa ja liian kuuma auringossa! odotan tooosi innolla niitä heinäkuun helteitä :mad:

Lähen syömään,josko olo sitten helpottus :popcorn:

kaktuspiikki ja tyyppi 27+5
 
Täällä poksuu 26+0 :)

Minulla ois huomenna töihin meno ja vähän jahkailen olenko työkykyinen vai en! Eilen oli hyvä päivä supistusten ja selän suhteen, mutta tänään taas on supistellu jonkin verran. Varsinkin autolla ajo supistelee..maha edelleen hellän tuntunen ja alaselkä on kipee..En tiiä..Jos kävis huomenna kokeilee töissä ja jos tuntuu pahalta niin jään viikonlopuksi saikulle.. Nyt ois neuvolaan puhelintunti, jos soittais ja kyselis neuvoja..

Kaikille muillekin jaksamista olojen kanssa..onhan tää ihanaa aikaa, mutta harmi kun noita vaivoja tuntuu olevan jokaisella..Mutta sekin kuuluu raskauteen ja ihmehän se ois jos tälläinen kasvava ihminen masussa ei aiheuttaisi mitään tuntemuksia :D

Muillakin varmaan vauva hikottelee? Itse oon nyt muutama päivänä tuntenu vauvan hikan..pää ilmeisesti tuolla ihan alhaalla ja alaspäin kun siellä tuntuu tasainen hikottelu :D

Biba ja tysky 26+0
 
Neuvolasta kotiuduttu! Eipä siellä menny kun 20min. Pissa sokerit +,valk.++,hemppa 119,poitsun sykkeet 142-160,oli taas kauhee mönkiminen päällä niin ei pysyny aloillaan :D Verenpaine 135/83,kuulema ok. kohollahan se on.
Kävely on melkosta huohottamista! matkaa peräti 500m ja meikä huohottaa kun vanha ravihevonen!

Mulle sano terkka just tuosta autolla ajosta että ei pitäs yksin ajella enää tässä vaiheessa,varsinkaan pitkiä matkoja. Kun mulla on sinne munuaispolille meno maanantaina ja mies ei pääse mukaan niin huolestuneena terkka kysy en kai yksin sinne lähe.
Muutenkaan ei kannata repiä ittestään kaikkea irti,jos ei jaksa niin ei jaksa. Saikulle vaan jos vähänkään tuntuu siltä! :)

Jaa,enpä ole vissiin tuntenut poitsun hikkaa! Miltäköhän se tuntuu?
 
kaktuspiikki Mulla hikka tuntuu sellasena tasaisena "nytkähtelynä". Kyllä sen erottaa tavallisesta pyörimisestä ja potkimisesta :D

Meen huomenna töihin kokeilee miten masu reagoi :) Jospa selviäis ne 3päivää! :)
 
hikka on sitä, kun vauva nytkähtelee ihan niinkuin hänellä olisi hikka. Se on kai jonkunlaista keuhkotreeniä/hengitysharjoituksia.
Harsoja mäkin olen käyttänyt monipuolisesti, ne korvaa pitkälti talouspaperin, jonka kulutus olis muuten todella suurta.
Mitäs muuta - välillä supistelee kipeästi, mutta onneksi se on vähentynyt. Hormonikiukut on ehkä isoin mikä tällä hetkellä vaivaa, yleensä olen aika tasainen ihminen, mutta nyt pinna saattaa palaa kuin murrosiässä aikanaan. Se ei ole kivaa.
Nyt syömään.
 
En ookaan pitkään aikaan kirjotellu tänne, kun oon nykyään vaan melkeinpä tuolla facebookin puolella, siellä kun tulee kuitenki käytyä niin herkemmin kirjottelee sinne.

supistuksista ihan lohduttavaa kuulla, että muillakin niitä on. Itsekin olen nyt onnistunut varmuudella bongaamaan niitä ja kerkesin tuossa säikähtää kun tuntuu, että niitä on päivittäin, ei tosin kipeitä. Sain sitten lääkäriajan ja kävin näytillä, ei siellä onneks mikään ollu vialla, vähän rauhotti mieltä. Mut tulee noita edelleenkin ja sit tulee myös tarkkailtua niitä ehkä vähän liikaa...
Toisaalta voin kai vaan syyttää itteeni, kun oon viimiset pari viikkoa tehny tosi paljon pihahommia eli kantanu, kyykkiny, kaivanu jne. mikä sai ainakin nivuset kipeeks. En tiiä siitäkö toi supistelukin äityi...
ja niissä ei oikein ole mitään logiikkaa, saattaa tulla levossa tai rasituksessa...joskus miettii et näinköhän vauva kestää masussa syyskuuhun saakka, mut tosiaan kai nää aika yleisiä sitten on.

kakaa on jutustellut fb:n puolella joten hällä ei ole hätää :)

mun pitäis varata se sokerirasitusaika, jos ens viikon alkuun sais. Hirveesti innostaa...! Mut juu, eipä tänne tosiaan ihmeitä myöskään. Pitäis pikkasen enempi koittaa kai lepäillä, mut ei malta kun ilma on tänään ollu tosi hyvä ja hommia ois...

Ja noista liikkeistä mäkin oon huomannu, että jos vauva on ilmeisesti selkä tänne ulospäin, niin liikkeet tuntuu huonommin. Ekoja kertoja olin huolissani, mut sit se palaa aina siihen sille yleisempään asentoon ja potkii kunnolla. Sit taas joku päivä menee tonne sisälle päin potkiessa, että ne potkut tuntuu lähinnä pienenä tärinänä jossain peräsuolessa :D

Syrän ja poitsu 26+1
 
Viimeksi muokattu:
Laitan nyt vaan nopeasti kuulumisia. Pitää pakata vielä tänään kun lähdemme huomenna reissuun.

Kotona jälleen. Kävimme tänään siis Naistenklinkalla Tampereelta. Kohdunsisäisen verensiirron vauvalle teki kolme lääkäriä ja kätilö avusti. Yhtä lääkäriä piti odotella, kun sattui juuri ennen pikkuviikkoisen vauvan sektio. Ensin vauva tainnutettiin pistämällä reiteen nukutusainetta. Sen jälkeen etsittiin sopiva pistoskohta, josta saatiin mitattua hb. Lääkäri oletti vauvan hb:n olevan 80-90 ja yllättyi, kun se olikin vain 63. Vauva sai punasoluja 30ml ja hb nousi sillä 113. (Norm. vauvan hb on 150-160.) Lääkäri teki kolme pistoa. Yksi osui liian lähelle vauvan päätä ja piti vaihtaa paikkaa. Lääkäri joutui pistämään istukan läpi, kun se oli joka puolelta edessä. Sanoi ettei immunisaatio sen takia tästä enää ainakaan pahene, kun tilanne on jo näin vakava. Kyllä se teki kieltämättä aika häijyä, kun lääkäri käänteli neulaa kohdussa oikeaan asentoon. Piti olla ihan liikkumatta ja vatsa rentona. Hätäsektioriski on joka siirrossa, mutta se on aika pieni, 5 %. Ennemminkin vauva olis lähteny syntymään, kun kohtu ärtyi pistelystä. Siirron jälkeen supisteli sitten aika napakasti parin tunnin ajan ja maitokin nousi. Piti olla vuodelevossa pari tuntia. Onneksi supistukset ei kuitenkaan olleet kipeitä ja hiipuivat. Tunti seurattiin vauvan sydänkäyrää, että se muuttui normaaliksi. Sen jälkeen sain nousta sängyn reunalle syömään, pukea omat vaatteet ja lähteä. Kotimatkalla aloin tuntea vauvan liikkeet. Seuraava verensiirto tehdään jo ens torstaina. Kaikki meni siis hyvin ja kaikki oli mukavia. =) Toimenpide helpottuu kun vauva kasvaa. Nyt painoarvio oli vain 1111g. Toivotaan, et saadaan näin lisää masuviikkoja pikkuiselle. :heart:

Yeppee ja poika 28+4
 
kyllä aika hurjalta kuulostaa tuo yeppeen kokemus! :O
En oo ikinä kuullukkaan että tuollaistakin voi tehdä! Onneksi on kuitenkin tuollainenkin hoito olemassa ja osaavia tekijöitä!
Toivotaan tosiaan lisää viikkoja ja onnistuneita siirtoja! Hyvä että kaikki meni nyt hyvin :)

Rentouttavaa reissua! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Pitkästä aikaa täällä taas :)
Pahoinvointi on taas äitynyt melkein päivittäiseksi oksenteluksi, joten en ole saanut juuri mitään aikaiseksi. Sokerirasituksessa sentään sain käytyä ja arvot olivat kuulema erinomaiset.
Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki oikein mallillaan, painoakin tullut vaan noin melkein puolet siitä mitä edellisistä tähän mennessä on tullut vaikka tässä raskaudessa on tultu syötyä kuin hevonen :D Vatsakin menee keskikäyrillä.

Oon kyllä niin kateellinen noista lääkärineuvoloista, täällä sitä ei tarjota ollenkaan ainakaan uudelleen synnyttyjälle ellei ilmene jotain ongelmia, jolloin tosin aika on tosi helppo saada. Tämä tarkoittaa siis myös että ensimmäisen sisätutkimuskin tehdään vasta synnyttämään mennessä/yliaikaiskontrollissa ellei kummempia ilmene -_-
Ei siis mitään hajua kohdunsuun tilanteesta, joka tietysti mietityttää vaikkei kipeitä suppareita ole paria kolmea enempää tullutkaan.

Yeppeen sairaalakäynti on kyllä ollut aika hurja :O Ja monta kertaa pitäs vielä siun käyä uudestaan :eek: Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja saitti hb:nkin nousemaan pienellä :) Paljon voimia tuohon rulianssiin, ei taatusti ole helppoa hommaa!
On se kyllä uskomatonta mitä lääketiede voi nykyään tehdä, onneksi <3

Menhit ja Touho 27+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Moi!

Pitää ihmetellä täälläkin, että me odotellaan nyt huomiseen puhelua:headwall:...Kahden viikon päästä muutto ja puhelun jälkeen tiedetään vasta, minne muutetaan :confused: Siis ollaan tehty sitova vuokratarjous yhdestä asunnosta ja toinen on varattuna sunnuntaihin asti.

Jotenkin epätodellinen olo, kun ajattelee, että meidän perheen seuraava koti on toisten ihmisten päätettävissä...hui. No, onneksi molemmat on hyviä vaihtoehtoja =)

Terkkuja kaikille ja auringon paistetta :wave:

UuMama ja Rimppana rv 26+4
 
Pikaisesti kertomaan että hengissä selvitty reissusta lasten kanssa, ihan kivasti meni kun äippä lähti kaveriks :)
Jalat on ku räpylät, maha ku pinkupallo ja väsyttää kun en hotellissa osaanut oikein nukkua eli kohta valloittamaan oma sänky! :heart:
Kunhan tästä selviin ni tarttee tulla paremmin kommentoimaan..nyt kyllä pakko sanoa että Yeppeen kertomus oli hurja, hiljaseks vetää.. :hug: Jaksuja sinne!
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
mooi

Jahas, jos tännekkin kävis jonkun rivin kirjottamassa.. fb:n puolella tulee paljon oltua..

Ei nyt oikeestaan mitään uutta omaan masuun.. Sairaslomalla vielä ensi viikon ja to olisi sitten lääkärineuvola, missä se loput 2viikkoa selviää, olenko töissä vai jatkuuko sairasloma. Ihan mielelläni töissäkin kävisin jos vaan kunto kestää. Supisteluita ei ole levossa ollut ja selkäkipukaan ei kovaa. Eilen kuitenkin innostuin miekkailemaan pojan kanssa kun hänellä semmoiset leikkimiekat.. illalla alkoi lonkissa tuntua ja hyvä kun yöllä pääsin sängystä ylös vessaan :O Ilmeisesti liian äkinäisiä liikkeitä, mutta aikasemmissa raskauksissa en ole vielä lonkka kipuihin tormännyt. Vähän on köpö olo ollut koko päivän ja nestettä meinaa kinttuihin kerätä ihan kivasti..

Liikkeistä..
Viime pe ja la vauva oli tosi hiljainen ja huolestuinkin jo lauantaina, että mikä on kun niin vaisu. Yleensä mesoo ihan säännöllisesti ja tuntuvasti :D
Kaippa vaan vähän reakoi minun stressiin ja säihkähdykseen..
Järjestin miehelle yllätys synttärit ja kai niitä jollain tavalla hermoilin.. Ja sitten oman koiran kimppuun kävi setän koira ja siinä oli vähän aikaa ääntä ja liikettä ilmassa. Lievästi sanottuna säihkähdin :|
Kotiin kun päästiin niin alkoi liikuskelemaan ihan normaalisti :)

Menhit: onpa outoa, että ei enää tarkasteta millään lailla.. Vaikka varmaankin tarvittaessa sitten pääsee lääkärille, mutta kuitenkin.
Mulla on ensi viikolla lääkärineuvola jossa ilmeisesti kohunsuun tilanne ym. tarkistetaan. Sen jälkeen alkaa neuvola käynnit tihentyä.. Tähän asti olleet kuukauden välein. Nyt antoi seuraavan ajan 3vk:n päähän.

Tekstiä tulis kai vaikka kuinka paljon, mutta nukkumaan jouduttava. Univelkaa kiitettävästi ja tämä pv mennyt ihmeellisessä matalapaineessa.

danjuska ja manna 28+2
 
Yeppee tää on nyt ehkä tyhmä kysymys mutta miten tuo onnistui? Siis mitä kautta? :D Kuulostaa tosi hurjalle, mutta nykymaailmassa lääketiede on jo niin kehittynyttä että pystytään näköjään tekemään mitä vain. Oon joskus kuullu että sikiölle ois mahassa ollessa tehty joku leikkauskin ja sen jälkeen suljettu äidin maha ja jatkunu raskaus normaalisti! :O Tuntuu ihan uskomattomalle. :) Kiva kun kaikki meni sulla hyvin. :) Saatko tehä nyt ihan normaalisti kaikkea vaan onko jotain kieltoja liikkumisen suhteen?

Tänään ois sitten mun polttarit! :) Oon kyllä saikulla mutta täytyy istuskella paljon ja ottaa rauhassa. Tyttökaverit on kyllä niin ihania että varmasti ymmärtää jos en jaksa tehä niin paljon ja ovat varmaankin suunnitelleet illan ihan "mun ehdoilla". :) Muuta en tiiä kun sen että mennään mökille ja saunotaan. :) Kiva päästä vähän pois kotoa. Esikoinen jo ihan innoissaan mummolaan menosta. Tuun kyllä illalla jo takasin ja meen vanhemmille yöks nii ei tarvii tyttöä lähtee iltamyöhään kuskaamaan kotiin. :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Riikka&Niisku 26+5
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
POKS! 28+0 :) Yeppeen kokemus kuullostaa hurjalta! tsemitykset sinne.
Multa löyty tulehdus.Soittivat eilen neuvolasta.Nyt siis biootti kuurilla.Selkä on ollu tosi kipeenä :/ Lupasin kuitenkin neuvolan tädille kokeilla työntekoa ma.Ens vkon terkkari viel auki niin saa sitä kautta saikkua tarvittaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Poks!

Ei kai tänne sen kummempia,jalat turtana ja nilkat turvoksissa eilisen puutarhakeikan ja kukkien istutuksen jäljiltä. Muuten olo ihan ok.

Mies säälittää välillä...Minä räsähän nykyään ihan turhasta :ashamed: Kai senkin voi raskauden ja hormoonien piikkiin laittaa. Aamullakin kerkesin jo tuhahtaa ja siitä loukkaantuneena mies lähti leikkaamaan nurmea...
Muutenkaan en oo mikään hissukka niin tuntuu että nykyään oon oikee pirttihirmu! :kieh:
sanokaa pliis että teillä muillakin palaa pinna välillä! :)

Kuitenkin,oikein aurinkoista lauantaita,tsemppiä olojen kanssa!

kaktuspiikki ja tyyppi 28+0 :heart:
 

Yhteistyössä